Het grote BCD-3000 Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 21.679 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo collega DJ's,

Na die ellenlange topic over de BCD2000, die langzaamaan verweven werd met de BCD3000, dacht ik dat het wel zinvol is voor een topic specifiek voor de BCD3000.
En dan eigenlijk alleen in combinatie met Traktor 3.x software.
Niet omdat ik andere software afkeur, maar puur omdat het anders weer een zooitje ongeregeld wordt (dat zal denk ik toch niet te voorkomen zijn, maar als je het niet probeert...).
Natuurlijk mag andere software ter sprake komen in een vergelijk oid, maar het is niet de bedoeling dat dit topic een allegaartje wordt, waarbij er complete discussies ontstaan over problemen e.d. met bijv. Virtual DJ of de BCD2000. Open daar dan gewoon een nieuw topic over.
Ik hoop dat mijn zegje werkt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn eerste custom made .tks file om de BCD3000 goed te laten samenwerken met de volledige versie van Traktor 3.x, heb ik een andere versie gemaakt.

Voor alle duidelijheid, in mijn versies werken ALLE knoppen, faders, scratchwheels e.d. zoals het hoort.
Geen mankementen dus. Ik vermeld deze correcties dan ook niet, hoewel deze correcties voor velen al een verademing zullen zijn.
(Niet zomaar is die eerste versie al bijna 200 x gedownload in 2 weken tijd.)
Alleen de wijzigingen ten opzichte van de standaard settings (zoals je die in de LE versie hebt), zal ik hieronder vermelden.

Deze versie houdt het volgende in:
De settings van de software lay-out heb ik heel basic gehouden, zodat je alles naar eigen smaak kunt inrichten. Eigenlijk zoals in de LE versie.
Standaard staat de "Key Deck A+B" nu ingeschakeld.
Wil je dit niet, schakel ze dan gewoon uit met je muis.
Bij de volgende herstart van Traktor zullen ze dan uit blijven.

De MIDI settings daarentegen vormen de belangrijkste wijzigingen:
- De "Key Deck A+B" button schakelt nu tussen joggen in de decks (standaard) en de files browser.
Deze button hoef je NIET ingedrukt te houden voor een goede werking!
Het is dus een echte switch/toggle geworden.
1 x indrukken = browser/tracks selecteren
nog een keer indrukken = terug, oftewel decks joggen en scratchen.

Ingedrukt werkt het als volgt:
Met de linker jogwheel scroll je door de browser TREE.
Met de linker BEND buttons open of sluit je de diverse onderdelen daarvan.
Met de linker CUE button laadt je een gekozen track in deck A.
Met de rechter jogwheel scroll je door de track nummers in de browser LIST.
Met de rechter BEND buttons scroll je per pagina door de browser LIST.
Met de rechter CUE button laadt je een gekozen track in deck B.

Daarbij heb ik gekozen dat de LED brandt als deck control van toepassing is, en uit is als de browser functie in werking is.
Dit heb ik zo gekozen om het duidelijker te maken wanneer de decks aangestuurd worden door de jogwheels.
Het is namelijk erg onprettig wanneer je denkt te gaan browsen, en plotseling een van de decks een slinger in het geluid geeft.

Verder heb ik de gevoeligheid voor het scratchen iets verhoogd.

Bij dit alles dien je de BCD3000 driver gewoon op de Standard settings te laten staan.
Advanced settings zijn dus overbodig.

Alles is gemaakt en getest voor gebruik met een Windows (XP) systeem.
Andere besturingssystemen zijn dus allesbehalve gegarandeerd van eenzelfde werking.

Deze tekst heb ik (min of meer) ook in het Engels toegevoegd bij de bestanden.
Ik doe dat bewust in het Engels voor de internationale gebruikers, want wij Hollanders en Vlamingen begrijpen Engels nu eenmaal een heel stuk makkelijker dan andersom. :)

Ik verwacht dat er hierna nog wel wat updates of andere smaken gaan komen, daarom heb de .tks een versienummer meegegeven.
Deze versie heet dan ook "Da.Browser.01b"
Het lijkt om een beta te gaan, maar dat is niet helemaal waar.
Alles is stabiel, alleen zou een kleine tweak nog mogelijk zijn, vandaar de b erachter.
Mijn files stel ik ter beschikking onder de naam "DJ Arno" op meerdere forums.
Hier is het (nog) gewoon "blinkie". De oude naam waarmee ik ooit hier geregistreerd heb.
Als ik het belangrijk ga vinden om ook hier onder DJ Arno te gaan posten, dan laat ik dat wel weten.

Hier kun je de files downloaden:
http://www.box.net/shared/a1rtz8uuri

Veel plezier en succes! :*)

DJ Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:42
Even een reaktie van een (tevreden) BCD3000 gebruiker.

Ik ga je file ook eens proberen. Ik ben zelf ook aan het klooien gegaan en een aardig werkend iets gemaakt, maar de ledjes van de bcd3000 werkten icm. traktor 3 niet.

Werken alle led-jes nu wel met traktor 3, en voor de algemene info, waar/hoe stel je dat in?

[ Voor 64% gewijzigd door JelleMan op 21-11-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik heb nogal last van een crashende BCD3000.
Dan ben ik lekker bezig in Traktor (de bijgeleverde software), en gaat het geluid haperen.
Als ik de software herstart, werkt het weer even. Totdat hetzelfde probleem zich wederom voordoet.

Ook bij behringer geen nieuwere drivers oid te vinden.
Iemand een oplossing?

[ Voor 18% gewijzigd door MetZyZteM op 21-11-2007 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
MetZyZteM schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:03:
Ik heb nogal last van een crashende BCD3000.
Dan ben ik lekker bezig in Traktor (de bijgeleverde software), en gaat het geluid haperen.
Als ik de software herstart, werkt het weer even. Totdat hetzelfde probleem zich wederom voordoet.

Ook bij behringer geen nieuwere drivers oid te vinden.
Iemand een oplossing?
Hoe kun je nu een oplossing verwachten als je totaal geen info vermeldt. :?
Werk je met een laptop of desktop?
Beknopte specs vermelden.
Welk besturingssysteem?
Welke versie van Traktor LE gebruik je?

Je spreekt van crashen en haperen, dat zijn toch echt 2 verschillende dingen.
Ik neem aan dat je alleen haperen bedoelt.

