Outdoor Open* Geekfest / lanparty

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.956 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik wil evt ook wel een handje toesteken.
bij interesse mag je me mailtje sturen.

kan koken, maar denk niet dat haute cuisine echt de bedoeling is op zoiets :+

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-01 11:40
Boudewijn schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:16:
ik wil evt ook wel een handje toesteken.
bij interesse mag je me mailtje sturen.

kan koken, maar denk niet dat haute cuisine echt de bedoeling is op zoiets :+
Tof,

Heb je t weekend voor oud&nieuw ook tijd toevallig?

openkat.nl al gezien?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mogelijkerwijs, wat wil je dan precies doen?

ervaringsgebied hier is btw vooral prutten met unix-servers en netwerken naast programmeren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

killercow schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:11:
[...]

Top, catering is nu in handen van 1 newbee op dat gebiedt, dus tenzij we de catering van buiten laten komen is dat geen super goed plan,
We hebben wel een grote keuken tot onze beschikking, en eventueel een 1980 leger keuken wagen met grote pitten om voor 150 man + te koken.
Klinkt goed :)

Koken is leuk, koken op fatsoenlijke apparatuur is nog leuker.
De winterlan is de kans om alles goed met elkaar te bespreken, vandaar dat we nu druk bezig zijn mensen aan te trekken.
Daar heb ik weer een hard hoofd in. Misschien wel, misschien niet, durf nog niet toe te zeggen...
Overigens is m'n vriendin ook geinteresseerd
BTW, den-helder is een waddenzee haven, wat dus 4km van de locatie is, misschien valt een en ander te combineren?
* dion_b weet wel iets van geografie :P
- en ben tijdje terug nog hierlangs gereden op terugweg van werkbezoek aan Leeuwarden

Oslik blyat! Oslik!

• killercow
Ik wil op de winterlan kijken wat er allemaal voor leuke dingen te regelen zijn, kijken wie wat kan doen, onze crew aandikken met mensen die weten wat ze doen, en zin hebben.

Netwerken dus (en dan niet zo zeer de lan versie), ik gooi er waarschijnlijk wel een lezing doorheen over web standaarden, en ik nodig wat anderen uit het zelfde te doen, puur om te zien of dat werkt, zodat we niet de hele zomer lan organiseren op foute gedachten.

openkat.nl al gezien?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Count me in! Als je nog Netwerk / Server mensen nodig hebt help ik graag een handje mee!!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:28

Chakotay

Lick here to continue

dion_b schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:41:
[...]

Klinkt goed :)

Koken is leuk, koken op fatsoenlijke apparatuur is nog leuker.

[...]

Daar heb ik weer een hard hoofd in. Misschien wel, misschien niet, durf nog niet toe te zeggen...
Overigens is m'n vriendin ook geinteresseerd

[...]

* dion_b weet wel iets van geografie :P
- en ben tijdje terug nog hierlangs gereden op terugweg van werkbezoek aan Leeuwarden
Als jij of je vriendin zou willen helpen met de catering zou dat erg welkom zijn :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

Klinkt erg leuk allemaal. Ik denk echter niet dat ik tijd heb om te helpen (misschien de week zelf, als ik er ben)

Heb de site nog niet gezien, maar hebben jullie al over zaken nagedacht als het de hele week regent (tja het is NL)

Verder is er misschien wel een cateraar te vinden die broodjes kroket wil verkopen? Aan voer is altijd genoeg te verdienen, alleen is het voor de bezoekers dan ook wat duurder helaas.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zomertje schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:39:
Klinkt erg leuk allemaal. Ik denk echter niet dat ik tijd heb om te helpen (misschien de week zelf, als ik er ben)

Heb de site nog niet gezien, maar hebben jullie al over zaken nagedacht als het de hele week regent (tja het is NL)

Verder is er misschien wel een cateraar te vinden die broodjes kroket wil verkopen? Aan voer is altijd genoeg te verdienen, alleen is het voor de bezoekers dan ook wat duurder helaas.
dion_B ? ;)

O-)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jij mag lekker overmorgen proefkonijn zijn >:)
[...]
Idd- of wat te doen als het zowaar echt winterweer wordt en we daar met -10C staan. Ik heb wel wat campingmeuk hier, maar het is meer zomerfestivalprut, niet extreme arctic spul. Wat is eigenlijk aan faciliteiten aanwezig?

Oslik blyat! Oslik!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Het klinkt heel interessant en gezellig! Maar zal 9 dagen niet net iets te veel van het goede zijn?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De winterlan is sowieso geheel indoor :) Het terrein heeft een gebouw erbij dat bedoelt is om een groep van ongeveer 40 man voor een aantal dagen onderdag te bieden, daarin gaan we de winterlan houden.

-10° in augustus lijkt me niet heel erg waarschijnlijk voor volgend jaar :+ De hele week regen is helaas wel een mogelijkheid, daar doe je weinig aan. We hebben echter ook al genoeg (erg) slecht weer op campzone en andere outdoor LANs overleefd, met goed materiaal is het prima te doen.
Jk_W schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:19:
Het klinkt heel interessant en gezellig! Maar zal 9 dagen niet net iets te veel van het goede zijn?
Het is een week met de 2 weekends eromheen, maar niemand is verplicht om het gehele evenement te komen natuurlijk. Een paar losse dagen of een weekendje kan ook prima. (je hoeft dan vanzelfsprekend ook niet voor full event te betalen)

[ Voor 31% gewijzigd door Chakotay op 11-12-2007 18:42 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chakotay schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:38:
De winterlan is sowieso geheel indoor :) Het terrein heeft een gebouw erbij dat bedoelt is om een groep van ongeveer 40 man voor een aantal dagen onderdag te bieden, daarin gaan we de winterlan houden.
Ah, was nog niet duidelijk, nu wel :z

Iig, heb net met m'n vriendin overlegd en wij komen 29/30-12 wel :)

Overigens is het niveau van het Engels op de site en in de mails werkelijk tenenkrommend...

M'n vriendin overweegt trouwens om een bordspellen/theetent op te zetten voor de zomer, voor mensen met vierkante ogen die even willen ontspannen :P

Oslik blyat! Oslik!

• killercow
dion_b schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:49:
[...]

Ah, was nog niet duidelijk, nu wel :z

Iig, heb net met m'n vriendin overlegd en wij komen 29/30-12 wel :)
Tof
Overigens is het niveau van het Engels op de site en in de mails werkelijk tenenkrommend...
Dank je, sugguesties zijn welkom :P
M'n vriendin overweegt trouwens om een bordspellen/theetent op te zetten voor de zomer, voor mensen met vierkante ogen die even willen ontspannen :P
Altijd leuk, ik geloof dat we van de zomer ook enkele mensen een paar dagen kwijt zijn geweest aan wat kaart spellen, dus de animo daarvoor is er wel.

openkat.nl al gezien?

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

klinkt leuk. denk wel dat ik kom
als ik dan weer verticaal in Nederland ben aangekomen. (zee reisje)

Mijn pc is zeer gerijpt ik koop een nieuwe laptop maar dat wordt een ASUS Eee. Ik zal dus niet de vette games kunnen spelen. wordt daar van uit gamers village rekening mee gehouden.
bv een webbased mmpog hosten die de week duurt erg leuk voor er bij.

