Pixel Testing Lcd Tv

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste Mensen,

Morgen krijg ik eindelijk mijn lcd tv. Die wil ik natuurlijk ook even op dode pixels testen. Maar hoe kan ik dat nu het beste doen, kan nergens eeen goede handleiding vinden. Het scherm heeft een resolutie van 1366x768 . Kan het ding wel op de pc aansluiten maar die resolutie kan mijn pc niet uitsturen. Kortom wie weet er raad?

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
Waarschijnlijk als jij je tv op je pc aansluit dat de reso er wel bij komt te staan. Anders even bij je de geavanceerde opties van je videokaart het vinkje weghalen bij "Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven"

Testprogrammas kan je gewoon op google vinden.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 19:56
Je hoeft niet dezelfde resolutie te gebruiken, als het hele scherm maar gevuld wordt en het scherm dus alle pixels gebruikt om weer te geven.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Oke,

en maakt het nog iets uit hoe ik hem aansluit op mijn pc

Dvi->hdmi
Svideo-> Scart

?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 19:56
Nee als je dode pixels wilt testen heb je een beeldvullend plaatje nodig op het scherm. Een groene, rode, en blauwe (doe ook zwart en wit).
Mocht je via de ene ingang wel een dode pixel hebben maar via de andere ingang niet dan ligt het niet aan het scherm zelf maar aan de electronica. Maar dat is wat anders dan een dode pixel.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Waarom moet je een pc aansluiten om te kijken of een pixel kapot is :? Gewoon aansluiten en aanzetten moet toch al genoeg zijn. :?

Dan kan je nu ook rustig onderzoeken hoe je je pc erop aan sluit. Dat mag je dan ook gewoon geheel zelf weten :)

[ Voor 30% gewijzigd door disjfa op 06-12-2007 16:19 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:13

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

De kans op dode pixels bij de lcd tv's van tegenwoordig is zowiezo nihil.

Verwijderd

Gewoon je tv aan de best mogelijke aansluiting hangen aan je tv en dan een willekeurig pixel test tooltje draaien. Ik gooi het topic dicht, aangezien ik geen ruimte zie tot discussie of andere nuttige mededelingen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.