Toon posts:

P35C-DS3 icm E6750 geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van mn gigabyte P35C-DS3 en C2D E6750 krijg ik geen beeld. De VGA kaart is getest en werkt goed. Een ander mobo met eigen proc en geheugen werkt goed in dezelfde case op dezelfde voeding, dus daar zou het ook niet aan moeten liggen.

Kan het eraan liggen dat ik misschien de koeler eerst te losjes gemonteerd heb en de CPU in die korte tijd dat de pc aanstond zo verneukt heb? Lijkt me sterk eerlijk gezegd, aangezien hij er wel redelijk strak op stond.

Of zou het zou het eraan kunnen liggen dat de bios op het moederbord nog niet recent genoeg is om de E6750 te laten werken? Zou een zwart beeld in dat geval het resultaat zijn?
Ik heb moederbord revisie 1.1, maar heb niet kunnen vinden welke bios hier standaard opstaat.

Tips zijn welkom.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 10:30
Wat gebeurd er wel ?
Gaat de voeding aan de fannetjes draaien komen er piepjes uit?

Iets meer info en kijk in de faq voor hangen en opstart probs.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn geen piepjes, voor de rest draaien alle fans en de videokaart dus de voeding werkt.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 11:39
Ik heb zelf een rev 1.0 P15-DS3 icm een E6550 welke prima werkt, dus ik gok dat jou moederbord ook gewoon capable zou moeten zijn om deze CPU te gebruiken. Ben je toevallig niet de 4-pins 12v stekker vergeten, of heeft je voeding sowieso genoeg vermogen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 450W voeding met alleen het mobo, de proc en een 7900GT erop. Zou genoeg moeten zijn lijkt me.

Ben nu ook de hele tijd bezig geweest met onderdelen uitwisselen tussen twee cases en het komt erop neer dat zodra mn mobo/cpu combinatie in het spel komt alles ermee ophoudt.

Ik zie eigenlijk maar twee mogelijkheden, of de proc/mobo is DOA, of ze zijn incompatible met deze bios.

Zou een bios die geen support heeft voor de e6750 inderdaad een zwart beeld opleveren zoals bij mij het geval is?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 11:39
Dit moederbord geeft standaard al support voor een FSB van 1333Mhz, en dus vrijwel zeker ook aan elke CPU die gebruik maakt van die bus uit de C2D serie..

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:43:
Zou een bios die geen support heeft voor de e6750 inderdaad een zwart beeld opleveren zoals bij mij het geval is?
Nee, in principe niet. Hooguit dat hij de CPU niet weet te identificeren, dus dan zegt hij "Unknown CPU" tijdens POST. Bij jou lijkt het er meer op dat er gewoon iets defect is (en moederbord is dan het meest waarschijnlijk, defecte CPU's zie je eigenlijk niet zoveel).

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende topic gevonden:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1242645

Ik heb precies dezelfde case en voeding, dus denk dat ik het mobo maar ga terugsturen.

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:51:
Heb het volgende topic gevonden:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1242645

Ik heb precies dezelfde case en voeding, dus denk dat ik het mobo maar ga terugsturen.
Stuur je bord maar terug. Is idd dood. Ik en mijn broertje hebben precies hetzelfde gehad. Alleen maar fan activiteit en verder niets. Je CPU sloop je hier niet mee. Ander / nieuw bord erin en het systeem werkt weer.

Misschien is het een idee om een sticky te maken hiervoor?! Dit probleem komt wel erg vaak voor,

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:43:
Het is een 450W voeding met alleen het mobo, de proc en een 7900GT erop. Zou genoeg moeten zijn lijkt me.

Ben nu ook de hele tijd bezig geweest met onderdelen uitwisselen tussen twee cases en het komt erop neer dat zodra mn mobo/cpu combinatie in het spel komt alles ermee ophoudt.

Ik zie eigenlijk maar twee mogelijkheden, of de proc/mobo is DOA, of ze zijn incompatible met deze bios.

Mijn 300watt voeding trekt de setup in mijn sign. ook dus dat moet het probleem niet zijn.
Pagina: 1