Nope heb er geen problemen mee...Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:20:
Ik heb de realrek drivers en software onder XP draaien maar ik hoor geregeld krakerige geluiden als ik muziek luister via winamp (eq. in winamp staat uit). Hebben anderen dit ook? Is dat een bepaalde instelling?
Ik heb de prologic II en Virtual speaker aangeklikt. Omgeving is woonkamer en equalizer staat op feest.
Verwijderd
yes, vandaag ook mijn 5920G-602G25MN binnen gekregen. Wilde even door deze toppics heen scrollen en ik heb ergens wel eens gelezen dat als je ......... ''iets'' achter de url zet met ...999 ofzo dat je dan alle replies kan bekijken maar kan dat nergens meer vinden. Iemand?!?!
Leuke laptop trouwens!
Leuke laptop trouwens!
/?limit=999
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Dan ga ik nu even die machine aanslingeren en de 1e installatie laten uitvoeren, back-up fixen en acer troep eraf knikkeren, bios flashen en graka drivers updaten! :-) Thnx CLB
Verwijderd
Ik heb een paar vraagjes
Ik wil een Acer Aspire 5920G-602G25MN gaan kopen, maar ik heb een paar hele slechte ervaringen met online shops. Nu wil ik hem graag bij 4Launch gaan kopen, ik ben vooral terughoudend wanneer het om grote bedragen gaat.
En is extra garantie aan te raden? Ik zie op de 4launch website dat ik voor 1 jaar extra garantie 50 euro betaal, incl laptoptas en USB muis. Ik vraag me alleen af wat de kwaliteit is van de laatste 2.
Ik wil er ook een buiten huis verzekering op afsluiten.
Ik wil een Acer Aspire 5920G-602G25MN gaan kopen, maar ik heb een paar hele slechte ervaringen met online shops. Nu wil ik hem graag bij 4Launch gaan kopen, ik ben vooral terughoudend wanneer het om grote bedragen gaat.
En is extra garantie aan te raden? Ik zie op de 4launch website dat ik voor 1 jaar extra garantie 50 euro betaal, incl laptoptas en USB muis. Ik vraag me alleen af wat de kwaliteit is van de laatste 2.
Ik heb 'm 'n tijdje geleden ook bij 4launch gekocht.
Supergoede ervaring!
Helemaal geen problemen mee gehad. Zeer tevreden dus.
Ik heb 'm besteld, en gewoon gepint aan de balie.
Met garantie e.d. heb ik helemaal niets mee gedaan.
Supergoede ervaring!
Helemaal geen problemen mee gehad. Zeer tevreden dus.
Ik heb 'm besteld, en gewoon gepint aan de balie.
Met garantie e.d. heb ik helemaal niets mee gedaan.
Verwijderd
Ik heb een tijdje op http://www.laptopvideo2go.com/ zitten loeren maar kom er niet helemaal uit qua driverkeuze. Is het nu gewoon het geval dat ik Download drivers -> Vista 32bit -> bovenste drivers moet kiezen? Dat zou dan neerkomen op 169.09..... In het lijstje staat wel de 8600GT maar ik ben er niet zeker van of deze dan ook voor de Mobile variant de beste keus is?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 15:54 ]
Je dient de gemodde inf in de installatiemap te plaatsen.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:47:
Ik heb een tijdje op http://www.laptopvideo2go.com/ zitten loeren maar kom er niet helemaal uit qua driverkeuze. Is het nu gewoon het geval dat ik Download drivers -> Vista 32bit -> bovenste drivers moet kiezen? Dat zou dan neerkomen op 169.09..... In het lijstje staat wel de 8600GT maar ik ben er niet zeker van of deze dan ook voor de Mobile variant de beste keus is?
Zie ook hier: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=11997
Verwijderd
@DaMarcus: Deze tutorial had ik al in een eerder post gevonden. Maar toch bedankt! Het is me alleen niet duidelijk welke ik precies moet hebben, is 169.09 INF dus de beste momenteel?
Overigens lijkt de servicesite van Acer niet te werken, ik wil de bios hier vandaan halen maar dat werkt voor geen meter dus staat deze 3708 bios ook nog ergens anders dan hier:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5920.html??
Overigens lijkt de servicesite van Acer niet te werken, ik wil de bios hier vandaan halen maar dat werkt voor geen meter dus staat deze 3708 bios ook nog ergens anders dan hier:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5920.html??
169.21 of 169.25 zijn nieuwer (en 'beter')
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
@ CLB: Sorry, ben ik nu zo dom of zie ik die niet staan op laptopvideo2go...?
Zijn de normale forceware drivers van de nvidia site dus ook geschikt voor de mobile variant?
Zijn de normale forceware drivers van de nvidia site dus ook geschikt voor de mobile variant?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 16:47 ]
kijk eens bij de forum van laptopvideo2go daar staan de drivers
[ Voor 8% gewijzigd door Cyberw00d op 17-01-2008 17:00 ]
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Mits je zoals DaMarcus net al zei de gemodde .inf's gebruikt voor de installatieVerwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:11:
Ik gebruik 169.28, goede ervaringen meeCLB schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:59:
169.21 of 169.25 zijn nieuwer (en 'beter')
Hoe weet je dat Powermizer werkt? Alleen door deze ervaring? Want dan is het onmogelijk om te weten dat powermizer werkt..Electrifying schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:28:
[...]
