Toon posts:

Harddisk crash, kan bestanden wel zien, niet kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hd is laatst gecrasht en nu heb ik die in een andere pc bijgestoken.
Hij wordt in die pc gewoon herkend en de bestanden zijn ook gewoon te zien. Maar door de mappen bladeren gaat langzaam en de pc hangt om de 10 seconden.

Ik wil een aantal documenten en fotos kopieeren van die schijf, maar bij sommige bestanden blijft die hangen en zegt die na een paar minuten kan bestand niet kopieeren en dan kun je weer opnieuw beginnen met kopieeren en dan hangt de pc ook nog eens om de 10 seconden, dus het schiet niet echt op.

Is er een programma dat de bestanden kan kopieeren en de beschadigde overslaat of heeft iemand hier een andere oplossing voor. Ik wordt er echt helemaal gek van 8)7

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou aanraden om te proberen om een ghost te maken van die HDD voordat 'ie echt overlijdt. Gebruik hiervoor Norton Ghost of Acronis TrueImage...

Die images kan je later gewoon mounten en bestanden redden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, heb nu de meeste bestanden kunnen kopieren met Acronis TrueImage, duurde wel lang.

Maar nu heb ik een pst bestand voor mijn mail van 600 mb. Waar veel belangrijke informatie in staat, alleen is dat bestand beschadigd en ik kan die dus niet kopieren met acronis true image of windows explorer.

Is er enige mogelijkheid om dat bestand of delen daarvan te redden zodat ik die met scanpst kan repareren, dat lukt nu niet omdat de hardeschijf heel moeilijk te bereiken is het bestand selecteren zorgt al voor een lag van 5 seconden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PST-files zou ik niet delen (over een netwerk). Microsoft ondersteunt dit niet en als er dan wat fout gaat, ben je ook goed de klos.

Hoogstens kan je inderdaad proberen je schijf als slave in een PC te hangen en dan SCANPST uit te voeren direct naar het pad waar het PST-bestand staat (anders ben je weer 3 minuten aan het browsen naar het goede pad).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is het probleem, het bestand is 600 mb en als ik met scanpst het bestand selecteer en op start druk dan slaat scanpst vast en na een tijdje begint ie, maar na 12 uur is er nog niks verandert. Ik probeer het bestand eerst naar de andere schijf te kopieeren maar dat wil ook niet lukken. Iemand nog een andere oplossing?

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:14
Ontrack EasyRecovery of Stellar zijn programma's die mij nog nooit in de steek hebben gelaten.
Pagina: 1