Zalman VF1000 vs Thermaltake duorb

Pagina: 1
Acties:
  • 5.973 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47
Mensen,

Deze koelers beloven wat. Echter zijn er wel wat reviews te vinden. Maar geen concrete. Geen review die de VF1000 tegenover de DuOrb zet.
Mijn vraag is dan ook simpel. Welke denken jullie dat het beter zal doen?
Ik wil een nieuwe cooler aanschaffen. Heb momenteel de VF900 maar die presteerd nogal ondermaats vind ik. Wel lekker stil, maar overklokken zit er niet bij. Hij wordt standaard al over de 90graden.
Wat raden jullie aan?

De Zalman VF1000
Afbeeldingslocatie: http://www.hardmicro-fr.net/uploads/img46db184c210b8.gif
Review:
http://www.silentpcreview.com/article769-page1.html
of
De Thermaltake DuOrb
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/duorb_550.jpg
Review:
http://www.phoronix.com/s...ge=article&item=905&num=1
http://www.overclockercaf...oling/Tt_DuOrb/index.html
http://www.ngohq.com/home...ticles&go=read&arc_id=134
Ik zou zeggen dat de VF1000 beter zijn warmte kwijt kan en dus sneller afkoelt, daarintegen heeft de DuOrb weer een extra fan wat ook weer beter koelt. Gewaagde koelers?<+:)
Geluid maakt niet zoveel uit, met overklokken moet je wat inleveren :)

[ Voor 18% gewijzigd door ID-College op 05-12-2007 22:21 . Reden: review toegevoegd ]

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Als je met een VF900 op de 90 graden zit lijkt me dat je ff'tjes opnieuw koelpasta er tussen moet gooien?

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Ik zou denken dat de zalman beter presteert, je moet de warmte opvangen (De vele koperen plaatjes) en daarna weg blazen (Een fan in het midden).

De Thermaltake vangt volgens mij weinig warmte op, de 2 fans blazen beide lucht naar het midden en daar zitten ook nog eens geen "blades", dus ik snap het hele idee niet.

Zo denk ik erover.

• ID-College
Idd, zo denk ik er ook over :)
Maar de DuOrb bewijst zich wel meerdere malen in reviews, alhoewel de VF1000 ook nog niet echt goed aan bod is gekomen :)
@Maarten-NForce: Had ik al gedaan, helaas niet echt nut. Geen ruimte meer om te klokken. Juist zonde van de kaart :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ik alleen zo naar de 2 koelers kijk denk ik dat de Zalman de beste is. Gewoon omdat ie veel meer koeloppervlak heeft en meer heatpipes om de warmte goed te verplaatsen.

Verwijderd

ff wat revieuws gecheckt...VF1000 is idd beter :)

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-01 11:17
vf1000 is mischien enkele graden koeler maar heeft er geen koelblokjes standaard bij zitten waardoor de totaalprijs makkelijk 15 euro meer word dan die duorb.

Waarom word mijn 8800gt @ 730/1800/1950 @ 75% fan + bios +0.05Volt dan maar 67 grade met stock koeler? Heeft iedereen hier zo een slechte airflow? Lees overal temps tussen de 80 en 100 graden.

• ID-College
Die 90 graden is stressed in atitool. Stnd zit ie op de 47 graden.
Zit verder prima, maar 90graden full stressed zit er geen speling meer tussen. Dat moet dus veranderen.
Zelf zeer goede ervaringen met zalman. TT zeer slechte ervaringen. Ik denk dat ik de VF1000 is ga proberen dan.
Lijkt me wel wat :D

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 00:27
Ik weet alleen dat de Zalman 10 euro duurder is en gelevert wordt met 8 heatsinks wat niet genoeg is voor een 8800GT die heeft er 11 nodig. De extra heatsinks zijn weer 5 euro extra wat de totale kosten op 45 euro brengt tegenover de 30 euro van de Duorb. Nu koelt de Zalman natuurlijk beter maar als de Duorb de kaart onder de 60 graden houd, overgeklockt en in stille modus is dit voor mij meer als voldoende ;) Verder is er een nog goedkopere oplossing namelijk de AC accelero S1 + Turbo module + Zalman heatsinks. Dit koelt evengoed als een Zalman VCU-1000 alleen zijn de kosten 20-25 euro in totaal. Dus voor de echte tweakers en Hollanders onder ons er is een goedkopere oplossing :D (De AC accelereo X1 past ook volgens de tekeningen)