Maar als je een stel opensource mensen bij elkaar gooit met meer dan 4 jaar oss ervaring. Met alleen de insteek oss. dat wordt gewoon pc uit en kansloos 9 dagen bier zuipen (niks mis mee). Want wat hebben die elkaar te vertellen.

lekker samen coden kan een oplossing zijn. Moet er wel van te voren een leuk project-tje zijn wat al iets van een frame work heeft. En worden geïnventariseerd wat voor coders er rond lopen.

wat simpelere dingen voor het opensource kamp.
colinux
Op mijn werk zat er windows op mijn pc heb ik lekker laten staan. En ben weer verder gegaan met mijn colinux/windows hybride project-tje. ik heb nu bv een konsole en konqueror icon op mijn desktop.
Misschien om een makkelijke install howto te maken zodat linux geintresseerde lekker met linux kunnen kloten. zonder dat geouwehoer van dual boot en live cd's.

cluster. samen een clustertje bouwen. lijkt mij wel interessant.

maar goed leuk idee. Ik ben btw nog nooit op een +30 peeps lan party geweest.

>.< >.< >.< >.<

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
[quote][quote]dion_b schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:14:
[...]

Jij mag lekker overmorgen proefkonijn zijn >:)

[/quote]
Als ik na do. niet meer op GoT kom, dan weten jullie wie me om zeep geholpen heeft (en dat je zijn kook skills ook met een korrel zout moet nemen).
Dank je, sugguesties zijn welkom :P
Uhh ja wat is daar nou aan suggesties voor te doen op: leer beter engels na?

[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 12-12-2007 00:15 ]

• killercow
Boudewijn schreef op woensdag 12 december 2007 @ 00:14:

Uhh ja wat is daar nou aan suggesties voor te doen op: leer beter engels na?
Dat nou best eens kunnen gebeuren de komende tijd, maar ik had niet t gevoel dat het zo slecht was,

Ga zo alles wel even nalezen, meestal is dat het grootste probleem. (coden en schrijven in een zucht is of slechte code, of slechte tekst)

openkat.nl al gezien?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
nou ja het ziet er mi. beetje uit als vertaald nl.
gewoon veel doen scheelt al.

mijn engels is ook vooruitgegaan sinds mijn huidige opleiding engels als voertaal heeft (CS@UU).

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 11:21

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

dion_b schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:49:
Sweeeeeeet.
Risk onder het genot van thee! :7

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
killercow schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:11:

[...]

Er is in weze geen leeftijds grens hoor, tis alleen niet bedoeld als normale game lanparty, en tenzij je dus echt iteresse hebt in de techniek, in het configgen van ingewikkelde paketten zou je wel eens best verveeld achter kunnen blijven. (wat niet betekend dat dit in jouw geval zo MOET zijn natuurlijk)
Maar dat is juist het leuke, ik BEN geïnteresseerd in de techniek ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De tekst op de site en het spul eromheen moet inderdaad nog een beetje opgeschoond worden, er komt ook nog een NL versie.

Bord/kaart/tabletop/miniature games-tent opzetten lijkt me ook een prima plan, altijd wel leuk als afwisseling :)

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Zo, dat klinkt erg interessant. Ik zal kijken of ik naar de winter-editie kan komen. Wanneer wordt het bekend wanneer het precies gaat plaatsvinden? Ik heb namelijk niet heel augustus vrij.

• killercow
Ivo schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:22:
Zo, dat klinkt erg interessant. Ik zal kijken of ik naar de winter-editie kan komen. Wanneer wordt het bekend wanneer het precies gaat plaatsvinden? Ik heb namelijk niet heel augustus vrij.
Op de winterlan gaan we onze mogelijkheden uitpluizen, nalopen, agenda's erbij pakken en ook met de verhuurder van het veld bekijken wat de opties zijn.

Er zijn nogal wat factoren waar we rekening mee moeten houden natuurlijk.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

[...]
[...]
Daar hebben ze legertenten, plastic zakken, gaffa tape en touw voor uitgevonden :P Zolang alle koppelpunten voor electra + netwerk van de grond afzijn en onder $afdakje hangen is er niets aan de hand. We hebben @ ccc camp zo ook 10cm regen overleefd afgelopen zomer :P Wel is 't belangrijk dat de aardlek schakelaars overal goed werken :P
daft_dutch schreef op woensdag 12 december 2007 @ 00:06:
[...]
Maar als je een stel opensource mensen bij elkaar gooit met meer dan 4 jaar oss ervaring. Met alleen de insteek oss. dat wordt gewoon pc uit en kansloos 9 dagen bier zuipen (niks mis mee). Want wat hebben die elkaar te vertellen.
[...]
Ooit wel es op een hal/wth/ccc camp/megabit rondgelopen? Normaliter is het namelijk zo dat het 1000% eenvoudiger is om dingen IRL door te spreken dan over IRC, waardoor gezamelijke projecten heel erg geschikt zijn voor dit soort events. Zelf wil ik bv eens gaan kijken naar freifunk en mischien nog wat IDPS meuk doen.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:50:
[...]

Daar hebben ze legertenten, plastic zakken, gaffa tape en touw voor uitgevonden :P Zolang alle koppelpunten voor electra + netwerk van de grond afzijn en onder $afdakje hangen is er niets aan de hand. We hebben @ ccc camp zo ook 10cm regen overleefd afgelopen zomer :P Wel is 't belangrijk dat de aardlek schakelaars overal goed werken :P
Mijn vraag was dus ook of ze daarvoor al een goede oplossing a la wat jij nu schrijft hadden bedacht :)
Anders krijg je straks allemaal huilende nerdjes met kortgesloten computers :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Er word over het algemeen (voor zover je met je eigen tent komt) verwacht dat mensen zelf voldoende spullen meenemen om droog te zitten. We zijn echter altijd bereik om advies te geven en te helpen mocht er iets mis gaan ergens, de meeste mensen in de organisatie hebben aardig wat ervaring op gedaan om dat gebied inmiddels :)

offtopic:
zomertje, heb jij toevallig ook in het PinkRoccade team bij Cisco in Amsterdam gezeten? Ik zie je naam soms langskomen in documenten hier :)

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Chakotay schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:16:
Er word over het algemeen (voor zover je met je eigen tent komt) verwacht dat mensen zelf voldoende spullen meenemen om droog te zitten. We zijn echter altijd bereik om advies te geven en te helpen mocht er iets mis gaan ergens, de meeste mensen in de organisatie hebben aardig wat ervaring op gedaan om dat gebied inmiddels :)

offtopic:
zomertje, heb jij toevallig ook in het PinkRoccade team bij Cisco in Amsterdam gezeten? Ik zie je naam soms langskomen in documenten hier :)
offtopic:
kan wel kloppen, als het maar positief is he :) Het was mij gewoon te ver reizen, daarom heb ik er maar kort gezeten

• Mishmash
Misschien moeten we even ergens een animocheck gaan starten om te kijken of er wel genoeg animo voor is?

• killercow
Mishmash, we hebben nu 24 aanmeldingen voor de winterlan, en genoeg discussie materiaal,
Tevens hebben we dit weekend een vergadering gehad met alle confirmed crew, wat erg goed ging, veel besproken, dus verwacht de komende dagen meer info.

Verder zijn we even met z'n allen langs de locatie gegaan en ons nogmaals verbaasd over de faciliteiten voor zowel de zomer als winter editite.

Om te slapen hoef je bijvoorbeeld alleen een slaapzak mee te nemen, de rest inc kussen is er.

openkat.nl al gezien?

