A/V Receiver <-> PC

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik ben sinds kort op zoek naar een mooi 5.1 setje om in m'n kamer op te hangen. Ik ben er nog niet helemaal uit welke dit moet worden, dus als jullie daar advies voor hebben is dat welkom, maar dat is niet waarom ik deze topic plaats. Ik heb http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/898707// die topic wel gezien, maar dat lijkt me een beetje verouderd.

Ik wil namelijk deze set aansluiten op zowel m'n TV (Samsung LE26R87BDX) en m'n computer (Geen aparte geluidskaart maar de ingebouwde geluidskaart (Realtek ALC885/889A) ondersteunt volgens mij tot 7.1). Daarnaast wil ik een stereo aanschaffen en deze ook op de boxen aansluiten.
Ik heb al wat research gedaan, maar ik kom er niet uit, en in m'n kenissenkring is de kennis wat betreft audio/hifi zo goed als nihil. Dus, m'n vragen:

1) Is dit uberhaupt mogelijk, 3 apparaten aansluiten op 1 audioset?
Zo ja:
2) Wat voor kabels heb ik hier voor nodig, en zijn alle speakersets hiervoor geschikt?
Zo niet:
3) Welke zijn er geschikt?

4) Wat gebeurt er bij zo'n setup als ik bijvoorbeeld de radio en m'n computer tegelijk aanheb, gaat 't geluid door elkaar heen, kan ik dit instellen? (Of een andere combinatie)

5) Moet bijvoorbeeld de radio aanstaan om 't geluid op de televisie te laten werken? (Of een andere combinatie)

6) Ik ben ook van plan m'n computer aan te sluiten op m'n TV, brengt dit nog complicaties met zich mee?

7) Zou 't beter zijn om m'n boxen op te hangen zodat de bank (voor 't kijken van televisie) het middelpunt is, of m'n stoel (computer & radio). Ik neem aan dat dit wel te equalizen valt zodat 't op beide punten goed klinkt, maar zijn hier ook presets voor beschikbaar zodat ik dit met 1 druk op de knop kan veranderen bijvoorbeeld?

Dit lezende lijkt het alsof ik er helemaal niks vanaf weet.. en dat is denk ik ook wel zo. Ik heb op google en GoT gezocht maar kon niks vinden. Als ik iets gemist heb, mijn excuses. Bij voorbaat dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Neoptolemos op 28-11-2007 15:24 ]

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 14:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb een kabel van de pc naar mijn tv lopen voor mijn audio en video-signaal.
Vervolgens een 5.1 setje op mijn tv aangesloten, zodat ik avi en mp3 kan afspelen via mijn tv op dat 5.1 setje
Mijn radio gaat via mijn decoder van mijn digitale tv en dus ook via datzelfde 5.1 setje.
Enige nadeel is dat ik mijn tv aan moet hebben als ik een mp3 vanaf de pc wil luisteren of radio via de digi-decoder.

ik heb ook gezocht naar een andere oplossing maar deze kon ik niet vinden.
Overigens gebruik ik dat 5.1 setje niet als ik echt op de pc bezig ben. Ik heb daarvoor nog een ander speakersetje(2.1) parallel lopen aan het audiosignaal naar de tv.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik zou het via een 5.1 versterker laten lopen, zoek dus een versterker met genoeg en de juist aansluiting. Sluit daar je 5 speaker op aan en je sub. en sluit daar dan al je apparatuur op aan die je via 5.1 wilt beluisteren.(of stereo natuurlijk) Ja zo simpel is het. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 28-11-2007 15:34 ]

• Neoptolemos
Floris-K schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:34:
ik heb ook gezocht naar een andere oplossing maar deze kon ik niet vinden.
Overigens gebruik ik dat 5.1 setje niet als ik echt op de pc bezig ben. Ik heb daarvoor nog een ander speakersetje(2.1) parallel lopen aan het audiosignaal naar de tv.
Dat is iets wat ik ook wel interessant vind. Ik heb namelijk een goede 2.1 set voor m'n computer, en als ik deze kan blijven gebruiken voor normaal gebruik zou dat wel ideaal zijn.
Ik zou het via een 5.1 versterker laten lopen, zoek dus een versterker met genoeg en de juist aansluiting. Sluit daar je 5 speaker op aan en je sub. en sluit daar dan al je apparatuur op aan die je via 5.1 wilt beluisteren.(of stereo natuurlijk) Ja zo simpel is het. ;)
Heb je een aanrader wat betreft de versterker? :)

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Neoptolemos schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:42:
[...]

