Ok, ik heb al 2x eerder een topic geopend over MIDlets:
j2me] Midlet preverify
[Java] Midlet programming. Waar is Commandlistener?
Ik kom telkens een stapje verder, maar niet heel veel :-)
het lijkt mij voor toekomstige generaties beter de topic goed te houden, vandaar dat ik liever een nieuwe open dan dit probleem te gooien onder een andere titel.
Nu heb ik eindelijk een duidelijke tutorial gevonden
http://pizza.cs.ucl.ac.uk/~szachari/palmjava.html
om een Midlet te bakken.
En het is zowaar gelukt. Netjes alle stappen gevolgd van A tot einde en heb een jar file. En deze jar file draait in de emulator. Hoi Hoi.
Maar hij draait niet in mijn phone.
"VM exited abnormally with VM fatal error!"
Mijn mobiel geeft geen fout codes, hoe zoek ik verder uit waarom de mobiele VM niet wil draaien?
(De SUN java emulator draait de code ook niet, en doet een NULL pointer exception, maar de Hello World.java is verbatem geknipt en geplakt)
Iemand raad?
O misschien handig, de jar die ik heb gemaakt:
Helloworld.jar
Misschien dat iemand anders een error message kan krijgen, of kan zeggen of het mobiel wel of niet draait.
j2me] Midlet preverify
[Java] Midlet programming. Waar is Commandlistener?
Ik kom telkens een stapje verder, maar niet heel veel :-)
het lijkt mij voor toekomstige generaties beter de topic goed te houden, vandaar dat ik liever een nieuwe open dan dit probleem te gooien onder een andere titel.
Nu heb ik eindelijk een duidelijke tutorial gevonden
http://pizza.cs.ucl.ac.uk/~szachari/palmjava.html
om een Midlet te bakken.
En het is zowaar gelukt. Netjes alle stappen gevolgd van A tot einde en heb een jar file. En deze jar file draait in de emulator. Hoi Hoi.
Maar hij draait niet in mijn phone.
"VM exited abnormally with VM fatal error!"
Mijn mobiel geeft geen fout codes, hoe zoek ik verder uit waarom de mobiele VM niet wil draaien?
(De SUN java emulator draait de code ook niet, en doet een NULL pointer exception, maar de Hello World.java is verbatem geknipt en geplakt)
Iemand raad?
O misschien handig, de jar die ik heb gemaakt:
Helloworld.jar
Misschien dat iemand anders een error message kan krijgen, of kan zeggen of het mobiel wel of niet draait.
[ Voor 9% gewijzigd door Semyon op 04-12-2007 11:43 . Reden: JAR file als link bijgevoegd ]