Toon posts:

Persoonlijk Record! I'm very prowd!

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wilde even mijn enthousiasme met jullie delen. Ik heb het volgende bereikt met een zeer minimaal budget.

Eerst even mijn configuratie en dan de qlue!

Cooler Master CM 690 behuizing. 4x 120mm intake, 2x 120mm outtake @ 18dBi en 1x 80mm achter het mobo ter hoogte van de CPU ook op 18dBi.
Zalman ZM 360B-APS PSU
Asus M2N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz @ 2,932.6Ghz @ 1,4750v met Zalman CNPS 8700LED
Kingston ValueRAM 2x1Gb 2x512Mb 667Mhz 5-5-5-15-(21trc) @ 837,8Mhz 4-4-4-12-(16trc)
1x Nvidia GeForce 7600GT BIOS OC @ 650Mhz & 1610Mhz met Zalman v900cuLED
2x Maxtor Diamondmax 21 250Gb S-ATA2 RAID0
1x Maxtor Diamondmax 21 160Gb S-ATA2 JBOD

Nu draai ik met mijn nieuwe settings een Cinebench 9.5 (niet de 64) van 820!
En een PCMark05 Score van 6774. De beste score in mijn categorie, vandaag behaald dus erg trots!

Met mijn cputje van 74 euro blaas ik met gemak de E6600, E6700 voorbij en ook met ruime voorsprong de AMD 5600+ en net een paar puntjes met Cinebench onder de AMD 6000+ Black Edition. Die draait op 3Ghz en ik op 2,932.6Ghz

Als jullie voltages en andere setting willen weten laat het me dan weten. Ook screenshots zijn geen probleem. Ik vind het echt tof dat ik binnen mijn Similar Configurations met PCMark05 op 1 sta.

De Cooler achter de CPU deed het hem, Mijn CM690 kast heeft daar een mogelijkheid voor en dat beetje extra wat het laatste dat ik nodig had.

Wat is overclocken tog heerlijk! Dit systeem heeft me circa 750 euro gekost over de laatste paar maanden en ik heb nu echt een beest! Alleen binnenkort een andere GPU erin.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Is de patsfactor nu de enige reden van dit topic? :?

Je had beter je processor-oc kunnen posten in het AMD-oc-topic, daar had het zin gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door Jejking op 03-12-2007 22:33 . Reden: Geen sorry nodig hier. ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

750 euro vind ik niet echt minimaal budget hoor :?

Gabriël AM5

Verwijderd

:r reply....

[ Voor 167% gewijzigd door Apen-nootjes op 04-12-2007 16:07 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:04
Laat ook maar

[ Voor 130% gewijzigd door Apen-nootjes op 04-12-2007 16:11 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je, Ik sta gewoon perplex! Wat zijn jullie voor botte mensen zeg! Ik plaats in een forum over overclocken een posting dat ik helemaal gelukkig ben met mijn geslaagde OC en dan krijg ik zulke reacties. Ik had van collega tweakers toch wel een andere reactie verwacht. Ik dacht dat we juist hetgeen van met beperkte middelen toch iets vets te maken een gedeelde liefde/passie hadden. Erg jammer hoor, dat meen ik echt.

Verwijderd

Topicstarter
@Malantur.. Dank je!
Welke voltages wil je graag weten? Dan zoek ik ze even voor je op.

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 22:48 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Gozer, reageer even normaal ofzo :/ En lees gelijk Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics even door.

En je statement dat AMD's niet goed overclocken is ook totale onzin, wat sommige Opteron 165 (1800MHz) processors halen 3600MHz, een 100% overclock.

@TS; dit is inderdaad niet de bedoeling, er is geloof ik een 3Dmark topic waar je je scores kunt showen.

[ Voor 17% gewijzigd door Apen-nootjes op 04-12-2007 16:11 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:46:
@Malantur.. Even een reactie op je vraag hoe oud dat ik ben.. 10 jaar ouder dan jij. Maar dat had je zelf ook al kunnen zien.
Hij vraagt dat aan FragDonkey, niet aan jou :>

Trek je maar niet te veel aan van FragDonkey's reactie, mensen die dat soort taal uitslaat zijn bij mij aan het verkeerde adres.
Verder proficiat met de resultaten; maar de rest heeft wel gelijk dat het eigenlijk geen nieuw topic waard is. Het heeft geen informatieve- of discussiewaarde en als iedereen een topic opent over hun mediocre overclock en hoe leuk ze het wel niet vinden; hebben we iedere dag 10 nieuwe soortgelijke topics in TCA en daar zit ook niemand op te wachten lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door HyperioN op 03-12-2007 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Leonpwner1, Klopt het dat mijn posting hier verkeerd staat? Waar zou ik dat dan moeten plaatsen. Hoewel ik de volgende keer wel 2x nadenk als je begrijpt wat ik bedoel.. lol

