Creative X-Fi Xtreme Audio aansluiting op versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:04

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik heb bovenstaande geluidskaart in mijn systeem zitten. Deze wil ik aansluiten op mijn versterker (HK 147). Nu zit er een i/o(???) ingang op (die ik volgens mij eerst moet 'activeren' met een nieuwe driver). Echter wat is dit voor een ingang en wat voor stekker heb ik dan nodig om deze vervolgens op mijn versterker aan te sluiten.

Het is een beetje een noob vraag, i know....

Basement Bios ---- Exo-S

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:17
Is dat niet een digitale coax?

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:11
Ik heb net een X-Fi Gamer gekocht (expres Retail) maar er zit geen enkel kabeltje bij om aan te sluiten...
Nu zijn alle aansluitingen dus 3,5" jacks...en ik heb optische kabels (glas en coax). Die kan ik dus nu niet meer gebruiken.
Erg vreemd want ik kocht het product JUIST retail omdat er dan tenminste kabels e.d. bij zitten....niet dus. Doen ze blijkbaar niet meer.
Ik heb een Logitech Z-5450 speakerset met 3,5" kabels, maar alleen coax / glas ingangen.
Weet iemand waar ik het juiste kabeltje kan halen om de optische ingang van de Logitech aan te sluiten? Dus van 3,5" --> coax / glas?

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 21:40
Is vaker gepost op het forum. Er vanuit gaand dat je de geluidskaart wilt aansluiten op een spdif aansluiting op versterker.

Als je een digitaal geluid uit je 3,5 mm kan laten lopen moet je de volgende connector kopen

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/147.jpg

Deze steek je in de 3,5 mm jack en dan vervolgens een tulp aansluiting van de achterkant van de connector naar de tulp aansluiting op de versterker, of spdif.

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 21:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

StephanL schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:19:
Is vaker gepost op het forum. Er vanuit gaand dat je de geluidskaart wilt aansluiten op een spdif aansluiting op versterker.

Als je een digitaal geluid uit je 3,5 mm kan laten lopen moet je de volgende connector kopen

[afbeelding]

Deze steek je in de 3,5 mm jack en dan vervolgens een tulp aansluiting van de achterkant van de connector naar de tulp aansluiting op de versterker, of spdif.
Uhh.. maakt het veel uit als ik dit stekkertje in een stereo vorm heb? want ik krijg namelijk geen geluid.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:15
Kijk ook eens in dit topic. Het betreft hier dan wel een Audigy 2 kaart, maar is het zelfde principe. Op het plaatje zie je dat de jackplug 4 aansluitingen heeft ipv drie bij stereo. Die I/O module heb ik zelf aan mijn X-Fi xtreme music hangen.

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 21:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Het is al gelukt :P, het ligt aan Windows Vista :(, het stekkertje (maakt niet uit mono of stereo) met een RCA kabel werkt. Nu moet ik gaan zoeken hoe ik dit in Vista werkend krijg :X .
Pagina: 1