Dat is iets wat ik ook wel interessant vind. Ik heb namelijk een goede 2.1 set voor m'n computer, en als ik deze kan blijven gebruiken voor normaal gebruik zou dat wel ideaal zijn.

[...]

Heb je een aanrader wat betreft de versterker? :)
Nee, weet je budget niet. ;) En ik zou echt geen speakers pakken van een pc set, dat is echt slecht kan je nog beter eltax boxen kopen als je niet veel geld heb, klink altijd nog beter dan die boxen voor de pc.

Wat wil je ongeveer uitgeven?

• Neoptolemos
mad_max234 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:06:
[...]

Nee, weet je budget niet. ;) En ik zou echt geen speakers pakken van een pc set, dat is echt slecht kan je nog beter eltax boxen kopen als je niet veel geld heb, klink altijd nog beter dan die boxen voor de pc.

Wat wil je ongeveer uitgeven?
Ik heb er wel redelijk wat geld voor over. Er moet namelijk een nieuwe dvd-speler komen, een s-video kabel, een versterker, een radio, een 5.1 set en alle kabels. De dvd-speler en s-video kabel zijn al besteld, de rest nog niet. Ik hoop wel binnen de 200 euro te blijven voor de rest (exclusief radio en al bestelde items). Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoeveel zoiets gaat kosten.

[ Voor 21% gewijzigd door Neoptolemos op 28-11-2007 16:12 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 14:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Neoptolemos schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:09:
[...]

Ik heb er wel redelijk wat geld voor over. Er moet namelijk een nieuwe dvd-speler komen, een s-video kabel, een versterker, een radio, een 5.1 set en alle kabels. De dvd-speler en s-video kabel zijn al besteld, de rest nog niet. Ik hoop wel binnen de 200 euro te blijven voor de rest (exclusief radio en al bestelde items). Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoeveel zoiets gaat kosten.
Goede versterkers zijn volgens mij een stuk duurder dan 200e en dan moeten er nog speakers bij. Zou wel willen weten of er voor dat geld een goede versterker + speakers aangeschaft kan worden, want dan stap ik ook meteen over ! :D

Gok er zelf op dat je toch wel 1000euro kwijt bent voor een versterker + 5.1 speakerset.

• Neoptolemos
Floris-K schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:12:
[...]

Goede versterkers zijn volgens mij een stuk duurder dan 200e en dan moeten er nog speakers bij. Zou wel willen weten of er voor dat geld een goede versterker + speakers aangeschaft kan worden, want dan stap ik ook meteen over ! :D

Gok er zelf op dat je toch wel 1000euro kwijt bent voor een versterker + 5.1 speakerset.
Hm.. dan heb ik de kosten toch iets onderschat. Nou wist ik niet dat er een versterker nodig was.. maar goed. Ik zal eens even kijken wat een fatsoenlijke versterker kost.

[ Voor 5% gewijzigd door Neoptolemos op 28-11-2007 16:18 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Neoptolemos schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:09:
[...]

Gaat lastig worden maar een versterker heb je nieuw voor zo een 200-250 euro, koop daar een cheap eltax setje bij.

Setje kost 111 euro bij conrad.

Afbeeldingslocatie: http://www.order.conrad.com/m/3000_3999/3400/3400/3405/340568_AB_00_FB.EPS.jpg

Pioneer Receiver VSX-416 Zilver 229 euro. (is nog wel een goedkopere te vinden hoor)
Afbeeldingslocatie: http://www.order.conrad.com/m/3000_3999/3400/3410/3417/341767_BB_00_FB.EPS.jpg

Dit geeft veel beter geluid en heeft veel meer mogelijkheden ook voor de toekomst. zou dus even door sparen, of alvast de versterker kopen en daar dan nog even je oude speakers aan hanger als dat gaat.