In het algemeen kun je kijken naar de volgende zaken:
- Zorg ervoor dat je muziekfiles technisch in orde zijn, dus OOK de tags!
- Zorg ervoor dat AL je tracks ge-analyseerd zijn door de software voordat je begint met mixen.
- Draai (vooral op een laptop) GEEN wifi, netwerk, bluetooth, firewall, anti-virus e.d.
- NOOIT op de accu draaien!
- Geen power savings (voor je laptop accu) gebruiken, of zelfs je accu verwijderen.
- Draai GEEN andere programma's ernaast, dus ook geen mail, screensavers, achtergrondjes e.d.
- Zorg ervoor dat er nog een paar GB vrije ruimte op je opstartschijf is ivm virtueel geheugen e.d.

Let wel, de ene computer heeft nergens last van terwijl alles ernaast draait, terwijl een andere zo kaal mogelijk moet zijn.
Dat heeft meestal te maken met de computer hardware en/of processen die actief zijn.
Traktor heeft hier sowieso een heel stuk minder last van dan Virtual DJ.
Als je daar de ellende over leest...

Omdat dit soort probleempjes al vaker aan de orde zijn geweest in diverse forums, heb ik het idee dat je nog geen enkele moeite hebt gedaan hiernaar te zoeken.
Ik wil je graag helpen, maar dan verwacht ik ook enig meedenken en vooral moeite van jouw kant.

Verwijderd

Hallootjes,
Sinds kort ben ik in trotse bezit BCD3000 ism Traktor 3.0
Waar kan ik jouw geoptimaliseerde .tks file downloaden?

Greetz

DJ XLR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Afbeeldingslocatie: http://www.daanhoogeveen.com/tweakers/bcd-3000-header.jpg

omdat het vorige topic eigenlijk bedoeld was voor de BCD-2000 (de voorloper) en deze wat vol en on-overzichtelijk werdt, heb ik maar een BCD-3000 topic geopend.

Software
Software die bij de BCD-3000 standaard geleverd wordt is Traktor DJ 3 LE, dit is een uitgeklede versie van Traktor DJ 3, met daarin al de Midi-rules, en aansturing ingebakken.

Bekijk hieronder een overzicht van de op dit moment ondersteunde software, en welke extra's daar eventueel voor nodig zijn om het te kunnen laten werken.
Software Pakketondersteuningopmerkingen
Traktor DJ 3 LE Ja (Native) Standaard bijgeleverd
Traktor DJ 3 Ja TSK files gemaakt door Blinkie
BPM Studio ? Persoonlijk nog niet getest
Virtual DJ ja vanaf versie 5.5
djDecks Ja

Heb je zelf een software pakket getest, en werkt het ? PM me even, dan zet ik het er tussen.
zo kunnen we een zo groot mogelijk overzicht opbouwen

BCD-3000 i.c.m Laptops
Het is algemeen bekent onder de gebruikers dat de BCD-3000 in combinatie met Laptops nog al eens problemen geeft, vaak gaat het hierbij om vastlopers, of heel erg traag/haperend geluid.
dit treed alleen op als de bcd ook als geluidskaart functioneert. een lose (usb) geluidskaart lost dit probleem al op.
er zijn al redelijk wat tips voorbij gekomen om deze problemen de kop in te drukken, dit werkt bij sommige gebruikers perfect, en bij andere weer totaal niet, hieronder een opsomming van de meest gebruikte tips:
  • Schakel de Accu uit
  • Schakel de Wireless netwerk kaart uit
  • Schakel alle overbodige hardware uit ( zoals Bluetooth, IR, ect )
heb jij nou iets gevonden wat helpt, PM het even, dan zet ik het er tussen
Vista Support
Onder de verschillende tweakers hier, is gebleken dat Vista 32-bit en de BCD-3000 geen problemen op leverd, mits de software op XP SP2 compatible modus wordt gedraait.

in Vista 64-bit, blijken er nog al wat problemen te zijn met de drivers, een oplossing hiervan is tot op dit moment bij mij nog niet duidelijk.
Handige Links
Reviews
Video Review
BCD-3000 i.c.m Viritual DJ (VDJ forum)

Link naar Behringer site

Deze starters post is nu nog erg kaal, ik zal het z.s.m bijwerken

Adion bedankt voor aanvulling
Blinkie bedankt voor aanvulling en TSK files
JelleMan bedankt voor Links

[ Voor 14% gewijzigd door _trickster_ op 08-12-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:24
(jarig!)
De MIDI messages van de BCD-3000 zijn identiek aan die van de BCD-2000.
Ook de BCD-3000 wordt dus volledig native ondersteund in djDecks.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:02:
Na mijn eerste custom made .tks file om de BCD3000 goed te laten samenwerken met de volledige versie van Traktor 3.x, heb ik een andere versie gemaakt.
......
Hallo, ik heb als bcd-3000 gebruiker een groot topic geopend, waarin alle nieuwe dingen gepost kunnen worden na aanleiding van het BCD-2000 topic,

Ik als trotse gebruiker van jou Traktor 3 files, zou graag ook een linkje onder vermelding van jou naam willen maken in de starters post naar jou files, mag dat ?

PS. alles werkt nu perfect bij mij met jou files, alleen je Jog-wheels doen helemaal niks :?., klopt dat ? of moet ik hier zelf nog wat voor toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 07:04

GforceNL

Out of memory....

Super post, hoop dat de startpost snel uitgebreid wordt. Heb hem zelf zaterdag in huis gehaald maar kan hem pas over 2 weken gebruiken( vrouw heeft hem in beslag genomen omdat het mn verjaardags cadeau is.)

Onder Vista was de setup pijnloos en na 10 minuutjes was ik vrolijk aan het draaien, zoals gezegd gewoon de setup starten onder XP SP2 compatible modus en hij draait gewoon. (tip voor de start post?)