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Mishmash schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:35:
Misschien moeten we even ergens een animocheck gaan starten om te kijken of er wel genoeg animo voor is?
Lijkt me een goed plan? Kun je alvast kijken wie er zin in hebben, ik bedoel de zomerlan dan he :)

[ Voor 4% gewijzigd door zomertje op 17-12-2007 16:43 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om te slapen hoef je bijvoorbeeld alleen een slaapzak mee te nemen, de rest inc kussen is er.
Woei :)

Nu nog mijn slaapzak voor die tijd fatsoeneren... :P

* dion_b heeft z'n woonkamerlinuxbak alvast geupgrade, van dual P3-1000 met Gf4MX naar Sempron64-3000+ met 6600GT >:)

Oslik blyat! Oslik!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wow wat een bak.
* Boudewijn moet ook maar snel zo'n vette upgrade gaan scoren.

offtopic:
is die CUV4X-d van die dual p3 setup afkomstig?

• killercow
De winterlan is ook een beetje een animo check,

We hebben van het weekend dus de vergadering gehad voor de winterlan, en met een opkomst van 10 hoofd crew leden denk ik dat de gemiddelde mislukte lan al voorbij zijn qua aantal deelnemers :P

De winterlan kan tot max 80 man, maar met 40 man kom ik financieel wel uit, een paar mannetjes minder boeit me niet zo, maar een man of 25 die daadwerkelijk op komen dagen is wel leuk natuurlijk.

Als de winterlan kompleet dood blijkt te zijn heeft het denk ik minder nut om uberhaupt een zomer lan te gaan ograniseren, dus dat gaan we ook tijdens te winterlan bekijken.

Ik denk dat er nog best veel megabit-ters en wth-ers in nederland rondlopen.
Ah well, we zien wel :)

openkat.nl al gezien?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:39
Gotiniens schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:39:
Een leuk idee, maar serieus, Noord-Holland Noord? dat is echt een ongelooflijk k*t plek IMO. Veel mensen moet dan om het ijsellmeer heen rijden om er te komen, wat redelijk wat tijd in beslag neemt. Ik denk dat daardoor een stuk minder mensen zullen komen.
Tsk, als ik 650km kan rijden voor LinuxTag en 400km voor Froscon kan jij ook 50km omrijden om langs een meertje te komen :P
Locatie maakt imho niet uit voor het publiek bij een meerdaagse gebeurtenis, de 2e dag ben je de "reis" van de 1e al weer vergeten.

• killercow
_JGC_ schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:00:
[...]

Tsk, als ik 650km kan rijden voor LinuxTag en 400km voor Froscon kan jij ook 50km omrijden om langs een meertje te komen :P
Locatie maakt imho niet uit voor het publiek bij een meerdaagse gebeurtenis, de 2e dag ben je de "reis" van de 1e al weer vergeten.
Woei, Jij komt ook?

Gaat best aardig, 27 man nu, best veel interessante dingen ook, stapeltje lezingen misschien, dus tis misschien geen LinuxTag, maar ook zeker niet saai.

openkat.nl al gezien?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien sowieso handig wat practische info te sturen naar de mensen die zich op de site aangemeld hebben - hier lees ik wel dat enkel een slaapzak nodig is, maar als ik hier niet gekeken zou hebben...

Scheelt waarschijnlijk ook in uiteindelijke opkomst :o

Verder, wat zijn de eetplannen voor de avond van de 29e?

Oslik blyat! Oslik!

• killercow
dion_b schreef op woensdag 19 december 2007 @ 01:10:
Misschien sowieso handig wat practische info te sturen naar de mensen die zich op de site aangemeld hebben - hier lees ik wel dat enkel een slaapzak nodig is, maar als ik hier niet gekeken zou hebben...

Scheelt waarschijnlijk ook in uiteindelijke opkomst :o

Verder, wat zijn de eetplannen voor de avond van de 29e?
Dion_b,

Ga ik zeker doen, je krijgt even van te voren ook een mailtje met een barcode (kunnen we vanwege de Enorme opkomst iedereen inscannen :P ).

Eetplannen hebben we nog niet, ik heb ook nog geen idee of het eten vanuit de entree prijs betaald zal kunnen worden, maar ik hoop het wel. Jij was goed met tosti ijzers toch?

openkat.nl al gezien?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tosti ijzers :X

Nee, met pannen en ingredienten... is sowieso goedkoper, lekkerder en gek genoeg voor grote groepen ook makkelijker kwestie van hoe dingen schalen - voor 1 persoon maak je in 2 minuten een tosti. 2 personen in 4 minuten. 30 personen in een uur. 300 personen in 10 uur :X - terwijl bjivoorbeeld een couscousgerecht voor 1 personen driekwartier duurt, maar voor 30 personen hooguit een uur (kwartiertje meer snijwerk), en met een goede ploeg om te snijden en geschikte (grote!) pannen en vuur kun je het voor 300 man makkelijk in twee uur doen

Oslik blyat! Oslik!

• killercow
dion_b schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:21:
Tosti ijzers :X

Nee, met pannen en ingredienten... is sowieso goedkoper, lekkerder en gek genoeg voor grote groepen ook makkelijker kwestie van hoe dingen schalen - voor 1 persoon maak je in 2 minuten een tosti. 2 personen in 4 minuten. 30 personen in een uur. 300 personen in 10 uur :X - terwijl bjivoorbeeld een couscousgerecht voor 1 personen driekwartier duurt, maar voor 30 personen hooguit een uur (kwartiertje meer snijwerk), en met een goede ploeg om te snijden en geschikte (grote!) pannen en vuur kun je het voor 300 man makkelijk in twee uur doen
hehe,

I know, was ook een grapje, op de vergadering duurde de tosti's voor 10 man al 5x zo lang als de broodjes worst.

Er zijn grote, en extreem grote pannen (5 tot 30 liter) aanwezig, tevens zijn er geluiden om er eentje vol met olie te gieten en zo oliebollen te fixen.
Een paar mensen om te snijden/mixen/roeren fix ik wel voor je.

openkat.nl al gezien?

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:38
Ik weet niet of het een goed idee is maar komt er zo een soort animo check.
Dit kan mss wel handig zijn of er idd +200 mensen naar eth-0 komen.

Ik ben namelijk hard geïnteresseerd in deze wereld waar ik nog maar net in vertoef.
Ik ga er zeker tijd voor vrijmaken al is het maar een weekend.

Komen er ook funcompo's? :9

• killercow
thomasvdw schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:51:
Ik weet niet of het een goed idee is maar komt er zo een soort animo check.
Dit kan mss wel handig zijn of er idd +200 mensen naar eth-0 komen.

Ik ben namelijk hard geïnteresseerd in deze wereld waar ik nog maar net in vertoef.
Ik ga er zeker tijd voor vrijmaken al is het maar een weekend.

Komen er ook funcompo's? :9
funcompo's? wasda?

We willen welk leuke dingen gaan doen, zoals een machine bouwen die we zowel virtueel als irl niet kunnen slopen (and that includes onder water houden)

Ook vindt ik t idee van een scavhunt altijd wel leuk, maar weet niet of dat haalbaar is.

Ik zou zeggen kom lekker langs het laatste weekend van t jaar, kunnen we iig kijken of je ons wel tof vindt :)

Voor de zomerlan komt er gewoon netjes een inschrijf pagina online, en dan zien we wel of er genoeg mensen komen en we dus de betalingen open gooien.

openkat.nl al gezien?

• hevling
  • Laatst online: 20:38
Funcompo's: zo af en toe is iets anders doen dan met hacking/proggramming/computing bezig te zijn.
bijvoorbeeld: kickertoernooi, om ter verst slide op een zeil met bruine zeep etc ...

