Wat gebruiken jullie voor voice communication ?

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:38
Ik ben al een tijd op zoek naar goede voice communication proggies, kheb al TS geprobeerd en alle ventrillos, de kwaliteit is zeer goed maar eerlijk gezegt moet het voor mij aankomen op delay tussen het verzenden en ontvangen dat zo laag mogelijk moet zijn. Skype is hier perfect voor voor mij , maar i.c.m games lukt dit helemaal niet, dan begint alles te schokken ingame.

Weet er iemand een ander alternatief ? Enigste vereiste is dat het snel verstuurd/ ontvangt.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xfire? de link staat wel in de meuktracker. Is ontworpen voor games, dus zou goed moeten werken ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Is geen optie voor mij, want mij en men teammate zijn xfire crasht telkens onder source, niet handig in war. :)

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, wlm heeft het ook, maar dat is niet het lichtst om te draaien...

('t is handiger om xfire te laten werken bij je teammate :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 16:49
ik gebruik best vaak ventrilo en kan niet zeggen dat daar zo'n vertraging in zit. (misschien hoge ping bij ventrilo server bij jullie?)

ventrilo kan je instellen dat je kan praten met "push to talk" of automatisch bij praten. ik gebruik altijd de push to talk button wat snel werkt als je er aan gewend bent. ik kan begrijpen dat dat automatisch aangaan als er geluid in de mic komt langer duurt.

toen pas ventrilo er uit lag heb ik met live messenger gepraat met een vriend van me. werkt ook wel behalve dat ik het juist irritant vind dat je alle geluiden van de andere persoon hoort ipv alleen als hij wat zegt.

[ Voor 21% gewijzigd door Crysania op 10-12-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-10 23:43
gebruik al jaren teamspeak en ventrilo, maar daar zit eigenlijk geen vertraging in?
Zal ook wel aan servers liggen en aan eigen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
Er zit altijd een vertraging in:

client > server > client

Minste vertraging heb je dus met iets als skype, aangezien je dan niet via een centrale server werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
heb je dan nog zo een programmas a la skype ? wat dit lijkt wel iets beter, maar de codec neemt wss nogal bandbreedte in beslag

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:04
Bandbreedte van Skype is pakweg 5kb/s. Valt zeer mee dus.
Dat je last hebt van lag ingame door Skype, hebben meer mensen last van.

Heb daar voorheen al een paar vrienden over horen klagen.
In jouw geval is dat toch heel opmerkelijk met 4GB geheugen en een redelijk goede CPU....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Ja is idd zeer bizar.

Zijn er alternatieven zoals skype ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Sypher schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:05:
Bandbreedte van Skype is pakweg 5kb/s. Valt zeer mee dus.
Dat je last hebt van lag ingame door Skype, hebben meer mensen last van.

Heb daar voorheen al een paar vrienden over horen klagen.
In jouw geval is dat toch heel opmerkelijk met 4GB geheugen en een redelijk goede CPU....
bizar? lag is in dit geval louter een bandbreedteprobleem, meer bepaald de bandbreedte van je upload die bij de meeste isp's vrij schaars is. Als je bandbreedte toekent aan voice zal je onvermijdelijk meer lag hebben in je game. Niets aan te doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Mijn stem (sorry kon 'm niet laten)
Zoals Hollanda zegt eigenlijk.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 09:12
Ik zat pas dus met hetzelfde probleem; wilde graag wat anders dan ventrillo en TS2. Na een hoop gegoogle kwam ik uit op Murmur. Het is 1 download met client en server. Persoonlijk vind ik het echt een goed programma wat gebruik maakt van een hele goede codec.. het is echt kraakhelder, easy to use en goede calibratie! :) Zeker het proberen waard!
http://mumble.sourceforge.net/

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-10 23:43
Hollanda schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:22:
Er zit altijd een vertraging in:

client > server > client

Minste vertraging heb je dus met iets als skype, aangezien je dan niet via een centrale server werkt.
Ja, maar als je met meerdere mensen aan het praten bent, lijkt me het voordeliger, dat de server jou spraak verstuurd naar iedereen, dan dat jouw computer jouw spraak verstuurd aan iedereen?
Volgens mij kun je in het laatste geval meer problemen krijgen, vooral als er veel meer mensen tegelijk deelnemen.

1 op 1 directe verbinding is natuurlijk altijd beter.

Maar zoals de topic starter zegt, hij krijgt schokken in het gamen, dat lijkt toch echt meer een probleem aan zijn kant te zijn met iets anders, dan de eventuele ventrilo/ts client/server gebeuren.

Schokken in game, door ventrilo of teamspeak, dat kan haast niet. Of een bepaalde afstelling.

[ Voor 9% gewijzigd door bangkirai op 11-12-2007 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je zou deze kunnen proberen : http://members.chello.nl/...erized/English/index.html

Door een Tweaker gemaakt ook nog eens :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gebruik ik de ingame voice chat als die redelijk is (source games tegenwoordig). Anders teamspeak. Als ik maar met 1 iemand samenspeel gebruik ik gewoon MSN :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
bangkirai schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 01:18:
[...]

Ja, maar als je met meerdere mensen aan het praten bent, lijkt me het voordeliger, dat de server jou spraak verstuurd naar iedereen, dan dat jouw computer jouw spraak verstuurd aan iedereen?
Volgens mij kun je in het laatste geval meer problemen krijgen, vooral als er veel meer mensen tegelijk deelnemen.

1 op 1 directe verbinding is natuurlijk altijd beter.

Maar zoals de topic starter zegt, hij krijgt schokken in het gamen, dat lijkt toch echt meer een probleem aan zijn kant te zijn met iets anders, dan de eventuele ventrilo/ts client/server gebeuren.

Schokken in game, door ventrilo of teamspeak, dat kan haast niet. Of een bepaalde afstelling.
Klopt maar TS heeft het over 2 personen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:13
ik heb jaren ventrilo gebruikt op vele servers gedurende wars, als je een lage ping hebt merkte ik echt niks van vertraging?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 09:25
Probeer de nieuwe ventrilo is of roger wilco (ik weet dat dit ook zo'n prog is alleen heb het nooit gebruikt, alleen van gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 19:07

rCk

ph4ge schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:15:
ik heb jaren ventrilo gebruikt op vele servers gedurende wars, als je een lage ping hebt merkte ik echt niks van vertraging?
Same here.
Alleen bij Teamspeak heb ik dat probleem, maar bij ventrilo nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik begrijp niet dat Skype bij u schokt.

Ik speelde op een AMD 3500+ met 1GB aan RAM, CS: S, en dat draaide gewoon hetzelfde, met of zonder Skype.

Wat bedoelt ge met 'schokken' eigenlijk? Zet Skype eens op 1 CPU, en de game op het ander. Want dit is niet meer als symptoombehandeling.

Zoek de oorzaak :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat voice gebeuren op de PC nog nooit gesnapt eigenlijk. Waarschijnlijk komt dat omdat ik nooit in clans ofzo game :) Dus ik snap meestal niet eens waarop ik moet connecten om te kunnen lullen. Wat dat betreft is het op de xbox360 wel erg goed geregeld; 75% heeft volgens mij zo'n headset en het werkt gewoon.

Dus ik zou zeggen: als de games die je speelt er ook voor de 360 zijn probeer die dan eens! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 20:48 ]

Pagina: 1