Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Core 2 Duo T7300 2,00GHz, 2GB, 15.4" WXGA 1280x800, 8600M GT 256MB, 160GB 5400rpm, DVD-RW DL, Vista HP
dan te bedenken dat ik die voor 1300 heb gekocht toen hij net uit was

Mijn laptop is ook binnen 4 maanden qua prijs gereduceerd met 400,- tsjaa...
Zoals ik eerder heb gezegd: Laptops/ computers & auto's zijn al 'n stuk minder waard, nadat je op 'bestel' hebt gedrukt!
Oke ik zal het eens proberenFaNtJuH schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 09:25:
[...]
Ik heb hier gewoon kleur via D-Sub, is toch echt een instelling dan...
Heb volgens mij wel eens gehad dat NVidia de kleurinstellingen zomaar ging wijzigen, dus ga even naar je NVidia configscherm, selecteer Bureaubladkleurinstellingen aanpassen (geavanceerde modus) en druk dan op 'Standaardinstellingen herstellen' rechtsbovening...
Ben benieuwd of het helpt
Games lopen goed maar toch loop ik tegen wat vervelende zaken aan:
- de laptop komt niet uit standby (ik weet het, niets nieuws.. ik heb een aantal videodrivers geprobeerd maar die hielpen niet)
- kopieren van cd/dvd naar hd duurt erg lang (met name het berekenen van de resterende tijd.. misschien een instelling in Vista?)
- het lezen van gebrande cd's/dvd's gaat vaak niet goed (mogelijk de oorzaak voor hierboven)
Overigens krijg ik Gamevoice en Ventrilo niet aan de praat. Gamevoice heeft problemen met de geluidskaart/chip (iets van "uw hardware kan geen geluid maken"

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ook is m'n ping via draadverbinding op de laptop duidelijk hoger (rond 60 tov 30) dan op m'n desktop
EDIT: Ventrilo probleem opgelost.
Jah dat weet ik, maar zou toch een toffe actie van Acer zijnCLB schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:50:
Hahaha gieren den top hier in Nederland![]()
Mijn laptop is ook binnen 4 maanden qua prijs gereduceerd met 400,- tsjaa...
Zoals ik eerder heb gezegd: Laptops/ computers & auto's zijn al 'n stuk minder waard, nadat je op 'bestel' hebt gedrukt!
EDIT: Ja, ja, ik weet het, Xbox 360 HD-DVD station. Voor die prijs ook niet verkeerd maar een interne oplossing is altijd handiger. Op zijn minst scheelt het slepen, op zijn hoogst is het zoeken ernaar al een stuk leuker
[ Voor 35% gewijzigd door Stoney3K op 17-12-2007 00:19 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
kan je een xbox hddvd station gewoon op een desktop/laptop aansluiten ?Stoney3K schreef op maandag 17 december 2007 @ 00:18:
Hee, is de 5920 hier WEL met HD-DVD drive uitgebracht? De 7720G wordt in Nederland naar mijn weten niet met HD-DVD station geleverd. Eens kijken of die drives ook los te krijgen zijn... (ik heb een 7720G)
EDIT: Ja, ja, ik weet het, Xbox 360 HD-DVD station. Voor die prijs ook niet verkeerd maar een interne oplossing is altijd handiger. Op zijn minst scheelt het slepen, op zijn hoogst is het zoeken ernaar al een stuk leuker
lijkt me geil
Ik heb het vandaag weer getest maar weer zwart wit beeld, nu heb ik de 169.25 erop staan en nu heb ik weer gewoon kleurFaNtJuH schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 09:25:
[...]
Ik heb hier gewoon kleur via D-Sub, is toch echt een instelling dan...
Heb volgens mij wel eens gehad dat NVidia de kleurinstellingen zomaar ging wijzigen, dus ga even naar je NVidia configscherm, selecteer Bureaubladkleurinstellingen aanpassen (geavanceerde modus) en druk dan op 'Standaardinstellingen herstellen' rechtsbovening...
Ben benieuwd of het helpt
Verwijderd
Had ik voor een paar tikken meer 200Mhz, 256MB GRakaRAM en 90GB meer kunnen hebben

Voel me nu toch wel genaaid

Iemand uit mn klas haalde die voor 750 euro van iemand (zeker uit een magazijn gejat
Maar ik ben alsnog blij hoor
Hij clockt ook lekker
4059 3dmark06 en nog stijgend
Zeer stabiel!
In mijn excelbestandje is de overclock uitgerekend 18,8%
Normaal haal ik 3000 (afgerond) op stock clocks... Dan is dit 33% winst in 3dmark.
Update:
En hij doet nog niet eens zn best qua koeling, en voelend onder de laptop word ie amper warm
Pics?
Hier!