Iemand nog leuke links voor plugins voor Traktor LE? Is het mogelijk om buiten de standaard effecten nog meer effecten te laden?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
volgensmij is het niet mogelijk om bij de LE versie extra plug-ins te laden,
ook heb ik gelezen dat het bij de full version van traktor, lastig is omdat er (nog) geen VST plug-in support is, dat vinden redelijk wat mensen een groot nadeel van traktor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_trickster_ schreef op maandag 03 december 2007 @ 00:17:
[...]Hallo, ik heb als bcd-3000 gebruiker een groot topic geopend, waarin alle nieuwe dingen gepost kunnen worden na aanleiding van het BCD-2000 topic,
Beetje dubbelop, denk ik?
Ik als trotse gebruiker van jou Traktor 3 files, zou graag ook een linkje onder vermelding van jou naam willen maken in de starters post naar jou files, mag dat ?
Hoe meer mensen hun apparatuur optimaal kunnen gebruiken, hoe beter.
Daar doen we het voor, toch?
PS. alles werkt nu perfect bij mij met jou files, alleen je Jog-wheels doen helemaal niks :?., klopt dat ? of moet ik hier zelf nog wat voor toevoegen.
Als het goed is, werken de jogwheels in de "standaard mode" oftewel midi page 1, als jog.
Wanneer je de "Key Deck A + Deck B" button indrukt, werken de wheels om te scrollen in de browser list en tree.
Alles is geconfigureerd voor gebruik van Traktor 3.3 (full edition) samen met de BCD3000 op een Windows (XP) computer. BCD3000 drivers gewoon op "Standard" gebruiken.
Heb jij deze configuratie ook, en werkt het toch niet, dan zit er bij jou iets niet lekker.
Ik heb het meerdere malen getest, ook met een compleet nieuwe installatie, en het werkt feilloos.
Het kan wellicht een oorzaak zijn dat je de BCD3000 drivers op "Advanced" hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:46:
Waar kan ik jouw geoptimaliseerde .tks file downloaden?
Weer zo iemand die niet leest, ...zucht... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_trickster_ schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:42:
volgensmij is het niet mogelijk om bij de LE versie extra plug-ins te laden,
ook heb ik gelezen dat het bij de full version van traktor, lastig is omdat er (nog) geen VST plug-in support is, dat vinden redelijk wat mensen een groot nadeel van traktor.
Met andere woorden, er kunnen voor Traktor GEEN plug-ins geladen worden, LE of Full.
Inderdaad GEEN VST support. En weer inderdaad, ook dat vind ik het grote nadeel van Traktor.
Verder vind ik Traktor top!

Verder meld je in de starters post dat Traktor DJ3 de BCD3000 NATIVE ondersteund.
Dat is niet helemaal waar. De LE heeft wel degelijk Native support, oftewel dedicated settings, maar de full version (DJ Studio 3) ontbeert deze settings, althans, het werkt niet zoals het zou moeten.
Raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Zo, ik heb even de twee topics gemerged naar dit topic, TS is dus een beetje opgeschoven helaas. Live with it ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Mbt de laptops zou het ook nog een groot verschil uit kunnen maken of je een 4200, 5400 of 7200 rpm schijf hebt. zeker bij de eerste zal het niet soepel lopen op het moment dat je teveel processen hebt lopen of meerdere dingen tegelijk inlaadt. Bij een 7200 schijf zal dit niet het geval zijn, de meeste desktops werken hier ook mee.

Zijn er programma's zoals traktor die wel (VST) plugins ondersteunen? Ik ken van Qbase een paar hele goede reverb en flanger plugins waar ik best wel eens mee zou willen experimenteren.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
_trickster_ schreef op maandag 03 december 2007 @ 00:17:
[...]
alles werkt nu perfect bij mij met jou files, alleen je Jog-wheels doen helemaal niks :?., klopt dat ? of moet ik hier zelf nog wat voor toevoegen.
Het is opgelost, zoals je al zei het klopte bij mij dus niet, nadat ik traktor helemaal verwijderd had ( en de config map handmatig uit mijn documenten ) en daarna weer een fresh install deed ie het wel perfect, tnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:02:
Zo, ik heb even de twee topics gemerged naar dit topic, TS is dus een beetje opgeschoven helaas. Live with it ;)
Heel goed! _/-\o_
2 topics over hetzelfde brengt anders alleen maar dubbele posts, en dat is onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gforcegti schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:46:
Mbt de laptops zou het ook nog een groot verschil uit kunnen maken of je een 4200, 5400 of 7200 rpm schijf hebt. zeker bij de eerste zal het niet soepel lopen op het moment dat je teveel processen hebt lopen of meerdere dingen tegelijk inlaadt. Bij een 7200 schijf zal dit niet het geval zijn, de meeste desktops werken hier ook mee.
Wat je zegt, ZOU kunnen. Ik heb het langdurig getest op een Dell Inspiron 8600, met daarin een 80GB 4200 rpm schijf en 768MB RAM. Werkt probleemloos (Windows XP).
En er zat zo'n 70 GB aan muziek erop.
In de praktijk draai ik met een USB-2 externe striped partition (ook wel RAID-0 genoemd) van 500GB (2 x 250GB). Zo zijn problemen op dit vlak helemaal uitgesloten.
Dit heb ik ook getest.
2 tracks in Traktor laten lopen, en daarnaast steeds een track erbij laten lopen in VLC Media Player.
Na een track of 16 tegelijk te hebben draaien, en Traktor nog geen krimp gaf, ben ik maar gestopt.

Maar, wat vaak de oorzaak is van problemen (haperingen, vastlopen e.d.), zijn, zoals jij ook zegt, veel te veel "troep" die vrolijk op de achtergrond doordraaien.
Probeer ervoor te zorgen dat, in geval van problemen, je computer zoveel mogelijk dedicated is.
Dit betekent puur en alleen de beslist nodige software en processen installeren en laten draaien.
Dus zeker geen screensavers, auto-update zaken, wifi, netwerk, bluetooth, email e.d. draaien.
Zorg dat je zeker 32 MB beschikbaar hebt voor je muziek cache.
Dit is in te stellen in de preferences van Traktor.
Zorg ervoor dat tijdens het draaien geen muziek wordt ge-analyzed.
Regel dit dus voordat je live gaat!
Zorg ervoor dat zowel de files zelf als de TAGS van je muziek technisch in orde zijn.
En, het belangrijkste, schakel energie beheer uit (laptops), en draai niet op de accu.
Zijn er programma's zoals traktor die wel (VST) plugins ondersteunen? Ik ken van Qbase een paar hele goede reverb en flanger plugins waar ik best wel eens mee zou willen experimenteren.
Een simpele google hierop doet wonderen ;)
Maar, om je een beetje op weg te helpen zonder op prijzen te letten (!), kijk eens naar Ableton Live, MixMeister, DeckaDance, djDecks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Thanks, had inderdaad kunnen googlen, maar leek me beter om het hier te vragen puur vanwege de gebruikers ervaring. Ik ga de genoemde programma's eens onder de loep nemen.