Ik gebruik 169.28, goede ervaringen mee. Alles draait lekker soepel en Powermizer werkt geloof ik. Had laatst een les van 2 uur, al die 2 uur aangestaan op energiebesparing met scherm wisselend tussen de 30 & 50%. Na die 2 uur had ik nog ongeveer 50% over van de batterij
(met af en toe wifi aan en uit
)
Laptoptas is niet mijn smaak en kwaliteit, muis is prima voor kantoorgebruik. Ik heb de garantie er ook bij genomen, maar dan puur voor de garantie. Zal eens kijken of ik er een foto op kan krijgen van de tas en de muis. Wel even geduld daarvoor.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:50:
Ik heb zelf ook die extra garantie genomen enige tijd terug op deze notebook,Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:50:
Ik heb een paar vraagjes
Tas en muis vind ik goed van kwaliteit, er is beter verkrijgbaar, maar toch vind ik het een leuk extra'tje.
Hierbij een foto

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Hmm ik heb er een andere tas en muis bij gekregen. Mijn muis is zwart en de kabel zit op een soort van haspeltje. En mijn tas is compleet zwart.
Ja ik ken die usb muisjes, ze doen het heel goed op elk oppervlak maar zijn meestal veel te klein om goed mee te kunnen werken.[CSC]Outlaw schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:02:
Hmm ik heb er een andere tas en muis bij gekregen. Mijn muis is zwart en de kabel zit op een soort van haspeltje. En mijn tas is compleet zwart.
Vreemd dat ze aparte tassen verschepen, dan ben ik bij deze extra blij met m'n tas en muis
Ik heb ook de zwarte muis en zwarte tas, zwarte muisje van mij zit er toch wat prettiger en fijner uit dan die jij hebt, De tassen vind ik allebei niet veel.netblade schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:08:
[...]
Ja ik ken die usb muisjes, ze doen het heel goed op elk oppervlak maar zijn meestal veel te klein om goed mee te kunnen werken.
Vreemd dat ze aparte tassen verschepen, dan ben ik bij deze extra blij met m'n tas en muis.
Foto? Lijkt me wel leuk om te zien hoe die van jou er dan uitzien.Alsatian schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:59:
[...]
Ik heb ook de zwarte muis en zwarte tas, zwarte muisje van mij zit er toch wat prettiger en fijner uit dan die jij hebt, De tassen vind ik allebei niet veel.
Verwijderd
Is er al iemand die ervaring heeft met de upgrade van het werkgeheugen van 2GB naar 4GB? Vanwege het "slurpkarakter" van vista lijkt me dit namelijk geen slechte investering maar heb nog niemand in beide delen van dit forum gevonden die dit gedaan heeft en vraag mij dus af of het genoeg performance-winst zal opleveren. Ik vind het niet erg om een paar flappen uit te geven maar het moet wel nut hebben...

Ik heb vorige week bij dice computers een 200GB 7200RPM schijf besteld en 2 modules van 2GB, krijg ze hopelijk deze week ergens binnen. Ik zal dan mijn bevindingen posten!Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 01:34:
Is er al iemand die ervaring heeft met de upgrade van het werkgeheugen van 2GB naar 4GB? Vanwege het "slurpkarakter" van vista lijkt me dit namelijk geen slechte investering maar heb nog niemand in beide delen van dit forum gevonden die dit gedaan heeft en vraag mij dus af of het genoeg performance-winst zal opleveren. Ik vind het niet erg om een paar flappen uit te geven maar het moet wel nut hebben...
Maar een bluetooth muis vreet toch stroom of heb ik dat nou mis?
Ik gebruik zelf deze muis en daar ben ik héél tevreden over. Schijnt een jaar met 2 AA batterijen te doen (ik doe er nu in ieder geval al ruim een half jaar mee) en doet het werkelijk altijd op elk mogelijk denkbaar oppervlak
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Sowieso moet je dan overstappen naar Vista 64 bit, anders maakt hij nooit gebruik van de 4 gig, maar van 3 geloof ik.. 2 gig is trouwens ruim voldoende voor dagelijks gebruik. Ik heb nog nooit hoeven wachten tijdens het swappen met gamen ofzo...Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 01:34:
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Precies dezelfde ervaring met deze muis, alleen hoef ik alleen maar een knopje op de onderkant om te switchen en ik kan aan het werk, ipv zo'n lelijke dongle in m'n laptop te moeten stekenGerwin89 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:41:
[...]
Maar een bluetooth muis vreet toch stroom of heb ik dat nou mis?
Ik gebruik zelf deze muis en daar ben ik héél tevreden over. Schijnt een jaar met 2 AA batterijen te doen (ik doe er nu in ieder geval al ruim een half jaar mee) en doet het werkelijk altijd op elk mogelijk denkbaar oppervlak.
Wat overigens wel interessant is dat ik het op mn Asus F3Sc voorelkaar heb gekregen om Vista x64 geactiveerd (WGA) te krijgen met de 32-bit OEM key die bij mijn laptop zat. Er zijn meer meldingen hiervan. Weet niet of het helemaal legaal is, maar als MS me de activatiecode via telefoon geeftGerwin89 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:44:
[...]