Validatie
http://www.techpowerup.com/gpuz/cdysp/
Nog geen artifacts of dergelijke, zoals gezegd niet eens warm en die koeler zit er ook lekker rustig bij tijdens de benchmark, ik ben benieuwd
Update2:
Als ik nog hoger ga krijg ik artifacts.
Mijn geheugen kan het blijkbaar niet meer aan en moet maar verder met Core in dat geval.
Eens zien wat daar uit te krijgen is
520 Mhz blijkt het goed te doen. Tot zover wilt ie grote stappen nemen in 3dmark06 scores. Daarna is er amper winst dus bij deze clock hou ik het.
Aldus, verder met Core
Nog nooit zo hoog gekomen, thx to Excel
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 21:31 ]
De female USB plug aan de kant van de Xbox 360 drive lijkt me enigszins een hint.detonated schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:57:
kan je een xbox hddvd station gewoon op een desktop/laptop aansluiten ?
lijkt me geil
Support in Windhoos is 99,9% native (natuurlijk probleemloos op IDE inbouw). Vista en Mac OSX slikken hem alsof ie voor een desktop gemaakt is. XP heeft een kleine drivermodificatie nodig, of er komt nog een update van Microsoft voor.
De drive kopen is nu trouwens al helemaal gunstig: Bij de drive zelf krijg je nu 5 HD-DVD films gratis. Sinds die titels al zo'n 30 euro per stuk kosten, krijg je de drive bijna voor nop.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
En die 5 films kan je weer van internet af halen zoals 3/4 van nederland doet.Stoney3K schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:08:
[...]
De female USB plug aan de kant van de Xbox 360 drive lijkt me enigszins een hint.. Inbouwen gaat ook trouwens, er zit een IDE HD-DVD drive in met een bekende 'laptop' IDE connector. Alleen even creatief met het frontje wezen
Support in Windhoos is 99,9% native (natuurlijk probleemloos op IDE inbouw). Vista en Mac OSX slikken hem alsof ie voor een desktop gemaakt is. XP heeft een kleine drivermodificatie nodig, of er komt nog een update van Microsoft voor.
De drive kopen is nu trouwens al helemaal gunstig: Bij de drive zelf krijg je nu 5 HD-DVD films gratis. Sinds die titels al zo'n 30 euro per stuk kosten, krijg je de drive bijna voor nop.
Dan is je winst aanzienlijk lager
Moet je eens die Acer-meuk verwijderen (en ook Norton), haal je nog eens een hogere score ook!
Jij hebt dus dezelfde versie als mij gekocht ook voor dezelfde prijs ongeveer, nu vroeg ik me af aangezien ik op jouw desktop NFS Pro Street zie staan, hoe draait dat? Want hier hapert het als de nete terwijl de fps niet slecht is ofzow, maar tis super choppy. Nadat ik turbomemory uit had gezet werd het wel wat beter though.
Verwijderd
Need for speed Pro Street draait geweldig![CSC]Outlaw schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 08:35:
[...]
Jij hebt dus dezelfde versie als mij gekocht ook voor dezelfde prijs ongeveer, nu vroeg ik me af aangezien ik op jouw desktop NFS Pro Street zie staan, hoe draait dat? Want hier hapert het als de nete terwijl de fps niet slecht is ofzow, maar tis super choppy. Nadat ik turbomemory uit had gezet werd het wel wat beter though.
De gasreactie en stuurreactie kan je ook wel wat beter wensen maar het is goed speelbaar en ik haal mooie fps
Max reso, Car detail max en world op low/medium.
Straateffect staat iig aan.
ff wat acermeuk verwijderen
Ik neem aan dat alles wat ik bij de laptop krijg op een cd staat? (bijgeleverd toch?) Of ben ik de l|_|l als ik geen backup heb gemaakt?
Momenteel doe ik wat services uit van zelf geinstalleerde progs als VMware en andere meuk dat niks in het geheugen heeft te zoeken als het niet word gebruikt.
Oh, en voor ik het vergeet.
De score zal niet veel hoger kunnen. In ieder geval de clock niet.
De processor houd het niet meer bij.
De optimale clock loopt hier op 610 core en 510 memory
610/510 liep ie lekker!
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 10:52 ]
3dMark06
Aan -> 3404
Uit -> 3446
Vraag me dus echt hard af of dat turbo memory iets bijdraagt.
Heb meteen Windows XP erop gezet, ik werd namelijk helemaal gek van vista en natuurlijk ook die automatische installatie van die Acer meuk!
Heb al Medieval 2 gespeeld en dit liep soepel op hoogste kwaliteit, alleen merkte ik wel als er veel units in beeld waren dat hij het even moeilijk had en begon het een beetje te haperen (ik ben niet snel tevreden helaas
ik heb deze laptop ook maar als ik mijn videokaart wil overklokken wil dit niet en zet hij hem automatisch weer terug, ik gebruik de 169.13 drivers & ik gebruik rivatuner en ntune beide werken niet, iemand ? alvast bedankt
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
tijdens gamen wordt mijn videokaart 85/90 graden ( niet overklockt)
en als ik gewoon internet en dergelijke 55 graden volgend NVmonitor
is dat te warm ?
[ Voor 54% gewijzigd door Cyberw00d op 18-12-2007 15:55 ]
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
volgend mij maakt het nu nog niet zoveel uit met de huidige spellen 256 of 512 maar in de toekomst wel
Als je in m'n tabel had gekeken...[CSC]Outlaw schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:36:
Misschien zijn de 169,13 niet te klokken? Probeer eens de .25 die klokken hier goed.
En dat is ook al tig x beantwoord.. Zijn gewoon goede temps!Cyberw00d schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:47:
tijdens gamen wordt mijn videokaart 85/90 graden ( niet overklockt)
en als ik gewoon internet en dergelijke 55 graden volgend NVmonitor
is dat te warm ?
* CLB maakt nog is 'n TS zegElectrifying schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:55:
Wat is het beste type zonder HD DVD?

En koop gewoon die met HD-DVD, kost 2 tientjes meer

Dat maakt nou ook niet grote verschillen hoor.. misschien 1 a 2 fps'jes meer... Toekomst = 8800!!Cyberw00d schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:58:
met c2d t7500 zonder HD-DVD is er maar 1 versie & die heeft een 512 mb 8600m gt erin
volgend mij maakt het nu nog niet zoveel uit met de huidige spellen 256 of 512 maar in de toekomst wel
Verwijderd
Want als dat zo is zal ik ook niet zo`n probleem maken van die paar extra euro`s
Ja, hij heeft verder dezelfde capaciteitenElectrifying schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:53:
Ik had nog een vraag (sorry Clb, kwam later ook achter de verschillen via de TS). Heeft de HD-DVD drive verder dezelfde capaciteiten als de DVD-RW drive? dus ook branden van allerlei media op dezelde snelheid als de DVD-RW?
Want als dat zo is zal ik ook niet zo`n probleem maken van die paar extra euro`s
Bedankt voor deze meldingDaMarcus schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:05:
[...]
Ja, hij heeft verder dezelfde capaciteiten
Wou even aan CLB melden dat de prijs van de Acer Aspire 5920G-602G25HN; zojuist op 1057,91 staat bij ComputerPirates (met het bijrekenen van de btw, zonder is hij 889 euro). Dus ik denk dat je de prijs van die laptop even aan moet passen naar de nu goedkoopste
Was het trouwens echt zo dat hij een paar dagen geleden zo duur was?
Is het het waard om zo snel mogelijk deze laptop aan te schaffen of zou hij na verloop weer duurder worden? (Wouter Boskabouter kennende
Edit: Nog een aantal extra vraagjes:
Wat vinden jullie van de bouwkwaliteit van de 5920g? Ik ben namelijk bang voor een hoop slijtage en scheuren in het deksel van het scherm, zoals ik ook met mijn Sky Powernote A4231 had. Tevens had ik ook niet zoveel goede verhalen over Acer gelezen op deze forums, is daar met de 5920G verandering in gekomen? En hoe zit het inmiddels met de garantie?
Tevens wou ik ook nog even vragen of een van jullie 5920G bezitters (met een 8600m GT) zo vriendelijk willen zijn om (indien mogelijk) Test Drive Unlimited te testen. Het is al een tijdje me favoriete game en ik vind het belangrijk dat ik hem ook fatsoenlijk op me laptop kan spelen
Alvast bedankt!
[ Voor 38% gewijzigd door Electrifying op 18-12-2007 23:01 ]
Don't understand what you mean...Electrifying schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:11:
Wou even aan CLB melden dat de prijs van de Acer Aspire 5920G-602G25HN; zojuist op 1057,91 staat bij ComputerPirates (met het bijrekenen van de btw, zonder is hij 889 euro). Dus ik denk dat je de prijs van die laptop even aan moet passen naar de nu goedkoopste.
Yepz, 200,- erop!Was het trouwens echt zo dat hij een paar dagen geleden zo duur was?
Lijkt me sterk...Is het het waard om zo snel mogelijk deze laptop aan te schaffen of zou hij na verloop weer duurder worden? (Wouter Boskabouter kennende)
In je starter topic staat dat de 5920G-602G25HN vanaf 1005.05 te verkrijgen is volgens de pricewatch. Dit is bij ComputerPirates. Maar die prijs is inmiddels 1057,91 geworden bij ComputerPirates (inclusief BTW dan). Wat inhoudt dat de goedkoopste dan vanaf 1048 (geloof ik) loopt. Dus misschien handig om even aan te passen?CLB schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:13:
[...]
Don't understand what you mean...
[...]
Yepz, 200,- erop!
[...]
Lijkt me sterk...
Overigens staat hetzelfde type op Kieskeurig.nl voor 978 euro, misschien waard om daar ook eens naar te kijken?
Het grappige bij kieskeurig is; Het scheelt maar 3 euro bij tussen de 602G25HN en de 602G25MN. En ja, voor die 3 euro extra wil ik wel graag Vista ultimate en een HD-DVD drive erbij