1000 euro is onzin, misschien voor de hifi freaks, maar niet voor de TS die heeft dat niet nodig hij wilt gewoon goed en niet te duur klaar zijn. ;)

Edit/
Met deze versterker kan je jaren vooruit, (lees 10-20 jaar is algemeen geen probleem voor een versterker) Je moet het zien als een investering waar later ook nog mee vooruit kan en lang zijn waarden vast houd (ook omdat hij niet al te duur is) dus ook goed te verkopen valt.

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 28-11-2007 16:48 ]

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 12:51

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Neoptolemos schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:23:

1) Is dit uberhaupt mogelijk, 3 apparaten aansluiten op 1 audioset?
Zo ja:
2) Wat voor kabels heb ik hier voor nodig, en zijn alle speakersets hiervoor geschikt?
Zo niet:
3) Welke zijn er geschikt?

4) Wat gebeurt er bij zo'n setup als ik bijvoorbeeld de radio en m'n computer tegelijk aanheb, gaat 't geluid door elkaar heen, kan ik dit instellen? (Of een andere combinatie)

5) Moet bijvoorbeeld de radio aanstaan om 't geluid op de televisie te laten werken? (Of een andere combinatie)

6) Ik ben ook van plan m'n computer aan te sluiten op m'n TV, brengt dit nog complicaties met zich mee?

7) Zou 't beter zijn om m'n boxen op te hangen zodat de bank (voor 't kijken van televisie) het middelpunt is, of m'n stoel (computer & radio). Ik neem aan dat dit wel te equalizen valt zodat 't op beide punten goed klinkt, maar zijn hier ook presets voor beschikbaar zodat ik dit met 1 druk op de knop kan veranderen bijvoorbeeld?
Ik heb even geprobeerd al je vragen goed te lezen en te beantwoorden. Ik heb zelf een 5.1 receiver van Sony, daar zitten 8 audio ingangen op. Eigenlijk 20, maar dat komt omdat voor een aantal bronnen 3 soorten ingangen zijn (tulp, coax, optical). Ik gebruik er 4 van de 8. Mijn TV zit via tulp (2.0). Mijn Videorecorder ook. Mijn dvd-speler zit via Optical. Mijn Computer ook. De beste kwaliteit heb je met optical, daarna coax(sp-dif), daarna tulp (5.1 of 2.0). Je kunt maar 1 geluid gelijktijdig beluisteren. De receiver moet aanstaan om geluid te krijgen over je boxen. Je zou optioneel extra speakers op je pc kunnen aansluiten, als je 2 geluiden door elkaar wilt horen. Op mijn receiver zitten vrij veel equalizer settings. Gewoon een beetje mee experimenteren, wat jij het mooiste vindt klinken.

Mijn set was ongeveer 500 euro, dus Receiver (=radio met versterker) en 5.1 speakers. Kies bij voorkeur een speakerset met Actieve subwoofer (versterker voor extra lage tonen, in speaker ingebouwd). Dat scheelt een stuk in de laagweergave. Die Receiver van mij lijkt wel een beetje op die hierboven staat. De Satellieten (melkpakjes) kun je het best ophangen in het zicht. De subwoofer zet je op de vloer, liefst uit het zicht.

[ Voor 18% gewijzigd door cjdijk op 28-11-2007 16:56 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Neoptolemos
Pioneer A-209R leek me wel een aardige versterker, maar als ik hier http://www.pioneer.co.uk/.../97/418/A-209R/index.html kijk, zie ik Audio Inputs: 6. Betekend dat dat er 6 apparaten op aangesloten kunnen worden? Verder zie ik ook nergens staan of ie 5.1 support. Die is zo'n 150 euro, daar nog een leuke speakerset bij van 150-200 en dan valt 't nog wel goed binnen m'n budget. Wat voor alternatieven zijn er voor die Eltax set, of word 't dan al gauw erg duur?

mad_max234:
Bedankt voor 't advies.

