Toon posts:

Progressive download met netwerk share?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn situatie:
Ik heb een WinXP/IIS-webserver geinstalleerd op een oud notebook met een 10Mb LAN-kaartje. Deze server heb ik verbonden aan mijn vaste externe IP-adres. Op de server heb ik een muziek-partitie staan die ik deel via Webdav ('Delen op het web'). Gaat op zich allemaal goed:
1. Als ik via IE de muziek-partitie benader dan zie ik een FTP-like structuur. De muziek speelt goed af, én met MP3's afspelen zie ik 'Progressive download' in WMP: het afspelen begint gelijk en je ziet in de balk de download op de achtergrond plaatsvinden. Twee dingen vind ik vervelend aan deze oplossing:
- de IE/FTP-presentatie is niet je-van-het
- Flac en Ape-bestanden worden niet gelijk afgespeeld, maar moeten eerst volledig gedownload zijn voor het afspelen begint.

2. Ik dacht dit op te lossen via 'Netwerk verbinding maken'. Op zich gaat dit goed: ik krijg contact met de muziek-partitie op de webserver en de muziek wordt bereikbaar via een aparte schijf met een nieuwe drive-letter.
Echter: als ik de muziek op deze manier afspeel, dan maakt WMP(11) geen gebruik van de Progressive download. Ik vind dat heel irritant, zeker met MP3's van boven de 5min. Daarnaast gaat het afspelen van de Flac's en Ape's natuurlijk ook vertraagd van start.

Ik heb al op dit forum en op Google gezocht met 'Progressive download', maar geen oplossing gevonden.

Iemand een suggestie?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Een 100 mbit lan kaart?

Mijn Home Cinema in aanbouw