[XP MCE] spontane reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-02 16:40
Hallo tweakers,

Ik zit al een tijdje met een probleem namelijk: mijn pc start soms spontaan vanzelf op daarna krijg ik een melding dat er een ernstige fout in mijn systeem zit. Ik heb nu bij deze computer ''automatisch opnieuw opstarten '' afgevinkt. Vanaf toen heb ik inplaats van een spontane reboot een foutmelding gekregen.

Op internet heb ik gezien dat het aan stof kan liggen of aan een kapot geheugen maar ik weet niet of je dan wel zo een foutmelding krijgt (ik weet niet zo heel veel van computers). mijn vraag is dus weten jullie wat er aan de hand is met mijn computer (misschien nog een slecht geinstaleerde windows).

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/8ead7hs.jpg

Verder:

de reboot komt altijd als ik een bepaalde handeling verricht zoals ineenkeer typen of mijn tv-kaart met de afstandsbediening uitzetten etc.

ik gebruik een versie van windows XP media center

bij voorbaat dank,
Joost

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door voor de zekerheid :) Daarnaast kan je (als je Windows XP draait) het volgende doen om een BSOD scherm te genereren (in sommige gevallen):
Rechermuisknop op "Deze Computer" >>
"Eigeschappen" >>
"Geavanceerd" >>
"Opstart- en herstartinstellingen" / "Instellingen" >>
"De computer automatisch opnieuw opstarten" uitschakelen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

jocd schreef op zondag 09 december 2007 @ 21:56:
Vanaf toen heb ik inplaats van een spontane reboot een foutmelding gekregen.
[...]
Op internet heb ik gezien dat het aan stof kan liggen of aan een kapot geheugen maar ik weet niet of je dan wel zo een foutmelding krijgt (ik weet niet zo heel veel van computers).
Dat kan ja, maar denk je niet dat het dan handig is die bewuste foutmelding (BSOD of STOP ERROR 0x0...... ) dan ook te vermelden?
mijn vraag is dus weten jullie wat er aan de hand is met mijn computer (misschien nog een slecht geinstaleerde windows).
Het kan dus van alles zijn, maar zonder concrete informatie weten we net zoveel als jij :)

Neem eens een kijkje in de Windows Clients - FAQ en Windows Clients - Howto's and Guides, daar staan een aantal onderdelen in die je verder kunnen helpen in je zoektocht naar de oorzaak.

Verder: welke Windows versie heb je het over? XP MCE2005? Vista?

Het is hier gebruikelijk (zelfs verplicht) om dat in je topictitel te vermelden. Geef dat nog even door met een Topic Report (dat handje bovenin), dan passen we dat nog even aan voor je.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 09-12-2007 22:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-02 16:40
Rechermuisknop op "Deze Computer" >>
"Eigeschappen" >>
"Geavanceerd" >>
"Opstart- en herstartinstellingen" / "Instellingen" >>
"De computer automatisch opnieuw opstarten" uitschakelen.
dat heb ik dus al gedaan. Het gaat trouwens op XP MCE2005.

Edit: plaatje is ook toegevoegd.

[ Voor 14% gewijzigd door jocd op 10-12-2007 18:05 ]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 17:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

draai eens een "boot from cd" geheugen test.
kun je dat in iedergeval uitsluiten/insluiten