Ik ga proberen langs te komen het laatste weekend (kom uit België) anders zal het direct voor de zomervakantie zijn.

• Mishmash
We kunnen ook kleine toernooitjes gaan houden zoals CRT werpen ofzo :P

[ Voor 8% gewijzigd door Mishmash op 20-12-2007 12:54 ]

• killercow
Mishmash schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:53:
We kunnen ook kleine toernooitjes gaan houden zoals CRT werpen ofzo :P
Hehe, fine by me, zolang we alles ook weer netjes opruimen.

Er is een Dijk nog geen 100 meter van het gebouw, daar kunnen we dus prima een zeephelling op fixen.
Iig we hebben binnen de crew ook een activiteiten commissie die mogelijkheden omtrent paintball,karten,etc uitzoekt.

openkat.nl al gezien?

• _JGC_
killercow schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:30:
[...]

Woei, Jij komt ook?

Gaat best aardig, 27 man nu, best veel interessante dingen ook, stapeltje lezingen misschien, dus tis misschien geen LinuxTag, maar ook zeker niet saai.
29 en 30 december zit ik idd over te denken om te komen. Slaapzak mee, brakke laptop mee en we zien wel wat ervan komt.
Verder ben ik niet vies van een beetje koken (en dat voor iemand die thuiswoont :P), vind het best leuk werk, dus wat dat betreft kan ik daar evt ook bij meehelpen.

• killercow
_JGC_ schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:28:
[...]

29 en 30 december zit ik idd over te denken om te komen. Slaapzak mee, brakke laptop mee en we zien wel wat ervan komt.
Verder ben ik niet vies van een beetje koken (en dat voor iemand die thuiswoont :P), vind het best leuk werk, dus wat dat betreft kan ik daar evt ook bij meehelpen.
Tof,

Ik ben nog even druk bezig om een sponsor te regelen zodat het allemaal ook financieel wat beter te behappen valt.

Iig welkom.

openkat.nl al gezien?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uh, ik wil niet al te zeurderig overkomen, maar met slechts een enkele koopavond te gaan voor dit ding heb ik iig nog niets buiten dit topic en een automatisch gegenereerde email erover gehoord.

Misschien dat de overige 26 man elkaar al goed kennen en dagelijks op informele wijze contact hebben, maar als 'vreemde' hoor ik zoveel radiostilte dat ik me afvraag of er wel iets doorgaat :o

Er is mbt koken ook een practische reden om wat meer te communiceren. Het is niet alleen belangrijk om te weten voor hoeveel mensen ik moet koken, maar ook of die mensen bepaalde dietaire aandachtspunten hebben, denk aan vega/kosher/halal/noem-maar-op-regels, of melk/gluten/noten/wat-dan-ook-allergieen, en zo ja, hoeveel man per beperking. Als ik dat van tevoren weet kan ik zonder problemen rekening houden ermee - hoor ik het achteraf, dan gaat dat wat lastig.

Lijkt me sowieso handig om dus even alle deelnemers een mailtje met wat practische zaken erin te sturen:

• *dat* het ueberhaupt nog doorgaat
• adres + route ja, staat op de site, maar toch...
• lijstje van wat men mee moet nemen heb zelf paar keer LAN georganiseerd voor 20-30 man en iedere keer vergeet weer iemand een UTP-kabel van >5m en/of verlengsnoer (en in dit geval zou geen slaapzak ook wel eens problematisch kunnen zijn)
• wat er geregeld wordt qua eten (alleen avondeten de 29e? of ook ontbijt de 30? en hoe zit het met lunch beide dagen?) - en wat ieder dus voor zich moet regelen
• of er dietaire dingen zijn om rekening mee te houden - met het verzoek om als dat een issue is een reply te sturen met wat dan exact als ik die replies uiterlijk donderdag 18u krijg kan ik zorgen dat ik gepast inkoop

Voor mij is ook behoorlijk relevant hoe het met de kosten zit - ik heb niet zo'n zin om alles voor te schieten voor 30 man, dan te horen dat er maar 15 zijn komen opdagen en vervolgens met een lading eten en een gat in m'n portemonnaie te zitten :o

Het lijkt me ook vrij raar om als agendapunt voor de vergadering te discussieren of iedereen z'n eigen eten (dat hij waarschijnlijk op dat moment al op heeft...) moet betalen of niet:
The entrance fee will be EUR25 and we will supply some form of catering. Whether or not we need to charge extra for the food will be up for discussion at the event.
Edit:
En mbt budget: bij dit soort groepen ga ik doorgaans uit van EUR 2.50pp voor avondeten, waarbij het me vaak nog lukt om binnen dat budget ook nog drank te fixen.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 24-12-2007 23:52 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik zou vooral proberen goede sprekers te vinden, veel netwerken in de heu/hip/hal/wth etc. community om te kijken of er daar mensen mee te krijgen zijn, nieuwe dingen bieden en niet herkauwen wat al gedaan/gezegd is. Proberen mensen mee te krijgen die eens iets anders doen dan enen en nullen in tty's proppen, een band, een toneelgroep en wat zo niet meer. Veel reclame maken buiten de grenzen maar er dan ook rekening mee houden dat je organisatie goed geregeld is. En zo kan ik nog wel even doorpruttelen :)

• killercow
dion_b schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:43:
Uh, ik wil niet al te zeurderig overkomen, maar met slechts een enkele koopavond te gaan voor dit ding heb ik iig nog niets buiten dit topic en een automatisch gegenereerde email erover gehoord.

Misschien dat de overige 26 man elkaar al goed kennen en dagelijks op informele wijze contact hebben, maar als 'vreemde' hoor ik zoveel radiostilte dat ik me afvraag of er wel iets doorgaat :o

Er is mbt koken ook een practische reden om wat meer te communiceren. Het is niet alleen belangrijk om te weten voor hoeveel mensen ik moet koken, maar ook of die mensen bepaalde dietaire aandachtspunten hebben, denk aan vega/kosher/halal/noem-maar-op-regels, of melk/gluten/noten/wat-dan-ook-allergieen, en zo ja, hoeveel man per beperking. Als ik dat van tevoren weet kan ik zonder problemen rekening houden ermee - hoor ik het achteraf, dan gaat dat wat lastig.

Lijkt me sowieso handig om dus even alle deelnemers een mailtje met wat practische zaken erin te sturen:

• *dat* het ueberhaupt nog doorgaat
• adres + route ja, staat op de site, maar toch...
• lijstje van wat men mee moet nemen heb zelf paar keer LAN georganiseerd voor 20-30 man en iedere keer vergeet weer iemand een UTP-kabel van >5m en/of verlengsnoer (en in dit geval zou geen slaapzak ook wel eens problematisch kunnen zijn)
• wat er geregeld wordt qua eten (alleen avondeten de 29e? of ook ontbijt de 30? en hoe zit het met lunch beide dagen?) - en wat ieder dus voor zich moet regelen
• of er dietaire dingen zijn om rekening mee te houden - met het verzoek om als dat een issue is een reply te sturen met wat dan exact als ik die replies uiterlijk donderdag 18u krijg kan ik zorgen dat ik gepast inkoop

Voor mij is ook behoorlijk relevant hoe het met de kosten zit - ik heb niet zo'n zin om alles voor te schieten voor 30 man, dan te horen dat er maar 15 zijn komen opdagen en vervolgens met een lading eten en een gat in m'n portemonnaie te zitten :o

Het lijkt me ook vrij raar om als agendapunt voor de vergadering te discussieren of iedereen z'n eigen eten (dat hij waarschijnlijk op dat moment al op heeft...) moet betalen of niet:

[...]

