Toon posts:

Kan niet inloggen in windows xp home

Pagina: 1
Acties:
  • 1.311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers
ik had een vraagje misschien kent 1 van jullie het probleem
ik heb hier een computer staan met windows xp home
en we komen terug van vakantie en opeens krijg ik de volgende melding

Aanmeldingsbericht
Het systeem kan u niet aanmelden vanwege de volgende fout:
Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein.
Probeer het opnieuw of neem contact op met de systeembeheerder.

ik kom nergens in niet in veilige modus niet in het administrator account niet met ./ voor de naam en ook niet 2x ctrl alt del niks werkt weet iemand een oplossing

alvast bedankt

Groeten Thomas

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 17:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

kun je vanaf de windows cd niet inloggen op de installatie? recovery console heet dat volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
ja en wat moet ik in de recovery console in typen ? ....

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

probeer is chkdsk ofzo?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-02 23:14
Je hebt geen admininistrator password ingesteld staan en je komt er nog niet in met die account?

Indien je het wel hebt zul je die ook in moeten typen om toegang te krijgen tot de recovery console (tenzij je een Win2k CD gebruikt), als dat zo is werkt dat password dus niet in Windows?

Verwijderd

Topicstarter
wel het password werkt gewoon in windows maar hij geeft aan dat ik niet beschikbaar ben in het domein terwijl windows xp home geeneens op een domein kan :S ?

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:04:
wel het password werkt gewoon in windows maar hij geeft aan dat ik niet beschikbaar ben in het domein terwijl windows xp home geeneens op een domein kan :S ?
krijg je ook die melding als je in probeert te loggen op recovery console? of lukt dat ook niet?
Geef eens wat meer terugkoppeling, want hier in het wilde weg liggen raden is ook niet echt efficient.

Als je er echt niet inkomt zou je kunnen proberen er een windows installatie naast te zetten, zodat je bij de bestanden kunt.

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg zo een windows xp home cd van de buurman en dan kan ik recovery doen maar een windows systeem er naast zetten kan dat gewoon zonder me bestanden kwijt te raken ? of aparte partitie ? .....

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:14:
ik krijg zo een windows xp home cd van de buurman en dan kan ik recovery doen maar een windows systeem er naast zetten kan dat gewoon zonder me bestanden kwijt te raken ? of aparte partitie ? .....
niet opnieuw gaan partioneren, dan raak je wel alles kwijt.
ken de opties zo niet uit mijn hoofd, in iedergeval leave the current file system intact. Maarre, gebruik dat zowiesow als laatste redmiddel. Eerst ff kijken of je er zo wel in komt

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Probeer eens in veilige modus via de administrator in te loggen.

Als je daar wel mee kunt inloggen (misschien even 2x ctrl-alt-del bij inlogscherm doen) kun je het wachtwoord van je gewone user resetten.

Ow fuck sorry, ik moet leren lezen :X

Zit er een losse netwerkkaart in die pc? Zo ja, trek die er eens uit. Of schakel de onboard kaart in de bios eens uit.

[ Voor 29% gewijzigd door max op 10-12-2007 21:37 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:14:
Wat heb je zelf al geprobeerd, dit is echt gokken proberen en vervolgens te horen krijgen dat dat het ook niet was.

Een beetje zelfredzaamheid wordt hier wel verwacht...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen eerst kijken wat chkdsk doet, die is nu druk bezig jullie horen het zo van me.

Verwijderd

Topicstarter
chkdisk gaat de hele tijd terug als die bij 80% is naar 51% :S kan ik het gewoon afsluiten of is dat een risico?

Verwijderd

Topicstarter
chkdsk leverde niks op en de netwerk kaart eruit halen en onboard uitzetten hielp ook niet ik weet het echt niet meer ?

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog enig idee?

Verwijderd

Heb je ook al eens geprobeerd bij, als je 2x ctrl-alt-del doe ik dat schermpje te kijken of je in die dropdown ook em op local kan zetten?

Dat is tenminste hier op het werk
Normaal logged ie in op het netwerk/domein, maar je kan em ook op Lokaal aanmelden zetten, en dan logt ie lokaal in op de pc, en niet op een domein

Je had daarvoor niet bij je netwerk een domein ipv netwerkgroep ingesteld ofzo ook?

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43
XP hom heeft toch geen domein ondersteuning?

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik ook al gekeken van 2x ctrl alt del en dan onder opties maar werkt ook niet

en xp home heeft geen domein ondersteuning nee dat is het hele raare

P.S als ik nu een backup maak met welk programma kan ik dat het beste doen ik zet de harrd disk in een andere pc en dan wil ik alles backup-en en dan installeer ik alles opnieuw en dan alles terug zetten qua bestanden etc hoe doe ik dat het beste met welk prog

alvast bedankt

Greets Thomas

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Als je alles toch installeerd hoef je alleen de map %userprofile% te copieren (let op verborgen bestanden)

Je kan gewoon start, uitvoeren en hier %userprofile% invoeren, hier staat dan van deze gebruiker alle mail, documenten e.d.
Als je het vanaf een andere PC doet: schijf, gebruikers, naam

Succes

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:02:
P.S als ik nu een backup maak met welk programma kan ik dat het beste doen ik zet de harrd disk in een andere pc en dan wil ik alles backup-en en dan installeer ik alles opnieuw en dan alles terug zetten qua bestanden etc hoe doe ik dat het beste met welk prog
Hoe je een backup kan maken (kopie data) lijkt me wel makkelijk te vinden nietwaar?

Lees je even in in de materie, in de Windows Clients - FAQ en Windows Clients - Howto's and Guides staan een aantal dingen die je goed kunt gebruiken.

PS: Groeten doen onder elke post hoeft niet, we zien toch al aan je nick wie je bent ;)

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 12-12-2007 17:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
maar ik kom niet in de map my documents en dan 1 account en iedereen zegt dan moet je ownership veranderen maar dat kan niet want er staat gen subje onder eigenschappen met beveiliging die staat er helemaal niet !!! dus wat moet ik nu doen ? :S ? je moet die gegevens toch wel terug kunnen halen ondanks dat ik niet kan inloggen op die pc ? (P.s) die schijf hangt in een andere pc want ik kan niet op die schijf inloggen hij is secondary

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit staat echt letterlijk in de FAQ uitgelegd :)
elevator in "Windows Clients - FAQ"

En omdat je Home gebruikt moet je dat ook in veilige modus doen, dan zie je namelijk wel dat tabblad.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1