Cjdijk:
Bedankt voor je tips. Ik kan dus gewoon alle 3 apparaten op de versterker aansluiten en alsnog m'n USB-speakers gebruiken voor gewoon gebruik? En welke 5.1 speakers heb jij als ik vragen mag?

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Neoptolemos schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:16:
Pioneer A-209R leek me wel een aardige versterker, maar als ik hier http://www.pioneer.co.uk/.../97/418/A-209R/index.html kijk, zie ik Audio Inputs: 6. Betekend dat dat er 6 apparaten op aangesloten kunnen worden? Verder zie ik ook nergens staan of ie 5.1 support. Die is zo'n 150 euro, daar nog een leuke speakerset bij van 150-200 en dan valt 't nog wel goed binnen m'n budget. Wat voor alternatieven zijn er voor die Eltax set, of word 't dan al gauw erg duur?

Cjdijk:
Bedankt voor je tips. Ik kan dus gewoon alle 3 apparaten op de versterker aansluiten en alsnog m'n USB-speakers gebruiken voor gewoon gebruik? En welke 5.1 speakers heb jij als ik vragen mag?
Is stereo, kan je zien aan de output van 2x45w. Bij 5.1 zou daar 5x45w moeten staan. ;) Stereo versterkers zijn goedkoper die vind je onder de 200 euro, maar 5.1 niet echt daar zijn de goedkoopste toch wel 200-250 euro. (A-merk dan wel te verstaan, B merken zijn er al vanaf 150 euro of zo voor 5.1) maar dat raad ik je zeker af. (nee geen raar merk, ga je zeker spijt van krijgen en gaan meestal niet lang mee)

Ik heb zelf al een paar jaar een pioneer versterker uit de VSX serie en bevalt erg goed.

En je kan geen usb speakers op een versterker aansluiten. Maar als je bedoeld voor je pc gebruik kan dat gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 28-11-2007 17:27 ]

• Neoptolemos
mad_max234 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:20:
[...]
Is stereo, kan je zien aan de output van 2x45w. Bij 5.1 zou daar 5x45w moeten staan. ;) Stereo versterkers zijn goedkoper die vind je onder de 200 euro, maar 5.1 niet echt daar zijn de goedkoopste toch wel 200-250 euro. (A-merk dan wel te verstaan, B merken zijn er al vanaf 150 euro of zo voor 5.1) maar dat raad ik je zeker af. (nee geen raar merk, ga je zeker spijt van krijgen en gaan meestal niet lang mee)

Ik heb zelf al een paar jaar een pioneer versterker uit de VSX serie en bevalt erg goed.

En je kan geen usb speakers op een versterker aansluiten. Maar als je bedoeld voor je pc gebruik kan dat gewoon.
Ok, dan lijkt die Pioneer Receiver VSX-416 inderdaad 1 van m'n beste keuzes.

Is die Eltax set kwalitatief wel redelijk trouwens? Omdat je 'm telkens met cheap blijft aanduiden. ;)

Ik wilde die USB speakers inderdaad gewoon op m'n computer aansluiten.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja lees dit topic maar eens, ik heb ook een setje eltax Concept 500. Ze zijn gewoon goedkoop (cheap) maar zeker niet slecht, en het zijn ook geen B&W's van 500 per speaker. Maar voor jou zijn ze echt super geschikt en geven veel beter geluid dan bijvoorbeeld een logitech setje van 80-100 euro. Ook het stereo geluid is veel voller van een volledige front speaker. En al helemaal als je het geluid wat harder zet.

Hier het topic of de eltax speaker. vooral de concept 400. En er zijn nog meer topic hier op got. ;)

Eltax Concept serie

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 12:51

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Neoptolemos schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:16:
Cjdijk:
Klopt wat je zegt. Ik heb alles van Sony (ook de 5.1 speakerset).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Neoptolemos
Ok dan, dan ben ik er grotendeels uit. Enige wat nog besloten moet worden is de radio zelf. Ik kan niet echt wat vinden, alleen enkele sets inclusief boxen. In principe kan ik ook gewoon m'n albums wel op m'n computer afspelen als die eenmaal aan de versterker en 5.1 set aangesloten zit. De laatste vraag dus, hopelijk:

Ben ik met versterker en 5.1 set klaar of vinden jullie (ivm kwaliteit of wat dan ook) dat er ook een radio bij hoort, en zo ja, welke?