Sowieso moet je dan overstappen naar Vista 64 bit, anders maakt hij nooit gebruik van de 4 gig, maar van 3 geloof ik.. 2 gig is trouwens ruim voldoende voor dagelijks gebruik. Ik heb nog nooit hoeven wachten tijdens het swappen met gamen ofzo...
Verwijderd
Hoor het graag van je, begreep zojuist dat er met de 32 bits "slechts" 3 gb ondersteund wordt.Mvdbeld schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:40:
[...]
Ik heb vorige week bij dice computers een 200GB 7200RPM schijf besteld en 2 modules van 2GB, krijg ze hopelijk deze week ergens binnen. Ik zal dan mijn bevindingen posten!
Had dat al eerder gehoord maar toch benieuwd. thnx
Verwijderd
Ok.. dus jij denkt dat die ene gb extra niet zoveel zal uithalen? De reden dat ik aan de upgrade dacht was eigenlijk dat er bij mij continu 50 of 51 procent van het geheugen in gebruik is als ik geen enkel programma aan heb staan. Uiteraard draaien er wel wat services op de achtergrond en heb ik de acer-meuk er niet af gehaald. Tevens Norton nog erop staan. Ik wacht nog even met de upgrade totdat er een paar heel enthousiast zijn over 4 (ofwel 3) GB.Gerwin89 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:44:
[...]
Sowieso moet je dan overstappen naar Vista 64 bit, anders maakt hij nooit gebruik van de 4 gig, maar van 3 geloof ik.. 2 gig is trouwens ruim voldoende voor dagelijks gebruik. Ik heb nog nooit hoeven wachten tijdens het swappen met gamen ofzo...
50% van 2 GB zeg je. Heb je ooit al een PC gehad met 1 GB aan vrij RAM?
Daarbij is dat helemaal niet belangrijk want aan ongebruikt RAM heb je niks. Vista houdt juist een deel van het geheugen bezet om het sneller te kunnen toewijzen aan programmas die gestart worden. Daarom opent alles zo veel sneller in Vista dan in XP. Die 50% is het bewijs dat Vista ook goed op 1 GB kan draaien. Je zult het verschil tussen 2 en 3 GB nauwlijks merken. Als je een performance boost wil kun je beter upgraden naar 64 bit OS of zoals iemand hier deed een 7200rpm HDD kopen.
Daarbij is dat helemaal niet belangrijk want aan ongebruikt RAM heb je niks. Vista houdt juist een deel van het geheugen bezet om het sneller te kunnen toewijzen aan programmas die gestart worden. Daarom opent alles zo veel sneller in Vista dan in XP. Die 50% is het bewijs dat Vista ook goed op 1 GB kan draaien. Je zult het verschil tussen 2 en 3 GB nauwlijks merken. Als je een performance boost wil kun je beter upgraden naar 64 bit OS of zoals iemand hier deed een 7200rpm HDD kopen.
Wanneer ik een filmpje op internet bekijk via de HDMI-uitgang krijg ik wel beeld maar geen geluid.. is dat normaal?
Je moet ook ff je geluid via HDMI sturen, dan ga je naar je playback devices (rechte muisknop op het speakertje rechtsonderin) en dan dubbel click je op HDMI.aMUSEd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:43:
Wanneer ik een filmpje op internet bekijk via de HDMI-uitgang krijg ik wel beeld maar geen geluid.. is dat normaal?
Verwijderd
Ik heb hem inmiddels besteld zonder extra garantie. Iemand vertelde mij dat ik dit in een later stadium ook kon bijkopen, klopt dat?netblade schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:58:
[...]
Ik heb zelf ook die extra garantie genomen enige tijd terug op deze notebook,
Tas en muis vind ik goed van kwaliteit, er is beter verkrijgbaar, maar toch vind ik het een leuk extra'tje.
Hierbij een foto
[afbeelding]
Ik las ook ergens dat je perse een USB muis nodig hebt als je de Laptop de eerste keer gebruikt, anders kon je geen taal kiezen oid en dan kan je enkel via een betaalde service van Acer de taal nog veranderen. Is daar iets van waar, of kan ik zometeen gewoon gelijk aan de slag (ik heb namelijk geen USB muis, en de laptop is onderweg).
Nee, je hebt geen muis nodig, ik iig niet. En die verzekering kun je volgens mij later er nog bij halen, je moet 'm alleen binnen een jaar na aankoop activeerd hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:35:
[...]
Ik heb hem inmiddels besteld zonder extra garantie. Iemand vertelde mij dat ik dit in een later stadium ook kon bijkopen, klopt dat?
Ik las ook ergens dat je perse een USB muis nodig hebt als je de Laptop de eerste keer gebruikt, anders kon je geen taal kiezen oid en dan kan je enkel via een betaalde service van Acer de taal nog veranderen. Is daar iets van waar, of kan ik zometeen gewoon gelijk aan de slag (ik heb namelijk geen USB muis, en de laptop is onderweg).
Ik hoop dat je nog even geduld hebt. Ik kan aan het eind van de week de foto's plaatsen.netblade schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:17:
[...]
