Dell Inspiron 1300 specs?

Pagina: 1
Acties:

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik loop me rot te zoeken wat de specs zijn van mijn dell inspiron 1300 laptop,en met specs bedoel ik dan niet welke cpu erin zit enzo maar wel wat voor type moederbord en welk merk want ik zou er wel eens een snellere cpu in willen gooien maar dan moet ik eerst weten wat erin kan en tot welke snelheid/soort cpu dat kan.
Iemand enig idee?

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:44
Ga naar www.dell.nl en ga een chat sessie aan met een medewerker. Die kunnen je dan ook erop wijzen wat de upgrade mogelijkheden zijn. Overigens denk ik dat die er vrijwel niet zijn aangezien Dell bijan niet aan upgraden doet.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• marcelsmit
Dbm12 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:35:
Ga naar www.dell.nl en ga een chat sessie aan met een medewerker. Die kunnen je dan ook erop wijzen wat de upgrade mogelijkheden zijn. Overigens denk ik dat die er vrijwel niet zijn aangezien Dell bijan niet aan upgraden doet.
Maar je kunt toch altijd een andere/snellere cpu op een moederbord bouwen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

marcelsmit schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:42:
[...]

Nope... Ga ervanuit dat je 99% van de laptopns niet later kan upgraden behalve dan qua RAM of optische drive.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-01 20:17
Google?

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:44
marcelsmit schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:42:
[...]

Dell heeft speciale moederborden. Hetzelfde geldt voor grafische kaarten, je kan deze nooit vervangen met andere zoals je gewend bent met je huidige thuispc.

Soms solderen ze zelfs de cpu vast aan het moederbord....

Vooral dell is niet zo happig op upgraden en zeker niet met laptops. Zoals iemand hierboven reeds zei. Geheugen, vaste schijf en optische drive geen probleem. Moederbord, CPU, grafische kaart zijn een veel moeilijker. Maar wie niet waagt die niet wint.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• marcelsmit
lol cpu vast gesoldeerd op het mobo,ze verzinnen ook van alles om het voor de klant maar zo duur en onhandig mogelijk te maken niet? ;)
Ik zal hem wel een keer open maken dan kan ik misschien zien hoe of wat.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie ook de Notebook FAQ :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
marcelsmit schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:49:
lol cpu vast gesoldeerd op het mobo,ze verzinnen ook van alles om het voor de klant maar zo duur en onhandig mogelijk te maken niet? ;)
Ik zal hem wel een keer open maken dan kan ik misschien zien hoe of wat.
Het heeft ook vaak met de warmte ontwikkeling te maken.
Een laptop is gemaakt om een bepaalde hoeveelheid warmte af te voeren. Dus de kans bestaat dat als je er een snellere versie in doet hij warmer kan worden en dus voor problemen gaat zorgen.

Dell maakt zijn eigen biosen. De kant is dus ook groot dat een andere cpu dan dell zelf levert voor dat type laptop niet werkt.

• marcelsmit
Hmmm jammer allemaal,ik dacht mijn laptopje even sneller te maken :f nou ja dikke pech ga ik wel sparen voor een nieuwe :D

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
marcelsmit schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:04:
Hmmm jammer allemaal,ik dacht mijn laptopje even sneller te maken :f nou ja dikke pech ga ik wel sparen voor een nieuwe :D
Wat was de maximale cpu die je kon krijgen in die laptop ? Die zou nog wel kunnen gaan werken als je die al niet hebt ;)

• marcelsmit
Ja dat weet ik dus niet omdat ik geen idee heb wat voor moederbord erin zit en tot hoe ver dit moederbord kan en welke cpu's het moederbord allemaal ondersteunt,er zit nu een celeron m 1.6 ghz in en anders had ik liever een pentium m cpu erin gedaan.
Pagina: 1