Specs

• ID-College
Ik heb zoals hierboven staat al een VF900.
De ramsinks zitten daar ook bij. Het is dus enkel de VF1000 monteren en klaar :)
Heb hem ff besteld, kijken of deze het beter doet dan me VF900 :D

Verwijderd

Ik heb zelf de VF1000, prima koelertje :) Hoewel ik twijfel over of het ontwerp niet beter 'dicht' had kunnen zijn met een iets andere fan. Je hebt trouwens wel een mooi stuk blok koper op je kaart, wat trouwens 1 extra slot inneemt qua ruimte. De fan @ Fullspeed is wel hoorbaar, maar niet storend. Ik denk dat het een graadje of 2 scheelt tov m'n VF900CU op m'n X1950pro :)

Verwijderd

Solid_Aapie schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:33:
Ik weet alleen dat de Zalman 10 euro duurder is en gelevert wordt met 8 heatsinks wat niet genoeg is voor een 8800GT die heeft er 11 nodig. De extra heatsinks zijn weer 5 euro extra wat de totale kosten op 45 euro brengt tegenover de 30 euro van de Duorb. Nu koelt de Zalman natuurlijk beter maar als de Duorb de kaart onder de 60 graden houd, overgeklockt en in stille modus is dit voor mij meer als voldoende ;) Verder is er een nog goedkopere oplossing namelijk de AC accelero S1 + Turbo module + Zalman heatsinks. Dit koelt evengoed als een Zalman VCU-1000 alleen zijn de kosten 20-25 euro in totaal. Dus voor de echte tweakers en Hollanders onder ons er is een goedkopere oplossing :D (De AC accelereo X1 past ook volgens de tekeningen)
En dat is nou precies de bestelling die vandaag bij mij binnen komt.. :-)
Enige verschil is dat er 2x 92mm op komt in plaats van de turbo module, via een 5V/12V schakelaar. Kan wel even de resultaten posten als er interesse is?

Verwijderd

Toevallig heb ik gisteren mijn DuOrb ontvangen en geplaatst op mijn 8800GT. Om maar meteen met de deur in huis te vallen.......FANTASTISCH!! Enigste minpuntje aan de koeler is het feit dat je de fans niet met bijv. Rivatuner kunt regelen, maar ook daar vond ik een oplossing voor. Standaard draait de koeler op 12V, waarbij die een zeer acceptabel geluidsniveau haalt, maar aangezien ik altijd probeer mijn systeem zo stil mogelijk te houden laat ik de fans op 7V draaien en dan is tie "whisperquiet" :)
Maar goed....hoe koelt tie nu eigenlijk. Allereerst is mijn kast een Antec P182SE met de standaard 12cm systeemfans allemaal op LOW. Dit ter vergelijking.
De temps van mijn 8800GT met stock koeler waren 57C idle en 85 full load.
Dan met de DuOrb standaard op 12V........37C idle en.........woaaaa 49C full load :O
Tot mijn verbazing leverde de DuOrb op 7V ook verbluffende temps nl. 38C idle en 53C full load
Deze temps zijn absoluut de max. temperaturen want een paar uur Crysis levert bijv. max een temp op van 50C :*)
Tot slot, mijn 8800GT is geklokt op 726/1850/2000 en het eind is nog niet in zicht.

Ik kan jullie alleen maar aanbevelen......KOPEN dat ding!! 8)

• ID-College
Oke, dat was idd duidelijk ind e reviews hierboven.
Maar hoe presteert hij tegeonver de VF1000. Dat lijkt me wel interessant om te zien. De duorb presteerd idd goed, maar de VF1000 presteerd ook goed. Ik heb nu zelf de VF1000 besteld omdat ik Zalman een goed merk vind en mij nooit heeft teleurgesteld. TT daarintegen heb ik 100% slechte ervaringen mee.
Ik kan wel geven wat de resultaten zijn van een VF1000 ivm een VF900. Maar een duorb vs VF1000 lijkt me een wat interessantere vorm :)

Verwijderd

Zet dan bv wel ff die VF900 eerst er opnieuw op...
Want die temps zijn zekers niet oke...

