Lcd slecht beeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste Mensen,

Na mijn samsung le32M86BD uitvoerig getest te hebben zit ik met het volgende probleem.

De tv geeft prima beeld met canaldigitaal schotel tv aangesloten via decoder met scart kabel. Het beeld is echt boven mijn verwachting.

Speel ik enkel wat van mijn dvd’s af dan heb ik op sommige stukken echt vaag beeld. B.v. als iemand snel door het beeld rent , dat er nog iemand achter aan rent. Het lijkt een beetje op het voetbal verhaal dat de bal blijft strepen.

Ligt dit nu aan de tv of aan de film. Kan het zijn dat in een speelfilm b.v. sommige stukken analoog zijn gefilmd of iets dergelijks? Want het is maar bij somiige stukken. Vindt het echt raar dat het bij gewone tv niet is.Heb meerdere scart kabels getest , goedkope&dure. Vooral bij de film Jackie Brown van quintin terrentino is het beeld soms belabberd.

Ps zou iemand mij ook uit kunnen leggen wat nou precies clouding en banding is?

Hoop dat iemand raad weet. Zit nog binnen 7 dagen na aankoop dus kan de tv nog ruilen.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:40

Nik

Tja, een lcd heeft nu eenmaal een reactietijd (aangegeven in ms). Maar naar mijn weten zou de M86 niet zo'n beroerd beeld moeten geven. Vraag het gewoon na waar je het ding gekocht hebt, laat hen sowieso weten dat het niet goed zit. Wellicht kunnen ze het in de winkel uitproberen op hun toestel (neem dat dvd'tje even mee) en kijk wat er dan gebeurd.

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:08
Twanjo schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 06:54:

Ps zou iemand mij ook uit kunnen leggen wat nou precies clouding en banding is?
Ik heb even voor je gezocht hier op het forum en vond het volgende:

Clouding zijn lichtere vlekken op het scherm. Het best te zien bij volledig zwart scherm (bijvoorbeeld bij schakelen tussen zenders). Alsof er iemand met een zaklantaarn achter je TV staat. Vaak in de bovenhoeken zichtbaar en kan na verloop van tijd verdwijnen/minder worden.

Banding zijn horizontal/verticale strepen. Vaak gevolg van interferentie of slecht beeldverwerking. Kan voorkomen bij aansluiting met (slechte) scart kabels. Of doordat het scherm slecht is of scart aansluiting onvoldoende geisoleerd is. (ontwerpfout in M86 serie)
Dan heb je ook nog color banding. Dit betekent dat een kleur die geleidelijk verloopt (bijvoorbeeld geel-oranje-rood) met discrete balkjes gaat. Komt door de bit-diepte van het panel of de signaalverwerking (ergens in de keten ontvanger-beeld).

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 19:56
Zet alle digitale beeld enhancement en noise reduction dingen eens uit en kijk dan nog eens. Noise reduction zorgt hier ook voor de grootste vegen bij bewegingen (andere TV, maar principe is hetzelfde).

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Bedankt voor de duidelijke info. Ald diereduction's uitzetten scheelt inderdaad wel iets.Maar ben nog niet helemaal tevreden. Heb trouwens ook gemerkt dat het bij gewoon tv kijken ook voorkomt, verschilt ook nog eens enorm per zender.