Edit:
En mbt budget: bij dit soort groepen ga ik doorgaans uit van EUR 2.50pp voor avondeten, waarbij het me vaak nog lukt om binnen dat budget ook nog drank te fixen.
Dion,

Je hebt gelijk :P, ik heb hier een mailtje staan dat zo naar iedereen gaat inc al die antwoorden en idd nog wat vragen.

De dietaire vraag is een goeie, die zal ik er in fixen, Als jij eten wilt regelen is dat helemaal te gek, over de financiën hoef je niet Zo vreselijk in te zitten, we draaien op deze versie toch geen winst en het gat in m'n portemonnee zit er al.

We zitten op 31 man nu trouwens.

openkat.nl al gezien?

• _JGC_
Heb me zojuist ook nog opgegeven. Ik weet niet of je de mailing al verstuurd had, zo ja, stuur je mij deze persoonlijk nogmaals?

• killercow
_JGC_ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:44:
Heb me zojuist ook nog opgegeven. Ik weet niet of je de mailing al verstuurd had, zo ja, stuur je mij deze persoonlijk nogmaals?
Tuurlijk, hij zit ondertussen in je mailbox, welkom trouwens!

Hiebij ook maar even hier op GOT:
Je hebt je ingeschreven voor de winter editie van ETH0, allereerst welkom!, we hopen dat je er het hele event bij kunt zijn en dat we er met z'n allen een gezellig feestje van kunnen maken.

Uiteraard wil jij nog wat belangrijke dingen weten zodat je niet te veel, maar ook niet te weinig mee neemt. Zie hieronder voor het een en ander aan informatie

* Eten: *

Binnen de toegangsprijs is geen rekening gehouden met de menselijke eigenschap om langzaam aan behoefte te krijgen aan voedingsstoffen. We willen echter wel centraal avondeten voor de 29ste, ontbijt voor de 30ste en drinken verstrekken. Hiervoor denken we maximaal 8 euro pp nodig te hebben. De exacte prijs is lastig in te schatten, en mocht jij speciale wensen of behoeften hebben met betrekking tot het eten (zoals vegetarisch, allergieen, geloofsovertuiging) laat dit ons dan uiterlijk donderdag voor 5 uur weten. We zullen proberen hier rekening mee te houden en de maaltijd minstens zo smakelijk aan te kleden als de normale maaltijd.

* Slapen: *

In het pand zijn 6 slaapzalen met elk 6 tot 10 stapelbedden. Omdat we niet alle zalen nodig gaan hebben denken we dat iedereen gewoon onderop kan liggen zonder boven buurman. Op de slaapzalen zal ivm je collega lanners rust heersen, gelieve het een beetje stil te houden dus. De bedden zijn voorzien van matrassen en kussens, maar geen dekens en overtrek/sloop sets. Het is dus handig om zelf een deken of slaapzak mee te nemen.

* Roken: *

Binnen de lan zaal mag er helaas niet gerookt worden, dit wegens de wettelijke regels en om de niet rokers niet voor de kop te stoten. Het gebouw is erg groot, dus we vinden hoogstwaarschijnlijk wel een plaatje waar je droog kunt staan om toch aan je trekken te komen.

* Netwerk: *

Het netwerk is 100Mbit Ethernet over cat5 met rj45 stekkertjes. Er zullen genoeg switchpoorten voor iedereen beschikbaar zijn, je hoeft zelf dus alleen maar een kabeltje mee te nemen. We zorgen ook voor wireless dekking in de lanzaal.

* Talels/stoelen: *

Tafels en stoelen zijn aanwezig, deze hoef je zelf niet mee te nemen.

* Servers: *

Het netwerk is 100Mbit Ethernet over cat5 met rj45 stekkertjes. Voor grote FTP arrays kunnen we eventueel een 1Gbit fiber poort beschikbaar stellen over 1000sx met lc connectors. Vraag hiernaar om een garantie te krijgen.

* Meenemen: *

Je PC (incl muis en toetsenbord).
15m UTP (iets minder mag ook, maar we kunnen niet garanderen dat je met minder overal kunt zitten).
Een stekkerblok met 5 tot 10 meter verlengsnoer.
Een slaapzak of deken.
Een kussensloop.
Knabbels, snoepjes, broodjes, kankworstjes, drankjes voor overdag.

* Afmelden: *

Kom je niet? Laat het ons dan zsm maar uiterlijk donderdag voor 5 uur weten, we hebben deze informatie hard nodig voor alle voorbereidingen.

Contactinfo: KNIP of voor dringende zaken KNIP

* Route: *

Het adres is:
Het boshuis
Noorderdijkweg 23
1771 MJ
Wieringerwerf

Kaart: http://maps.google.com/ma...020273,0.053902&z=15&om=1

Route met de auto:
Volg vanaf Amsterdam de a7 richting Leeuwarden,
Volg vanaf Friesland de a7 richting Amsterdam
Neem afslag 14 (den oever) (vlak voor , of vlak na de afsluitdijk)
Als je van Friesland komt, ga dan direct nadat je van de snelweg komt links, onder het viaduct door.
Als je van Amsterdam komt, ga dan direct nadat je van de snelweg komt rechts.

Ga aan het einde van de weg rechts en volg de weg richting het bos.
Volg de bocht linksaf langs de huisjes en langs het gemaal.
Volg de weg voor ongeveer 4km met het bos aan je rechterhand en de dijk aan de linkerkant.
Als je bij een grote slinger in de weg komt met aan je linkerhand een waterpartij ben je er bijna.
Volg de weg tot deze weer bij de dijk uitkomt, en neem de aflag rechts het terrein van het gebouw op.
Parkeer ergens ophet asfalt en vervolg je weg naar de linkerkant van het gebouw (als je met je rug naar de dijk staat), uiterst links is de zaal waarin je terecht kunt

Route met het openbaar vervoer:
Vanaf amsterdam:
Neem vanaf Amsterdam de trein naar Hoorn NH
Neem de bus 135 naar Den oever (richting Den Helder)
Als je met de bus langs Wieringerwerf komt (shell tank station en van der valk), neem je contact met ons op, wij pikken je dan op in Den Oever.
Ons telefoon nummer is: KNIP
Vanaf leeuwarden, groningen:
Neem de bus vanaf het station naar Den oever. qliner 350
Als je met de bus langs het monument op de afsluitdijk komt, neem je contact met ons op, wij pikken je dan op in Den Oever.
Ons telefoon nummer is: KNIP

openkat.nl al gezien?

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Ik neem aan dat er hier nog een verslagje komt van de winter-editie? Om ons warm te houden en om te vertellen hoe nu verder met de zomer-editie :)

• killercow
Zomertje,

Uiteraard, we zijn nog lekker bezig hier, veel bepraat, veel ideen uitgewisseld, en veel gezellig geklets, met een opkomst van 90% van de inschrijvingen (duitsers en zweden daar gelaten), denk ik dat we zowiezo al wel van een succes kunnen spreken.

Meer info en pics zal ik morgen/vanavond na het opruimen posten

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

-_-

!weinig slaap--
!gezelligheid++
!catering++

Erg geslaagt, wat kleine puntjes hier en daar gelaten. Btje te moe nog om een uitgebreid verslag neer te zetten .... Heeft iemand eigk nog foto's gemaakt?

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 20:23
Ik ben wel benieuwd hoe het gegaan is...

Als je niet mee bent geweest naar de Winterparty, is er nog wel ruimte over voor de zomerlanparty?