• PainkillA
alleen jammer dat die temps geen invloed hebben op de max OC die je bereikt. Of je nou op 50 of 70 grade zit je komt er geen hmz verder door :S.

• ID-College
Twee weken geleden er opnieuw opgezet. De temps zijn hetzelfde gebleven. 1graad koeler bij atitool op volle belasting.
@pankilla: Dat snap ik, maar met 90graden stressed lijkt het me logisch dat je dan niet gaat overklokken, denk je niet?

Verwijderd

Mijn reference 8800GT kaartje loopt nu alweer na flink wat uurtjes crysis rock solid op 745/1900/2000 (core/shader/mem). De DuOrb draait op 7V geruisloos en mijn temp blijft steken op 50C. Ik ben meer dan tevreden _/-\o_

Verwijderd

Maaruh.... als je wil overclocken en geluid maakt je niet uit, temps zitten tegen, lijkt mij duidelijk antwoord = waterkoeling? Kost wel wat meer... :P

Verwijderd

PainkillA schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:19:
alleen jammer dat die temps geen invloed hebben op de max OC die je bereikt. Of je nou op 50 of 70 grade zit je komt er geen hmz verder door :S.
Ik ben het met je eens dat je op een gegeven moment tegen een "wall" loopt maar mijn 8800GT met stock koeler crashte toch echt continue in Crysis met 700/1750/2000 met 85C als temp. Nadat ik de DuOrb had geïnstalleerd heb ik geen crash meer gezien terwijl mijn settings nu 745/1900/2000 zijn (dus aanzienlijk hoger) met als max. temp 50C in Crysis. :P

• PainkillA
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:16:
[...]

Ik ben het met je eens dat je op een gegeven moment tegen een "wall" loopt maar mijn 8800GT met stock koeler crashte toch echt continue in Crysis met 700/1750/2000 met 85C als temp. Nadat ik de DuOrb had geïnstalleerd heb ik geen crash meer gezien terwijl mijn settings nu 745/1900/2000 zijn (dus aanzienlijk hoger) met als max. temp 50C in Crysis. :P
Dus het zou wel zin hebben om zon Duorb op mijn 8800GT te zetten? Word nu stressed 68 grade op 75%. 730/1800/1950? Hoewel 85 en 50 wel een groter verschil zijn dan 68 en 50.

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 08:48
@Ruben074

Wat de AC accelero S1 voor resultaten geeft horen we graag. Al geïnstalleerd?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Effe een paar vragen :

- Budget limiet ??
- Welke kaart ?? (Neem aan je 1950XT)
- Hoeveel sloten mag je koeler innemen ??

Zelf heb ik een 1900XTX en daar zit het volgende op :

ThermalRight HR-03 voor de 19xx serie :)
Papst 3412N/2GLLE 92 mm. en max. 1150 RPM
Hiermee kan je OC'en waarbij je ook nog eens een super stille kaart hebt !! Hoor er niks van en mijn 1900XTX is IDLE rond de 50 graden en STRESSED rond de 80 graden.

Kompleet passief moet je niet doen ondanks wat "Ome Tom" zegt die hebben IMHO niet goed getest : Kaart werd geen 92, maar 107 graden passief STRESSED !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• ID-College
Nou, het budget limiet maakte niet echt uit.
Ik twijfelde tussen deze twee. Die thermalright heb ik idd naar gekeken, maar die vond ik niks. Wist overigens niet dat hij er voor de 1900 series was. D8 alleen voor de 8800.
Het is idd voor de X1950XT, en de sloten maakt niet uit. 1 of 2 is geen probleem.

Iig, ik had op aanrade hiervan de VF1000 besteld en kreeg hem gisteren laat binnen. Hij ziet er zeer netjes uit, zeer makkelijk te installeren, net als de VF900.
Na een aantal testen is de temperatuur significant gedaald. Stressed komt hij uit op 68 graden. Wat voorheen over de 90 was op 12V.
Op 5V doet hij nu stressed 74 graden, met de VF900 nooit geprobeerd, omdat hij over de 100 heen ging, en toen heb ik hem gestopt.
Iig een zeer duidelijke vergelijking. Zoals een review al zei: "The VF900 and the VF1000 are clear not in the same league".
Tijd om te klokken dus. Mijn X1950XT deed max 702/1017. Stock issie 621/900. Goed voor een 3Dmark06 van 7046 en een 3Dmark05 van 15503.
Ben er tevreden over, zeker een aanrader :)

Waterkoeling was geen optie. Alles fans volstaan prima die ik nu heb. Ik ga geen honderd(en) euros neertellen voor waterkoeling. Dit vind ik niet nodig en als het gaat lekken...