Foto? Lijkt me wel leuk om te zien hoe die van jou er dan uitzien.
Verwijderd
Nou, ik heb hem binnen, mooi dingetje hoor
Alleen 1 vraagje, als ik naar www.nederland.fm ga, en een radiozender aanzet, dan krijg ik geen geluid. Het geluid werkt wel bij de windows geluiden. Andere media nog niet geprobeerd. Weet iemand wat ik moet doen?
Alleen 1 vraagje, als ik naar www.nederland.fm ga, en een radiozender aanzet, dan krijg ik geen geluid. Het geluid werkt wel bij de windows geluiden. Andere media nog niet geprobeerd. Weet iemand wat ik moet doen?
Mensen, hoe is bij jullie de performance met Crysis? Ik heb de 1.1 patch geinstalleerd, maar hij draait voor geen meter op de 5920. De enige manier hoe die in mijn ogen een beetje speelbaar is, is om hem op 800x600 en alles low te zetten. Met welke settings draaien jullie hem en in welke DX versie? En is de grafische kaart dan overgeclockt of niet? Ik maak trouwens gebruik van de modded 169.28 drivers
.
Verwijderd
Ik speel crysis niet maar de 5920 G25Mi heeft niet de GT videokaart. Dit kan wat uitmaken al vraag ik me af of dat zoveel uit kan maken.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 07:55 ]
Werkelijk waar geen ideeVerwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:37:
Nou, ik heb hem binnen, mooi dingetje hoor
Ik heb Crysis gespeeld op 1280*800 met settings sommige op low en sommige medium, dan was het aardig speelbaar, maar niet perfect (denk 20~25 FPS)Electrifying schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 02:14:
Mensen, hoe is bij jullie de performance met Crysis? Ik heb de 1.1 patch geinstalleerd, maar hij draait voor geen meter op de 5920. De enige manier hoe die in mijn ogen een beetje speelbaar is, is om hem op 800x600 en alles low te zetten. Met welke settings draaien jullie hem en in welke DX versie? En is de grafische kaart dan overgeclockt of niet? Ik maak trouwens gebruik van de modded 169.28 drivers.
Verwijderd
Ik heb het iniddels al opgelost, het Windows geluid bleek ook niet te werken, alleen bij Surround test kreeg ik er geluid uit. Hij had het geluid op 1 of andere manier standaard op externe boxen gezet, ipv luidsprekers. Misschien met een progje geprobeerd. Wilde op Nvidia.com de nieuwste driver downloaden, maar voor kaart detection (wist niet zeker of een Laptop een ander soort kaart erin heeft zitten) moet je eerst een progje downloaden, die zegt vervolgens dat je voor updates bij Acer.com moet zijn, maar goed.
Ik zeg alleen: laptopvideo2go.comVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:17:
Ik heb het iniddels al opgelost, het Windows geluid bleek ook niet te werken, alleen bij Surround test kreeg ik er geluid uit. Hij had het geluid op 1 of andere manier standaard op externe boxen gezet, ipv luidsprekers. Misschien met een progje geprobeerd. Wilde op Nvidia.com de nieuwste driver downloaden, maar voor kaart detection (wist niet zeker of een Laptop een ander soort kaart erin heeft zitten) moet je eerst een progje downloaden, die zegt vervolgens dat je voor updates bij Acer.com moet zijn, maar goed.
De rest vind je in overvloed hier op GoT en in dit topic
Sorry, ik bedoelde Resize HDTV desktop helemaal onderaan. Daarmee krijg je 2 sliders in je HDTV beeld en dan kun je mooi resizenRealRico schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:55:
[...]
OK, ben er achter gekomen dat ik ze kan selecteren, maar alleen als ik een 'kloon' maak van m'n laptop-beeldscherm naar m'n LCDTV.
Alle mogelijkheden geprobeerd, geen enkele wijziging... Nog steeds wordt het beeld té groot weergegeven op m'n LCDTV...
Bedankt voor je bericht ivm Crysis. Dan weet ik waar ik aan toe ben. Mijn Desktop kan hem niet aan xD (X800XL, ivm shader model 3 toch?).
Ben trouwens op de hoogte gesteld dat Realtek HD drivers versie 1.85 uit zijn. Heeft iemand ze al geprobeerd of gaat ze proberen? Ik had een tijdje geleden 1.84 erop gezet maar was er niet tevreden mee. De hoge tonen waren scheller waardoor ik een beetje overdrive kreeg zeg maar. Tevens konden ze naar mijn gevoel minder hard en werkte de Acer Audio tool niet meer. Ik vind die Acer tool wel handig omdat de speakertjes anders zo binnensmonds klinken
. En het surround geluid door de koptelefoon klinkt heel overtuigend, door de speakers helaas niet...