Edit: Ik kan 'm natuurlijk ook afspelen in m'n nieuwe DVD speler, die heeft ook mp3/wma support.

[ Voor 9% gewijzigd door Neoptolemos op 28-11-2007 19:43 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Neoptolemos schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:29:
Ok dan, dan ben ik er grotendeels uit. Enige wat nog besloten moet worden is de radio zelf. Ik kan niet echt wat vinden, alleen enkele sets inclusief boxen. In principe kan ik ook gewoon m'n albums wel op m'n computer afspelen als die eenmaal aan de versterker en 5.1 set aangesloten zit. De laatste vraag dus, hopelijk:

Ben ik met versterker en 5.1 set klaar of vinden jullie (ivm kwaliteit of wat dan ook) dat er ook een radio bij hoort, en zo ja, welke?

Edit: Ik kan 'm natuurlijk ook afspelen in m'n nieuwe DVD speler, die heeft ook mp3/wma support.
De 5.1 versterkers zijn bijna altijd receivers, (radio+versterker) die poineer heeft dus al een radio aanboort, en die sony ook.

En je kan gewoon je pc aan je versterker hangen, maar kan zijn dat je dan je stekkertjes moet verwisselen. Je zou dus even moeten kijken of je onboard geluid meerdere line outs heeft. Anders zijn daar ook wel een oplossing voor in een vorm van een splitter of zo.

En ja je bent dan helemaal klaar.

Receiver (radio+versterker)
DVD speler
speakers
Kabels
TV. :P

Als je voor dat eltax setje zou gaan, dan mis je wel nog de sub. Maar die kan je altijd nog volgend jaar aanschaffen. Dat heb ik ook gedaan eerst receiver toen speakers en later de sub.

[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 28-11-2007 20:34 ]

• Neoptolemos
mad_max234 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:26:
[...]

De 5.1 versterkers zijn bijna altijd receivers, (radio+versterker) die poineer heeft dus al een radio aanboort, en die sony ook.

En je kan gewoon je pc aan je versterker hangen, maar kan zijn dat je dan je stekkertjes moet verwisselen. Je zou dus even moeten kijken of je onboard geluid meerdere line outs heeft. Anders zijn daar ook wel een oplossing voor in een vorm van een splitter of zo.
Volgens mij heeft m'n pc wel meerdere line outs. Maar uh.. die Pioneer kan ook gewoon cd's afspelen of begrijp ik je nou verkeerd? Ik zie geen cd-tray.

Edit: Ohja, nog 1 ding, zijn equalizers belangrijk? Ik zie namelijk net dat er geen op die Pioneer zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Neoptolemos op 28-11-2007 20:31 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

equalizer is niet echt meer van deze tijd volgens mijn, en niet echt belangrijk. Ik ken niemand die er een heeft.

Radio is geen cd speler. ;) Radio is een tuner voor AM en FM radio golf. Kan je lekker 538 luisteren. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door mad_max234 op 28-11-2007 20:42 ]

• Neoptolemos
Okay. Maar uh, ik zal dus geen nadeel ondervinden van het afspelen van muziek op m'n dvdspeler of computer?

En dan (nu echt) m'n laatste vraag: Als ik bij Conrad die Eltax 5.1 set en de Pioneer VSX-417-K koop, krijg ik daar dan alle kabels bij die ik nodig heb?

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Neoptolemos schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:39:
Okay. Maar uh, ik zal dus geen nadeel ondervinden van het afspelen van muziek op m'n dvdspeler of computer?