[ Voor 8% gewijzigd door ID-College op 09-12-2007 23:53 ]

Verwijderd

Goedendag,

Sinds vorige week heb ik ook een Duorb op mijn 8800GT zitten.
Maar ik zie hier allerlei mods. zoals van 12V->7V.

Ik heb Google al geraadpleegd maar krijg hier helaas geen juiste instructies over. (ben niet technisch aangelegd.) ;-)

Graag zou ik ook wat hulp willen hebben bij het vinden van de juiste (duidelijke) instructiesvoor het modden naar 7V, maar ook bij het plaatsen van de heatsinks. Ik hou er nl. aardig wat over en misschien ben ik wat vergeten te plaatsen.

Alvast dank weer.

• ID-College
Ik gebruik hiervoor een Zalman fanmate. Daar kun je van 5V tot 12V je toeren regelen met een draaiknopje. Khoop dat je er wat aan heb :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:03:
Goedendag,

Sinds vorige week heb ik ook een Duorb op mijn 8800GT zitten.
Maar ik zie hier allerlei mods. zoals van 12V->7V.

Ik heb Google al geraadpleegd maar krijg hier helaas geen juiste instructies over. (ben niet technisch aangelegd.) ;-)

Graag zou ik ook wat hulp willen hebben bij het vinden van de juiste (duidelijke) instructiesvoor het modden naar 7V, maar ook bij het plaatsen van de heatsinks. Ik hou er nl. aardig wat over en misschien ben ik wat vergeten te plaatsen.

Alvast dank weer.
Het is heel simpel sluit de + van de fan aan een gele draad van de voeding en sluit de - van de fan aan een rode draad van de voeding. De + van de fan is meestal een rode draad en de - is meestal zwart. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 00:48
Ik zit in het zelfde dillemma. Welke koeler is echt te beste kwa koeling.
Ik heb wel eens een v700-cu gehad, kwa koelen vond ik het niet echt een top koeler. Het was uiteraard wel een goede vervanger voor de standaard koeler. Ik heb geen zin om een miskoop te doen als ik die zalman wellicht koop. Welke koeler is echt te best?
Artic S1 zie ik niet zo zitten want dan ben je waarschijnlijk al 3 sloten kwijt als je er ook nog ventilators erop wil maken. Kwa prijs gaat de keuze naar de duo orb.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Robin4 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:54:
Ik zit in het zelfde dillemma. Welke koeler is echt te beste kwa koeling.
Ik heb wel eens een v700-cu gehad, kwa koelen vond ik het niet echt een top koeler. Het was uiteraard wel een goede vervanger voor de standaard koeler. Ik heb geen zin om een miskoop te doen als ik die zalman wellicht koop. Welke koeler is echt te best?
Artic S1 zie ik niet zo zitten want dan ben je waarschijnlijk al 3 sloten kwijt als je er ook nog ventilators erop wil maken. Kwa prijs gaat de keuze naar de duo orb.
Ik zou zeggen lees wat reviews over een aantal koelers die op je videokaart past. Streep zo een aantal weg tot je de meest geschikte over houdt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Robin4
Ik heb al een zalman vf-7000 led besteld.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Jammer, een HR-03 + 120mm fan is het beste wat je kan krijgen voor een VGA.

