Toon posts:

Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik ben van plan om binnenkort een nieuwe computer te kopen, ben naar de winkel gegaan en heb een systeem samengesteld:

Asus P5KC | Intel core 2 Q6600 | Corsair 2048 mb DDR2 6400 Twin2x 4-4-4-12 | WD 74 GB Raptor 10.000 rpm | Asus EN8800GT 512 MB | Corsair 520 W | vista Home Premium | Coolermaster Centurion 5 Tower Case | LG lightscribe brander|

Wat denken jullie hiervan? nog tips om andere componenten te gebruiken? zo dacht ik om niet 6400 geheugen maar 8500 te kopen, maar scheelt dit veel of valt het wel mee?

Daarbij vraag ik mij ook af of het systeem overklokbaar is? of is het raadzamer om een dualcore E6750 te nemen? veel goede artikelen over gelezen ivm met overklok potentieel. En is het P5KC mobo aan te raden ivm met overklokken? of beter de Gigabyte X38?

Thnx!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 16:23

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

het is niet meer toegestaan om voor dit soort vragen topics te openen, omdat er een wildgroei aan topics was.

Ik raad je een P35 chipset aan. Goed te betalen en doet niet veel onder voor een X38 chipset. Ook goed over te klokken. Een dualcore is doorgaans verder over te klokken dan een quadcore, maar alleszeggend is het niet.

Daarnaast hangt de mate van overklokken af om aan te wijzen wat voor geheugen je moet kopen. Niet is gegarandeerd.

Ik raad je toch ook aan om voor 4 GB geheugen te kiezen..

[ Voor 66% gewijzigd door Hann1BaL op 10-12-2007 22:33 ]

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 10:24
Mooi systeem, maar is 74GB niet iets te weinig?
Verder verkies ik zelf PC8500 boven 6400 als je wil overclocken,
Crucial Ballistix zijn goeie overclock reepjes tegen een redelijke. (prijs 92€ dacht ik)

En zoals hierboven vermeld zijn dit soort topics niet toegelaten.
Heb je de Best Buy Guide doorlopen?

offtopic:
persoonlijk zou ik wachten tot de E8400 enz uitkomen

[ Voor 17% gewijzigd door eSCe op 10-12-2007 22:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry, wist niet dat het niet toegestaan was... bedankt voor de info iig

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-01 15:45
WOW bestaan harde schijven al van 10.000 rpm. Man de technologie vliegt voorbij, moet zorgen dat ik hem kan bijbenen :p

@eSCe
Ik denk dat als je een 320 gb van 10.000 rpm moet kopen dat het je dan een fortuin moet kosten

• eSCe
Mudi schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:39:
WOW bestaan harde schijven al van 10.000 rpm. Man de technologie vliegt voorbij, moet zorgen dat ik hem kan bijbenen :p

@eSCe
Ik denk dat als je een 320 gb van 10.000 rpm moet kopen dat het je dan een fortuin moet kosten
Ik bedoel eigenlijk om naast die 74GB een 2de te kopen ;)
Nogmaals persoonlijk: ik zou een Samsung Spinpoint F1 erin proppen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
Mudi schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:39:

@eSCe
:') Die 10K RPM schijven zijn al hartstikke oud, ik weet niet onder wat voor steen jij hebt gelegen de afgelopen jaren? ;) Overigens zijn er niet eens 320GB 10K RPM schijven zover ik weet, je hebt een 150GB SATA schijf van Western Digital, en nog een aantal 10K RPM SCSI schijven, maar die zijn allemaal vrij duur en volgens mij ook maar beperkt qua opslagruimte.