Wat de HD betreft, dit hoeft niet het probleem te zijn zolang je maar genoeg RAM hebt om de songs e.d. in te laden, als hij gaat schrijven naar je virtuele geheugen én je bent aan het opnemen kan het al desatreus zijn.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
O ja, bijna vergeten, PCDJ is er natuurlijk ook nog, in diverse "smaken".
Er zullen er best nog wel meer zijn, maar de interessantste heb ik denk ik wel genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles werkt nu (bcd3000+vdj5) alleen de leds werken niet. Is dit op te lossen door code in het .xml bestand te plaatsen?
Hier zijn mijn midi rules: http://rapidshare.com/files/74244813/VDJ-BCD3000.xml.html
(hiermee kan je tracks selecteren en loaden vanop de bcd zelf)
Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g316/6bi/BCD3000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je in mijn starterspost heb KUNNEN lezen, is dit topic bedoeld voor de BCD3000 in combinatie met Traktor.
Hier heb ik heel bewust voor gekozen omdat de gebruikte software qua settings e.d. totaal niet compatibel zijn met elkaar.
Zo zal een Virtual DJ gebruiker dus GEEN interesse en baat hebben over Traktor posts en andersom.
Zo zit niemand hier te wachten op jouw relaas met Virtual DJ.
Niet omdat we dat afkeuren, maar simpelweg omdat wij Traktor gebruiken, en dus geen kennis en interesse hebben in problemen met andere software.
Laten we het dus gescheiden houden, dat voorkomt een berg onnodig lezen en zoeken.

Start dan zelf even simpel een nieuw topic over de BCD3000 met Virtual DJ.
Daar zij ook een hele berg gebruikers van, dus posts kun je genoeg verwachten, en je weet dan zeker dat iedere lezer dezelfde opstelling, kennis en interesse heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:58:
Alles werkt nu (bcd3000+vdj5) alleen de leds werken niet.
De nieuwste versie van vdj (5.5) heeft nu standaard ondersteuning voor de BCD3000! Alles werkte bij mijn in 1 keer perfect, ook de ledjes.

Zie ook: http://www.virtualdj.com/...ly.html?highlight=bcd3000

[ Voor 18% gewijzigd door JelleMan op 06-12-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:20:
[...]
Zoals je in mijn starterspost heb KUNNEN lezen, is dit topic bedoeld voor de BCD3000 in combinatie met Traktor.
Hier heb ik heel bewust voor gekozen omdat de gebruikte software qua settings e.d. totaal niet compatibel zijn met elkaar.
Zo zal een Virtual DJ gebruiker dus GEEN interesse en baat hebben over Traktor posts en andersom.
Zo zit niemand hier te wachten op jouw relaas met Virtual DJ.
Niet omdat we dat afkeuren, maar simpelweg omdat wij Traktor gebruiken, en dus geen kennis en interesse hebben in problemen met andere software.
Laten we het dus gescheiden houden, dat voorkomt een berg onnodig lezen en zoeken.

Start dan zelf even simpel een nieuw topic over de BCD3000 met Virtual DJ.
Daar zij ook een hele berg gebruikers van, dus posts kun je genoeg verwachten, en je weet dan zeker dat iedere lezer dezelfde opstelling, kennis en interesse heeft.
Het is nu na de aanpassing toch het 'Het grote BCD-3000 Topic' geworden?
voodooless schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:02:
dat vond je zelf ook goed:
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:02:
[...]
Heel goed! _/-\o_
2 topics over hetzelfde brengt anders alleen maar dubbele posts, en dat is onzinnig.
Ik denk dat dat wel zo handig is alles in 1 topic. ik denk niet dat het nu onoverzichtelijk wordt.

Nu zijn er al een aantal topics geopend:
bcd3000 doet gek
[bcd3000]tweede PC aansluiten op analog input
bcd3000 in combinatie met virtual dj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Inderdaad, laten we gewoon een topic aanhouden voor al deze dingen. Op het 100ste "bdc3000 met x" zit hier echt niemand te wachten. Verder kan ik de door blinkie aangeslagen toon niet echt waarderen. Een beetje vriendelijker kan geen kwaad :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
voodooless schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:19:
Inderdaad, laten we gewoon een topic aanhouden voor al deze dingen. Op het 100ste "bdc3000 met x" zit hier echt niemand te wachten. Verder kan ik de door blinkie aangeslagen toon niet echt waarderen. Een beetje vriendelijker kan geen kwaad :)
Ik neem aan dat het berust op een misverstand. Zijn topic is plotseling aangepast, terwijl hij prima werk heeft geleverd met de traktor files _/-\o_

En zoals Blinkie al zei:
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:44:
Hallo collega DJ's,
Na die ellenlange topic over de BCD2000, die langzaamaan verweven werd met de BCD3000, dacht ik dat het wel zinvol is voor een topic specifiek voor de BCD3000.
En dan eigenlijk alleen in combinatie met Traktor 3.x software. Niet omdat ik andere software afkeur, maar puur omdat het anders weer een zooitje ongeregeld wordt (dat zal denk ik toch niet te voorkomen zijn, maar als je het niet probeert...).
Laten we proberen er een overzichtelijk topic van te maken, zodat iedereen er wat aan heeft.

Hier nog wat linkjes voor de startpost:
reviews:
http://remixmag.com/perfo...deejay_bcd3000/index.html
Video review:
http://www.sonicstate.com/articles/article.cfm?id=135

Forum op inkoopacties.net over de bcd3000 (niet meer zo actief, maar wel informatief):
http://www.inkoopacties.net/ia/dz78f8s7/3
BCD3000 en virtual DJ (VDJ forum):
http://www.virtualdj.com/...pport.html?search=bcd3000

[ Voor 54% gewijzigd door JelleMan op 07-12-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit nvm

