Toon posts:

Hulp gevraagd van ervaren ICT'ers

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet!

Ik heb verleden week een P5N32-e SLI mobo binnen gekregen.
Maar omdat ik slechte ervaring heb met de N680i mobo's dacht ik laat ik maar eens hulp vragen op tweakers!

Dit is het volgende dat ik erin ga bouwen:
RAM: CM2X1024-6400 ( voor nu nog maar 1 module, miss als ie het accepteert dat ik het 2 maak )
VGA: Een XFX Nvidia Geforce 8800GTS 640 MB
CPU: Een Intel core 2 duo Quad core Q6600 ( Moet nog binnen komen! )
PSU: Een Thermaltake Toughpower CM W0116 750W

Ik heb op dit moment nog geen CPU, want ik had mn vorige verbrand uit slecht ervaring, dus moet ik nog een maand wachten voordat die binnen is.

Ik heb begrepen van velen dat de N680i Mobo's je memory op kunnen eten alsof het van chocola gemaakt is.
Dus vandaar dat ik hier kom vragen om hulp, want eerlijk gezegt snap ik die rot handleiding die meegeleverd was egt niet.

Ik heb het volgende van mijn Memory kunnen opzoeken:
SPD programmed at 5-5-5-12-T1 Values with the voltages at 1.9V

ZOU er iemand mij kunnen vertellen hoe en waar ik dit moet aanpassen, want eerlijk gezegt ben ik egt niet de meest ervaren ICT'er.

Als er meer informatie nodig is dan moet je dat maar posten en zal ik in nog meer advance gaan.

PS: Als je commentaar als: hahaha noob of van die kort affe debielen zinnen gaat posten, post dan niet, ik vraag heel vriendelijk om hulp van een ervaren ict'er die normaal terug kan antwoorden :)

Mvg,

/Pedja2k7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 07:27 ]

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 16:01
Wat zegt je handleiding van je moederbord?

-edit-

Kun je downloaden...

[ Voor 28% gewijzigd door Keiichi op 05-12-2007 07:33 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 14:51
zo te zien heb je geheugen van corsair dus dat zou gewoon moeten werken op je asus moederbord en als je niks veranderd hebt in de bios dan moet het gewoon goed werken.
waarom zou je de geheugen timings en voltage willen aanpassen zoals je al zei ben je geen ervaren tweaker dus ik neem aan dat je niet wilt gaan overklokken dus dan zou ik alles gewoon zo laten in de bios zoals het is.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet precies het probleem?

[ Voor 32% gewijzigd door Jazekerrrrr op 05-12-2007 07:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jazekerrrrr schreef op woensdag 05 december 2007 @ 07:34:
zo te zien heb je geheugen van corsair dus dat zou gewoon moeten werken op je asus moederbord en als je niks veranderd hebt in de bios dan moet het gewoon goed werken.
waarom zou je de geheugen timings en voltage willen aanpassen zoals je al zei ben je geen ervaren tweaker dus ik neem aan dat je niet wilt gaan overklokken dus dan zou ik alles gewoon zo laten in de bios zoals het is.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet precies het probleem?
Kijk dat dacht ik nou ook hoor!
Ik dacht eerst van ja ik doe het erin en dan basta?

Maar nee, ik heb ook gezocht op de Asus-mobo forum en daar heb ik genoeg kunnen vinden over dat de N680i moederborden je Timings en Voltage fout instellen, en ja dit is niet mn eerste keer
vorige keer probeerde ik het met een Asus-Striker, en dat ging totaal fout

En ik ben niet de rijkste hier dus ik krijg niet elke dag een nieuwe mobo.
Vandaar dat ik het nu goed wil doen,

PS: Ik kan niet booten omdat ik geen CPU heb, die komt over 3-4 weken binnen
Dit is allemaal ter informatie op te zoeken voordat ik het egt ga doen:)

Mvg,

Pedja2k7

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 21:26

spaceboy

Op grote hoogte

"Een ervaren ICT'er"... haha, daar heb ik wel 'n ander beeld bij.
Je bedoelt gewoon "handige tweaker".

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gewoon eens goed de handleiding lezen en dan even kijken in de bios naar de juiste naamgeving. Vaak zijn timings die je hier opschrijft in dezelfde volgorde in de bios verwerkt dus echt veel kan je niet verkeerd doen; hoogstens een gebrek aan inzet... :X

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Heel simpel gezegd, waarom kies je dan voor dit moederbord of waarom laat je hem dan niet bouwen ipv zelfbouw ?
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 07:21:
Ik heb begrepen van velen dat de N680i Mobo's je memory op kunnen eten alsof het van chocola gemaakt is.
/Pedja2k7
Een OS gebruikt geheugen, hardware niet dus wat wil je hier mee zeggen ?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 08:02 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Precies, ik zeg niet noob maar ik zeg wel dat GoT een discussiebord is waar men op hogere niveaus wilt discussieren over ICT gerelateerde zaken. Staat letterlijk in de http://gathering.tweakers.net/forum/faq .

Je zou dus wel wat meer moeten weten over computers dan Jan Modaal. Inderdaad gewoon een kwestie van handleiding lezen ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PS: Als je commentaar als: hahaha noob of van die kort affe debielen zinnen gaat posten, post dan niet, ik vraag heel vriendelijk om hulp van een ervaren ict'er die normaal terug kan antwoorden
Voor ervaren ICT'ers kun je prima Sogeti en consorten bellen, zij hebben genoeg ervaren ICT'ers die tegen een redelijke prijs ingehuurd kunnen worden.

GoT is een plek voor bovengemiddeld geinteresseerde computergebruikers (ICT'ers of niet) om te discussieren en eigen ervaringen te delen. Het is geen helpdesk of gratis consultancybureau oid. En we stellen dus eisen aan topics, waarbij met name geldt voor topics met vragen erin dat we verwachten dat je zelf gedaan hebt wat je kunt voordat je een topic opent. Daar hoort het doorlezen van manuals en het opzoeken van relevante guides. Er is meer dan genoeg te vinden over geheugenisntellingen, des te meer bij veelverkochte en overhypte borden als deze.

En verder is een topictitel als deze natuurlijk niet de bedoeling. Titels dienen informatief en inhoudelijk te zijn. Dat is deze nadrukkelijk niet. Had anders iets als "[p5n32-sli]geheugetimings instellen" genomen. Veel duidelijker en veel minder onnodig hoog van de toren blazend

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 05-12-2007 12:59 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.