Toon posts:

Films via Laptop op Plasma

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi Everyone,

nou ben ik op zoek naar een nieuwe TV en ben nog aan't twijfelen tussen een Plasma en een LCD. Ik heb gelezen op dit forum en andere dat plasma normaliter beter is voor films en sport en LCD beter voor games en wanneer je je PC/Laptop erop wilt aansluiten.

Ik kijk vaak Divx/Xvid films vanaf mijn laptop en wil ik deze in de toekomst op mijn nieuwe TV aansluiten om die films/series te kjken. Nou vraag is me af of dit dus onder "voor films is plasma goed valt" of "PC kan je beter op een LCD kijken" valt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Daarnaast wil ik ook een Xbox 360 aanschaffen en de films daarnaar streamen om ze ook op de TV te bekijken. Ik weet niet of dit verschil uitmaakt met wanneer ik de laptop erop aansluit.

Ik hoop dat het duidelijk is...

Graag jullie advies/ervaringen.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 19:56
Beide zijn aan te sluiten op een laptop. Een plasma wil nog wel eens een paneel hebben van lage resolutie. Kwestie van de specificaties doornemen. Dat plasma voor film wordt aangeraden is waarschijnlijk om het zwartniveau en kleurweergave. Maar probeer dat zelf even uit. Persoonlijk heb ik nog geen plasma gezien die ik aan mijn muur zou willen hebben hangen juist wegens het lelijke beeld. Dus bekijk gewoon wat modellen in een winkel en check de aansluitmogelijkheden.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

jbbrans

Een lcd scherm is scherper en daardoor beter voor het weergeven van tekst. Een plasma is levendiger en speelfilms komen daar dan weer beter op uit.

Voor jouw toepassing van films kijken, zou ik je een plasma aanraden. Maar kijk ook naar het beeld op andere bronnen, zoals standaard televisie en dvd. En kijk ook naar merken onderling.

Mocht je voor een plasma of lcd gaan, neem dan eentje die dan minstens de hd-ready resolutie (1280x720, beter is 1920x1080) op de pc ingang aan kan, want HD films zijn prachtig op deze schermen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie replies. Ik wil ook voor een HD-ready model te gaan. Ik ben van plan om morgen met mijn laptop richting Mediamarkt te gaan en te kijken of ik deze op zowel een Plasma en LCD via DVI>HDMI aan te sluiten.

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

jbbrans

Houd er rekening mee dat een groot aantal tv's overscan heeft op de hdmi ingang. Wat betekend dat een rand van je desktop buiten het beeld valt, zoals bijv. je startknop en taakbalk.
Dit "probleem" is niet op de vga aansluiting en de resolutie van 1366x768 (hd-ready beeldschermen hebben vaak deze resolutie) kan makkelijk over een goede vga kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het zo hoor, hoeft DVI>HDMI geen voordeel tegenover VGA te hebben..., tenminste bij lagere resoluties (?)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Topic over plasma of LCD zijn er al genoeg, daar kun je dus ook prima terecht.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.