Audi S3

Verwijderd

Nope :P

Arctic accelero extreem is het beste ;)

• Robin4
Een zalman vf-1000 neemt maar 2 sloten in beslag. Zo`n HR-03+ 120mm al 3 sloten wat ik wel erg veel vind. Arctic S1 precies het zelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door Robin4 op 28-02-2008 00:51 ]

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
ik zit zelf erg te twijfelen om een nieuwe cooler aan te schaffen voor mijn vidkaart

de Zalman Z-Machine GV1000 icm de ZM-RHS88 voor mijn 8800GTS 512

Afbeeldingslocatie: http://www.multimediapc.nl/images/ZM_RHS88_b_p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.ru/images/news/2007/12/13/zalman_01.jpg

• Greeneye1992
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 19:36
de ZM-RHS88 is volgens mij alleen voor de "oude" G80 kaarten
en niet voor de nieuwe G92 kaarten.

specs:http://specs.tweak.to/list/7767

Verwijderd

Die heatsink voor vrms en geheugen is iig alleen voor de G80...
Kijk maar naar de layout ;)

Verwijderd

Kan iemand met de Duorb iets zeggen van hoever de koeler uitsteekt volgens deze dimensie?
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/9463/duorbcv8.jpg
Ben namelijk opzoek naar een goed koelende en stille aftermarket koeler die niet hoger komt dan de pcb van de grafische kaart zelf, en zo kom je er niet veel tegen.

Verwijderd

Ehm...

De zalman ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/6141/4643.jpg

Edit: Steekt toch ietsje uit... De duoorb geloof ik hetzelfde...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 16:18 ]

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Vorig weekend bij iemand de zalman Z machine derop gezet, (een 8800 ultra). Ben toen ff naar de pc winkel moeten rennen omdat de 8800ultra 12 memblokjes had en der maar 8 bijgeleverd waren. Lijkt met dat dit met de VF1000 het zelfde geval is dus beetje hiermee opletten.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:43:
Ben namelijk opzoek naar een goed koelende en stille aftermarket koeler die niet hoger komt dan de pcb van de grafische kaart zelf, en zo kom je er niet veel tegen.
je kunt die accelero S1 bijwerken, paar van die alu plaatjes dervanaf slopen dan dan lijkt me het ook voor de bakker (en de heatpipes wel opnieiuw dichtschroeien)

[ Voor 63% gewijzigd door diedazz op 01-03-2008 18:10 ]

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

Koeler+kaart zouden hierin moeten passen.
De heatpipes van de VF1000 gaat nipt wel of niet passen denk ik.
De Duorb (klik en klik en klik -> heb al wat met deze fotos zitten knippen en plakken en denk wel dat het lukt, probleem is alleen dat alle foto's schuin genomen zijn waardoor je door het dieptezicht geen correct beeld krijgt van hoe hoog het ding komt tov PCB, zelfde geldt bij de VF1000) komt net iets minder hoog, en denk dat die geen problemen mag geven.
Dan is er ook nog de Accelero Extreme (klik) die denk ik ook gaat passen, maar dan weer officieel enkel gemaakt is voor 8800 en 2900 kaarten. Officieus gaat hij misschioen ook nog op andere kaarten maar voorlopig is dit dus nog geen optie.

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Greeneye1992 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:40:
de ZM-RHS88 is volgens mij alleen voor de "oude" G80 kaarten
en niet voor de nieuwe G92 kaarten.
ik heb mail contact gehad met zalman, waarin zij mij toegezegt hebben dat hij ook op de g92 core moet passen.

grtz

Verwijderd

G80 Layout:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y209/ianho_/Review%20Folders/Thermalright/tr009.jpg

G92 Layout:
Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/2687/e8800gt06kz6.jpg

Heatsink layout:
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/directron/zmrhs8802.jpg

Dat gaat dus never nooit niet passen!!!
Wat een prutser die je gemailt heeft :S

Verwijderd

Ehm, sorry dat ik dit topic bump

Maar is die DuOrb het echt waard om te kopen?
Want ik heb nu een XFX 8800GT gekocht waarvan de fan gelockt is op 100%. En nou heb ik 2 keuzes:
-Terugbrengen en eentje met een verstelbare stockfan kopen met €20
-De Duorb voor 31 euro kopen

Wat zouden jullie mij aanraden? Want die 8800GT op 100% maakt echt een teringherrie.

