Toon posts:

kan geen partitie maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een probleempje..

ik heb een laptop met vista erop, maar voor school wil ik catia draaien maardie draait weer alleen op xp. hierom wil ik gaan dual booten.

1 probleem ik kan geen extra partitie maken van mijn harde schijf.

ik heb genoeg vrije ruimte: 70gig van de 120gig

en hij wil het gewoon niet doen:(
iig niet met computerbeheer, ik heb ook zotten klooien met partition magic boot nmaar daat geeft hij aleen error aan..

iemand een idee?
bvd, Eddie

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zal toch wat meer info moeten geven. Met alleen "hij wil het niet doen" kunnen we natuurlijk vrij weinig.
Post bijv. eens een screenshot van Disk Manager of van PQ Magic?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Probeer eens de Gparted live CD. Niet bang worden dat het linux is... je kan gewoon klikken ;)

Werkt altijd.

Verwijderd

Topicstarter
als de hdd wil verkleinen via vista dan wil hij geen ruimte vrijmaken
zie screen shot;)

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/4637/screenshot001cr0.jpg

ik dacht er zelf aan om mijn pc gewoon helemaal leeg te amken en alles opnieuw te doen..
os te instaleren ed.

of is er nog hoop?

Verwijderd

Je plaatje doet het niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/4637/screenshot001cr0.th.jpg

srry

nu moet ie het doen;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wist niet dat PartitionMagic werkte met Vista...

Anyway; heb je het al geprobeerd met de rescue disks van PQMagic? Die werken onder een DOS-modus en misschien minder problemen met de bescherming die Vista zichzelf heeft toebedeeld?

Aan de andere kant; een dualboot maken met XP terwijl Vista er al op staat, heeft iets meer voeten in de aarde dan "XP-CD erin, install, next, next, finish". Misschien dat je dat eerst uit wil zoeken voordat je denkt om PQMagic aan de praat wil krijgen?

*edit*
Je hebt niet eens PQMagic?

*edit2*
OM FAQ / Beleid al gelezen?

[ Voor 46% gewijzigd door MAX3400 op 04-12-2007 16:05 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al aandachtig doorgenomen hoe je het in dual boot moet zetten en begrijp het ook, voor zover het kan.

ja ik heb de FAQ al gelezen maar haal er niet veel nuttigs uit.

maar bescherminging van vista als het nog gewoon 70% vrij is op de disk..?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het feit dat je 70% vrij hebt betekend niet dat alle data ook aan het begin staat. Vista kan je partitie alleen verkleinen als er op het te verkleinen stuk geen data staat. Blijkbaar staat er dus iets achterin. Je zou eens een defrag kunnen draaien en dan nog eens proberen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
al geprobeert en leverde niks op

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:21
Ik had hetzelfde probleem, oplossing: Acronis Disk Director
Pagina: 1