Ik neem aan de meeste van jullie bekend zijn met het fenomeen Lan-party's.
Wat “we” meestal op lanparty's zien is het eindeloos spelen van windows only games,en het klooien met windows installaties. Als Foss fan heb ik me de laatste jaren al minder thuis gevoeld op de standaard lanparty's, en op de recentste campzone heb ik samen met "onze" groep besloten dat dit beter kan.
Waar campzone en andere lans vooral gericht zijn op gamers en de gemiddelde computer gebruiker, willen wij een lan-event opzetten welke vooral gericht is op de techniek achter computers, hacken, klooien en discussieren dus.
Het idee is om een redelijk groot outdoor event op te zetten in noord holland noord, welke ergens in Augustus plaats zal vinden met een maximum van 300 deelnemers.
Omdat zo'n event natuurlijk geen inhoud heeft zonder de nodige sprekers en verwante partijen wil ik de nederlandse en belgische linux/BSD/GNU/foss/NOS gebruikers uitnodigen deel te nemen aan dit evenement en aan de voorbereidingen.
Villages
Het evenement zal opgesplitst worden in 4 villages met elk een eigen doelgroep en activiteiten.
- Mutimedia camp welke gerunt zal worden door http://www.simuze.nl (creative commons muziek)
- Het WIFI camp, (welke hopelijk door de jongens van woaf, of wireless leiden opgepikt zal worden)
- Het opensource camp, (coding, unixes, linux, standaarden, opensource)
- En natuurlijk ook nog een gaming camp waar we specifiek voor integratie met de andere kampen het spelen van cross-platform games gaan promoten.
Mocht je een spannend verhaal over je eigen werk of gedachten kunnen vertellen dan ben je uiteraard uitgenodigd dit verhaal te komen vertellen op de zomer lan. We zullen per village een eigen activiteiten agenda bijhouden en een klein podium beschikbaar stellen, zo kun je gemakkelijk een passende doelgroep aanspreken en hoef je niet meteen 300 man te entertainen. Uiteraard hopen we op deze manier ook genoeg cross-talk te krijgen tussen de verschillende villages.
Het idee is dat licht-geïnteresseerden gemakkelijker even naar een ander village lopen om een lezing bij te wonen, dan helemaal naar los evenement gaan waar ze nog niet helemaal genoeg gevoel bij hebben.
Even samenvatten:
Zomer lanparty:
- Outdoor
- 9 dagen
- Geekfest
- Ergens in augustus 2008
- Kampvuur, Lan, Faciliteiten, Eigen tentjes, kortom feest!
- Netwerken met like minded
- Lezingen
- 29, 30 December
- Max 40 man
- Discussie over de zomer lan,
- Lannen, klooien, gamen.
- Wieringerwerf (4km van Den Over)
openkat.nl al gezien?