Overigens vond ik het Design eerst niets, maar na 2 uur met de 5920G gestoeid te hebben bij de Media Markt vond ik het design toch steeds minder vreemd worden. Ik ben best te spreken over die Subwoofer die erin zit

Nou alleen nog even zorgen dat me ouders mee werken
Verwijderd
Toekomst = 9600M GT bedoel je.CLB schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:04:
Dat maakt nou ook niet grote verschillen hoor.. misschien 1 a 2 fps'jes meer... Toekomst = 8800!!
8800GTX is al uit voor de MXM.
Onze Acer heeft MXM met de Geforce 8600M GT
Helaas voor jullie heeft onze laptop MXM 2.0, waar de GT op past, maar de 8800GTX is voor MXM 3.0
Helaas
De laptop zal als desktop vervanger dienen en dus ook gebruikt gaan worden voor videobewerking. Ik ben al in het bezit van 400 gig extern 7200 rpm en 160 gig 2,5 inch 5400 rpm.
Krijg je trouwens windows vista ultimate op DVD er bij?
[ Voor 7% gewijzigd door joke_name op 19-12-2007 23:41 ]
Of je Ultimate erbij krijgt hangt af van welke versie van de 5920 je koopt. Dit hoort er op de site bij te staan lijkt me.. Ik zou wel aanraden om die 7200rpm harddisk te nemen. Ik heb de eerste versie (160GB, 5400rpm) en als je dan als gamebak 2x7200rpm in raid0 hebt staan heb je het gevoel dat je 5 jaar terug bent gegaan in de tijd. Denk dat die 7200rpm, zeker als je aan videobewerking doet, heel wat scheelt in performance.joke_name schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:41:
even een kort vraagje: Ik wil de laptop eigenlijk gaan bestellen, maar ik zit een beetje te twijfelen of ik de HD zal upgrade van 250 gig 5400 rpm naar 160 gig 7200 rpm. Het kost trouwens 29 euro.
De laptop zal als desktop vervanger dienen en dus ook gebruikt gaan worden voor videobewerking. Ik ben al in het bezit van 400 gig extern 7200 rpm en 160 gig 2,5 inch 5400 rpm.
Krijg je trouwens windows vista ultimate op DVD er bij?
Verwijderd
Van die 5400RPM merk ik anders niks, terwijl ik voorheen gamede op een 7200RPM...Getah schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:29:
[...]
Of je Ultimate erbij krijgt hangt af van welke versie van de 5920 je koopt. Dit hoort er op de site bij te staan lijkt me.. Ik zou wel aanraden om die 7200rpm harddisk te nemen. Ik heb de eerste versie (160GB, 5400rpm) en als je dan als gamebak 2x7200rpm in raid0 hebt staan heb je het gevoel dat je 5 jaar terug bent gegaan in de tijd. Denk dat die 7200rpm, zeker als je aan videobewerking doet, heel wat scheelt in performance.
Dat bedoelde die nietGetah schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:29:
Of je Ultimate erbij krijgt hangt af van welke versie van de 5920 je koopt.
Staat gewoon pre-installed op je Acertje met 'n recovery partitie!
EDIT: Gewoon gaan voor 'n 7200rpm'er! Vele malen sneller hoor, ongeacht wat Sjibble zegt!
[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 20-12-2007 16:24 ]
Verwijderd
Vast een vraag die al vaker voorbij is gekomen, maar waar heb je die XP drivers vandaan? Werken de Vista drivers gewoon op XP?Schnaap schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:07:
Nou heren, ik heb hem uiteindelijk toch maar gekocht (aangezien mijn oude laptop op sterven lag).
Heb meteen Windows XP erop gezet, ik werd namelijk helemaal gek van vista en natuurlijk ook die automatische installatie van die Acer meuk!
Heb al Medieval 2 gespeeld en dit liep soepel op hoogste kwaliteit, alleen merkte ik wel als er veel units in beeld waren dat hij het even moeilijk had en begon het een beetje te haperen (ik ben niet snel tevreden helaas)
Had ik bij mijn Sky Powernote A4231 ook niet. Zal wel normaal zijn voor laptops denk ik dan maar zoVerwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:20:
Weet iemand misschien of je in de bios de dram:fsb verhouding 1:1 kan krijgen? Via Everest zie ik dat ie 10:6 is.. Ik kom overigens allen via f2 in de bios en die heeft geen chipset opties?