En dan (nu echt) m'n laatste vraag: Als ik bij Conrad die Eltax 5.1 set en de Pioneer VSX-417-K koop, krijg ik daar dan alle kabels bij die ik nodig heb?
Ja voor je speakers wel, maar kunne te kort zijn weet niet hoelang ze zijn. en je hebt nog meer kabels nodig voor je pc naar versterker. (3.5mm jack naar twee tulp stekkers)

Dan nog voor je dvd speler naar je versterker, moet je even kijken welke ondersteund worden. (zou je even de manual moeten downloaden vanaf pioneer zijn site) En ook die van je DVD speler en kijk dan of hij coax of optische ondersteund. Maar ik raad je coax of optische kabel, maar tulp kan ook maar is dan niet digitaal en dat wil je juist voor dolby digital.

En dan het je nog kabels nodig voor je tv naar je versterker,

• Neoptolemos
mad_max234 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:50:
[...]

Ja voor je speakers wel, maar kunne te kort zijn weet niet hoelang ze zijn. en je hebt nog meer kabels nodig voor je pc naar versterker. (3.5mm jack naar twee tulp stekkers)

Dan nog voor je dvd speler naar je versterker, moet je even kijken welke ondersteund worden. (zou je even de manual moeten downloaden vanaf pioneer zijn site) En ook die van je DVD speler en kijk dan of hij coax of optische ondersteund. Maar ik raad je coax of optische kabel, maar tulp kan ook maar is dan niet digitaal en dat wil je juist voor dolby digital.

Ok, dat is dan weer jammer. :+

Heel erg bedankt mad_max.

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Ben zelf heel tevreden met de Sony STR-DG910.
En voor aantal centen minder is er de 510 en de 710 serie.
Ging mij voornamelijk om het video gebeuren te schakelen, maar audio gaat uiteraard ook prima.

been there, done that, bought the T-shirt

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Neoptolemos schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:39:
Wil nog even dit zeggen

Nee, als je digitaal aansluit dan word de DAC van de versterker gebruikt en die is waarschijnlijk van een betere kwaliteit dan die van je DVD speler. (Ga er vanuit dat je een niet al te duren dvd speler haalt of heb gehaald)

Voor de pc zal het analoge zijn maar maakt ook niks uit, is alleen van iets minder kwaliteit maar zeker niet slecht. Maar ik zou mijn cd (origineel of die je al heb gebrand) gewoon in de dvd stoppen en zou mijn mp3 via de pc. (is niet nodig om ze te eerst te branden, ga niet beter klinken)

[ Voor 26% gewijzigd door mad_max234 op 28-11-2007 22:11 ]

• Neoptolemos
mad_max234 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:05:
[...]

Wil nog even dit zeggen

Nee, als je digitaal aansluit dan word de DAC van de versterker gebruikt en die is waarschijnlijk van een betere kwaliteit dan die van je DVD speler. (Ga er vanuit dat je een niet al te duren dvd speler haalt of heb gehaald)

Voor de pc zal het analoge zijn maar maakt ook niks uit, is alleen van iets minder kwaliteit maar zeker niet slecht. Maar ik zou mijn cd (origineel of die je al heb gebrand) gewoon in de dvd stoppen en zou mijn mp3 via de pc. (is niet nodig om ze te eerst te branden, ga niet beter klinken)
Het is een Philips 5980/12. En ik was niet van plan iets te branden nee, de albums die ik wil luisteren zijn gewoon legaal gekocht.

• Neoptolemos
Ik heb besloten m'n budget iets te upgraden (naar zo'n 500 euro) omdat ik toch wel graag een subwoofer wil. Ik denk dat m'n beste optie de voorgenoemde 5.0 set van Eltax + een budget subwoofer zoals de MIVOC SW 1500 A.

Als jullie alternatieven hebben voor de subwoofer of misschien een setje inclusief subwoofer hoor ik 't graag. (Er blijft naast de versterker zo'n 270 euro over van m'n budget)

• Neoptolemos
Even ter informatie voor toekomstige Eltax Universe kopers, er zitten GEEN kabels bij de set.

• Neoptolemos
Ik heb m'n pas aangeschafte Pioneer VSX-417-K en boxenset aangesloten, en deze doen het prima in combinatie met de DVD-speler (coax kabel) en de TV (2x tulpkabel) maar niet via de computer die ook coaxiaal is aangesloten. De computer heeft een ALC889A soundchip die tot 7.1 ondersteund en de kabel gaat via de spdif-out naar de coax-in (dvr/vcr).

