Na mijn eerste custom made .tks file om de BCD3000 goed te laten samenwerken met de volledige versie van Traktor 3.x, heb ik een andere versie gemaakt.
Voor alle duidelijheid, in mijn versies werken ALLE knoppen, faders, scratchwheels e.d. zoals het hoort.
Geen mankementen dus. Ik vermeld deze correcties dan ook niet, hoewel deze correcties voor velen al een verademing zullen zijn.
(Niet zomaar is die eerste versie al bijna 200 x gedownload in 2 weken tijd.)
Alleen de wijzigingen ten opzichte van de standaard settings (zoals je die in de LE versie hebt), zal ik hieronder vermelden.
Deze versie houdt het volgende in:
De settings van de software lay-out heb ik heel basic gehouden, zodat je alles naar eigen smaak kunt inrichten. Eigenlijk zoals in de LE versie.
Standaard staat de "Key Deck A+B" nu ingeschakeld.
Wil je dit niet, schakel ze dan gewoon uit met je muis.
Bij de volgende herstart van Traktor zullen ze dan uit blijven.
De MIDI settings daarentegen vormen de belangrijkste wijzigingen:
- De "Key Deck A+B" button schakelt nu tussen joggen in de decks (standaard) en de files browser.
Deze button hoef je NIET ingedrukt te houden voor een goede werking!
Het is dus een echte switch/toggle geworden.
1 x indrukken = browser/tracks selecteren
nog een keer indrukken = terug, oftewel decks joggen en scratchen.
Ingedrukt werkt het als volgt:
Met de linker jogwheel scroll je door de browser TREE.
Met de linker BEND buttons open of sluit je de diverse onderdelen daarvan.
Met de linker CUE button laadt je een gekozen track in deck A.
Met de rechter jogwheel scroll je door de track nummers in de browser LIST.
Met de rechter BEND buttons scroll je per pagina door de browser LIST.
Met de rechter CUE button laadt je een gekozen track in deck B.
Daarbij heb ik gekozen dat de LED brandt als deck control van toepassing is, en uit is als de browser functie in werking is.
Dit heb ik zo gekozen om het duidelijker te maken wanneer de decks aangestuurd worden door de jogwheels.
Het is namelijk erg onprettig wanneer je denkt te gaan browsen, en plotseling een van de decks een slinger in het geluid geeft.
Verder heb ik de gevoeligheid voor het scratchen iets verhoogd.
Bij dit alles dien je de BCD3000 driver gewoon op de Standard settings te laten staan.
Advanced settings zijn dus overbodig.
Alles is gemaakt en getest voor gebruik met een Windows (XP) systeem.
Andere besturingssystemen zijn dus allesbehalve gegarandeerd van eenzelfde werking.
Deze tekst heb ik (min of meer) ook in het Engels toegevoegd bij de bestanden.
Ik doe dat bewust in het Engels voor de internationale gebruikers, want wij Hollanders en Vlamingen begrijpen Engels nu eenmaal een heel stuk makkelijker dan andersom.
Ik verwacht dat er hierna nog wel wat updates of andere smaken gaan komen, daarom heb de .tks een versienummer meegegeven.
Deze versie heet dan ook "Da.Browser.01b"
Het lijkt om een beta te gaan, maar dat is niet helemaal waar.
Alles is stabiel, alleen zou een kleine tweak nog mogelijk zijn, vandaar de b erachter.
Mijn files stel ik ter beschikking onder de naam "DJ Arno" op meerdere forums.
Hier is het (nog) gewoon "blinkie". De oude naam waarmee ik ooit hier geregistreerd heb.
Als ik het belangrijk ga vinden om ook hier onder DJ Arno te gaan posten, dan laat ik dat wel weten.
Hier kun je de files downloaden:
http://www.box.net/shared/a1rtz8uuri
Veel plezier en succes!
DJ Arno