Ik ben er zelf ook een 3 uur mee bezig geweest om alles werkend te krijgen. maar t moeilijkste was nog wel windows installeren, hij zal de schijf niet herkennen namelijk (omdat het een SATA schijf is) er is in deel 1 een mooie tutorial te vinden hoe je deze drivers kan slipstreamen met Nlite. Ik heb gewoon de drivers voor vista gepakt, nforce drivers voor de grafische kaart. de rest was vrij simpel te vinden door gewoon everest te downloaden, hier zoek je de hardware en zoek je op de site van de fabrikant de juiste software.CerandoX.nl schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:45:
[...]
Vast een vraag die al vaker voorbij is gekomen, maar waar heb je die XP drivers vandaan? Werken de Vista drivers gewoon op XP?
Had een deal gemaakt met me ouders dat als ik een website zou maken voor hun bedrijf ik die laptop zou krijgen. Maar ik kan hem dan niet eerder dan januari krijgen en dat duurt voor mij te lang. Plus de BTW gaat omhoog naar 20% (scheelt een 10tje maargoed, is toch geld). Dus ik heb besloten om dan maar een maandje 1000 in het rood te staan. Die 6 euro rente intresseert me dan ook niet
Verwijderd
Ik ben sinds 2 dagen ook in het bezit van deze prachtige laptop.
Maar ik heb een probleem mijn geluid doet het namelijk niet.
De geluiddrivers zijn geinstalleerd, hij heeft aan dat hij geluid afspeeld in audio beheer.
Echter komt er geen geluid uit, ook heb ik de hele laptop rond gezocht naar een mute button maar kon deze niet vinden.
In het programma van acer zelf voor de audio lukt het mijn om 1 voorbeeld geluid af te spelen als ik aangeef dat ik 2 boxen heb....
Heeft iemand anders dit probleem ook gehad?
Of iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Alvast bedankt
Kan het niet zijn, dat net zoals ik op mijn pc heb, dat er een coax (oid) aansluiting zit, waar de kabel van sat tuner(Dreambox) wordt aangesloten?detonated schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:28:
[...]
dan ben ik benieuwd hoe je die moet gebruiken of waar de aansluiting uberhaupt zit in deze laptop ?
Verwijderd
Ik heb echter nog een acer en vindt het geluidsnivo van de fan nogal hoog.
De Dell van mijn werk maakt totaal geen geluid.
Maakt deze laptop ook een continu fan geluid of is ie stil (internet/e-mail/downloaden).
Ik zou er ook graag direct XP op gooien maar nou lees ik dat dit dus moeilijk gaat door de Sata schijf. Er wordt via slipstreamen e.d. gezorgt dat alles wel werkt lees ik maar is dit inmiddels al
op een makkelijkere manier te doen (via update/download van MS bv?)
Heb je bij playback devices speakers geselecteerd?Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:36:
Hey beste tweakers,
Ik ben sinds 2 dagen ook in het bezit van deze prachtige laptop.
Maar ik heb een probleem mijn geluid doet het namelijk niet.
De geluiddrivers zijn geinstalleerd, hij heeft aan dat hij geluid afspeeld in audio beheer.
Echter komt er geen geluid uit, ook heb ik de hele laptop rond gezocht naar een mute button maar kon deze niet vinden.
In het programma van acer zelf voor de audio lukt het mijn om 1 voorbeeld geluid af te spelen als ik aangeef dat ik 2 boxen heb....
Heeft iemand anders dit probleem ook gehad?
Of iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Alvast bedankt
Bij mij stond ie op digital out waardoor geen geluid uit speakers kwam
Verwijderd
Nu wil ik best zelf zoeken en was daar al mee begonnen maar de 45 pagina's in deel 1 doorspitten gaat wat langzaam dus kan alsnog die tutorial of link ernaar worden gegeven. Als iemand weet op welke pagina het in deel 1 staat zou ik ook al heel blij zijn.
Btw is er al een lijst (net als voor vista install) met alle XP drivers die nodig zijn om alles te laten werken?
Ben niet lui maar 45 pagina's is toch wel wat veel
Btw, heeft iemand deze al geruime tijd 24/7 draaien voor bv downloaden?
Blijft hij in dat geval stil of hoor je de fan continu loeien?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 09:29 ]
Diagnose Specialist Ford
Ik heb gewoon eerst de nieuwe bios er op gezet.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:13:
Iemand vraagt in dit 2e topic op pagina 1 terecht of er mischien een tutorial voor XP install bij de introductie kan. De schrijver reageert positief en geeft aan dit te gaan doen alleen staat het er nog niet bij (of ik kijk verkeerd).
Nu wil ik best zelf zoeken en was daar al mee begonnen maar de 45 pagina's in deel 1 doorspitten gaat wat langzaam dus kan alsnog die tutorial of link ernaar worden gegeven. Als iemand weet op welke pagina het in deel 1 staat zou ik ook al heel blij zijn.
Btw is er al een lijst (net als voor vista install) met alle XP drivers die nodig zijn om alles te laten werken?
Ben niet lui maar 45 pagina's is toch wel wat veel
Btw, heeft iemand deze al geruime tijd 24/7 draaien voor bv downloaden?
Blijft hij in dat geval stil of hoor je de fan continu loeien?
Daarna had ik in de bios de mogelijkheid om AHCI te veranderen naar IDE.
XP PRO cd erin en booten.
Partitie verwijderen met de XP cd
Daarna gewoon normaal XP installeren
Alle originele XP drivers heb ik gevonden op de Panamese site van ACER.
Om het geluid MANUEEL te kunnen installeren moet je eerst de intel_Chipset_v8.2.0.1010 installeren.
Op het laatst de SATA driver installeren
en dan de AHCI driver
Naar je bios gaan en IDE weer veranderen in AHCI (is niet echt nodig maar je haalt er wel meer performance mee en de batterijduur is ook iets langer)
Nu werkt XP perfect bij mij.
Hier vindt je alle drivers http://www.acerpanam.com/...=5781222&CFTOKEN=52620958
Hier hoe je van IDE naar AHCI gaat
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=186471
Ik ben er in totaal zo'n 2uur mee bezig geweest, ik begrijp niet dat sommige mensen hier zoveel problemen mee hebben, en ik ben zeker geen expert.
Wat denk je ervan om zelf naar de MM te gaan?Kzyto schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:54:
iemand een idee wat deze laptop ondertussen bij de Media Markt kost ?? Begin volgend jaar zit eraan te denken om hem aan te schafffen. Pc afgelopen zondag verkocht maar moet toch iets in de plaats hebben voor o.a internet , redelijke games en downloaden enzo.
@ sn0w13: En dat komt in de TS! Bedankt!
Verwijderd
[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 14:17 ]
Bedankt.CLB schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:45:
[...]
Wat denk je ervan om zelf naar de MM te gaan?
Je link naar de Panamese ACER site werkt niet.
Ook nog vermelden dat indien je een recovery cd gemaakt hebt met de originele Vista je dit ten alle tijden gemakkelijk kan terug zetten.
@subbase: Ja, enkel de XP drivers.
Verwijderd
Eerst Vista wel installeren.
Recovery DVD maken in Vista
Nieuwe bios installeren.
Doen wat jij boven beschrijft om HDD te kunnen gebruiken.
De Acer XP iso CD erin (stond ook op die site) om HDD te formatten voor XP gebruik.
XP CD erin om XP erop te zetten (hoeft die Acer CD dan nog wel want XP format ook?)
Diract erna die XP patch eroverheen om die fix te maken ;-)
En de rest zoals jij beschrijft natuurlijk weer.
Btw, ik zie geen XP SATA driver of is dat die AHCI driver?
(dan moet er in de tutorial die net is aangemaakt nl staan AHCI driver installeren en activeren in bios)
Is dit correct?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 14:26 ]
Jij bedankt!sn0w13 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:11:
Bedankt.
Je link naar de Panamese ACER site werkt niet.
Gefixed, werkte achter 'n laptop met touchpad oftewel chaos!
Staat erin!Ook nog vermelden dat indien je een recovery cd gemaakt hebt
met de originele Vista je dit ten alle tijden gemakkelijk kan terug zetten.
Gewoon de patitie verwijderen en formatteren met de XP cd.
deze SATA driver heb ik gebruikt: http://users.telenet.be/s..._Intel_Ver.7.0.0.1020.zip
Daarna de AHCI driver installeren.
Let wel, zodra je de AHCI driver geinstalleerd hebt moet je EERST in de bios IDE veranderen naar AHCI, want anders krijg je een blauw scherm.
Heel op het laatst heb ik de partities weer heringedeeld met Paragon partitie magic.
Laat wel je recovery partitie ongemoeid (om eventueel later terug te keren naar Vista.
Er staat ook nog een 4de partitie met windows XP HOME om hem te gebruiken als mediacenter.
Laat ook dit ongemoeid maar deze is niet bruikbaar met XP PRO.
Het kan ook zijn dat je bij het opstarten een dual boot scherm krijgt met XP PRO en HOME.
Niets van aantrekken, gewoon opstarten in PRO en in je Boot.ini het bootmenu op 0sec zetten.
Je zal ook in je taakbeheer 1 fout zien staan op het laatste.
Ook niets van aantrekken aangezien dit de Robson module is die niet ondersteund wordt door XP.
Verwijderd
Heb je daar ook een link voor in de tutorrial?
Btw als je de vista partitie ongemoeid laat, moet je dan wel eerst vista laten installen?
Of is dat nodig om de nieuwe bios erop te krijgen?
Zo niet, dan kun je toch ook gewoon direct XP installen en ooit later Vista via de ongemoeide partitie of sla ik een klein maar belangrijk puntje over?