• killercow
DjCoke schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:30:
Ik ben wel benieuwd hoe het gegaan is...

Als je niet mee bent geweest naar de Winterparty, is er nog wel ruimte over voor de zomerlanparty?
M'n sleepyness factor begint weer normale waarden aan te nemen, dus ik ga zo even alles even netjes aanvullen.

Er zijn foto's gemaakt, iig weet ik dat ik genoeg flitsen gevangen heb.

Deze lan was vooral om crew te trekken, en discussie te hebben over alle aspecten van z'n event, nu we hier voorbij zijn kan iig zeggen dat de opkomst erg goed was, waar ik normaal altijd uit ga van max 60% opkomt is nu 90% ofzo van de ingeschreven mensen ook daadwerkelijk langs geweest.

Op vrijdag zijn wij begonnen met de servers/switches en meuk naar de locatie te brengen, ondertussen stroom, lichtnet, aankleding, tafels en fibers geregeld.

Om half 12 oid even de wegwijs bordjes proberen te plaatsen, maar bij de eerste hamer klap kwam het bord al los van de paaltjes, beide schroeven clean af gebroken.

De volgende ochtend dus alsnog met langere dikkere schroeven weer de kruispunten opgezocht, waarbij we al af en toe geeky kijkende bestuurders voorbij zagen komen, om hen later op de lan te ontmoeten.

Toen het netwerk niet helemaal strak bleek te werken zijn we van extreme's grotendeels overgestapt op Baystack's en dat ging iig tcp/ip technisch al veel beter.

Helaas bleek de door ons neergegooide linksys icm de speedtouch adsl modem geen succes, veel dhcp en dns problemen, waardoor zowel het lan als de uplink niet echt stabiel waren.

Na een ingreep om de dns lokaal te cachen op een van de servers en daarna ook de dhcp en NAT hierheen verplaats te hebben bleek alles al veel netter te werken en heeft volgens mij iedereen een redelijk nuttige netwerk verbinding gehad.

Uiteraard bleken 2 van de scsi disks in de ftp server niet helemaal 100% te zijn en was dus de public ftp storage wat beperkt, jammer maar tis niet anders, voor de zomer lan hebben we gelukkig wat meer crew en tijd om dit allemaal netjes op te vangen.

Ondertussen is er erg veel overleg geweest, welk we allemaal gaan verwerken en op de website/wiki gaan gooien.

Verwacht iig de komende 2 weken een datum, een prijs indicatie en inschrijf mogelijkheden voor de zomer lan.

De windows/non-windows verhouding was erg ok vond ik zelf, ik heb iig meer non-windows gezien dan windows bakken, al was het even schrikken toen de windows XP Bliss-wallpaper ineens opdook op een van de server monitors.

De komende tijd gaan we oa hard werken aan een dikke uplink naar de locatie, een net promotie verhaal, een grote lijst van lezingen en andere informatie/leer momenten, en alle andere organisatorische zaken.

Special thanx go to:
Dion_B onze topkok die voor een paar euro pp 2 maaltijden en ontbijten etc neergezet heeft.

R3boot die 2 van onze omgevallen extreme's weer tot leven geïnspireerd heeft.

Herman (ja een echte lan kan niet zonder een praatgrage Herman), voor het laten uitboren van zijn meterkast om zo een internet lijn door z'n 40cm dikke muur te kunnen trekken.

openkat.nl al gezien?

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09-2025
Killerkow als jij ergens wat webspace reserveert zal ik daar een paar foto's op zetten.

De lan was iig heel erg geslaagd! Wat kleine netwerk probleempjes maar daarom hebben wij deze 'beta' lan dan ook he.

Ik kijk nu al uit naar de Zomerlan!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Ik kon spijtig genoeg niet komen, maar wil wel eens zien voor zomerlan, tenminste als 14 jarigenzijn toegelaten :+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik denk niet dat de organisatie 14-jarigen zal weigeren, relevanter is of je ouders het goed vinden dat je een week lang 300km weg gaat zitten tussen (voor hen) wildvreemden. Er was sowieso een 15-jarige jongedame aanwezig afgelopen weekend, dus zo enorm veel scheelt het ook weer niet :z

Oslik blyat! Oslik!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:26
lezingen lijken mij interesant, het lan gedeelte vind ikzelf minder boeiend. Komt er nog van te voren een spreekschema met tijden, locatie en (globaal) waar het over gaat? dat lijkt mij heel fijn :)

• killercow
consolefreak schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 02:44:
lezingen lijken mij interesant, het lan gedeelte vind ikzelf minder boeiend. Komt er nog van te voren een spreekschema met tijden, locatie en (globaal) waar het over gaat? dat lijkt mij heel fijn :)
Dat komt goed uit dan! tis dat er netwerk lag dit weekend, maar volgens mij is er vooral enorm veel gekletst, en overlegt, waaronder natuurlijk al heel veel leer momenten tussen bezoekers zelf.

Lezingen zijn imho een van de belangrijkste delen van de lan, en hier gaan we inderdaad netjes schema's voor klaar zetten op de wiki of website. Of de schema's helemaal waterdicht zullen zijn betwijfel ik, er zullen altijd wel last-minute changes of toevoegingen zijn.

openkat.nl al gezien?

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Wellicht is het ook leuk om on-the-fly kennisuitwisseling te stimuleren. Bijvoorbeeld, Pietje wil iets weten over OpenBSD en heeft een tuner die hij graag ondersteund heeft. Pietje is bovendien een flinke Haskell-hacker. Pietje noteert deze dingen op een wiki. Jantje leest de wiki en weet wel iets van BSD-drivers en reageert op Pietje's plaatsing. Hansje wil ondertussen graag wat meer leren over functioneel programmeren en zoekt ook Pietje op.

Dit idee is min of meer gejat van het Wireless Community Camp.

• killercow
We willen op de wiki idd een plek aanwijzen voor lightning-talks, heb je iets te vertellen, doe het dan vooral.

Of mensen elkaar ook 1 op 1 kunnen gaan helpen hangt natuurlijk vooral van de aanwezige kennis af denk ik, maar idd, prima plan!

Hier zijn trouwens wat foto's van t winter event:
http://www.victorb.org/dump/winterlan/

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

goed gedaan!
talks rulen, worden ze ook live gestreamed?

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Ziet er intressant uit. Vorig jaar op cz geweest maar dit lijkt me ook wel wat.
Maar... is er al een datum ? Zonee, wanneer komt die? Want ik wil mijn vakantieweken nu in gaan plannen omdat ik meer doe dan lannen (ergens in aug. is me te vaag) ;) Ik denk dat dat voor andere mensen ook opgaat.

[ Voor 5% gewijzigd door AlexanderOnline op 07-01-2008 22:21 . Reden: toevoeging ]

• killercow
AlexanderOnline schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:19:
Ziet er intressant uit. Vorig jaar op cz geweest maar dit lijkt me ook wel wat.
Maar... is er al een datum ? Zonee, wanneer komt die? Want ik wil mijn vakantieweken nu in gaan plannen omdat ik meer doe dan lannen (ergens in aug. is me te vaag) ;) Ik denk dat dat voor andere mensen ook opgaat.
Talks willen we uiteraard streamen over het lan, en wellicht ook over het internet, als de upload dit toelaat. Anders is het wellicht mogelijk om de talks snachts te uploaden naar onze webserver.

De datum willen we dit weekend vaststellen, op de wiki staan in ieder geval de mogelijke datums vermeld, maar we wachten nog even op input van de community zodat we geen overlap met andere events krijgen.

