Nieuwe videokaart in medion md8800

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:45
Natuurlijk weet ik dat ik met dit soort vragen het welke videokaart topic moet gebruiken maar ik heb toch nog wat vragen. Ik heb een medion md8800 welke o.a. een Nvidia 6700 XL (mensen beweren dat dit een overgeklockte 6600 gt oid is) en een Intel pentium D830 +1 gb 533 mhz RAM (wat waarschijnlijk verhoogt wordt naar 2 of 3 gb). Nu weet ik niet welke videokaart ik er het beste bij kan nemen. Waarom stel ik deze vraag dan? Nou omdat ik mij heb laten vertellen dat de processor bijvoorbeeld niet snel genoeg is een 8800 gt oid bij te benen. Nu wil ik dus eigenlijk weten; welke videokaart zou volstaan in deze pc; of zeggen jullie je kan beter je processor upgraden naar een C2D xxxx en dan een 8800 xx kopen(wat overigens een duur geintje is). Het mobo kan max 1066 mhz aan maar er wordt her en der getwijfeld of hij überhaupt C2D kan ondersteunen (misschien weet iemand daar antwoord op?). Het is wel de bedoeling dat ik de hedendaagse games, en voor zover het mogelijk is de aankomende games erop kan spelen. Een 8600GT(S) lijkt me niet sterk genoeg voor de meeste games, maar bij een 8800GT(S) zou de cpu een bottleneck zijn. Ik kom er echt niet meer uit, zouden jullie mij hierbij willen helpen?

Alvast bedankt!

één is geen, twee is één

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Dit hangt natuurlijk volledig af van het budget dat je uit wilt geven aan je computer. Het idee dat een Intel Pentium D830 een 8800GT niet kan bijbenen, vind ik een beetje raar. Een D830 gaat nog goed mee deze tijd. Van 1Gb naar 2Gb zul je zeker wel merken, vooral in games.

Specs:
[ALDI] Medion Titanium MD 8800 Design PC [Dual Core]

Verwijderd

Een 8800GT wordt je CPU de bottleneck. Ik zou een 2e hands ATi X1950 Pro op de kop tikken als ik jou was.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Er zijn ook genoeg benches te vinden van moderne kaarten op legacy systemen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.