Toon posts:

Gigabyte-p35-ds3l, wat kan ik nu doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem..
Een redelijk groot en vervelend probleem.
De computer is stuk. Ik dacht zelf dat het moederbord stuk was. Dus had hem rma gestuurt naar Azerty. Die zijden dat hij niet stuk was.. Ooh verrek dat word een dure.
Maarja toen had ik nog niets aan mijn computer. Dus heb ik hem naar de lokale computer shop(Driebond-Computers, www.driebond-computers.nl) gebracht voor een test. Daar kwam weer uit dat het moederbord stuk was. Dus ik naar azerty mailen wat ik nu moest. Die zeiden stuur maar naar ons. Prima, zo gezegd zo gedaan. Na een dikke week wachten(en inmiddels een maand zonder eigen pc) krijg ik tehoren dat het moederbord volgens hun NIET stuk is.

Nou zit ik dus met een computer waarvan volgens mij het moederbord gewoon stuk is.
Maar wat kan ik doen? Ik heb nu dus een computer waar ik niets mee kan.

Wat zouden jullie doen? En belangerijker, hoe krijg ik mijn computer weer tot leven?

Verwijderd

Heb precies hetzelfde gehad met een soortgelijk mobo, ook Gigabyte P35. Geef de specs van je PC eens? Vooral je voeding.

Check ook even de volgende topics:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1242645/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1248791/

Ik heb hem teruggestuurd naar Salland Automatisering, nieuwe gekregen, werkte wederom niet. Had het idee dat die eerste nooit getest is bij Salland, de tweede wel en die werkte volgens Salland wel goed. Heb het probleem uitgelegd dat het gewoon een kutbord is die zogenaamd compatible is maar voor geen meter werkt met veel systemen. Heb toen een Asus P5K gekregen die het wel goed doet.

Heb echter achteraf het idee dat als ik een andere voeding had gebruikt het wel had gewerkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 18:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een seasonic voeding van 450 watt.
Verder een Pentium D 805
2 balkjes van 512 mb ddr2 pc 5300 geheugen van Twinmos
7600GS videokaart
320 Gb Western Digital hardeschijf.

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-05 07:31

DarkKnight

Narf

Nou, uhm, ik zou eens kijken of je ergens een betere voeding vandaan kan halen om te testen.

Zelf had/heb ik eenzelfde ervaring met een P35-DS3R, welke ik ook dacht dat DOA was, doordat er geen piepjes of POST of wat dan ook gebeurde. Alles getest, van videokaart tot alle geheugenbanken etc. Zonder resultaat dus mobo teruggestuurd naar Cool-Prices en die stuurden me direct een nieuw mobo (een rev 2.0 trouwens ipv 1.0 :) ), maar zelfde probleem. En ik wilde het nieuwe mobo ook weer DOA sturen, maar bedacht toen dat ik voor de zekerheid toch nog even met een andere voeding zou kunnen proberen.

Dus heb ik de Enermax voeding uit mijn andere pc gehaald en die erbij gedaan. Waarbij de Enermax EG-465P-VE de hoofd 12v en cpu 12v leverde en mijn originele Antec SmartPower 450W de PCI-E en extra 4pins aan de hoofd 12v. En warempel, het mobo bootte gewoon zonder probleem.
Helaas kan ik niet de Enermax alleen aansluiten aangezien die geen PCI-E molex heeft (tja, nog een ATX v1.2 voeding van ong. 5 jaar oud ofzo).

Maargoed, ik heb nu een Zalman 600w voeding in bestelling en heb er vertrouwen in dat die wel gewoon zal werken. Waarbij ik dus vermoed dat de Gigabyte P35 mobos nogal veel vermogen vragen bij bootten, welke mindere/zwakkere voedingen niet kunnen leveren.
Ik heb geen idee hoe goed Seanonic als merk bekend staat, maar als een Antec van 450w (oké, wel een van de mindere Antec voedingen) problemen geeft, dan vermoed ik dat bij jou daar ook het probleem zou kunnen liggen.

ps. Even voor de duidelijkheid: zelfs zonder cpu, RAM en vid kaart wilde het mobo niets doen op mijn Antec voeding. Nogal vreemd, maarja als iemand het mij kan verklaren, graag 8)7 .

[ Voor 7% gewijzigd door DarkKnight op 03-12-2007 20:56 ]

“If it’s not broken, you didn’t try hard enough.”

Verwijderd

Topicstarter
Heb eerst maar vriendelijk gevraagd of hij ook geruild kan worden voor een Asus P5K die schijnt minder problemen te hebben.

Of gaat dat niet helpen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:19:
Heb eerst maar vriendelijk gevraagd of hij ook geruild kan worden voor een Asus P5K die schijnt minder problemen te hebben.

Of gaat dat niet helpen?
Bij mij dus wel, zoals ik postte.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 00:11:
[...]

Bij mij dus wel, zoals ik postte.
Mooi, deel van het geld van azerty terug gekregen(bord koste me 85 euro)
Heb slechts 70 terug gekregen omdat hij er "gebruikt" uit zag.. Maar daartegen over stond dat ze niet begonnen zijn over "onnodige" RMA kosten.

Nu de computer boer die mijn computer getest had er een Asus P5K in laten zetten.. En weer gaan met die banaan, daar heeft hij hem immers mee getest. Dus dom dat ik ga vragen aan jullie of het werkt.

Rizz0 & alle anderen vriendelijk bedankt voor jullie hulp!
_/-\o_
Pagina: 1