Toon posts:

Duo vs Quad

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit even met een dilemma en ik hoop dat een van jullie mij kan overtuigen wat te doen.

Ik zit ernstig te twijfelen tussen een Core 2 Duo E6850 en een Core 2 Quad Q6600. Allebei zelfde prijsrange (ongeveer) en de verschillende test resultaten verschillen nog al wat ik op internet ben tegen gekomen.

Ik ben zelf webdesigner en game nogal fanatiek. Ik zoek dus een krachtige pc voor photoshop, illustrator, maar wil ook games als COD4, Crysis, WoW optimaal spelen.

Mijn vraag is dus, moet ik gaan voor de snelste duo core van het moment (als dat nog zo is :P) of moet ik toch met het oog op Crysis en flink zware programma's me richten op de Quad Core?

8)7

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05 09:22
dit lijkt mij een coinflip. Ik zou echter voor de Q6600 gaan, je kunt deze evt overclocken zodat hij dezelfde prestaties behaald in oudere spellen dan de e6850 doet. En je bent zoiezo meer op de toekomst gericht.

Verwijderd

Topicstarter
Bert2000 schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:12:
dit lijkt mij een coinflip. Ik zou echter voor de Q6600 gaan, je kunt deze evt overclocken zodat hij dezelfde prestaties behaald in oudere spellen dan de e6850 doet. En je bent zoiezo meer op de toekomst gericht.
Zit er eigenlijk nu al merkbaar verschil in? Tussen Duo en Quad? Of wordt het echt een voor-de-toekomst-aanschaf?

Verwijderd

Je bent niet de eerste (en zeker niet de laatste) met deze vraag, maar hij is eigenlijk al beantwoord, namelijk in PMG FAQ. Doe ook maar eens een search op je eigen topictitel, dan vind je meer dan genoeg.
Het gaat erom welke hoeveelheid cores het beste resultaat geeft in de software die jij gaat gebruiken. Zoek dat dus op, dan kun je het makkelijk bepalen!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05 09:22
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:15:
[...]

Zit er eigenlijk nu al merkbaar verschil in? Tussen Duo en Quad? Of wordt het echt een voor-de-toekomst-aanschaf?
Er zijn nu al een hoop applicaties waar quad sneller in is. En als je bijvoorbeeld, tegelijkertijd een video wilt encoden, een muziek album rippen, en UT3 spelen, is het aan te raden quad ipv duo te kopen;) Aangezien windows vista best goed is in het verdelen van threads over je cores.

Maar ik dacht dat bv UT3 al profiteerd van quad, ten opzichte van duo. En in de toekomst is het goed te verwachten dat veel games op U3 engine gebasseerd zullen zijn. Pin me hier echter niet op vast. weet zo 123 geen bron hiervoor.

De motivatie voor een core duo is dat deze op een hogere clocksnelheid draait, en daarom sneller uit de bus kan komen, maar een echte tweakers clockt zn e6600 uiteraard over naar 3+ ghz, waardoor er van een lage clocksnelheid bij de quad geen sprake is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bert2000 op 10-12-2007 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
K heel erg bedankt! En ik check die FAQ nog ff door.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier zijn benchmarks voor uitgevonden. En van het lijstje wat je opnoemt draait zo'n beetje de helft beter op de E6600 en de andere helft op de E6850...

Maar goed, dat had je zelf ook makkelijk kunnen vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.