Thx alvast
weet niet hoe het bij jullie zit maar hier is het 1e kerstdag en zijn de winkels dichtCLB schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:45:
[...]
Wat denk je ervan om zelf naar de MM te gaan?
Diagnose Specialist Ford

En als je alleen 'n prijs wilt weten over deze laptop, reageer dan niet

Eerst Vista installeren.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:05:
Klopt het dat die nieuwe bios ook niet in het lijstje staat?
Heb je daar ook een link voor in de tutorrial?
Btw als je de vista partitie ongemoeid laat, moet je dan wel eerst vista laten installen?
Of is dat nodig om de nieuwe bios erop te krijgen?
Zo niet, dan kun je toch ook gewoon direct XP installen en ooit later Vista via de ongemoeide partitie of sla ik een klein maar belangrijk puntje over?![]()
Thx alvast
Dan recovery dvd maken
daarna bios-versie 3708 installeren. Kan je gewoon doen vanuit Vista.
Vindt je hier
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5920.html
Je bent niet verplicht om de partities te veranderen.
Bij mij is het nu zo:
1² partitie: recovery (niet aangekomen)
2de partitie: 30Gig gemaakt
3de partitie: 106Gig gemaakt
4de partitie: Windows XP Home voor mediacenter (niet aangekomen) staat er standaard op.
Ik heb liever dat mijn C: niet zo groot is, maar dat is mijn eigen keuze.
Namelijk het Maximale Intern Geheugen. Op verschilllende site's staat verschillende informatie. Op de ene site is te lezen dat er een Max. is van 4 GB. Terwijl er op een andere site te lezen staat dat er een Max. van 2 GB is.
Het is namelijk ook zo als ik op
Acer.NL kijk dat ik dan krijg max 2 GB.
Acer.COM kijk dat ik dan krijg max 4 GB.
Zou iemand mij dit kunnen vertelllen wat de juiste informatie is?
Bij voorbaadt dank.
Tilburg.013
[ Voor 32% gewijzigd door Tilburg.013 op 25-12-2007 23:27 ]
Verwijderd
ik heb ook de Acer Aspire 5920G-302G16N met 2048MB. Helaas wil de tvout niet werken met de s-video.
Ik kan geen verandering maken in het Nvidea configmenu. Alleen de keuze Standaard - een (1)beeldscherm
Weet iemand hoe je dit kan oplossen.
bij mijn vaste computer werkt het prima.
Heb geprobeerd met kabel, zonder kabel, nieuwe software, (bij vaste compueter kan je het zelfs al instellen zonder kabel ingeplug)
Hopelijk hebben jullie nog ideeen.
groeten
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 01:22 ]
daar heb je ook wel weer gelijk in hahahaCLB schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:20:
Wie zegt dat je die prijs perse vandaag moest weten.. Jij hebt 't over begin volgend jaar![]()
En als je alleen 'n prijs wilt weten over deze laptop, reageer dan niet
Diagnose Specialist Ford
Laptop bevalt me zeer goed, t*ring snel ten opzicht van de T2300 cpu die ik had in mn inspiron, ook vista valt me niks tegen. Werkt prima en heb geen last van niet werkende onderdelen.
Had alleen 1 vraag mbt Vista. Heb na de 1e install die recovery dvd's gemaakt, echter normaal (deed ik met mn dell ook) wil ik eigenlijk gewoon meteen een niet Acer install doen. Ik begreep uit het eerste topic dat het niet mogelijk was om een home premium te installen met de key die onderop de laptop staat.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit toch voor elkaar hebben gekregen (dus een 'echte' schone install met de bijgeleverde key) en daarna alle hardware weer volledig werkend??
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
hij heeft een 0.3 megapixel webcamElectrifying schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:41:
Nou vroeg ik me nog af. Ik lees een wirwar van verschillende verhalen, maar heeft de 5920G nou een 0,3 of een 1,3 Megapixel webcam?
Thanks
Good enough for me
Alvast bedankt
Bij Computer Pirates is dit model verkrijgbaar met 3GB. Ik neem aan dat het maximum dan 4 GB is.Tilburg.013 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:17:
Zijn er mensen met een Acer Aspire 5920G-302G25Mi laptop? Zou een van deze mensen die in bezit is van deze laptop even iets kunnen kijken voor mij?
Namelijk het Maximale Intern Geheugen. Op verschilllende site's staat verschillende informatie. Op de ene site is te lezen dat er een Max. is van 4 GB. Terwijl er op een andere site te lezen staat dat er een Max. van 2 GB is.
Het is namelijk ook zo als ik op
Acer.NL kijk dat ik dan krijg max 2 GB.
Acer.COM kijk dat ik dan krijg max 4 GB.
Zou iemand mij dit kunnen vertelllen wat de juiste informatie is?
Bij voorbaadt dank.
Tilburg.013
Wie heeft net als ik de Aspire 5920G-602G25MN en speelt er Call of Duty4?
Welke drivers gebruik je dan? En welke settings? Ik krijg hem niet vlekkeloos gespeeld. Of ik moet alle settings heel laag zetten. Dit lijkt me met dit systeem niet echt logisch.
Iemand tips? Bij voorbaat dank!
Ik had eerder gelezen dat de 169.17 drivers goed zijn. Je moet ze wel modificeren. De standaard bijgeleverde drivers zijn toch altijd (flink) gedateerd. ik geloof dat je ze op www.laptopvideo2go.com kan downloaden, vergeet niet de modified .inf erbij te downloaden.Alsatian schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:16:
Even een kort vraagje.
Wie heeft net als ik de Aspire 5920G-602G25MN en speelt er Call of Duty4?
Welke drivers gebruik je dan? En welke settings? Ik krijg hem niet vlekkeloos gespeeld. Of ik moet alle settings heel laag zetten. Dit lijkt me met dit systeem niet echt logisch.
Iemand tips? Bij voorbaat dank!
Bedankt voor je reactie! De 169.17 drivers heb ik geprobeerd. Vind het niet optimaal draaien dan. Maar misschien ligt het wel aan de instelling van het spel. Maar die heb ik daar al heel laag staan. Ik test nog wel ff verder!Electrifying schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:00:
[...]
Ik had eerder gelezen dat de 169.17 drivers goed zijn. Je moet ze wel modificeren. De standaard bijgeleverde drivers zijn toch altijd (flink) gedateerd. ik geloof dat je ze op www.laptopvideo2go.com kan downloaden, vergeet niet de modified .inf erbij te downloaden.
Verwijderd
Je hebt em toch wel op high performance? (just checking). Ik speel em ultra vloeiend via de multiplayer. Single kan ie 't best zwaar krijgen. hier en daar wat choppy.Bedankt voor je reactie! De 169.17 drivers heb ik geprobeerd. Vind het niet optimaal draaien dan. Maar misschien ligt het wel aan de instelling van het spel. Maar die heb ik daar al heel laag staan. Ik test nog wel ff verder!
"Maak van je 8600M GT een 8600M GTS" (softmod)
http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=530457
Alleen kan je laptop daarna niet meer in Stand-By...
Misschien waard om eens even te checken?
Ik ga morgen in ieder geval denk ik even bij ComputerPirates langs om de 602G25HN op te halen. Ik denk dat ik voor dat geld geen betere laptop ga krijgen namelijk
Verwijderd
http://bestelacer.shopsat...pire%205920G-602G25HN.htm
Heb ik die van mij ook vandaan. 2.2ghz met vista home.
Is wel een leuke prijs, maar voor die 30 euro extra krijg ik behalve 3 jaar pick up & return ook nog een verzekering voor 3 jaar. Dus als ik hem laat vallen of hij wordt gestolen, dan wordt hij ook gemaakt, of krijg ik een nieuweVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:32:
hij's 1146 bij bestelacer
http://bestelacer.shopsat...pire%205920G-602G25HN.htm
Heb ik die van mij ook vandaan. 2.2ghz met vista home.
Weet iemand trouwens hoe ik me kan abonneren op deze Thread?
[ Voor 6% gewijzigd door Electrifying op 27-12-2007 23:37 ]
Verwijderd
Ik heb btw net die softmod uitgevoerd..clocks blijven hetzelfde maar idd via 3dmark06 heb ik fps winst :-))
Top, bedankt voor de link
Dat is mooi, misschien iets voor CLB om aan zijn TS toe te voegen?Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 00:13:
damn ja die verzekering heeft acer dacht ik niet. Nice deal!
Ik heb btw net die softmod uitgevoerd..clocks blijven hetzelfde maar idd via 3dmark06 heb ik fps winst :-))
Top, bedankt voor de link
Softmod je 8600M GT naar een 8600M GTS: http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=530457
Verwijderd
Nou alles draait nu alleen heb nog 1 probleempje.
De SATA drivers pakt ie niet omdat winXP segt zelf al betere te hebben geinstalleerd.
Neem aan dat dit dus niet uitmaakt.
De AHCI setup stopt en geeft de foutmelding "deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van deze software".
En idd krijg ik een blauw scherm als ik nu toch overschakel in bios naar AHCI
Enig idee waar het fout gaat?
Linksboven in je schermpje opElectrifying schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:36:
Weet iemand trouwens hoe ik me kan abonneren op deze Thread?