Ik heb de juiste drivers geïnstalleerd naar mijn weten, ik weet dat m'n receiver werkt, maar ik kan met geen mogelijkheid geluid van de PC naar de receiver sturen.

Zie ik iets over 't hoofd, of kan m'n computer de receiver sowieso niet aansturen, ik snap 't niet meer en hoop dan ook dat jullie uitkomst kunnen bieden. Ik heb verscheidene topics over PC<->Receivers nagelezen maar ik kon geen oplossing vinden.

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:27

Church of Noise

Drive it like you stole it

Heb je ingesteld in 't control panel van je geluidschip dat ie 't geluid digitaal moet uitzenden?
Ik weet dat ik dat bij de mijne nl. nog moest doen...

• Neoptolemos
Daar heb ik dus naar gezocht, maar ik kon nergens een setting vinden. Er is er dus wel 1.. waar staat ie precies?

Zou het kunnen dat die niet te vinden is omdat ik op het moment een USB-speaker erin heb? Er is namelijk nergens een spoor te vinden van de receiver.. hoe kan ik controleren of de computer 'm uberhaupt wel ziet?

Edit: WinDVD's optie voor S/P DIF output is ook grayed out.

[ Voor 56% gewijzigd door Neoptolemos op 09-12-2007 21:28 ]

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:27

Church of Noise

Drive it like you stole it

Heb je geen icoontje in je system tray of in je control panel (van windows zelf dan) waar je dat kan instellen?
Zoek evt 's in de manual van je mobo.

• Neoptolemos
Ik heb 'm nu aan de praat gekregen door de Microsoft HD Audio Driver te deïnstalleren en de Realtek drivers opnieuw te installeren. M'n USB-boxen doen 't echter niet meer. >:(

Verwijderd

Was iets te enthousiast met typen.
Het is of en niet en. Als het digitaal is zal die niet meer over de usb gaan.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 23:36 ]

• Neoptolemos
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:35:
Was iets te enthousiast met typen.
Het is of en niet en. Als het digitaal is zal die niet meer over de usb gaan.
Dat is nog te begrijpen, maar als ik terug schakel naar "No S/PDIF output" doen zowel m'n nieuwe speakerset als m'n oude USB-boxen als m'n microfoon het niet. Als S/PDIF aanstaat doen de oude boxen en de microfoon het niet.

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ik de Microsoft UUC High Definition Audio Bus moet disablen en uninstallen om de Realtek drivers te kunnen installeren. Aan de andere kant, er zitten nu gewoon HD Audio drivers op, dus hij zou moeten werken. Ik zal morgen even testen wat er gebeurt als ik 'm op 'No S/PDIF output" zet en dan opnieuw opstart.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Neoptolemos schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:11:
Even ter informatie voor toekomstige Eltax Universe kopers, er zitten GEEN kabels bij de set.
Zaten er bij mij eltax boxen wel bij.

Nou ja kost niet zo heel veel, je hoeft immers geen high end kabels te kopen. ;)

En heb je het nu draaien?

• Neoptolemos
mad_max234 schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:34:
[...]

Zaten er bij mij eltax boxen wel bij.

Nou ja kost niet zo heel veel, je hoeft immers geen high end kabels te kopen. ;)

En heb je het nu draaien?
Yep, werkt flawless op m'n USB-boxen en headset na, die werken sinds het aansluiten niet meer. Ook niet als ik 't S/PDIF signaal uit zet. Ik ben er nog niet achter hoe dit komt of hoe 't op te lossen valt. Tips? :P

Edit: Met dank van Remco in een ander topic is het probleem opgelost. Nu werkt alles dus perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door Neoptolemos op 11-12-2007 16:09 ]

• Neoptolemos
Helpt niet, m'n USB boxen en headset werken nog steeds niet.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je hebt USB speakers, die speakers moet je voor het gemak even zien als aparte externe geluidskaart met aangesloten speakers, maar dan in 1 kastje aan een USB kabeltje.

