Toon posts:

Spire Jewel 420 watt + x1900xt

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PCtje met een
-amd2 4400x2 EE
-2GB MDT ddr3 PC5300 dual channel geheugen
-Simpel mATX mobo'tje
-80GB IDE HD'tje.

Ik wil daar een x1900xt aan hangen. MAARRR red mijn voeding dat? het is een Spire Jewel 420 watt. kan nu even niet zien hoeveel ampere die trekt op 12volt. maar weet iemand of dat voldoende gaat zijn?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit moet wel voldoende zijn ja :) Je kan alles wattages bij elkaar op tellen zelf tot de conclusie komen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke,

maar het is geen Amerk voeding en toch eeen slurpend kaartje... en wil niets beschadigen.

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:12:
Ja oke,

maar het is geen Amerk voeding en toch eeen slurpend kaartje... en wil niets beschadigen.
Als je zorgt dat je voldoende amperes over je 12V kan laten lopen is het geen probleem. Maar daar was je vast achter gekomen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Ten eerste, hier is een topic voor:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

Ten tweede:
Ik zou die voeding niet vertrouwen.
Ik vind nergens hoeveel ampère er over die voeding zijn 12V-lijnen loopt.
Heb jij die informatie? :) (Normaal op de zijkant van je voeding.)

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01 09:13
Deze voeding heeft 2x een 12V Rail, beide max. 15A...

[ Voor 10% gewijzigd door Behzo op 05-12-2007 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
15A op de 12 volt lijn dat is niet genoeg voor de kaart denk ik of wel?

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Outerspace schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:10:
Dit moet wel voldoende zijn ja :) Je kan alles wattages bij elkaar op tellen zelf tot de conclusie komen ;)
vermogens B)
Outerspace schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:22:
Als je zorgt dat je voldoende amperes over je 12V kan laten lopen is het geen probleem. Maar daar was je vast achter gekomen ;)
stroom (8>

Oh, en ook voltages = spanningen O-)

On topic:
Klinkt inderdaad als te weinig stroom of verkeerd aangedrukte kaart.... Kan bijna nix anders zijn denk?

• Behzo
X1900XT Requirements is dus 30A op de 12V Rails (voor een compleet systeem onder load)

Dus ik denk dat als je beide 12V rails aansluit op je kaart, je het wel gaat trekken...

• Behzo
Raging_Trancer schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:34:

Klinkt inderdaad als te weinig stroom of verkeerd aangedrukte kaart.... Kan bijna nix anders zijn denk?
Misschien de TS even lezen, voor dat je Docent Nederlands, Natuurkunde en Elektrotechniek gaat uithangen...

Volgens mij is de vraag nl. of de voeding sterk genoeg is (en is de kaart nog geen eens aangeschaft).

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-02 21:10
In het grote x1950 pro topic wordt 18A op de 12V geadviseerd
Daarnaast verbruikt de kaart flink wat stroom waardoor het verstandig is een voeding met minstens 18A op de +12V lijn te gebruiken. Let wel, deze 18A is normaal gesproken voldoende bij een gemiddeld systeem inclusief de X1950 Pro AGP. Het is dus zeker niet zo dat de kaart dit zelf allemaal opslurpt. Als je twijfelt of je huidige voeding misschien wordt neergeknuppelt door de kaart kun je daarover een vraag stellen in het Welke voeding heb ik nodig topic. Beschrijf zo nauwkeurig mogelijk je systeem en vergeet niet het merk en type van je voeding te vermelden.

• Outerspace

Outerspace

Raging_Trancer schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:34:
[...]

vermogens B)

[...]

stroom (8>

Oh, en ook voltages = spanningen O-)

On topic:
offtopic:
:$ :D Schaam!. logisch trouwens :X

Verwijderd

De 420 watt Spire zal je systeem wel trekken, toch zou ik niet voor die voeding kiezen.

De redenen daarvoor zijn:

- Er zit niet genoeg Amperage op de 12v onder full load/full stressed bij zware games.
- De spire loopt met pieken en dalen en is absoluut geen efficiente en geleidelijke voeding.
- De spire maakt aardig wat lawaai en wordt best warm.
- In de spire voeding zitten geen fatsoenlijke/duurzame/kwalitatieve zekeringen ingebouwd tegen overbelasting/onderbelasting/piekbeveiliging/hittebeveiliging etc.

Als advies koop gewoon een goede voeding voor je systeem en neem niet genoegen met zo'n standaard B-merk voeding.

Als voorbeeld een Real power voeding van 380 watt van coolermaster is 35 á 40 euro en is op al deze punten beter dan de Spire terwijl die 420 watt(te verkrijgen voor 25 á 30 euro) zou moeten leveren volgens Spire.

Verwijderd

Topicstarter
TNX!!
Pagina: 1