Testen telefoonkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 3.151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
Gezien ik niet al te veel weet over dit onderwerp stel ik de vraag hier.

Ik ben erover aan het denken op de telfort 20mbit adsl aanbieding in te gaan ipv @home.
Ik heb in mijn woning nog nooit gebruik gemaakt van vaste telefonie.
Ik heb wel een telefoonuitgang in de gangkast en zou een kabel moeten trekken van daar naar m'n flatje maar dat zal wel lukken.
Alleen zijn veel dingen in het pand in twijfelachtige staat, ziet er allemaal prima uit tot je het wil gebruiken (heel fraaie utp kabel die uit de muur komt vanaf de gangkast maar het niet doet bv :s)

Een reden waarom ik adsl eindelijk als een mogelijkheid zie is dat bij telfort niet nog eens 10 euro lijnhuur bovenop het abo komt. maar ik heb dus nog geen actieve telefoonaansluiting.

Kan ik toch op een manier testen of de kabel van goede kwaliteit is en nergens gebroken oid.
zonder abo is het zo moeilijk om het 'telefoon aansluiten en luisteren of je kiestoon hebt'-trucje te gebruiken. als iemand weet hoe en benodigdheden hoor ik het graag.

zeg niet graag m'n abo op om straks met dsl en een brakke telefoonlijn te zitten oid :)

maarhet is wel zo verleidelijk, heb al goede ervaringen gelezen en mja 20mbit voor 19,95 of 2mbit voor 19,95......... dus als iemand een tip heeft voor het testen van m'n telefoonuitgang in de meterkast hoor ik het graag.

Telefoonlijn kan ik wel doortrekken door hem met de kapotte utp te trekken.

(je moet het pand zien om te zien wat er zo problematisch is. in het kort, het is een flatje met studiootjes, vóór in het gebouw staan alle gangkasten en kabels zijn wat onhandig door te trekken want je komt nergens bij, ik heb nog geluk dat die kapotte utp door de kabelgoten hangt anders was het niet te doen denk ik.)

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 16:54

Len

Leeg

Even wat vraagjes, heeft elke studio een telefoon aansluiting? Ik neem aan dat het een studentenflat is oid.
Als het vroeger 1 woning is geweest zit er ook meestal 1 telefoon kabel in. Bij dat punt moet je de splitter/adsl modem zetten en dan met je UTP naar de studio gaan. Als iemand anders in de flat al adsl via die kabel heeft zal je via telfort geen adsl kunnen nemen lijkt me.

Ik weet niet wat telfort eist aan de bestaande situatie; moet er een telefoonverbinding zijn of ooit zijn geweest (ik neem aan van wel)?
maarhet is wel zo verleidelijk, heb al goede ervaringen gelezen en mja 20mbit voor 19,95 of 2mbit voor 19,95......... dus als iemand een tip heeft voor het testen van m'n telefoonuitgang in de meterkast hoor ik het graag.
Ik zou voor die 20mbit voor 19,95 gaan :p 2mbit voor 19,95 is minder voordelig zeg maar.

[edit]
Uit het telfort topic:
Levertijd

De levertijd is per aansluiting natuurlijk verschillend. Dit zijn de meest voorkomende levertijden:

Kale lijn: Ongeveer 3 weken. Een KPN monteur komt ook de lijn controleren.
Lijn met KPN telefonie: Ongeveer 2 weken. Indien er ook een DSL signaal op staat van een andere provider kun je zelf een overstap datum kiezen. De eerste overstap mogelijkheid is altijd 2 weken na de huidige datum.
Jij moet voor de kale lijn gaan.. Een monteur meet dus de lijn, ff zoeken en je had het ook kunnen vinden :(

* Len mompelt iets over "luie tweakers zijn geen tweakers" :p

[ Voor 53% gewijzigd door Len op 09-12-2007 11:18 ]

Free Tibet

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Dus het antwoord op de vraag is: Nee, je kunt het zelf niet testen aangezien er geen signaal op staat vanuit de wijkcentrale. Ik zou gewoon bestellen en dan je kabel abbo opzeggen zodra het werkt. Heb je één maandje dubbele kosten maar wel zekerheid.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
En nu het hele verhaal in één vragende zin:
Kan ik de kabel testen tussen ISRA en telefooncentrale als er geen ADSL of analoge telefoon op is?
Antwoord:
Neen.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 09-12-2007 11:37 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:48
Dat is iets dat trouwens KPN wel kan. Maar of je daarvoor een ingang bij KPN kunt vinden lijkt me sterk, dan moet je echt gerede klachten hebben op je lijn, voordat ze zo'n test gaan doen.

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
Len,

Het gebouw is van begin af aan voor dit doeleind gebouwd. Het zijn op zich nette appartementen alleen dus geen aparte slaapkamer. Elke studio heeft z'n eigen meterkast, huisnummer, tv en telefoon aansluiting.

naja, vraag me vanalles over pc's, natuurkunde etc..vraag me niet wat een kale lijn is dus daar had ik best eens overheen kunnen lezen. Dankjewel.

En dankjewel trolleystad.

cornfed. heb je issues?

Mij is het duidelijk.Mag slotje op.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
rdfeij schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:44:
Dat is iets dat trouwens KPN wel kan. Maar of je daarvoor een ingang bij KPN kunt vinden lijkt me sterk, dan moet je echt gerede klachten hebben op je lijn, voordat ze zo'n test gaan doen.
Tuurlijk kan het wel, alleen zal iemand dat moeten betalen. Normaal gesproken doet je nieuwe ISP dat. Maar anders moet je het dus zelf betalen.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1