Heb eigenlijk hetzelfde probleem als [j2me] midp preverify, maar dat is een 5 jaar oud topic. Ik dacht een nieuw topic is beter dan de oude kicken.
Ik probeer een Midlet te schrijven voor mijn mobiele telefoon in Java.
Ik heb een file: MyMidlet.java
Die compile ik (onder linux) als volgt:
Dan krijg ik netjes een class file. Volgens de standard procedure, wat ik kan vinden op het internet moet ik nu een preverify doen:
De naam echter is wel goed, als ik namelijk MyMidlet veranderd in AapNootMies krijg ik:
Waar is de naam verkeerd van, en waarom?
Als ik de stap oversla en gewoon het resultaat jar, gaat uiteindelijk de VM van mijn phone zeuren dat hij het niet leuk vindt.
Wat doe ik verkeerd? Hoe verander ik het?
Mijn code zover, simpelste waarvoor het toch zou moeten werken?
Ik probeer een Midlet te schrijven voor mijn mobiele telefoon in Java.
Ik heb een file: MyMidlet.java
Die compile ik (onder linux) als volgt:
code:
1
| $ javac -bootclasspath /opt/sun-j2me-bin-2.2/lib/cldcapi11.jar:/opt/sun-j2me-bin-2.2/lib/midpapi20.jar *java |
Dan krijg ik netjes een class file. Volgens de standard procedure, wat ik kan vinden op het internet moet ik nu een preverify doen:
code:
1
2
3
| $ /opt/sun-j2me-bin-2.2/bin/preverify -classpath /opt/sun-j2me-bin-2.2/lib/cldcapi11.jar:/opt/sun-j2me-bin-2.2/lib/midpapi20.jar MyMidlet
Error preverifying class MyMidlet
Class loading error: Wrong name |
De naam echter is wel goed, als ik namelijk MyMidlet veranderd in AapNootMies krijg ik:
code:
1
2
| $ /opt/sun-j2me-bin-2.2/bin/preverify -classpath /opt/sun-j2me-bin-2.2/lib/cldcapi11.jar:/opt/sun-j2me-bin-2.2/lib/midpapi20.jar AapNootMies Error loading class AapNootMies |
Waar is de naam verkeerd van, en waarom?
Als ik de stap oversla en gewoon het resultaat jar, gaat uiteindelijk de VM van mijn phone zeuren dat hij het niet leuk vindt.
Wat doe ik verkeerd? Hoe verander ik het?
Mijn code zover, simpelste waarvoor het toch zou moeten werken?
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| package MyMidlet; import javax.microedition.midlet.MIDlet; import javax.microedition.lcdui.*; public abstract class MyMidlet extends MIDlet { public void startApp () { } public void pauseApp () { } public void destroyApp (boolean unconditional) { } } |