De uiterste datum om een en ander vast te stellen is de 14e als het aan mij ligt.
Schrijf je anders even in via de site, ik ga tegen die tijd zowiezo iedereen netjes een mailtje sturen met alle beschikbare informatie.

openkat.nl al gezien?

• killercow
Volgens mij heeft nog niet iedereen het hier gehoord,

We hebben een datum!

5 july tot 11 july 2008,

De entree kosten gokken we "for now" op maximaal 200 euro voor die 7 dagen, maar deze zijn we nu aan het berekenen.
Ik denk dat de entree prijs nog een stuk naar beneden kan, maar we zijn op het moment liever save than sorry.

Lezingen kunnen ondertussen aangemeld worden op de wiki, en ook de andere faciliteiten worden langzaam aan steeds duidelijker.

Hopelijk wordt het een tof feestje met z'n allen, het beloofd iig wel erg gezellig te worden.

Voor discussie over vragen:
zie ons irc kanaal, #eth0 op irc.eth-0.nl

openkat.nl al gezien?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:50

Stoney3K

Flatsehats!

Dat is dus twee weken voor Campzone? Vooralsnog heb ik die datum nog open staan (@ Campzone ben ik naar Engeland). Dus dat zou wel een leuk alternatief zijn. Plus het feit dat het natuurlijk een stuk serieuzer er aan toe zal gaan dan op CZ: Ik denk dat je al gauw een soort congres-sfeertje krijgt. Meer klooien en tinkeren met soft/hardware. Natuurlijk zal er wel gegamed worden, maar dat is niet het hoofddoel.

Ik zou zelf ook wel leuk vinden om een presentatie/lezing te geven. Misschien dat ik nog wat mensen van de FlightGear crew mee kan krijgen, en ik zit zelf een beetje in het toepassen van open source software in entertaiment (licht/geluid/beeld) toepassingen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Is het ook mogelijk voor mensen die niet de tijd hebben om 6 dagen op een terein te staan een workshop te geven? Als je als bedrijf die iets met Open Source doet een interessante workshop kan/wil geven een dag langs kan komen of iets dergelijks?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:50

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:04:
goed gedaan!
talks rulen, worden ze ook live gestreamed?
Leuk idee, ik heb de hard/software in huis om talks live over de LAN en eventueel online als video te streamen. Als er nog AV-assistance vereist is, geef maar een brul ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• killercow
Stoney3K schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:09:
Dat is dus twee weken voor Campzone? Vooralsnog heb ik die datum nog open staan (@ Campzone ben ik naar Engeland). Dus dat zou wel een leuk alternatief zijn. Plus het feit dat het natuurlijk een stuk serieuzer er aan toe zal gaan dan op CZ: Ik denk dat je al gauw een soort congres-sfeertje krijgt. Meer klooien en tinkeren met soft/hardware. Natuurlijk zal er wel gegamed worden, maar dat is niet het hoofddoel.

Ik zou zelf ook wel leuk vinden om een presentatie/lezing te geven. Misschien dat ik nog wat mensen van de FlightGear crew mee kan krijgen, en ik zit zelf een beetje in het toepassen van open source software in entertaiment (licht/geluid/beeld) toepassingen.
2 weekjes voor campzone inderdaad, en inderdaad ik gok er op dat de sfeer veel serieuzer zal zijn, meer spelen met hardware en software, en minder games.

Lezingen mag je aanmelden op de wiki

We willen zowiezo via voip / sip een en ander gaan streamen mits de uplink dit toestaat, maar hulp op dit gebiedt is altijd welkom.
DGTL_Magician schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:44:
Is het ook mogelijk voor mensen die niet de tijd hebben om 6 dagen op een terein te staan een workshop te geven? Als je als bedrijf die iets met Open Source doet een interessante workshop kan/wil geven een dag langs kan komen of iets dergelijks?
Mij best,
Als commerciele spreker denk ik dat we wel een vergoeding van je willen zien, maar als je louter en alleen een opensource product komt uitleggen of bespreken (en dus niet je bedrijfsnaam spamt) ben ook voor een dag prima welkom.

[ Voor 20% gewijzigd door killercow op 05-02-2008 11:05 ]

openkat.nl al gezien?

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

killercow schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:03:
[...]

2 weekjes voor campzone inderdaad, en inderdaad ik gok er op dat de sfeer veel serieuzer zal zijn, meer spelen met hardware en software, en minder games.

Lezingen mag je aanmelden op de wiki

We willen zowiezo via voip / sip een en ander gaan streamen mits de uplink dit toestaat, maar hulp op dit gebiedt is altijd welkom.

[...]

Mij best,
Als commerciele spreker denk ik dat we wel een vergoeding van je willen zien, maar als je louter en alleen een opensource product komt uitleggen of bespreken (en dus niet je bedrijfsnaam spamt) ben ook voor een dag prima welkom.
Ik zat niet direct aan mij persoonlijk te denken, ik ben maar een van de weinige bedrijven in Nederland die zich met Open Source bezig houdt.

Het lijkt mij best interessant om vanuit een professioneel oogpunt een presentatie over een Open Source product te geven. Ik noem een Nagios, Asterisk oid. Overigens is het heel normaal om je bedrijfsnaam te spammen als je gratis tijd doneert ;)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

jammer dan ben ik er niet.
ben ik weer eens met een zeilboot 3 weken onderweg naar nederland.

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

DGTL_Magician schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:01:
[...]

Ik zat niet direct aan mij persoonlijk te denken, ik ben maar een van de weinige bedrijven in Nederland die zich met Open Source bezig houdt.

Het lijkt mij best interessant om vanuit een professioneel oogpunt een presentatie over een Open Source product te geven. Ik noem een Nagios, Asterisk oid. Overigens is het heel normaal om je bedrijfsnaam te spammen als je gratis tijd doneert ;)
Je bedrijfsnaam spammen klinkt niet als gratis doneren, je staat dan gewoon reclame te maken en reclame = geld. "Laten vallen" waar je werkt lijkt mij nog redelijk normaal, maar is wel wat anders als reclameren. Tenzij je "spammen" als "laten vallen waar je werkt" bedoeld, maar dat is mij niet helemaal duidelijk.

• Mishmash
Laatste post alweer bijna een maand oud... Zo schiet het natuurlijk niet op :)

De voorbereidingen voor eth0 zijn nogsteeds in volle gang! We hebben ook rekening gehouden met de Die-hard gamers die liever niet naar conferences gaan luisteren. Zo hebben wij een aantal servers ter beschikking gesteld die ingericht gaan worden tot gameservers, deze zullen tijdens eth0 de populaire games gaan hosten!

Schrijf je in en kom gezellig langs! Er is voor iedereen altijd wel iets te doen!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
ik gok dat jij ook de gene was die op FOSDEM mij een flyer gaf? :P
(hackerroom tegenover X.org talks)

[ Voor 8% gewijzigd door frankivo op 11-03-2008 15:49 ]

iRacing Profiel

• Mishmash
frankivo schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:48:
[...]

ik gok dat jij ook de gene was die op FOSDEM mij een flyer gaf? :P
(hackerroom tegenover X.org talks)
Neen, ik ben zelf niet op FOSDEM geweest :) Dat waren de andere geeks :P

• frankivo
Mishmash schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:52:
[...]

Neen, ik ben zelf niet op FOSDEM geweest :) Dat waren de andere geeks :P
mja.. nerds zat daar :P

iRacing Profiel

• killercow
Dat kan ik wel eens geweest zijn, pluizige arabier? (naja look-alike dan?)