Ben trouwens op de hoogte gesteld dat Realtek HD drivers versie 1.85 uit zijn. Heeft iemand ze al geprobeerd of gaat ze proberen? Ik had een tijdje geleden 1.84 erop gezet maar was er niet tevreden mee. De hoge tonen waren scheller waardoor ik een beetje overdrive kreeg zeg maar. Tevens konden ze naar mijn gevoel minder hard en werkte de Acer Audio tool niet meer. Ik vind die Acer tool wel handig omdat de speakertjes anders zo binnensmonds klinken
Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb zelf de logitech X-230 boxen, maar dat virtuele surround geluid door die boxen klinkt echt belabberd. Heel erg gesloten, binnensmonds geluid inderdaad. Gewoon op muziek/standaard klinkt het het beste. Een lekker open geluidElectrifying schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:26:
Bedankt voor je bericht ivm Crysis. Dan weet ik waar ik aan toe ben. Mijn Desktop kan hem niet aan xD (X800XL, ivm shader model 3 toch?).
Ben trouwens op de hoogte gesteld dat Realtek HD drivers versie 1.85 uit zijn. Heeft iemand ze al geprobeerd of gaat ze proberen? Ik had een tijdje geleden 1.84 erop gezet maar was er niet tevreden mee. De hoge tonen waren scheller waardoor ik een beetje overdrive kreeg zeg maar. Tevens konden ze naar mijn gevoel minder hard en werkte de Acer Audio tool niet meer. Ik vind die Acer tool wel handig omdat de speakertjes anders zo binnensmonds klinken. En het surround geluid door de koptelefoon klinkt heel overtuigend, door de speakers helaas niet...
Ik zet hem altijd op muziek/rock. Ookal luister ik nooit RockGerwin89 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:33:
[...]
Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb zelf de logitech X-230 boxen, maar dat virtuele surround geluid door die boxen klinkt echt belabberd. Heel erg gesloten, binnensmonds geluid inderdaad. Gewoon op muziek/standaard klinkt het het beste. Een lekker open geluid
Dankjewel voor je reactie, maar ik snap echt niet wat je nu bedoelt...FaNtJuH schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:05:
[...]
Sorry, ik bedoelde Resize HDTV desktop helemaal onderaan. Daarmee krijg je 2 sliders in je HDTV beeld en dan kun je mooi resizen
"Resize HDTV Desktop" ? Is dat een appart programma wat ik moet downloaden?
Als je bij de sound options kijkt staat dacht ik ook dat de surround optie voor de koptelefoon bedoeld is.Gerwin89 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:33:
[...]
Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb zelf de logitech X-230 boxen, maar dat virtuele surround geluid door die boxen klinkt echt belabberd. Heel erg gesloten, binnensmonds geluid inderdaad. Gewoon op muziek/standaard klinkt het het beste. Een lekker open geluid
Ik heb sinds enkele weken een 5920G-302G25MI.
Ik wil hem draadloos aansluiten aan een router (nog te kopen).
Maar waar vind ik de gegevens van de ingebouwde netwerkkaart? In 'empowering' vind ik:
- Broadcom Netlink (TM) Gigabit Ethernet, maar zonder nummer
- stuurprogramma 10.9.0.0 (3-20-2007)
- 100 Mbps
Is dit nu gigabit of 100Mbps? En kan de notebook met deze kaart verbinding maken met een N-router of moet ik een N-dongle aansluiten?
Waar vind ik de gepaste drivers voor dit apparaat; welke is de juiste?
Ander vraagje. Ik heb de indruk dat de HD permanent aan het werken is; het lampje flikkert bijna constant en ik hoor ook de HD ook regelmatig tikken. Is dit normaal? Ik scande reeds uitgebreid op spyware.
Ik wil hem draadloos aansluiten aan een router (nog te kopen).
Maar waar vind ik de gegevens van de ingebouwde netwerkkaart? In 'empowering' vind ik:
- Broadcom Netlink (TM) Gigabit Ethernet, maar zonder nummer
- stuurprogramma 10.9.0.0 (3-20-2007)
- 100 Mbps
Is dit nu gigabit of 100Mbps? En kan de notebook met deze kaart verbinding maken met een N-router of moet ik een N-dongle aansluiten?
Waar vind ik de gepaste drivers voor dit apparaat; welke is de juiste?
Ander vraagje. Ik heb de indruk dat de HD permanent aan het werken is; het lampje flikkert bijna constant en ik hoor ook de HD ook regelmatig tikken. Is dit normaal? Ik scande reeds uitgebreid op spyware.
Hij ondersteund gewoon de N-draft...
Tikken van de HD, zal komen omdat je 'm net nieuw hebt.. Vista is nog aan het indexeren
Tikken van de HD, zal komen omdat je 'm net nieuw hebt.. Vista is nog aan het indexeren
Duurt dat zó lang? Hij staat nu niet zoveel aan (ik heb nog een desktop), maar is toch al twee weken bezig! Alles bijeen toch ettelijke uren.
Enig idee wat ik dringend moet updaten?
Enig idee wat ik dringend moet updaten?
Bij mij duurde het een weekje ofzo met 10/ dag aan..
Nee dat is de onderste optie in het NVidia configschermpje, sorry dat ik dat er niet bij vermeldeRealRico schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:17:
[...]
Dankjewel voor je reactie, maar ik snap echt niet wat je nu bedoelt...
"Resize HDTV Desktop" ? Is dat een appart programma wat ik moet downloaden?