Zou inderdaad kunnen, maar doe ik niet, aangezien ik het niet echt 5920G gerelateerd vind..Electrifying schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 01:30:
Dat is mooi, misschien iets voor CLB om aan zijn TS toe te voegen?
In m'n Zepto topic lopen ook genoeg mensen die 'm tot GTS hebben getuned maar staat ook niet in de TS
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5920.html
ik heb het geprobeerd en het werkt, het voordeel is dat je nu gewoon de drivers van nvidia kunt downloaden zonder dat je het gezeur hebt met 'modded inf' bestanden enzo.Electrifying schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 01:30:
[...]
Dat is mooi, misschien iets voor CLB om aan zijn TS toe te voegen?
Softmod je 8600M GT naar een 8600M GTS: http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=530457
het nadeel is dat je niet meer in standby kan, maar dat is iets waar ik zelf otaal geen probleem mee heb dus.
over de prestaties kan ik nummeriek weinig over zeggen, ik heb geen 3dmark tot mijn beschikking.
wel is de prestatie index voor grafische weergave in spellen van 5.2 naar 5.3 gegaan, niet echt een hele verbetering dus.
spellen hebben wel een kleine FPS boost gekregen van rond de 10% zoals vermeld in de topic hierboven.
al met al een leuke 'mod' als je standby kan missen en als je een kleine perfomance boost wil!
Dat is mooi dat het werktdetonated schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:19:
[...]
ik heb het geprobeerd en het werkt, het voordeel is dat je nu gewoon de drivers van nvidia kunt downloaden zonder dat je het gezeur hebt met 'modded inf' bestanden enzo.
het nadeel is dat je niet meer in standby kan, maar dat is iets waar ik zelf otaal geen probleem mee heb dus.
over de prestaties kan ik nummeriek weinig over zeggen, ik heb geen 3dmark tot mijn beschikking.
wel is de prestatie index voor grafische weergave in spellen van 5.2 naar 5.3 gegaan, niet echt een hele verbetering dus.
spellen hebben wel een kleine FPS boost gekregen van rond de 10% zoals vermeld in de topic hierboven.
al met al een leuke 'mod' als je standby kan missen en als je een kleine perfomance boost wil!