Je hebt ook een onboard geluidskaart.

Met de USB speakers aangesloten heeft windows dus de beschikking over 2 geluidskaarten.
Windows stuurt standaard het geluid naar 1 van de 2. Niet naar allebei.
In het configuratie scherm kan je kiezen welke geluidskaart gebruikt moet worden voor het afspelen, dat is dus OF de onboard kaart OF de USB speaker set.
Beide gelijkertijd is uitgesloten. Op de onboard kaart kan/moet je dan nog S/PDIF apart inschakelen.
Maar simultaan afspelen via de S/PDIF output van je onboard kaart en op je USB speaker set, mag je op je buik schrijven.

Misschien heb je nog een ander setje speakers liggen met een normale 3,5 mm jack plug, of misschien hebben de USB speakers nog een aparte line-ingang. Die sluit je aan op je onboard analoge output, dan kan daar ook nog geluid uit komen.

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 11-12-2007 15:55 ]

Alles kan stuk.

• Neoptolemos
Hm.. ik heb net op Skype ingesteld dat ie de headset en speakers moet gebruiken, maar de Windows Sound Recorder doet 't bijvoorbeeld nog steeds niet en ook Winamp/WMP/etc. werken niet op m'n USB-boxen..

Edit: Remco: ze werken dus wel tegelijk als ik Skype instel om m'n USB-boxen te gebruiken. Ik zal nog even doorprutsen met 't 'veranderen van geluidskaart'. Moet ik dan in de Device Manager de Realtek ding uitschakelen en USB Audio Device aanlaten of wat..?

[ Voor 39% gewijzigd door Neoptolemos op 11-12-2007 15:59 ]

• Neoptolemos
Ah, gevonden. Ik moet gewoon in Sound en Audio op Z-10 instellen en dan Winamp of WMP herstarten en hij werkt op de andere boxenset. (uiteraard ook S/PDIF aan of uit zetten). Bedankt Remco!

Edit: Sorry, ik had de vorige post moeten editen, ik was een beetje te enthousiast omdat alles nu werkt. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Neoptolemos op 11-12-2007 16:11 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Neoptolemos schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:56:
Hm.. ik heb net op Skype ingesteld dat ie de headset en speakers moet gebruiken, maar de Windows Sound Recorder doet 't bijvoorbeeld nog steeds niet en ook Winamp/WMP/etc. werken niet op m'n USB-boxen..

Edit: Remco: ze werken dus wel tegelijk als ik Skype instel om m'n USB-boxen te gebruiken. Ik zal nog even doorprutsen met 't 'veranderen van geluidskaart'. Moet ik dan in de Device Manager de Realtek ding uitschakelen en USB Audio Device aanlaten of wat..?
De instelling die je maakt in het configuratie scherm in windows is een globale instelling die veel applicaties overnemen.
Er zijn uitzonderingen zoals skype, msn-messenger en nog meer applicaties. In die applicaties kan je ook 1(!) geluidskaart kiezen waar het geluid naartoe gaat of waar het vandaan moet komen.

Stel b.v. je windows in op je onboard geluidskaart en je media player speelt daarop af.
Stel je de output van skype in op je usb speakers dan kan je tijdens het afspelen van je media op je onboard kaart ook geluid van skype horen uit je usb speakers.
Vergeet de input van skype ook niet even goed in te stellen op het apparaat waar jij je microfoon in hebt hangen.

Wat ik in m'n vorige post bedoelde wat niet kan:
Het geluid uit je USB speakers laten horen wat ook uit je onboard kaart komt.
Elke applicatie stuurt z'n geluid naar 1 geluidskaart, niet naar 2.

Edit:Spuit 11 :) -- mooi dat het werkt!

Alles kan stuk.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Gemerged met je oude topic. Daar had je prima in verder gekund.

Wise enough to play the fool

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:17
mad_max234 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:50:
[...]

maar dan heeft hij natuurlijk nog geen 5.1 van zijn pc over zijn versterker ;) als je met tulp naar mini jack werkt.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1