• Softy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10-2021
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:55:
Ehm, sorry dat ik dit topic bump

Maar is die DuOrb het echt waard om te kopen?
Want ik heb nu een XFX 8800GT gekocht waarvan de fan gelockt is op 100%. En nou heb ik 2 keuzes:
-Terugbrengen en eentje met een verstelbare stockfan kopen met €20
-De Duorb voor 31 euro kopen

Wat zouden jullie mij aanraden? Want die 8800GT op 100% maakt echt een teringherrie.
met rivatuner je fanspeed lager zetten of via nibitor en nvflash je bios aanpassen waarbij de fan in 2d maar op bv 60% draait :)
In 3D laat je hem wel best op 100% draaien

Verwijderd

Softy schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:22:
[...]

met rivatuner je fanspeed lager zetten of via nibitor en nvflash je bios aanpassen waarbij de fan in 2d maar op bv 60% draait :)
In 3D laat je hem wel best op 100% draaien
Ik weet dat de fanspeed met Rivatuner is aan te passen. Zo achterlijk ben ik ook alweer niet. :')

Ik bedoel met gelockt op 100% dat de fan fysiek is gelockt op 100%, Het is de XFX 8800GT die bijv. in de aanbieding is bij 4launch. Er gaan maar 2 draden naar de fan, waardoor deze alleen maar aan of uit kan. Dus Rivatuner/speedfan etc/ haalt hier niks uit.

Verwijderd

Ik zou dan een thermalright kopen...
Die is ietwat duurder, maar wel beter...
Duoorb is niet zo super.

Verwijderd

Maarre, bij die thermaltake moet je toch van alles bijkopen ofniet?

Ik heb liever iets dat al kant en klaar is, goed genoeg koelt en een beetje stil is.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Twee draden betekend dat je de RPM (waarschijnlijk) niet uit kunt lezen, het voltage van de + draad veranderen (de fanspeed omlaag dus) gaat nog steeds prima.

Verwijderd

Dat is zo, ik was eigenlijk van plan er een Zalman Fan Mate 2 tussen te plaatsen. Maar toen ik vandaag die kaart aanzette kwam er zo'n rotlawaai vanaf, dat ik maar op zoek ben gegaan naar een permanente oplossing.
Ik kijk normaal nooit om naar een paar decibel meer, maar aangezien mijn PC in mijn slaapkamer staat en ik hem wel eens een avondje door laat werken, was het net iets teveel.

Maar als de Thermaltake DuOrb van goede kwaliteit is en deze de temperatuur een beetje laag houdt, neem ik deze. Die Zalman zou met die extra heatsinks boven mijn budget uitkomen.

EDIT:
http://enthusiast.hardocp...yMywxLCxoZW50aHVzaWFzdA==
DuOrb vs VF1000 en andere koelers op de 8800GT. In deze review zit er maar 1 graad tussen de DuOrb en VF 1000, qua geluid klinkt de Duorb 3.8 dB harder, maar wint het met de prijs/performance verhouding.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 23:20 ]

• ID-College
De VF1000 is kant en klaar. Ik heb hem nu een 3 maanden in bezit en ben hardstikke tevreden.
Hij draait nu op mijn HD3870 maar ben meer dan tevreden. Max overclocked (zover het kan) blijft hij zwaar cool. Absoluut zijn geld waard en lekker stil. Perfecte koop. Zalman is gewoon goed spul dus een miskoop heb je er niet aan :)

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb de fan van de 8800GT altijd op 29% draaien, in crysis wordt ie 68gr.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
Na enkele maanden kippig geworden door de takkeherrie en hete temps van mijn 8800GT, op zoek gegaan naar een alternatief. Zo ook hier de keuze tussen VF1000, Duorb en Thermalright. De Thermalright viel als eerste af: Mijn Thermalright 120Ex was zo krom als een hoepel en dat bleek de HR03GT, volgens sommige reviews ook een beetje te hebben :X. Dan mag ie nog zo goed koelen, voor 50 euro wil ik wel een koeler waar ik niet aan hoef te schuren. De HR03GT nam ook meer dan 2 sloten in beslag, en zoveel ruimte heb ik niet. Tevens belachelijk duur! (en dat zonder fan)

Bleven over de Zalman en de Duorb. De duorb was flink goedkoper dan de Zalman (10 euro), 31 vs 41 euro. Verder had ik zo'n mijn twijfels over de airflow van de Zalman over de VRM's; die worden aardig heet en hebben gewoon wat airflow nodig. De duorb heeft 2 fans en een meer open ontwerp, waardoor ik denk dat de kaart als geheel beter wordt gekoeld.