Welke rivatuner versie heb je gebruikt? ik kan het hele nvstrap gebeuren niet terug vinden? misschien kijk ik met mijn neus, maar als je me kan helpen hoor ik het graag!detonated schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:19:
[...]
ik heb het geprobeerd en het werkt, het voordeel is dat je nu gewoon de drivers van nvidia kunt downloaden zonder dat je het gezeur hebt met 'modded inf' bestanden enzo.
Ik heb gekeken en zie dat de NVstrap driver een XP feaature only is
[ Voor 5% gewijzigd door Mvdbeld op 28-12-2007 20:58 ]
Dat is wel 0,1 punt op een schaal van 0 tot 5,9 heh...detonated schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:19:
wel is de prestatie index voor grafische weergave in spellen van 5.2 naar 5.3 gegaan,
niet echt een hele verbetering dus.
Maarja je moet je eigenlijk niks aantrekken van die Vista Prestatie Indexscore!
Ik heb daar 'n 5,4'tje, zonder softmod, wel met geOC'de GO8600M GT de VPI gedraaid!
Wat ik mij afrvraag als ik de verschillenda fora daar op na sla is waarom iedereen in godsnaam zo nodig XP erop moet hebben met alle kunstgrepen etc. om het uberhaubt te installeren.
Zeker met deze Acer waar een licentie van Vista bij zit ga je toch zeker niet terug naar XP?
Ik weet dat niet helemaal 5920G gerelateerd is maar aangezien ik de bovengenoemda fora nogal in de gaten(Zepto/Compal/Acer) hou en ik deze als laatste heb doorgespit post ik het maar hier.
[ Voor 9% gewijzigd door Fryskmantsje op 28-12-2007 20:04 ]
XP eist simpelweg veel minder dan Vista. Voor de echte performance freaks is XP dus de betere keuze. Spellen draaien van wat ik hoor aardig sneller (kan ik me ook wat bij voorstellen). Vergelijk het voor de makkelijkheid maar even; wat zou er gebeuren als je je windows 95 op de 5920G zet (niet dat het werkt in de praktijk, maar afgezien daarvanfryskmantsje schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:00:
Ik zit een beetje te dubben tussen deze laptop en een Zepto die ik toch ook zeer interessant vind en een Compal IFL90.
Wat ik mij afrvraag als ik de verschillenda fora daar op na sla is waarom iedereen in godsnaam zo nodig XP erop moet hebben met alle kunstgrepen etc. om het uberhaubt te installeren.
Zeker met deze Acer waar een licentie van Vista bij zit ga je toch zeker niet terug naar XP?
Ik weet dat niet helemaal 5920G gerelateerd is maar aangezien ik de bovengenoemda fora nogal in de gaten(Zepto/Compal/Acer) hou en ik deze als laatste heb doorgespit post ik het maar hier.nog ff aan CLB met zijn TS'sen van diezelfde fora al twijfel ik nog steeds.
Ik heb de HN bestelt en ik kan hem naar vooruitzichten maandag ophalen (rot koeriers
Ik heb deze laptop al sinds begin oktober in mijn bezit. Het is de 5920G-302G16N, indertijd de enige versie.
Ik reageer nu pas op dit topic omdat het nu echt interessant wordt met deze softmod.
Voor mensen die aan het twijfelen zijn, ik kan hem zeer aanraden. In België zijn de goedkoopste winkels hiervoor een van de volgende twee:
Power4Pc
Total Media Solutions
Ikzelf heb hem bij Exxel gekocht en dat ging goed.
Mijn reactie op enkele problemen die genoemd worden:
- Het niet in of uit standby komen. Hier heb ik momenteel geen last van. Hangt af van het stuurprogramma van de grafische kaart en zou bij elke laptop kunnen voorkomen. Bij de recente stuurprogrammas is dit probleem in ieder gevan verholpen.
- USB die de DVD-drive blokkeerd. Vind ik niet relevant; als je daar gewoon een muis in stopt gaat het prima. Aan de linkerkant zijn nog genoeg USB stekkers.
- Bouwkwaliteit van Acer. Daar was ik ook bang voor; het is de eerste Acer die ik in men handen heb maar de kwaliteit bevalt me. Het ding zit goed in elkaar. (Ik ben hp laptops gewend en die waren toen ook degelijk; de recente hp's voelen niet meer zo stevig aan)
Ondanks dat zijn er toch enkele kleine minpuntjes aan de laptop:
- Lampjes in de play/pauze, stop, verder en terug knoppen zijn een beetje te fel en eigenlijk overbodig.
- Je krijgt Vista niet op DVD maar dat is bij bijna geen enkel merk meer.
- De DVD-lade gaat te makkelijk open, vaak als ik de laptop oppak klikt die open in men handen.
- Knoppen van de touchpad maken te veel en een goedkoop geluid.
- Kwaliteit van de accu? Zit inmiddels 15% sleet op. Accu is van het merk Simplo, assembled in China, cells made in Japan.
- Infrarood is alleen ontvanger, dus geen communicatie mogelijk, het is alleen voor afstandsbedieningen.
Dit weegt natuurlijk niet op tegen de pluspunten:
- Dikke accu: als je het rustig aan doet kun je meer dan 3 uur werken, onder Vista welteverstaan. Met alles op minimum blijft hij 5 uur aan staan. Alleen Vista en Mac OSX hebben zo'n goed energiebeheer. Met XP of Linux is het iets minder.
- Snel, vooral cpu en gpu.
- Veel aansluitingen en over het algemeen handig geplaatst, alles wat je nodig hebt is ingebouwd.
- Mooi (dit is het grootste verschil met de Compal laptops die voor de rest wel een concurrent is voor deze)
- Bovengemiddeld geluid voor een laptop
- Prijs die andere merken niet kunnen evenaren
Voor de nieuwelingen zou ik aanraden om alle Acer-software eraf te halen. Aan de meeste heb je niks. Alleen de Launch Manager is handig. Ook zou ik de nieuwe stuurprogrammas niet van de site van Acer halen.
Vergeet de BIOS-update niet, hiermee ventileerd ie wat minder.
Oja, en voor de webcam GEEN stuurprogramma installeren. De ingebouwde Windows drivers zijn beter dan die op de Acer-website.
Er zijn 2 dingen die ik niet werkend krijg na een nieuwe intallatie, namelijk de verlichte media knoppen en de ReadyDrive functie van het Intel Turbo Memory (ReadyBoost werkt wel). Als iemand hier een oplossing voor weet houd ik me aanbevolen. Ik heb al geprobeerd wat er tot nu toe in dit topic is genoemd en wat ik op gelijkaardige fora kon vinden.
Wat ik grappig vind is dat de Acer Arcade knop, (dat mannetje) automatisch op Windows Media Center gaat als Acer Arcade er niet meer op staat. Deze knop is namelijk niet configureerbaar met Launch Manager.
Nu over die softmod voor de grafisch kaart:
- Het werkt ook met andere drivers, je neemt best gewoon de nieuwste (169.28 op dit moment)
- Energiebeheer werkt niet meer voor de GPU, hij blijft altijd op de hoge frequentie draaien en dat is voor mij de reden dat ik het ongedaan heb gemaakt.