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Toch virtual DJ ook maar eens proberen, lijkt me ook een goed programma. Ik kan trouwens nergens vinden hoe ik met Traktor LE de loop functie van 4 beats naar 8 beats kan zetten. Iemand?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan geloof ik ook niet, omdat het LE is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Volgensmij kan dit ook niet inderdaad,
in de voledige versie van traktor, kan je wel zeggen hoeveel beats de loop is, of de loop handmatig maken ( in & out ), dus dan zou je over moetten gaan naar de voledige versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan een platenspeler aan de bcd hangen, maar werkt dit ook met combinatie met timecoded vinyl? kan je dus een timecoded vinyl opleggen en dan traktor of vdj besturen als de platenspeler aan de bcd hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik kan opnemen met de BCD3000 en Traktor?
ik heb de soundcard in Traktor op BCD300 ASIO staan zodat ik kan voorbeluisteren, maar dan kan ik weer niet opnemen via het bijgeleverde programma, dit werkt alleen via de geluidskaart van mijn computer.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Ik wil binnenkort ook gaan beginnen met dj'en, en mijn oog was dus gevallen op de BCD3000 om mee te beginnen. Dit is gewoon om puur mee te spelen en zeker om te kijken of ik het echt leuk vind. Als ik het daadwerkelijk leuk vind, stap ik later wel over op wat duurder/professioneler spul (cdj's bijv..). Maar ik kon het niet echt vinden, maar is de pitch van de BCD3000 een beetje nauwkeurig om mee te kunnen beatmatchen of ben je min of meer verplicht de SYNC button te gebruiken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Nauwkeurig genoeg om mee te draaien, je kunt ook van je scherm aflezen of je naast zit of niet. ;)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:16:
Weet iemand hoe ik kan opnemen met de BCD3000 en Traktor?
ik heb de soundcard in Traktor op BCD300 ASIO staan zodat ik kan voorbeluisteren, maar dan kan ik weer niet opnemen via het bijgeleverde programma, dit werkt alleen via de geluidskaart van mijn computer.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
het meest simpele hoe je het kan opnemen en hoe ik het zelf ook doe, is gewoon met een Jack-mini naar Tulp kabeltje van je BCD-3000 output ( of als je hem op een versterker hebt aangesloten Record out) naar je PC op Line in ( Blauw )
het enigste is dat je master voor het geluid naar buiten te sturen over je luidsprekers ook de volume is van waarmee je het opneemt,
maar al draai je niet voor een publiek live, dan is dat geen probleem, thuis achter je pc'tje is dat totaal niet erg, en dat is volgensmij de beste manier om je pc het te laten opnemen

ik heb trouwens nu een nieuwe laptop, en ik hoopte dat mijn BCD-3000 er op ging werken, omdat deze het niet deed op mijn oude laptop, en gelukkig, zelfs zonder alle tips en truck's, zelf op battery met wireless aan werkt deze nog vlekkenloos op 11.5 ms :)
dus daar ben ik wel heel erg blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb reeds een maand de bcd 3000.. ik gebruik de bijgeleverde traktor LE 3.3 software hiervoor..Ik draaide dit voordien op m'n pc (windows xp) zonder problemen.

ik heb nu een laptop gekocht waar vista opstaat, en heb hier enkele problemen bij het werken van de driver voor de bcd..

alles is geinstalleerd compatibel met xp sp2 mode in vista.

Als ik m'n bcd dan inschakel, start de bcd driver tool niet op.. als ik deze dan opnieuw installeer, en m'n bcd opnieuw inschakel, krijg ik de melding dat het stuurprogramma niet is geinstalleerd en of ik er nu achter wil zoeken, als ik dit dan doe vind m'n pc echter niks, niet online en niet in mijn windows folder..
soms lukt het me dan echter wel om de driver tool op te starten na een nieuwre install maar dan werkt er niks in traktorLE als ik bv aan m'n schuiven kom..

ik heb nu als laatste redmiddel xp op m'n laptop gezet maar de producent van m'n laptop (PB) weigerd om drivers te voorzien voor XP.; (maw ze verplichten je van vista te draaien!!, terwijl er nog niks deftig werkt in vista en het je systeem enorm vertraagd, vind ik)

Ik heb alle drivers nu wel gevonden, op 2 na.. er staat in m'n apparaatbeheer 2 basic system devices die niet geinstalleerd zijn en ik zu echt niet weten welke deze zijn.. Traktor werkt echter wel, hoewel ik af en toe bij het laden van een track een pauze krijg in mijn muziek (wsl door die 2 devices waar ik geen drivers voor vind)

anyway, ik zou het gewoon graag laten werken in vista

any solutions?

thnx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is onder windows ook behoorlijke crap. Als ik nu Traktor opstart krijg ik voor 1 seconde een BSOD en daarna reboot m'n computer. Ik zag nog snel dat het te maken had met BCD3000.sys of ini ofzo in Windows/System32/Drivers.

Dus ik wilde de driver opnieuw installeren, maar ik vond nergens waar ik hem kon verwijderen. Hij stond niet onder apparaatbeheer of onder configuratiescherm/software. Dus gewoon maar er overheen geinstalleerd, alleen het werkt nog steeds niet :{ .

En dit is niet de eerste keer dat ik zo'n soort probleem heb. Gelukkig heb ik nog een macbook, waar ik hem alleen maar in hoef te prikken en Traktor hoef te starten. Verder geen gedoe met drivers enzo :) .

Maarja, toch wil ik hem op mijn pc ook wel werkend hebben, helaas lijkt de enige mogelijkheid formatteren en XP opnieuw installeren. Is het dan echt zo moeilijk voor Behringer om normale drivers te maken? Ook als ik alle andere problemen in deze topics zie die mensen hebben met drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het ook mogelijk is om met MIDI een zogenaamde "autostart" van een player te maken, dus bij het omhoogschuiven van de volumeregelaar van de betreffende player (wat je dus tegenwoordig ook nog op conventionele mixers ziet voor het starten van draaitafels)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ,

Ben net begonnen met de BCD3000, begonnen met Traktor 3 LE, daarna 3.0 geïnstalleerd en heb jouw files gedownload maar het mengpanel reageert nu niet meer. Kan met de master output nog wel het volume regelen maar verder niets.

met mijn toetsenbord kan ik het wel besturen maar niet met het mengpaneel. Werk vanaf een desktop. Traktor 3 LE draaide overigens wel redelijk, al kon ik niet scratchen zonder dat de track gepauzeerd weord.

Ben nu al een paar uur bezig maar kom er niet uit. :?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een heel vreemd probleem. Ik gebruik traktor in combinatie met de BCD3000 al een aantal maanden. Sinds vorige week sloot ik per ongeluk de BCD op een andere USB poort aan. Dat werkt niet zomaar want de bcd driver wordt (blijkbaar) bij installatie aan de betreffende USB poort gekoppeld waar de BCD op dat moment op is aangesloten. Affijn, ik weer aansluiten op de goede poort, alle knoppen werkten weer, echter mijn phone uitgang doet het sindsdien niet meer op de BCD. Je hoort wat gekraak en op de achtergrond heel zacht geluid. De master uitgang richting mijn versterker geeft prima geluid.

