We hebben 20 XP Professional PC's in een leslokaal staan. Allen hebben internetverbinding (als de gebruikers iig de netwerkkaart niet uitzetten. PC's willen updates van Microsoft halen maar krijgen niets binnen en kunnen ook niet installeren. Wie van jullie heeft dit eerder gezien? Ik ben even bezig om de logs eruit te (laten) halen, zodat ik daar ook iets meer kan zien.
Rechten probleem? Misschien dat ze niets mogen installeren?
Is de site wel bereikbaar? Firewall die iets blokkeert? Hebben jullie daar een WUS server (of equivalent) staan?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Verstandig besluit.edjekroketje schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 13:39:
Ik ben even bezig om de logs eruit te (laten) halen, zodat ik daar ook iets meer kan zien.
De Windows Clients - FAQ en de MSKB hebben ook nuttige hints over het troubleshooten van Windows Updates beschikbaar.
Ik breid ook je titel uit naar een iets minder fantasieloze
[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 04-12-2007 14:58 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Niet dat ik weet. andere dingen installeren geeft geen problemen. Volgens mij hebben we Office enz via ditzelfde account geïnstalleerd. Toen heeft het systeem ook niet geprotesteerd.Rechten probleem? Misschien dat ze niets mogen installeren?
Voor zover ik weet zijn alle sites gewoon bereikbaar, we gebruiken een gewoon XS4ALL consumenten lijntje, zonder proxy.Is de site wel bereikbaar? Firewall die iets blokkeert? Hebben jullie daar een WUS server (of equivalent) staan?
Mcafee total protection is geïnstalleerd, zou dat wat uitmaken? WUS server gebruiken we niet... Leek me ook niet nodig met 20 PC'tjes
Ik ga meteen kijkenalt-92 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:57:
[...]
Verstandig besluit.
De Windows Clients - FAQ en de MSKB hebben ook nuttige hints over het troubleshooten van Windows Updates beschikbaar.
Dank, jouw fantasie is beter dan de mijnealt-92 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:57:
Ik breid ook je titel uit naar een iets minder fantasieloze
Ik schop dit topic even omhoog, ik ben met een van de PC's aan de gang geweest, en alles lijkt goed te staan. Ik heb het ook geprobeerd zonder firewall, maar ook dat haalt niets uit. Mijn vraag: waar kan ik zien of de updates al gedownload zijn?
Pagina: 1