Je hebt zelfs al 15K RPM schijven, welliswaar in SCSI smaak, maar ook die bestaan al een tijdje. Echter moet je je niet doodstaren op RPM, de meeste nieuwe 7200 RPM schijven zijn sneller dan die oude 10K RPM schijven. Daar komt bij dat je bij de 10K RPM schijven minder opslagruimte hebt, en in het geval van SCSI schijven vaak ook nog een fatsoenlijk SCSI controller moet kopen die erg duur zijn (als je iets goeds wilt althans).
eSCe schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:32:
Mooi systeem, maar is 74GB niet iets te weinig?
Verder verkies ik zelf PC8500 boven 6400 als je wil overclocken,
Crucial Ballistix zijn goeie overclock reepjes tegen een redelijke. (prijs 92€ dacht ik)
Wat een onzin :S Waarom zou je duur geheugen van 92 euro kopen terwijl je voor 45 euro een prima PC6400 overclocksetje hebt van G.E.I.L. van 2GB? Met PC6400 kun je al naar 3600 MHz overclocken om nog 1:1 te lopen, ik neem aan dat de TS niet van plan is om zijn CPU naar ~5 GHz te tillen...

Zelf zou ik overigens die Raptor weglaten en 2 Seagate Barracuda 7200.10 320GB schijven in Raid0 zetten, dat is ongeveer even duur, veel sneller in de meeste gevallen, en daarbij heb je ongeveer 8x zoveel opslagruimte.

Overigens wil ik de TS nog even wijzen op CSL FAQ als dat nog niet gedaan is, tot slot ook even op [BBG] High-end gamesysteem november 2007 omdat hier best wel alles te vinden is wat hij zoekt.

[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 10-12-2007 23:00 ]

• eSCe
leonpwner1 schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:57:
[...]

:') Die 10K RPM schijven zijn al hartstikke oud, ik weet niet onder wat voor steen jij hebt gelegen de afgelopen jaren? ;) Overigens zijn er niet eens 320GB 10K RPM schijven zover ik weet, je hebt een 150GB SATA schijf van Western Digital, en nog een aantal 10K RPM SCSI schijven, maar die zijn allemaal vrij duur en volgens mij ook maar beperkt qua opslagruimte.

Je hebt zelfs al 15K RPM schijven, welliswaar in SCSI smaak, maar ook die bestaan al een tijdje. Echter moet je je niet doodstaren op RPM, de meeste nieuwe 7200 RPM schijven zijn sneller dan die oude 10K RPM schijven. Daar komt bij dat je bij de 10K RPM schijven minder opslagruimte hebt, en in het geval van SCSI schijven vaak ook nog een fatsoenlijk SCSI controller moet kopen die erg duur zijn (als je iets goeds wilt althans).

[...]

Wat een onzin :S Waarom zou je duur geheugen van 92 euro kopen terwijl je voor 45 euro een prima PC6400 overclocksetje hebt van G.E.I.L. van 2GB? Met PC6400 kun je al naar 3600 MHz overclocken om nog 1:1 te lopen, ik neem aan dat de TS niet van plan is om zijn CPU naar ~5 GHz te tillen...

Zelf zou ik overigens die Raptor weglaten en 2 Seagate Barracuda 7200.10 320GB schijven in Raid0 zetten, dat is ongeveer even duur, veel sneller in de meeste gevallen, en daarbij heb je ongeveer 8x zoveel opslagruimte.
Heb ik ooit gezegt dat een 320GB 10k bestaat? De spinpoint is 7.2k hoor, ik raad hem gewoon aan als hij die raptor steekt hij best nog een 2de (NIET 10k) opslagschijf steekt.
En ik ben heus wel op de hoogte van harde schijven hoor :P

Als je echt ver wil overclocken zijn die ballistix echt wel goed hoor, ze hebben namelijk Micron D9 chips die bekentstaan als goeie overclockchipies.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
eSCe schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:02:
[...]

Heb ik ooit gezegt dat een 320GB 10k bestaat?
Misschien moet je eens kijken wie ik quote en wat er in dat bericht staat?
Als je echt wil overclocken zijn die ballistix echt wel goed hoor, ze hebben namelijk Micron D9 chips die bekentstaan als goeie overclockchipies.
Hartstikke cool, maar lekker onbelangrijk, hoe ver dacht je dat hij wilde gaan overclocken :? Over de 5 GHz? Waarom zou je zoveel meer betalen voor iets waar je toch amper wat aan hebt, en waardoor je niet eens 1:1 kunt draaien, dat vind ik best wel een dwaze actie. Imho is dat hetzelfde als een Athlon 64 Black Box edition met unlocked multiplier kopen maar vervolgens niet gaan overclocken

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.