Muziek verdwenen, geen ruimte vrijgekregen

Pagina: 1
Acties:

• WeZet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik zit met een enorm groot probleem!

Ik heb vanmiddag mijn externe harde schijf (NTFS geformateerd) op mijn Macbook aangesloten, waarmee ik alleen kan lezen en niet schrijven (Door NTFS i.p.v. FAT-32 (Kan maar maximaal 4 GB per overdracht!), ook weer zo'n probleem) en mijn muziek in Itunes geimporteerd, ik had de optie "Automatisch bestanden naar bibliotheek kopieren al lang uit staan. Na afloop wilde ik alle bestanden in mijn afspeellijst verwijderen, alleen dat duurde iets te lang dus trok ik de usb-stekker eruit, en wat bleek: Al mijn muziek is weg (33.000 nummers!), op 500 nummers na! Maar wat al helemaal gek is: Mijn harde schijf geeft aan dat er nog net zoveel ruimte vrij is, als toen de muziek er nog op zat!

Is er een manier om de muziek terug te halen? En hoe zit het met de ruimte die niet vrijgekomen is?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:34

Garyu

WW

Je hebt in een read-only mode iTunes zover gekregen om dingen te gaan wissen van die harde schijf? Lijkt me redelijk onmogelijk? Staan de nummers wel op je Macbook?

Waarschijnlijk kan een disk-repair tooltje de boel nog wel redden, maar in ieder geval tip 1: niets schrijven naar die harde schijf...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

OM FAQ / Beleid: Hoe krijg ik verloren gegane data terug?
Verder: handig, de usb stekker eruit trekken tijdens een schrijfactie (als ik het goed begrijp) :/

• WeZet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik weet het, het was heel stom om de stekker er uit te trekken, maar aangezien mac er toch niet op kan schrijven leek me het geen geweldig probleem. Ik kan de bestanden gelukkig wel vinden met een file recovery programma, maar hoe krijg ik die ruimte terug zonder te formateren, want er wordt nog steeds aangegeven dat de ruimte vol is

Verwijderd

WeZet schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:29:
(Door NTFS i.p.v. FAT-32 (Kan maar maximaal 4 GB per overdracht!), ook weer zo'n probleem)
FAT32 = 4GB maximum file grote. Heeft voor de rest niets te maken met hoeveel je per overdacht kan verplaatsen.