Dus voor de Duorb gegaan, en ik moet zeggen, de eerste indrukken zijn erg goed. Goede stevige en mooie verpakking, veel ramsinks en een mooie vlakke base. De algemene bouwkwaliteit van de koeler komt heel erg dicht in de buurt van Zalman. De 6-Leds geven de koeler een veel duurdere uitstraling. Op 12 volt voel je lekker veel airflow, op 5 volt is hij stil.

Qua herrie valt het super mee, want als ik de verhalen hier moet geloven is het net een straaljager :P Echt in geen vergelijking met het 7000toeren fannetje van de 8800GT. De Zalman zal denk ik wel stiller zijn, maar die heeft ook maar 1 fan. Groot voordeel van de Duorb vind ik de molex aansluiting: inpluggen in mijn fancontroller en alles kan super makkelijk geregeld worden. Veel reviews vinden dit een groot nadeel van de duorb, maar voor mij is het juist perfect! Geen extra kabels zoals met de Zalman.

Morgen zal ik hem monteren en dan zal ik temperaturen zsm posten 8)

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• InfinityG35
Hier een update met temps:

BFG 8800GT OC (625/1566/1800)

Stock:

idle : 46C
load: 76C (fan dynamisch)
load: 68C (fan 50%)
load: 63C (fan 100%)

Duorb + AS5:

idle: 29C
load 5V: 47C
load 12V: 42C
load met kast dicht (250mm fan erop): 38C

Dat alles bij een ambient van 18C.

Kortom: zeer tevreden over de duorb 8)

[ Voor 9% gewijzigd door InfinityG35 op 22-03-2008 22:21 ]

Verwijderd

Wow, die temperaturen zijn heel goed. Ik had eigenlijk hogere temps verwacht. Toch een goede keuze geweest om zo'n ding te kopen. :)

• jackal.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:14
InfinityG35 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:12:
Hier een update met temps:

BFG 8800GT OC (625/1566/1800)

Stock:

idle : 46C
load: 76C (fan dynamisch)
load: 68C (fan 50%)
load: 63C (fan 100%)

Duorb + AS5:

idle: 29C
load: 42C
load met kast dicht (250mm erop): 38C

Dat alles bij een ambient van 18C.

Kortom: zeer tevreden over de duorb 8)
Dat ziet er goed uit. Ik heb m ook net besteld.

1 Vraagje nog: op hoeveel volt draait de duorb nu bij de bovenstaande waarden???

• InfinityG35
jackal.nl schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:40:
[...]

Dat ziet er goed uit. Ik heb m ook net besteld.

1 Vraagje nog: op hoeveel volt draait de duorb nu bij de bovenstaande waarden???
De duorb draait dan op standaard waarden, dus 12volt

• PieterAelse
  • Laatst online: 01-01 08:06
Ben nog aan het twijfelen tussen de TT Duo Orb en de Zalman VF1000led :/
De Duo Orb is mooi :9~ , koelt prima, en redelijk goedkoop. Erg stil is hij wel niet. Wel heeft hij genoeg heatsinks meegeleverd.
De VF1000 is ook mooi. Iets duurder, maar koelt daarvoor ook iets beter en is iets stiller. Deze heeft echter niet genoeg heatsinks, dus moet je er nog bijkopen :X ...

Thermalright is geen optie, te weinig plaats. En Accelero vind ik niet egt mooi, en ik kijk er toch recht tegenaan met m'n TT Lanbox.
En miss kan ik wel een fancontroller op de Duo Orb zetten..is gewoon molex toch?

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 18:36
Die heatsinks heb ik evt nog wel voor je, ik heb de VF1000 led icm rhs88 op mn 8800GTX zitten, hierdoor de heatsinks niet gebruikt. hij koelt overigens als een beest in vergelijking met de stock cooler. (al ben ik wel overgegaan op een Thermaltake Armor+ dit zal ook wel invloed hebben.)