Of was t een van onze promo babes? (jaja, een geek event met babes!)

openkat.nl al gezien?

• frankivo
killercow schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:19:
[...]

Dat kan ik wel eens geweest zijn, pluizige arabier? (naja look-alike dan?)

Of was t een van onze promo babes? (jaja, een geek event met babes!)
zat je naast een meisje? :P

iRacing Profiel

• killercow
geen clue, zo zou maar kunnen, wat t belangrijkste is, je komt ook toch? :)

openkat.nl al gezien?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b zat naast een meisje :9

Oslik blyat! Oslik!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Waar kan ik de ballon afleveren ? :+

0.0

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07-2025
Al hoewel Campzone ook niet verkeerd is, is dit een ontzettend tof alternatief. Nice job!
Daar gaat mijn geld
:P

ETH0 site bekeken.
Foto's van de Winterlan zien er prima uit.
En... goed gedaan hoor, al het bier verstoppen! :Y) Net doen alsof er alleen maar MultiVitame werd gedronken.

Zag dat de prijs EUR200,- bedraagd. (Wat inweze geen probleem moet wezen)

Alleen één kleine opmerking....
is er misschien ook rekening gehouden met de "deelnemers" welke niet de volledige 9 dagen aanwezig kunnen zijn. ;( Ik bijvoorbeeld, denk dat ik 2 a 3 dagen niet present kan zijn, vanwege werk. Is het dan volgens plan, dat ik de volledige EUR200,- toch moet betalen... of wordt er nog een "Special price for you, my friend!"" bedacht.

[ Voor 8% gewijzigd door Miss_Stranger op 15-03-2008 12:37 ]

:: Second Place Is First Place Loser ::

• victorb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 23:31
Ik ben de gene die foto's heb geschoten. en het was gelukkig geen standaard bier lan :)

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

• Miss_Stranger
victorb schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:57:
Ik ben de gene die foto's heb geschoten. en het was gelukkig geen standaard bier lan :)
Jaaajaaa....... O-)
Sure sure _O-

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:30
Ik woon heel dichtbij Wieringerwerf dus kom zeker even kijken ;)

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16

Geckoo

Good news, everyone!

offtopic:
* Geckoo zwaait even naar oud #marijse members!! :w
voor de rest snap ik windows niet eens, dus laat staan non-windows gebeuren

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• killercow
Miss_Stranger schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:20:
Zag dat de prijs EUR200,- bedraagd. (Wat inweze geen probleem moet wezen)

Alleen één kleine opmerking....
is er misschien ook rekening gehouden met de "deelnemers" welke niet de volledige 9 dagen aanwezig kunnen zijn. ;( Ik bijvoorbeeld, denk dat ik 2 a 3 dagen niet present kan zijn, vanwege werk. Is het dan volgens plan, dat ik de volledige EUR200,- toch moet betalen... of wordt er nog een "Special price for you, my friend!"" bedacht.
Thanks, de prijs is max 200, maar we hopen de prijs lager te krijgen, en er bij die prijs eke dag een decent meal bij te leveren, (wat natuurlijk behoorlijk scheelt in je kosten)

We willen inderdaad ook dag en weekend kaarten beschikbaar maken, er zal dan wel een beetje meer gevraagd worden per dag, maar geen onoverkombare verschillen. Wat betreft bier, tjah, de winterlan was vrij bierloos, er was wel wat tequilla, maar dat was ook zo op.

openkat.nl al gezien?

• Miss_Stranger
killercow schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:55:
[...]

Thanks, de prijs is max 200, maar we hopen de prijs lager te krijgen, en er bij die prijs eke dag een decent meal bij te leveren, (wat natuurlijk behoorlijk scheelt in je kosten)

We willen inderdaad ook dag en weekend kaarten beschikbaar maken, er zal dan wel een beetje meer gevraagd worden per dag, maar geen onoverkombare verschillen. Wat betreft bier, tjah, de winterlan was vrij bierloos, er was wel wat tequilla, maar dat was ook zo op.
Prima. *O*
Goed te horen dat de over de prijzen nog wordt nagedacht & dat er misschien losse kaarten zullen worden verkocht. Het spreekt voorzich dat dagkaarten nou eenmaal prijziger zullen zijn, in verhouding tot de standaard prijs.

Ik houd voorlopig ETH-0 in de gaten.

Verwijderd

Ik overweeg ook om een verlengd weekend te komen(3 a 5 dagen), dat lijkt me erg leuk.
Zelf ben ik in m'n vrije tijd met een aantal open-source projecten bezig en het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen en iets leuks te maken in een paar dagen tijd.

Zijn er mede-ontwikkelaars die zin hebben in een demo-compo?

• Miss_Stranger
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:26:
Ik overweeg ook om een verlengd weekend te komen(3 a 5 dagen), dat lijkt me erg leuk.
Zelf ben ik in m'n vrije tijd met een aantal open-source projecten bezig en het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen en iets leuks te maken in een paar dagen tijd.

Zijn er mede-ontwikkelaars die zin hebben in een demo-compo?
Haha een demo compo,
is zo'n slecht idee nog niet... :Y)

• killercow
Even een update,

De stichting staat gronding in de stijgers, het is tenslotte een non-profit event.

De prijzen zijn bekend, 150 euro voor 7 dagen,
25 euro voor avond eten,
En eventueel nog 25 euro als je aan de deur betaald.

Als je komen wilt, schrijf je in, kies een kaartje, dan weten we sneller hoeveel mensen er komen, en kunnen we alles wat makkelijker regelen.

Voor de rest lijkt het erg gezellig te worden, het irc kanaal is lekker druk, en iedereen heeft het nu al naar z'n zin. :)

openkat.nl al gezien?

• Mathijs1
  • Niet online
Ingeschreven op site en wiki, heb er zin in! :)

• killercow
Mathijs1 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:14:
Ingeschreven op site en wiki, heb er zin in! :)
Kijk, zo zie ik het graag! :)

We beginnen ondertussen ook her en der interessante sprekers los te weken, ze vinden t event interessant, en de doelgroep helemaal tof en willen dus wel een verhaal komen doen.

Zelf doen we natuurlijk ook genoeg, en als bezoeker ben je ook uitgenodigd om je expertise te laten zien.

openkat.nl al gezien?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Geckoo schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 21:01:
offtopic:
* Geckoo zwaait even naar oud #marijse members!! :w
voor de rest snap ik windows niet eens, dus laat staan non-windows gebeuren
Hai .o/ Dat is lang geleden zeg :)

@ eten, die 25 euro is vanzelfsprekend voor de hele week, niet voor een dagje :)

• Miss_Stranger
Ik zie net dat dagkaarten verkrijgbaar zijn voor EUR30,- .
Nice. :9
Hoeveel deelnemers worden er momenteel verwacht?

• killercow
Miss_Stranger schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:39:
Ik zie net dat dagkaarten verkrijgbaar zijn voor EUR30,- .
Nice. :9
Hoeveel deelnemers worden er momenteel verwacht?
Ik verwacht een man of 50 nu, gezellig als je er ook bent.

openkat.nl al gezien?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Voor degenen die willen komen en zich ingeschreven hebben, de betalingen zijn inmiddels geopend :)

• killercow
So,

Feestje is weer op, het was ernstig gezellig, leuke mensen, interessante lezingen, helemaal goed.

Voor foto's: http://foto.eth-0.nl

En voor de mensen die er dit jaar niet waren, wellicht tot volgend jaar.

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1 2 Laatste