Ik alles opnieuw geinstalleerd. De BCD driver en Traktor, zelfde probleem. Verschillende .tks files, zelfde probleem. Andere USB kabel, zelfde probleem. Toch maar weer de andere usb poort geprobeerd, weer de bcd driver installeren, geen effect. Zelfs via de learn knop de Monitor Volume aan een andere knop gekoppeld, geen effect. In het bcd control panel andere kanalen geprobeerd en ook via advanced, geen effect.

Gelukkig ken ik iemand die ook een bcd3000 heeft, want het lijkt een probleem met de bcd3000 zelf te zijn. Dus ik mijn laptop op zijn bcd aansluiten. Tot mijn verbazing bijna hetzelfde probleem. Het geluid was wel harder maar ook duidelijk gekraak erin. En dat met zijn koptelefoon.

Ik snap hier helemaal niks van. Je eigen geluidskaart wordt toch niet gebruikt zodra je de bcd aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puppet, probeer deze tks zip file in te laden bij midi:

http://behringer-en.custh...XRrcw**&p_li=&p_topview=1

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik lees zo bij New-line, bij reviews van Behringer producten dat de faders op den duur (erg) gaan kraken :/
Hebben mensen dit probleem ook al ondervonden met de BCD-3000?

Uiteraard zijn duurdere DJing producten als Numark/Pioneer sterker maar daar is de prijs ook naar.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 21:11
deze faders sturen midi-signalen, hooguit zou het verloop dan niet helemaal netjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
dat klopt inderdaad, het zijn digitale faders, die gewoon digitaal via midi aangeeft op welke positie ze staan, dus de audio gaat er niet fisiek overheen, waardoor je nooit brommen/kraken of dat soort dingen over je geluid heen komt door de faders, dat geld voor elk knopje op de BCD-3000
het enigste wat kan gebeuren is dat je faders op het scherm raar verspringen of heen en weer gaan zonder dat je iets zelf doet, dan komt namelijk het singaal niet goed meer over.

dus het geluid wordt op die manier niet beinvloed door de BCD.
alle duurdere mixers tegenwoordig in de audio scene zijn meestal digitaal,
bijvoorbeeld de DJM-800 van pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

_trickster_ schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:12:
dat klopt inderdaad, het zijn digitale faders, die gewoon digitaal via midi aangeeft op welke positie ze staan, dus de audio gaat er niet fisiek overheen, waardoor je nooit brommen/kraken of dat soort dingen over je geluid heen komt door de faders, dat geld voor elk knopje op de BCD-3000
het enigste wat kan gebeuren is dat je faders op het scherm raar verspringen of heen en weer gaan zonder dat je iets zelf doet, dan komt namelijk het singaal niet goed meer over.

+1 behulpzaam

Thnx voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer de BCD 3000 werkend te krijgen onder Vista 64, Is er hier iemand die dat al gelukt is?

Op dit moment heb ik wel het geluid werkend (zegmaar, er komt wel geluid uit onder Virtual DJ), en de master en phones volume doet het ook, maar geen enkel van de Midi functies doet het. Ik heb ook geprobeerd het werken te krijgen onder Traktor 3 LE, maar die herkent ook alleen de geluidskaart en niet het midi gedeelte.

Ik heb ook geprobeerd de driver te installeren met de Windows XP installer, die zegt dat ie de driver file update, maar volgens mij doet ie dat helemaal niet.

Ik denk dat een mogelijke oplossing is om de .inf bestanden zelf handmatig te vervangen, enige probleem is: die zitten ingebakken in een .exe en ik kan ze nergens vinden. Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn deze te plaatsen? Het gaat om de BCD3000wdm.inf. :)

Andere oplossingen zijn ook welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Zijn er ook mensen hier die de BCD3000 icm een externe geluidskaart / traktor gebruiken ?

Hoe wordt dan de pfl functie gebruikt - de koptelefoon rechtstreeks op uitgang '3 en 4' van de geluidskaart ?

Tenminste ik begrijp dat je in Traktor 3 (en LE ook) maar 1 geluidskaart kunt kiezen , of is er een mogelijkheid om er wel 2 te selecteren

[ Voor 26% gewijzigd door Optical op 21-01-2008 12:45 ]

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:29:
..........
Ik denk dat een mogelijke oplossing is om de .inf bestanden zelf handmatig te vervangen, enige probleem is: die zitten ingebakken in een .exe en ik kan ze nergens vinden. Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn deze te plaatsen? Het gaat om de BCD3000wdm.inf. :)

Andere oplossingen zijn ook welkom :P
u vraagt wij leveren, hopelijk is het de oplossing !
klik hier voor een zipje met de nodige files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u, dat wordt weer een avondje klooien, als het lukt zal ik hier posten hoe het gelukt is... als ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt allemaal geloofwaardig maar toch kan ik mezelf vinden in dit probleem.
Ik gebruik de BCD3000 nu een paar maanden in combinatie met Virtual Dj en sinds kort heb ik last van dit.
Zodra ik een van de EQ controls of de crossfader gebruik hoor ik een soort van storend geluid door mijn muziek heen. Krakend kan je het noemen. Ik heb de drivers van mijn geluidskaart geupdate. Ik heb zowel virtual dj als de bdc3000 driver opnieuw geinstalleerd, maar ik blijf het houden.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook met virtual dj, maar alleen als ik de BCD 3000 gebruik zonder de ASIO drivers, als ik die wel gebruik heb ik nergens last van. Had ik overigens ook al zonder de BCD 3000, op een of andere manier geeft de equaliser en alle faders gewoon een storing op de geluidskaart. Nogal vaag :?

Maarja, ik vind het ook absurd dat ik het draadloos netwerk uit moet zetten om zonder crashes te kunnen mixen, toch loopt ie elke 5 minuten vast als ik het niet doe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met serieus vraagske,

heb mij paar dagen geleden ne BCD 3000 gekocht... voor op mijn MAC, er zit Traktor 3 LE bij maar zit nu met een vraag:

alles werkt zoals het hoort BEHALVE het feit dat wat ik uit mijn koptelefoon hoor hetgene is wat ik uit mijn speakers hoor, dus als liedje B van deck B in A gemixt wilt worden hoor ik liedje B niet door mijn koptelefoon ALS de volume op het deck af staat.

Wat ik dus wil is dus dat ik dat liedje B kan voorbeluisteren door mijn koptelefoons... nu ik heb al wat rondgekeken en krijg het gevoel dat ik dan een bijkomende geluidskaart moet kopen? Waarom? Mijn PC heeft er één en mijn BCD 3000 toch ook? (Ik beluister itunes via mijn behringer) Het rare is dat een vriendin van mij de BCD 2000 heeft op een PC en zonder extra geluidskaart werkt en toch bovenstaand probleem niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichiMess
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-07 13:43
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:20:
[...]