Verwijderd

Nielsbuik, trek het je nie aan. Mooie prestatie en leuk dat je het met ons deelt. Gefeliciteerd man.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:50:
Beste Leonpwner1, Klopt het dat mijn posting hier verkeerd staat? Waar zou ik dat dan moeten plaatsen. Hoewel ik de volgende keer wel 2x nadenk als je begrijpt wat ik bedoel.. lol
Zie [Contest] GoT 3DMark Challenge Deel 5 :) Ook kun je hier posten/discussiëren [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 35.

Trek je niets aan van dat soort posts, aan z'n posthistory te zien heeft ie zich ook net pas aangemeld ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 03-12-2007 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok! Het is me duidelijk.. IK had het dus in een ander AMD overclock topic moeten plaatsen.. Foutje.. bedankt! :-) Kan ik dat alsnog veranderen?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Het was niet bot bedoeld hoor Niels, maar ik vind 750 euro niet een beperkt budget dus tja...buiten een leuke CPU is eht gewoon neit zo bijzonder om te delen.....

Gabriël AM5

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:30:
Met mijn cputje van 74 euro blaas ik met gemak de E6600, E6700 voorbij en ook met ruime voorsprong de AMD 5600+ en net een paar puntjes met Cinebench onder de AMD 6000+ Black Edition. Die draait op 3Ghz en ik op 2,932.6Ghz
1: Je bent sneller als de E6600/E6700 in Ghz: Ja. In performance: Nee.
2: Je vergelijkt niet-overclock vs overclock. E6600s gaan 3.8-4.0 Ghz
3: Punt 1 & 2 zijn niet bot bedoeld

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:17

Cidious

The Bloody Gent

^^ duidelijke taal..

Ik vraag me af wat deze persoon denkt met zijn AMD'tje.. dat hij in 1 keer een raket heeft ofzo ipv een vouwvliegtuigje?? want ik vind die pc meer een vouwvliegtuigje dan een raket..
en ik heb nu echt een beest!
:S:S

Ik vind een Core 2 Duo E4300 van 1.8Ghz naar 3.4Ghz op luchtkoeling tillen op 1.5v een betere prestatie dan die gare athlon.. en DAT IS dan een beest.. die verslaat de C2D X6800 (twv zo'n 800 euro) met 3 lengtes voorsprong.. dat is pas beestachtig.. die Athlon niet.. en de rest van je hardware ook niet...

"ValueRam" .. wat uiteindelijk vast wel fouten geeft op die timings en kloksnelheid.. ik geloof niet dat hij van standaard 667Mhz mem 837 kan maken en de timings OOK nog eens zo giga veel strakker kan gooien....
Midrange bejaarde videokaart.. spelletje pac-man dan maar?
ik snap niet wat deze kerel zo speciaal aan deze pc vind??.. VEEL TE VEEL FANS voor die kleine setup.. een hoop opwinding om niks als je het mij vraagd.. helemaal voor dat geld:S

Ik bedoel tis een leuk en degelijk huis-tuin-en-keuken computertje.. benoem dat dan ook zo.. en ga niet opscheppen dat hij de E6600 ver achter zich laat en dat het bang 4 buck is.. (750 euro voor dat is niet echt bang4buck...) Ik heb vorige week een pc voor een vriend van me in elkaar gezet.. voor hetzelfde bedrag.. en geloof me dat hij met ELKE game sneller is.. met ELKE benchmark.. met alles wat je er op los laat..

Kom op zeg.. ik heb het beest niet gezien hoor:S..

Ik loop nu zo te zeiken omdat ik dit soort topics totaal achterlijk en doelloos vind.. en een statement wil maken.. ga alsjeblieft opscheppen bij je schoolvriendjes ofzo.. want volgens mij is dit forum hier niet voor bedoeld.. zet je pc in je profiel.. desnoods in je signature als je er zo trots op bent.. en als je helemaal hopeloos bent, zet je hem op hyves ofzo.. maar dit soort topics slaan nergens op..:S Tenzij je een paar screenshots post en het over je overclock gaat hebben ipv hoe trots je bent op je (in jouw dromen) zogenaamde beest van een computer..