(in ieder geval in advanced mode)
[ Voor 4% gewijzigd door plofkip op 23-01-2008 19:45 ]
Omdat de functies in het BIOS erg beperkt zijn wilde ik eens kijken of er iets te unlocken valt. Maar ik kan niet eens vinden van welke makelij het BIOS is. Het bestand dat je van de website haalt heet ZD13708.WPH. Het programma Phoenix BIOS Editor kan in principe .wph bestanden openen maar hier krijg ik een foutmelding nl.: "Wrong BCPSYS version!". Weet iemand welk programma je nodig hebt om dit te openen? Of kun je misschien op een of andere manier het BIOS uitlezen en zo een .bin, of iets dergelijks, aanmaken waardoor je een meer universeel programma kunt gebruiken?
Verwijderd
Vista is voor mij nog "vers" en had nog niet gelezen dat ze een deel bezet houd van het geheugen. Een high rpm hd'tje is dan i.d.d. een betere optie. Wil met mijn laptop ook kunnen videobewerken en dan is een snellere schijf sowieso al een pré! Bedankt voor je advies.Flipside schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:16:
50% van 2 GB zeg je. Heb je ooit al een PC gehad met 1 GB aan vrij RAM?
Sorry maar ik krijg het écht niet te zien.FaNtJuH schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:45:
[...]
Nee dat is de onderste optie in het NVidia configschermpje, sorry dat ik dat er niet bij vermelde
(in ieder geval in advanced mode)
Dit zie ik:

Waar moet ik nu heen? Wat moet ik nu doen?
Die had ik ook aanstaan. Maar ik denk dat het met de samplefrequenties te maken heeft.CaDje schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:30:
[...]
Je moet ook ff je geluid via HDMI sturen, dan ga je naar je playback devices (rechte muisknop op het speakertje rechtsonderin) en dan dubbel click je op HDMI.
Blijkbaar ondersteunt de laptop via HDMI niet alle frequenties.
Wat ik een beetje raar vind is dat er bij ´informatie over de aansluitingen´ gesproken wordt over een ´HDMI optische stekker´
Verwijderd
Ik heb nog 1 klein vraagje. Er staat dat deze Laptop maximaal 2 gig RAM aankan. Bedoelen ze daarmee dat de 2 slots bezet zijn, of kan je er niet 2 modulles van 2 Gig inzetten. Momenteel is het nog geen issue, maar stel dat er over anderhalf jaar een update komt waardoor je met Vista 32-bit versie wel meer dan 3 GB RAM aan kan?
wees maar niet bang dat gaat niet gebeurenVerwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:18:
Ik heb nog 1 klein vraagje. Er staat dat deze Laptop maximaal 2 gig RAM aankan. Bedoelen ze daarmee dat de 2 slots bezet zijn, of kan je er niet 2 modulles van 2 Gig inzetten. Momenteel is het nog geen issue, maar stel dat er over anderhalf jaar een update komt waardoor je met Vista 32-bit versie wel meer dan 3 GB RAM aan kan?
Inderdaad! Zeg dan 'over anderhalf jaar wanneer ik 64bit ga draaien'
Zoals ik al zei: in advanced modeRealRico schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:45:
[...]
Sorry maar ik krijg het écht niet te zien.
Dit zie ik:
[afbeelding]
Waar moet ik nu heen? Wat moet ik nu doen?
Ik zie bij jou screenshot een hele grote advanced knop staan... Probeer het daar eens?
Verwijderd
Dat doet er eigelijk niet toe. Het is niet een antwoord op mijn vraag. Kan je in een later stadium 2 modulles van 2 GB erin zetten, of kan dat niet?CLB schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:36:
Inderdaad! Zeg dan 'over anderhalf jaar wanneer ik 64bit ga draaien'
Lijkt me wel ja, aangezien het een nieuwe laptop/ Santa Rosa platform laptop is... Zal even zoeken!
Ben nog in afwachting van mijn bestelling van 2x2GB modules.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:49:
[...]
Dat doet er eigelijk niet toe. Het is niet een antwoord op mijn vraag. Kan je in een later stadium 2 modulles van 2 GB erin zetten, of kan dat niet?
4GB in je laptop... wat wil je er mee gaan doen dan...
Wel mooie layout van je signature heb je btw... ken ik ergens van
Wel mooie layout van je signature heb je btw... ken ik ergens van
Ik moet zeggen dat 4GB een verademing t.o.v. 2GB. Met een beetje Photoshoppen en videorendering is dat wel te merken.
Die sign zal hij vast van mij hebben afgekeken
Die sign zal hij vast van mij hebben afgekeken
Achja dan zou ik persoonlijk eerder m'n geld in 'n 7200rpm'er hebben gestoken...
Als je de 4GB wilt benutten heb je ook weer 'n 64 bit OS nodig, wat vaker problemen geeft..
En ja ik weet dat 4GB altijd nuttig is, ook al draai je op 'n 32 bit OS
Hmm en ik dacht dat ik origineel was
Als je de 4GB wilt benutten heb je ook weer 'n 64 bit OS nodig, wat vaker problemen geeft..
Hmm en ik dacht dat ik origineel was

Die grote knop geeft aan dat ik in de Advanced modus zit...FaNtJuH schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:12:
[...]
Zoals ik al zei: in advanced mode
Ik zie bij jou screenshot een hele grote advanced knop staan... Probeer het daar eens?
