Zoals de titel al aangeeft ben ik opzoek naar een nieuwe mobo, dit omdat ik met mijn huidige moederbord problemen had met mijn geheugen. Mijn mobo gaf bij het opstarten van de pc een endless row of bleeps. Dit had met het geheugen te maken maar alle mogelijke oplossing had ik al geprobeerd dus laatste oplossing, bios flashen en nu begrijp je wel dit ging tot mijn spijt niet goed 
Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe degelijk gebouwd moederbord, er zijn echter een aantal eisen en hoewel de meeste makkelijk te vinden zijn zoals am2 slot, pci-e en raid.
Echter omdat mij geheugen op dit moederbord problemen gaf wou ik in iedergeval een moederbord hebben die ditmaal wel met mijn geheugen overweg kan.
Het geheugen dat ik heb Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit, heeft een latency van 4-4-4-12 en ik denk dat het daar mis ging op mijn oude moederbord, voor de kingston gebruikte ik geil met zelfde latency en dit gaf het zelfde probleem omgeruild voor deze kingston. In de tussen periode dat ik moest wachten op het ruilen gebruikte ik 2gb kingston van een vriend, alleen deze had een latency van 5-5-5-15 wat geen problemen opleverde.
Wat mijn moederbord dus moet ondersteunen:
AM2 socket (dualcore als dat niet al standaard am2 is)
PCI-E videokaart
Raid (0)
Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit (4-4-4-12)
Hope,lijk kunnen jullie mij verder helpen
Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe degelijk gebouwd moederbord, er zijn echter een aantal eisen en hoewel de meeste makkelijk te vinden zijn zoals am2 slot, pci-e en raid.
Echter omdat mij geheugen op dit moederbord problemen gaf wou ik in iedergeval een moederbord hebben die ditmaal wel met mijn geheugen overweg kan.
Het geheugen dat ik heb Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit, heeft een latency van 4-4-4-12 en ik denk dat het daar mis ging op mijn oude moederbord, voor de kingston gebruikte ik geil met zelfde latency en dit gaf het zelfde probleem omgeruild voor deze kingston. In de tussen periode dat ik moest wachten op het ruilen gebruikte ik 2gb kingston van een vriend, alleen deze had een latency van 5-5-5-15 wat geen problemen opleverde.
Wat mijn moederbord dus moet ondersteunen:
AM2 socket (dualcore als dat niet al standaard am2 is)
PCI-E videokaart
Raid (0)
Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit (4-4-4-12)
Hope,lijk kunnen jullie mij verder helpen