- Standby schijnt dan niet meer te werken maar ik het niet geprobeerd.
- De winst is 0,1 voor Aero in de Vista prestatie-index. Standaard is het 4,7, met de softmod 4,8 en zonder softmod maar met overclocken is het 5,7.
Ik heb ondertussen wel begrepen dat het niet de meest preciese benchmark is maar hoger is toch beter. Ik denk dat er meer winst kan gehaald worden met de grafisch kaart te overclocken dan te softmodden en tegelijk minder warm laten worden. Als ik me niet vergis is de temperatuur omgekeerd everedig met de levensduur.
Heeft iemand al geprobeerd te overclocken en te softmodden? Wat zijn hiervan de resultaten?
Als laatste nog even de andere scores van de Vista Prestatie-index, in volgorde: 4,9; 4,8; 5,7; 5,4; 4,9.
Sorry voor de lange post maar ik denk wel dat er een paar nuttige dingen in staan voor sommige mensen. Als er nog iets in me opkomt maak ik wel een nieuw bericht.
Prettige feestdagen!
NVstrap werkte bij mij ook onder Vista. Dat was met RivaTuner v2.06.Mvdbeld schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:22:
[...]
Welke rivatuner versie heb je gebruikt? ik kan het hele nvstrap gebeuren niet terug vinden? misschien kijk ik met mijn neus, maar als je me kan helpen hoor ik het graag!
Ik heb gekeken en zie dat de NVstrap driver een XP feaature only is, miss toch maar weer naar xp switchen dan.
De stuurprogrammas die in de tutorial genoemd worden zijn voor XP maar je kan gelijk welke recente stuurprogrammas nemen.
Deze mod loont, naar mijn idee althans, niet de moeite om van Vista naar XP te gaan.
Aan iemand hierboven ergens die zich afvroeg of er een tv-kaart in zit. In de versies voor de Benelux zit geen tv-kaart, ook niet verborgen.
In sommige andere landen zijn er versies van deze laptop met een tv-kaart, (onaangesloten?) sim-kaartlezer, intel T7700 processor en dat soort leuke dingen.
Nu iets anders. Ik heb een dual boot Windows Vista - Fedora Linux ingesteld. Echter ken ik niks van Linux. Fedora ziet er mooi uit en er staan handige programmatjes bij. Het ligt waarschijnlijk aan mij maar de vensteranimaties kunnen niet ingeschakeld worden omdat de grafische kaart niet herkend wordt. Fedora weet alleen dat het een nvidia is. Ik kan geen verbinding maken via WiFi. Ook kan ik niet instellen dat de bootmanager standaard op Vista gaat, nu moet ik bij elke start een toets indrukken om niet Fedora op te starten. En ik krijg niet eens de mp3 decoder geïnstalleerd voor de media player. Dat laatste hoort natuurlijk niet thuis in dit topic maar was om aan te geven hoe goed ik met Linux kan werken.
[ Voor 13% gewijzigd door Electrifying op 29-12-2007 00:37 ]
Ja vind je 't watfryskmantsje schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:00:
nog ff aan CLB met zijn TS'sen van diezelfde fora al twijfel ik nog steeds.
Met de huidige spellen is dat meer geblaat dan echte performancewinst maarjaElectrifying schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:12:
Spellen draaien van wat ik hoor aardig sneller (kan ik me ook wat bij voorstellen).
Is het je eerste Vista ervaring of niet...Dus ik zie niet echt een reden (nog) om over te stappen op XP.
Als je 'm traag vind geef het even 3 daagjes de tijd en je zal zien dat je laptop daarna retesnel is!
De eerste paar dagen wordt alles geindexeerd en zal je laptop wat trager kunnen zijn dan je verwacht.
En prijzen zijn weer geupdatet:
Acer Aspire 5920G-302G25Mi vanaf: € 746,00
Core 2 Duo T7300 2,00GHz, 2GB, 15.4" WXGA 1280x800, 8600M GS 256MB, 250GB 5400rpm, DVD-RW DL, Vista HP
Acer Aspire AS5920G-302G16N vanaf: € 951,00
Core 2 Duo T7300 2,00GHz, 2GB, 15.4" WXGA 1280x800, 8600M GT 256MB, 160GB 5400rpm, DVD-RW DL, Vista HP
Acer Aspire 5920G-602G25MN vanaf: € 980,00
Core 2 Duo T7500 2,20GHz, 2GB, 15.4" WXGA 1280x800, 8600M GT 512MB, 250GB 5400rpm, DVD-RW DL, Vista HP
Acer Aspire 5920G-602G25HN vanaf: € 1042,00
Core 2 Duo T7500 2,20GHz, 2GB, 15.4" WXGA 1280x800, 8600M GT 512MB, 250GB 5400rpm, HD-DVD, Vista Ultimate
[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 29-12-2007 01:43 ]
Nou het is niet per definitie mijn eerste Vista ervaring... Ik heb ongeveer 2 maanden Vista op ons media center gehad. Maar het duurde iets van 3 minuten of meer voor ie opgestart was, en dat is een beetje lang voor als je tv wil kijkenCLB schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:38:
[...]
Is het je eerste Vista ervaring of niet...
Als je 'm traag vind geef het even 3 daagjes de tijd en je zal zien dat je laptop daarna retesnel is!
De eerste paar dagen wordt alles geindexeerd en zal je laptop wat trager kunnen zijn dan je verwacht.
BTW: Ik verwacht dat ik m'n 602G25HN maandag (op oudjaarsdag
[ Voor 21% gewijzigd door Electrifying op 29-12-2007 02:26 ]
Verwijderd
In de specs bij tweakers pricewatch en nog vele andere sites zie dat de 5920G 302G25Mi bluetooth heeft. Op andere sites lees is weer van niet.
Als ik in apparaatbeheer kijk zie ik bluetooth apparaten en daarin bluetooth bus-enumirator.
Als ik deze aanklik staat er fabrikant broadcom en verder "dit apparaat werkt correct".
Als ik echter op de bluetooth snelknop klik dan krijg ik te zien "geen apparaat".
Ik heb dus XP geinstalleerd en ook die bluetooth drivers maar nou is dus mijn vraag:
Heb ik nou wel of niet bluetooth? En zo nee, sh*t en zo ja, waarom werkt het nog niet, wat doe ik fout
Op de acer site staat weer van nietVerwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:54:
Snap even iets niet.
In de specs bij tweakers pricewatch en nog vele andere sites zie dat de 5920G 302G25Mi bluetooth heeft. Op andere sites lees is weer van niet.
Als ik in apparaatbeheer kijk zie ik bluetooth apparaten en daarin bluetooth bus-enumirator.
Als ik deze aanklik staat er fabrikant broadcom en verder "dit apparaat werkt correct".
Als ik echter op de bluetooth snelknop klik dan krijg ik te zien "geen apparaat".
Ik heb dus XP geinstalleerd en ook die bluetooth drivers maar nou is dus mijn vraag:
Heb ik nou wel of niet bluetooth? En zo nee, sh*t en zo ja, waarom werkt het nog niet, wat doe ik fout
Mag ik vragen waar je de xp-drivers vandaan hebt?
Kijk eens in de TS misschien?KWM schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:12:
Mag ik vragen waar je de xp-drivers vandaan hebt?
Dit topic is gesloten.