(Trouwens als ik schakel tussen advanced of normaal, zie ik niets veranderen...)
(Kheb je toegevoegd op MSN, dat praat wat makkelijker).
Probleem uiteindelijk opgelost!RealRico schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:15:
[...]
Die grote knop geeft aan dat ik in de Advanced modus zit...
(Trouwens als ik schakel tussen advanced of normaal, zie ik niets veranderen...)
(Kheb je toegevoegd op MSN, dat praat wat makkelijker).
Met vele dank aan FaNtJuH
(nieuwste driver gedownload op http://www.laptopvideo2go.com/
No problemRealRico schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:48:
[...]
Probleem uiteindelijk opgelost!
Met vele dank aan FaNtJuH
(nieuwste driver gedownload op http://www.laptopvideo2go.com/
Verwijderd
Ik had ook het plan om 4 gb te doen maar werd me vanwege laag rendement ontraden en moest beter voor een snellere schijf gaan. Wel weet ik dat 2 plakjes van 2 gb ipv je 2 plakjes van 1 gb ingestoken kunnen worden. Dit had ik reeds via leverancier en internet uitgezocht. Ben benieuwd wat je doet en laat even weten of je het merkt. grt..Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:49:
[...]
Dat doet er eigelijk niet toe. Het is niet een antwoord op mijn vraag. Kan je in een later stadium 2 modulles van 2 GB erin zetten, of kan dat niet?
heb zowel 2 modules van 2GB als een 7200rpm scijf besteldCLB schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:49:
Achja dan zou ik persoonlijk eerder m'n geld in 'n 7200rpm'er hebben gestoken...
Hmm en ik dacht dat ik origineel was![]()
![]()
en signature heb ik idd van je afgekeken
Verwijderd
Sommige spelletjes worden nu heel erg uitgerekt door het breedbeeld schermpje. Hoe kan je dat het beste oplossen, door bijvoorbeeld 2 zwarte balkjes aan de zijkant te zetten? iig hoe zorg ik ervoor dat iedere game op zijn normale formaat op het breedbeeldscherm komt.
Ik wil trouwens een goede Laptoptas. Targus verkopen ze bij Dixons, maar ik vind ze er niet super uitzien. Op de Targus website zelf staan betere modellen. Ik kwam ook Wenger tassen tegen. Die zien er mooi uit, en heel praktisch + veilig. Iemand ervaring daarmee. Ze kosten wel 70 euro.
Ik wil trouwens een goede Laptoptas. Targus verkopen ze bij Dixons, maar ik vind ze er niet super uitzien. Op de Targus website zelf staan betere modellen. Ik kwam ook Wenger tassen tegen. Die zien er mooi uit, en heel praktisch + veilig. Iemand ervaring daarmee. Ze kosten wel 70 euro.
Kijk, dat zijn de configsMvdbeld schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:37:
heb zowel 2 modules van 2GB als een 7200rpm scijf besteld
En waarom ben je dan toch voor deze Acer gegaan, om hem daarna zulke hardware te geven
En jij denkt dat daar geen copyright op zit?en signature heb ik idd van je afgekeken
Elke nieuwe game ondersteund 16:10 resoluties...?Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:13:
Sommige spelletjes worden nu heel erg uitgerekt door het breedbeeld schermpje. Hoe kan je dat het beste oplossen, door bijvoorbeeld 2 zwarte balkjes aan de zijkant te zetten? iig hoe zorg ik ervoor dat iedere game op zijn normale formaat op het breedbeeldscherm komt.
En anders moet je even naar www.widescreengamingforum.com surfen, das best handig
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 25-01-2008 10:26 ]
Verwijderd
Ik vind het wel eens leuk om spelletjes als Red Alert 2 en Age of Empires 2 te spelen. Ze werken perfect op Vista, behalve het breedbeeldgebeuren dan. De enige oplossing die er is, is om in een window te spelen, maar bij AOE 2 kan dat helaas niet.
Als je een nVida-videokaart hebt: de laatste drivers hebben opties om niet-native schermresoluties a.h.w. op te vullen met zwart, zodat het wel past in de native resolutie. Ik kan bijv, Warcraft III in 1024x768 spelen op mijn 1440x900 scherm. Dan staat het 1024x768 scherm gewoon gecentreerd op een zwarte achtergrond.Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:13:
En als er een vinkje staat bij de instellingen van zo'n spel a la 'fullscreen' moet uitgevinkt zijn
Welke drivers bedoel je dan? Want ik geloof dat sinds kort ook de 170 serie uit is...aap schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:50:
[...]
Als je een nVida-videokaart hebt: de laatste drivers hebben opties om niet-native schermresoluties a.h.w. op te vullen met zwart, zodat het wel past in de native resolutie. Ik kan bijv, Warcraft III in 1024x768 spelen op mijn 1440x900 scherm. Dan staat het 1024x768 scherm gewoon gecentreerd op een zwarte achtergrond.
Maar wat er verbeterd is tov de 160 serie weet ik niet...
Verwijderd
En bij het installeren van de drivers, Acer.com zegt dat ik zelfs e-recovery moet uitvoeren. Daar heb ik geen zin in. Op Laptop2gonogwat staat er dat ik eerst de oude drivers moet verwijderen, maar die kan ik geeneens vinden.
