Beetje inactief... maar toch best aanwezig :)
Sja, DAT is dus waarom je backups moet maken VOORDAT je harddisk kapot is.Desnoods bestel ik een nieuwe hdd, en zet die er naast, om nog wat data te redden.
Tikken, dat betekent dat je harddisk dood is. Er is binnenin iets afgebroken, waarschijnlijk één van de lees/schrijf koppen.
De enige manier om je gegevens te redden is om de platters over te zetten in een splinternieuwe andere harddisk van hetzelfde type. Maar daar heb je een clean-room voor nodig. Als je niet zo handig bent dat je een stofvrije ruimte in je huis kunt maken, en je gegevens echt heel belangrijk zijn, dan moet je het overlaten aan een professioneel data-reddings bedrijf.
Macbook Pro
Verwijderd
Knap zeg, dat jij nu al een diagnose kan stellen. Mijn Hitachi HDD's tikken ook tijdens het gebruik en mijn Seagate HDD's kraken.RetepV schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:41:
[...]
Tikken, dat betekent dat je harddisk dood is. Er is binnenin iets afgebroken, waarschijnlijk één van de lees/schrijf koppen.
De enige manier om je gegevens te redden is om de platters over te zetten in een splinternieuwe andere harddisk van hetzelfde type.
volgens jouw diagnose moet ik nu een boel geld uitgeven om m'n platters te vervangen?
Maar, als ik het goed begrijp, is de schijf dus soweiso aan het eind van zn latijn...
want als ik m nu met moeite kan fixen, is het over een half jaar hetzelfde probleem.
Sorry dat ik de faq er niet op na gecheckt had... ik wist niet dat tikken zoveel konden betekenen, en zo vaak voorkwamen :O:O
want als ik m nu met moeite kan fixen, is het over een half jaar hetzelfde probleem.
Sorry dat ik de faq er niet op na gecheckt had... ik wist niet dat tikken zoveel konden betekenen, en zo vaak voorkwamen :O:O
Verwijderd
Je hebt natuurlijk tikken en tikken.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:47:
[...]
Knap zeg, dat jij nu al een diagnose kan stellen. Mijn Hitachi HDD's tikken ook tijdens het gebruik en mijn Seagate HDD's kraken.
volgens jouw diagnose moet ik nu een boel geld uitgeven om m'n platters te vervangen?![]()
En tikken van een kapotte leeskop die terugschiet klinken heel anders dan de tikken waar jij het over hebt...hoop ik voor jou
Kraken van HD's is volgens mij juist een vrij gezond geluid, dat betekend dat ie het nog doet.
Verwijderd
Draai het diagnose programma van de fabrikant (zie FAQ) mss kan die je schijf nog zover krijgen dat je de data kunt kopieeren.ceesietopc schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:50:
Maar, als ik het goed begrijp, is de schijf dus soweiso aan het eind van zn latijn...
dat je BIOS de HDD nog ziet is een hoopgevend teken, draai zo'n tooltje en je hebt zekerheid.
Bios ziet niks..
Dat is wel een duidelijk teken volgensmij
Verwijderd
Je zou het nog kunnen proberen in een andere PCceesietopc schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:56:
Bios ziet niks..
Das ook weer zo'n geklooi 
Maarja... ik kan het proberen.
Veel te backuppen is er niet, AFAIK. Alles staat op ext hd.
Maarja... ik kan het proberen.
Veel te backuppen is er niet, AFAIK. Alles staat op ext hd.
Pagina: 1