[ Voor 58% gewijzigd door Cidious op 04-12-2007 05:27 ]

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

Verwijderd

playa haters!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn ik ben happy voor je...

echter, screenshots zijn in topics als dit een musthave (cpu-z/coretemp/orthos na 24 uurtjes) en ik ben het toch met een hoop anderen hier eens, 750 euro is geen minimaal budget daarmee bouw je al een ziek monster (als je intels neemt dan :P)

het is bij veel mensen bekend en iemand hierboven heeft het ook al gezegd, Amd's lopen dan mischien op veel hogere Ghz maar de performance ligt bij een intel hoger. het is gewoon een heel andere opbouw in die dingen die het verschil maakt. en jah je moet eigenlijk niet overclocked met non-overclocked gaan vergelijken (beetje oneerlijk ;)) E6600 lopen toch wel al minimaal 3.6Ghz bij overclocks :P

Dit alles neemt nog niet weg dat het leuk is om je processor 50% of meer overgeclocked te hebben en stabiel te draaien.. gefeliciteerd :D

en als je zo graag engels gebruikt in een topictitel... pak er de volgende keer een woordenboek bij "proud" </backstab>

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 07:59 ]

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:56
Niet echt weinig budget...ik moest het met minder doen... en heb meer lol.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 07:57:

Dit alles neemt nog niet weg dat het leuk is om je processor 50% of meer overgeclocked te hebben en stabiel te draaien.. gefeliciteerd :D
2.3 -> 2.9 is geen 50% ;)
27.50% eigenlijk. :+

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-03 11:27

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Paprika schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:14:
[...]

2.3 -> 2.9 is geen 50% ;)
27.50% eigenlijk. :+
die 27.50% haal ik ook op mijn amd 3000+ :s en dat is bas budget hardware.
alsnog een leuk resultaat van Niels

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 17:39
Laat dit nou maarr....

[ Voor 92% gewijzigd door Apen-nootjes op 04-12-2007 16:14 ]

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

Verwijderd

Kom op, anders doe je even normaal? :/
De TS heeft een overclock waar hij blijkbaar erg trots op is, en hij wil het laten zien aan ons.
Hij is gewoon enthousiast, laat hem toch mooi :) Ik vind het wel leuk dat hij het post, misschien was het een beetje overbodig om er een apart topic over te maken...maar enthousiasme is leuk. ;)
Als iedereen een topic gaat maken voor een PR dan zou het een beetje een zooitje worden, akkoord, maar gelukkig doet niet iedereen dat. :)

Bovenaan mijn reply vakje zie ik staan:
Respecteer ten alle tijden je mede-users, zij komen hier ook voor hun lol.
Als je het geen indrukwekkende overclock vindt (toegegeven, dat vind ik het ook niet), kun je dat ook op een normale manier zeggen, akkoord? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Apen-nootjes op 04-12-2007 16:14 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:04
Het is nog altijd op lucht koeling, niet echt gemakkelijk om daarmee een overclock te halen van 50%.
Ik heb zelf soortgelijk systeem voor €500 gekocht, en als je daarmee kan overclocken tot de speeds van AMD's 2e beste dualcore dan is dat niet slecht.

Accoord, niet echt spectaculair genoeg om zelf een topic te maken, maar dat is geen reden om iemand af te kraken. Het voltage staat nog altijd op 1,4750V, en dus vermoed ik dat dat nog wel wat hoger kan en dan kan je hem misschien wel stabiel krijgen op 3,2GHz. Dan komt het op hetzelfde neer als een 6400+ die het dubbele van de prijs kost in vergelijking met een 4400+.

Kan je ook nog even de voltages van je geheugen erbij zetten?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Heeft eens iemand een Topic fout geplaats, gaan jullie er overheen alsof het een of andere idioot is. Doe toch eens eventjes normaal!

Niet iedereen weet wat de aller aller beste prijs voor hardware is,
niet iedereen weet wat de allerbeste overclock is.
Er is geen definitie voor een beestachtige overklok, dus als de topic starter dat vindt dan is dat zijn mening.

Goed, hij had het ergens anders moeten posten, maar deze ophef is absurt!

@ de TS

Toch een vrij nette overclock van de 4400+, zeker voor die luchtkoeler.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi nielsbuik,

Zoals je ziet is dit niet echt heel erg bijzonder, vandaar dat dit topic op slot gaat, wat me echter wel opvalt is dat er hier erg bot en negatief gereageerd wordt in het topic, wat ook niet de bedoeling is.. Dat weten jullie jongens, valt me echt vies tegen...

[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 04-12-2007 16:15 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.