Het klinkt allemaal geloofwaardig maar toch kan ik mezelf vinden in dit probleem.
Ik gebruik de BCD3000 nu een paar maanden in combinatie met Virtual Dj en sinds kort heb ik last van dit.
Zodra ik een van de EQ controls of de crossfader gebruik hoor ik een soort van storend geluid door mijn muziek heen. Krakend kan je het noemen. Ik heb de drivers van mijn geluidskaart geupdate. Ik heb zowel virtual dj als de bdc3000 driver opnieuw geinstalleerd, maar ik blijf het houden.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? :?
Klopt, had ik ook bij de bcd-2000 en 3000
Ligt aan je geluidskaart een soort te hoge latency.
Of je geluidskaart is niet snel.
Daar kom je achter onder tablad "preformance"
Daar zit een sleep knop, ik dacht: Latency<---->Preformance
ff mee spelen, en chekken.

Ook had ik het opgelost met een goeie externe geluidskaart (Numark DJ I/O)
Goodluck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichiMess
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-07 13:43
Optical schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:57:
Zijn er ook mensen hier die de BCD3000 icm een externe geluidskaart / traktor gebruiken ?

Hoe wordt dan de pfl functie gebruikt - de koptelefoon rechtstreeks op uitgang '3 en 4' van de geluidskaart ?

Tenminste ik begrijp dat je in Traktor 3 (en LE ook) maar 1 geluidskaart kunt kiezen , of is er een mogelijkheid om er wel 2 te selecteren
Helaas kan je geen meerdere geluidskaarten instellen in traktor :/
Je moet wel een goeie geluidskaart hebben die meerdere uitgangen en of ASIO ondersteund.
Als je geen asio kan vinden onder het geluidskaarten menuutje, download hem dan ff.
http://www.asio4all.com/

Probeer dat ff, want met asio kan je namelijk wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairyfriend
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03 10:21
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:37:
Zit met serieus vraagske,

heb mij paar dagen geleden ne BCD 3000 gekocht... voor op mijn MAC, er zit Traktor 3 LE bij maar zit nu met een vraag:

alles werkt zoals het hoort BEHALVE het feit dat wat ik uit mijn koptelefoon hoor hetgene is wat ik uit mijn speakers hoor, dus als liedje B van deck B in A gemixt wilt worden hoor ik liedje B niet door mijn koptelefoon ALS de volume op het deck af staat.

Wat ik dus wil is dus dat ik dat liedje B kan voorbeluisteren door mijn koptelefoons... nu ik heb al wat rondgekeken en krijg het gevoel dat ik dan een bijkomende geluidskaart moet kopen? Waarom? Mijn PC heeft er één en mijn BCD 3000 toch ook? (Ik beluister itunes via mijn behringer) Het rare is dat een vriendin van mij de BCD 2000 heeft op een PC en zonder extra geluidskaart werkt en toch bovenstaand probleem niet heeft.
Hoi, al gevonden?
Je mixer output in Traktor staat waarschijnlijk op External maar moet op Internal staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi
Werkt de bcd3000 uit de US ook in europa??

Gr. Ed

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zon Behringer ding maakt je geen DJ.. maar ieder zn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:22:
waar slaat dit nou weer op :?

je kan er prima mee uit de voeten hoor.. heb er meerdere feestjes mee gedraaid..

en sinds wanneer maakt de apparatuur de artiest :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, precies daarom gebruikt DaftPunk ook Behringer midi controllors in hun laaste tour.... Of het materiaal je DJ maakt.
Behringer is geen niet kwaliteit idd maar dat is bij MIDI control weinig aan de orde. Het bewerkt immers niet het geluid analog direct. Dus of het knopje nou 3euro kost of 200euro en ze doen allemaal precies het zelfde... dan denk ik wel welke ik kies.
Trouwens even of Behringer mag dan wel uit china gefabriceerd worden. Ze copieren verdomt goeie produkten met net wat mindere kwaliteit componenten die voor vele beginners enorme goeie startmateriaal is. Dus dat Behringer ALTIJD per definitie slecht is echt reinste onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je kan er mischien muziek meer door elkaar gooien, ik zei ook ieder zn ding..

Ik draai een beetje op het proffi gebied, daar zijn dit soort dingen altijd een blasphemy. Maaaaaaaaar als je er plezier in hebt e.d is er niks mis mee :)

Ik prefer alleen vinyl of cdjay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:31:
[...]

Nee, precies daarom gebruikt DaftPunk ook Behringer midi controllors in hun laaste tour.... Of het materiaal je DJ maakt.
Behringer is geen niet kwaliteit idd maar dat is bij MIDI control weinig aan de orde. Het bewerkt immers niet het geluid analog direct. Dus of het knopje nou 3euro kost of 200euro en ze doen allemaal precies het zelfde... dan denk ik wel welke ik kies.
Trouwens even of Behringer mag dan wel uit china gefabriceerd worden. Ze copieren verdomt goeie produkten met net wat mindere kwaliteit componenten die voor vele beginners enorme goeie startmateriaal is. Dus dat Behringer ALTIJD per definitie slecht is echt reinste onzin.
het gaat hier toch over dat mp3 mixer ding? of..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:37:
Ja je kan er mischien muziek meer door elkaar gooien, ik zei ook ieder zn ding..

Ik draai een beetje op het proffi gebied, daar zijn dit soort dingen altijd een blasphemy. Maaaaaaaaar als je er plezier in hebt e.d is er niks mis mee :)

Ik prefer alleen vinyl of cdjay
:/

en dat maakt jou wel dj?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je nou ooit es ergens moet draaien in een club he, en je krijgt een echte setup voor je neus.. dan mag je je afvragen of dat mij een echte dj maakt, ok?

ik heb niks gezegd over echt of nep .. dat je je nu aangevallen voelt ofzo? geen idee waarom.. ik kraak niet af dat jij je ding doet, ik zeg alleen maar dat ik het niks vind, mag dat van jou? ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:24
(jarig!)
Een Technics platenspeler en Pioneer mixer (of wat je dan ook gebruikt) maakt je geen DJ.

Tenzij je scratched zie ik niet in wat jij meer kan met je apparatuur dan iemand die zo'n midi controller gebruikt.
Je kan met beiden de positie zetten, cue'en, snelheid regelen, volume/equalizer regelen, voorbeluisteren,..
Afhankelijk van de software bedien je er verder ook nog effecten/vst plugins mee, wat dus ook weer gelijkaardig is aan de effecten die je met je mixer kan bereiken.