* PSN=Chef_NL** *

• PieterAelse
Chef_v_leeuwen schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:11:
Die heatsinks heb ik evt nog wel voor je, ... hierdoor de heatsinks niet gebruikt.
Klinkt super. Dan wordt de VF1000 opeens weer interessant.
Voor welke prijs mag ik de heatsinks van je overnemen? :)
(mail me anders even op pieterotten[apenstaartje]gmail.com )

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 18:36
Je mag ze van mij zo hebben voor verzendskosten, ik ga ze voorlopig toch niet nodig hebben.
kan ze denk wel in een bubbleenvelop stoppen. :)

edit:
ze zitten in de brievenbus, veel plezier ermee ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 19-03-2008 14:11 ]

* PSN=Chef_NL** *

• PieterAelse
Heb inmiddels de koeler zelf al binnen! :)
(gister om 4 uur besteld bij mnm-computers, stonden vanmorgen om 11 aan de deur! doen ze goed 8) )
Je envelop met heatsinks heb ik echter nog niet :/ ...komt hopenlijk vanmiddag nog.
In ieder geval enorm bedankt ervoor!!! _/-\o_

EDIT: Binnen! :)
straks ff de koeler op m'n 8800GT plaatsen
mooie postzegels btw! :9~

[ Voor 16% gewijzigd door PieterAelse op 22-03-2008 16:51 ]

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 21:28
Heeft er ook al iemand de nieuwe Zalman Z-Machine GV1000 koeler geprobeerd? Vraag mij af of deze de hogere prijs rechtvaardigt. Wat is uberhaupt de reden om deze naast de VF1000 in het assortiment te verkopen.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Verwijderd

Sorry voor de bump, maar hoe hebben jullie precies die 7 voltmod op de DuOrb uitgevoerd?
Door de manier waarde draden zijn gesoldeerd is het vrij moeilijk om iets veiligs te maken met de originele plug..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:14:
Sorry voor de bump, maar hoe hebben jullie precies die 7 voltmod op de DuOrb uitgevoerd?
Door de manier waarde draden zijn gesoldeerd is het vrij moeilijk om iets veiligs te maken met de originele plug..
Hier staat het simpel beschreven :

http://www.techpowerup.com/articles/other/137

Verwijderd

Bedankt! :)
IK was bezig met een andere tutorial die zei dat ik de draden op de originele plug moest omwisselen. Nouja, nu kan ik dit ding tenminste normaal koelen.

• mikeymika
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/coolers/vga-coolers2/57_dt3870.png

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/coolers/vga-coolers2/61_dt88gts.png

bron:
http://www.xbitlabs.com/a...display/vga-coolers2.html

hier komt de VF1000 toch net ietsje minder uit de test dan de Duorb.

CPU: Intel Q6600@ 2,8Ghz || Mobo: ASUS P5KC || Memory: Dominator PC 8500 2x 1GB ||Graphics: Sapphire Radeon HD3870 Toxic ||HDD's: 1x Western Digital 160 GB intern ||1x Maxtor 300 GB Extern ||TFT: Philips 200WP7ES", 8ms

• KappeNou
  • Laatst online: 19-11-2025
De beste zit er niet eens tussen :P HR-03GT

>PC specs<

Verwijderd

Temps vallen met bovenstaande test bestwel tegen. Load 64 graden op een 3870? Hier kom ik na een uur of 2 spelen echt nog niet boven de 60 graden load uit hoor :)

• KappeNou
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik zie anders 48 graden.
of je nou 2 uur of 15 min full load een graka laat draaien, dat maakt ook niet uit..

[ Voor 27% gewijzigd door KappeNou op 05-11-2008 10:04 ]

>PC specs<

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:53
Waarom zijn hier nog geen suggesties over de Arctic Cooling Accelero Twin Turbo koelers? Ik heb er nu 2 op mijn 9600gt's zitten, en de ene wordt max 45 graden load doordat deze nog een boel warmte van de CircuPipe chipset koeling meeneemt, maar de andere komt niet boven de 30 graden load (geoverclocked naar 700/1750/1000)... en dat op 7v, met een miniem volume. Enige nadeel is dat de koelers 3 slots per stuk innemen, maar met zulke koelprestaties...

• ID-College
Dat dit nog leeft :D
Ik heb die VF1000 al een jaar en bevalt me prima. Toen twijfelde ik ff, maar aan zalman hoef je niet te twijfelen. Je betaalt wat, maar dan heb je ook wat. Draait altijd op lage RPM en doet het nog steeds perfect :)

Verwijderd

Heb een VF1000 op mijn GTS250, idle = 33- & load 47°c, veel stiller dan de stock koeling.

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:42
Lol, hoezo kick?

Verwijderd

ah ja idd had er niet op gelet :p
Pagina: 1