Op mijn XP PCtje is het gewoon downloaden en klaar
Op mijn XP PCtje is het gewoon downloaden en klaar
Kan bij deze ook gewoon hoor
Voor de rest staat alles uitvoerig op laptopvideonogwat..
Bij mij kwamen de drivers mee met een optionele Vista update download.Gerwin89 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:21:
[...]
Welke drivers bedoel je dan? Want ik geloof dat sinds kort ook de 170 serie uit is...
Maar wat er verbeterd is tov de 160 serie weet ik niet...
Verwijderd
Ik vind anders nergens waar ik in godsnaam de huidige driver zou moeten uninstallen. Ik kan enkel bij Configuratiescherm iets van Nvidia vinden, en daar kan ik enkele opties aanpassen.
Bij Programma's en Onderdelen in Configuartiescherm vind ik helemaal niets van Nvidia, en ergens anders op de Laptop ook niet.
Bij Programma's en Onderdelen in Configuartiescherm vind ik helemaal niets van Nvidia, en ergens anders op de Laptop ook niet.
ik zeg toch dat dat niet hoeft

64-bit OS geeft geen problemen, iig heb ik ze niet gezienCLB schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:49:
Hmm en ik dacht dat ik origineel was![]()
![]()

Het is nog steeds algemeen bekend dat veel exotische software niet samengaat met X64 OS'jes...
Dat over die key had je al gezegd.. en dat is best leuk voor in de toekomst
Met 2x2GB Cas4 RAM!
Dat over die key had je al gezegd.. en dat is best leuk voor in de toekomst
Verwijderd
Een allerlaatste vraagje (ik ben al geen computerwetenschapper en mijn griepje haalt mijn hersenen lekker naar beneden), kan ik dat uitgepakte mapje nadat ik de driver geinstalleerd heb, en de laptop opnieuw opgestart heb gewoon verwijderen?
Ik zag iig al wel de optie voor die zwarte balken aan de zijkant, mooi
Die kan gewoon weg.Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:21:
Een allerlaatste vraagje (ik ben al geen computerwetenschapper en mijn griepje haalt mijn hersenen lekker naar beneden), kan ik dat uitgepakte mapje nadat ik de driver geinstalleerd heb, en de laptop opnieuw opgestart heb gewoon verwijderen?
Verwijderd
Nou, alles werkt perfect nu.
Alleen 1 gek dingetje, als ik naar de C schijf wil gaan, dan zegt ie dat er nog 85,5 GB over is van de 111 GB. Maar in de C schijf zelf kan ik maar voor 13,9 GB aan data vinden. Wat is er met die 11,6 GB?
Alleen 1 gek dingetje, als ik naar de C schijf wil gaan, dan zegt ie dat er nog 85,5 GB over is van de 111 GB. Maar in de C schijf zelf kan ik maar voor 13,9 GB aan data vinden. Wat is er met die 11,6 GB?
De tasAlsatian schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:15:
[...]
Ik hoop dat je nog even geduld hebt. Ik kan aan het eind van de week de foto's plaatsen.

De muis

Beter laat dan nooit
Systeemherstel bestanden vnl. gok ikVerwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:59:
Nou, alles werkt perfect nu.
nou bij mij niet dus aangezien ik systeemherstel uit heb staan en XP draai.Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:00:
aah ok, dat hoort dus gewoon zo, bij jullie precies hetzelfde dan zeker?
Volgens mij is dat gewoon de recovery partitie?
Heeft er niemand problemen met zijn touchpad? Van mij werkt het geloof ik niet meer, heb al gekeken bij de instellingen en daar staat het dat het apparaat ingeschakeld is. Denk ook niet dat het een driver kwestie is, want onder ubuntu werkt het ook niet. Zou het kunnen liggen aan het bios?
Hopelijk is het touchpad gewoon niet stuk, want ik zou hem niet graag weken opsturen voor zoiets kleins, al is het wel handig als je geen muis kunt gebruiken.
Hopelijk is het touchpad gewoon niet stuk, want ik zou hem niet graag weken opsturen voor zoiets kleins, al is het wel handig als je geen muis kunt gebruiken.
Jup, die heb ik dus ookAlsatian schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 01:41:
[...]
De tas
[afbeelding]
De muis
[afbeelding]
Beter laat dan nooit
weet iemand hoe ik in XP die irritante touchpad kan uitzetten. ik kom met typen telkens tegen die touchpad aan en verpringt mijn muis etc telkens.
Diagnose Specialist Ford
In Vista is dat de toetsencombinatie Fn + F7. Maar ik weet niet of dit onder XP ook werkt...Kzyto schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:15:
weet iemand hoe ik in XP die irritante touchpad kan uitzetten. ik kom met typen telkens tegen die touchpad aan en verpringt mijn muis etc telkens.
werkt ook gewoon onder XP staat ook duidelijk aan gegeven op het toetsenbordGerwin89 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:39:
[...]
In Vista is dat de toetsencombinatie Fn + F7. Maar ik weet niet of dit onder XP ook werkt...
hahah thnx man...ja ik ben geen laptop gewent en een duidelijke handleiding is er niet
Diagnose Specialist Ford
Dit topic is gesloten.