Toon posts:

PC valt meteen weer uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had net een probleem dat mijn nieuwe Processor niet wou pakken op me moederbord,

nu zeiden ze dat ik me bios moest updaten met een andere socket 775 moest proberen.

nu heb ik deze processor erin gedaan, maar krijg nu met opstarten dat me pc na 1 seconde meteen uitvalt.

toen daarna me nieuwe processor erin gedaan en toen draaide die wel alleen kreeg ik weer geen beeld omdat me bios geupdate moet worden.

weet iemand wat er aan de hand is waardoor mijn pc meteen uitschakeld?

alvast bedankt,

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Volgens mij mis ik iets in de ts, correct me if i'm wrong.
Hint: iets met hardware.

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe pc wil niet starten

dit was mijn vorige probleem

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
is het misschien niet incompatibiliteitsprobleem met je cpu en Mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Sqorpius schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:53:
is het misschien niet incompatibiliteitsprobleem met je cpu en Mobo?
en dat wil zegge?,

wat kan ik hiertegen doen?

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

www.koopeendroom.nl

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:54:
[...]

en dat wil zegge?,

wat kan ik hiertegen doen?
Om het maar simpel te houden: Of je moederbord core 2 Quad Cpu's ondersteunt, ga naar de site van je mobo en zoek naar zon lijst met supported cpu's. staat hij er niet bij? dan kan je een nieuwe cpu gaan kopen of hopen op een bios update die hem eventueel wel gaat supporten.

[ Voor 16% gewijzigd door Sqorpius op 10-12-2007 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sqorpius schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:16:
[...]

Om het maar simpel te houden: Of je moederbord core 2 Quad Cpu's ondersteunt, ga naar de site van je mobo en zoek naar zon lijst met supported cpu's. staat hij er niet bij? dan kan je een nieuwe cpu gaan kopen of hopen op een bios update die hem eventueel wel gaat supporten.
dit had ik al opgezocht voor ik de pc kocht, het moederbord kan gewoon de CPU aan.
alleen is er wel een bios update vereist,

nu heb ik dus die oude cpu getest, maar met mijn oude cpu sluit hij elke keer af,

ik heb alle stekketjes goed aangesloten,

wat kan hier nou mis mee zijn?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
Tijdelijke processor erin doen, dan bios reset doen, zie moederbord boekje, of pen omzetten of batterij eruit halen.
Dan pc opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:05:
Tijdelijke processor erin doen, dan bios reset doen, zie moederbord boekje, of pen omzetten of batterij eruit halen.
Dan pc opstarten.
als ik dit doe dan start hij op en na 1sec sluit hij weer af...

iemand een idee?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:12:
[...]

als ik dit doe dan start hij op en na 1sec sluit hij weer af...

iemand een idee?
Je hebt toch wel de koeler (juist) gemonteerd hé? Anders wordt je CPU te warm --> PC schakelt uit.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:47:
[...]

Je hebt toch wel de koeler (juist) gemonteerd hé? Anders wordt je CPU te warm --> PC schakelt uit.
koeler is goed gemonteerd, maar als zou hij niet goed zitten zou hij nooit na 1sec al uitvallen...

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:34:
[...]

koeler is goed gemonteerd, maar als zou hij niet goed zitten zou hij nooit na 1sec al uitvallen...
Enig idee hoe snel een CPU zulke hoge temperaturen haalt als de core zijn warmte niet (goed) kan afgeven?

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:40:
[...]

Enig idee hoe snel een CPU zulke hoge temperaturen haalt als de core zijn warmte niet (goed) kan afgeven?
nee, maar mij lijkt niet binne een seconde eerlijk gezegd :P

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:44:
[...]

nee, maar mij lijkt niet binne een seconde eerlijk gezegd :P
Erg veel meer dan een seconde is het niet. Hooguit 2/3.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:55:
[...]

Erg veel meer dan een seconde is het niet. Hooguit 2/3.
nou me pc sluit egt binne een seconde af, en als ik me nieuwe processor erop zet dan draait deze wel gewoo, en de fan zit op dezelfde manier aangesloten.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:58:
[...]

Nou mijn PC sluit echt binnen een seconde af, en als ik mijn nieuwe processor erop zet dan draait deze wel gewoon. De fan zit op dezelfde manier aangesloten.
Ja, ik geloof je wel ;) .

Maar, als ik het goed begrijp : met je oude CPU erin krijg je geen beeld meer? Voorheen wel?
Je hebt niet per ongeluk de 12v 4 pins stekker eruit gehaald en er niet meer ingedaan?

Verwijderd

Topicstarter
nee kijk, ik heb hele nieuwe pc in elkaar gezet, deze met een nieuw moederbord en nieuwe processor etc.

nu zag ik dat het moederbord een update moet hebben om de nieuwe Aquad core procesoren te kunnen draaien. maar ik krijg op die nieuwe pc geen beeld of iets dergelijks. omdat hij me cpu niet kan aansporen om iets te gaan doen.

dus nu hoorde ik dat je een oudere processor met zelfde socket erin moet doen om dus je bios tog te kunnen updaten, maar als ik er dus een andere processor in doe krijg ik het probleem dat hij na 1sec meteen alweer uitgaat!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:14:
nee kijk, ik heb hele nieuwe pc in elkaar gezet, deze met een nieuw moederbord en nieuwe processor etc.

nu zag ik dat het moederbord een update moet hebben om de nieuwe Aquad core procesoren te kunnen draaien. maar ik krijg op die nieuwe pc geen beeld of iets dergelijks. omdat hij me cpu niet kan aansporen om iets te gaan doen.

dus nu hoorde ik dat je een oudere processor met zelfde socket erin moet doen om dus je bios tog te kunnen updaten, maar als ik er dus een andere processor in doe krijg ik het probleem dat hij na 1sec meteen alweer uitgaat!
En het laatste stukje van mn vorige post?

Let trouwens eens op je Nederlands.."tog" is niet bepaald ABN.

Verwijderd

Topicstarter
nee want als ik me nieuwe cpu erin doe, blijft hij wel aanstaan allen krijg ik dan geen beeld :P
Pagina: 1