En dan hebben we het nog niet over de functies die je op pc wel/beter/gemakkelijker hebt dan op platenspeler/cdspeler/mixer zoals het maken/beheren van loops en cuepoints, sampler, snel al je muziek terugvinden, ...

Het ligt dus in beide gevallen toch vooral aan degene die het bediend of hij een goede dj is of niet.

Edit:
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:50:ik heb niks gezegd over echt of nep .. dat je je nu aangevallen voelt ofzo? geen idee waarom.. ik kraak niet af dat jij je ding doet, ik zeg alleen maar dat ik het niks vind, mag dat van jou? ..
Je zegt niet enkel dat jij het maar niks vind (wat je inderdaad mag vinden) maar je lijkt te suggereren dat het niet mogelijk is om een goede dj te zijn met zo'n apparaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Adion op 12-03-2008 13:53 ]

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adion schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:51:
[...]

Een Technics platenspeler en Pioneer mixer (of wat je dan ook gebruikt) maakt je geen DJ.

Tenzij je scratched zie ik niet in wat jij meer kan met je apparatuur dan iemand die zo'n midi controller gebruikt.
Je kan met beiden de positie zetten, cue'en, snelheid regelen, volume/equalizer regelen, voorbeluisteren,..
Afhankelijk van de software bedien je er verder ook nog effecten/vst plugins mee, wat dus ook weer gelijkaardig is aan de effecten die je met je mixer kan bereiken.

En dan hebben we het nog niet over de functies die je op pc wel/beter/gemakkelijker hebt dan op platenspeler/cdspeler/mixer zoals het maken/beheren van loops en cuepoints, sampler, snel al je muziek terugvinden, ...

Het ligt dus in beide gevallen toch vooral aan degene die het bediend of hij een goede dj is of niet.

Edit:

[...]

Je zegt niet enkel dat jij het maar niks vind (wat je inderdaad mag vinden) maar je lijkt te suggereren dat het niet mogelijk is om een goede dj te zijn met zo'n apparaat.
nope ver van dat, en ja ik scratch ook.. maar we hebben het nu over het djayen, niet over het digitaal toevoegen van effecten, sure je kan er van alles mee doen en mixjes maken etc. en als je je dan een dj wilt noemen perfect moet je doen, ik vind et alleen k*ote spul en er is een groot verschil tussen iemand die digitaal wat mixed of iemand die jaren bezig is met tables te masteren . .simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:06:
[...]

nope ver van dat, en ja ik scratch ook.. maar we hebben het nu over het djayen, niet over het digitaal toevoegen van effecten, sure je kan er van alles mee doen en mixjes maken etc. en als je je dan een dj wilt noemen perfect moet je doen, ik vind et alleen k*ote spul en er is een groot verschil tussen iemand die digitaal wat mixed of iemand die jaren bezig is met tables te masteren . .simpel.
wat jij wilt, maar wanneer even iemand een topic over een bepaalt product in komt stormen, om ff te zeggen dat dat spul maar bagger is, in eerste instantie zonder onderbouwing en daarna met argumenten die op niks gebasseerd zijn, ja dan krijg je wel zo'n reactie terug hoor :/

Ik bedoel, als jij het rotspul vind, dat je er niks mee kan, en dat je 1000x beter bent op je dure spul, kom dan niet hier dit topic bevuilen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteViper schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:18:
[...]

wat jij wilt, maar wanneer even iemand een topic over een bepaalt product in komt stormen, om ff te zeggen dat dat spul maar bagger is, in eerste instantie zonder onderbouwing en daarna met argumenten die op niks gebasseerd zijn, ja dan krijg je wel zo'n reactie terug hoor :/

Ik bedoel, als jij het rotspul vind, dat je er niks mee kan, en dat je 1000x beter bent op je dure spul, kom dan niet hier dit topic bevuilen :) .
Nou ok ik denk dat hij het wel nu begrijpt. Laten we nou er geen flame/troll topic van maken anders rammen we er gewoon slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij voelt je mischien aangevallen omdat je diep down weet dat et zo is :p?

discussie lijkt me een beetje nutteloos omdat je er erg van dit product overtuigd bent, wat ook mag - ieder zijn mening en ding, maar als je arugmenten wilt laat je ogen dan es vallen op echte dj fora dan gaat er mischien een wereld voor je open. Ik heb deze discussie tevaak gevoerd met wannabe dj's dus heb er geen echte zin meer in.

p.s edirol maakt de beste audio interfaces. :+

/me verlaat dit topic.. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ondertussen de behringer bcd 3000 al weer een aantal maanden in bezit na eerst met traktor 3le te hebben gewerkt wou ik toch wat meer functies hebben en ben ik overgestapt op traktor 3 full
nou heb ik de settings zoals hier in het forum staan vermeld gedowload en ingeladen alleen werkt het nog steeds niet correct met name de jogwheels en de ledjes weet iemand waaraan dit kan liggen
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje waarvan ik hoop dat iemand me er mee uit de brand kan helpen:

Ik gebruik de BCD3000 i.c.m. Virtual DJ 5.0.7 en alles werkt prima via de MIDI-settings voor de BCD3000-controller in VDJ zelf.
Alleen krijg ik de microfoon helaas niet aan de praat, terwijl de settings staan zoals hieronder:

[/quote]
For users of Windows XP this is simple - open the BCD3000 control panel (black square icon in system tray) and select the ASIO page - here you have the choice of either "MIC" or "PHONO A"
[quote]

Ik zie op de BCD3000 het clip ledlampje wel oplichten als ik in de microfoon brul, maar krijg dus geen output op de versterker.
Ook lijkt de EXT IN A-button kennelijk geen functie te hebben, terwijl je daarmee de externe microfoon zou moeten aanroepen (ook EXT IN B lijkt niet te werken overigens, maar daar hangt geen extern apparaat aan).

Is iemand bekend met dit probleem en zo ja, heeft iemand hiervoor al een oplossing?
Via de mapping-XML file die ik via dit topic vond, worden de EXT IN-buttons in ieder geval niet geactiveerd...).

Bij voorbaat dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Simpele reden: DSP's kosten tegenwoordig nog minder dan een pak melk bij de Aldi en ze zijn krachtiger dan analoge mengtafel-circuits. Plus je hebt het voordeel dat slijtage van je paneelcomponenten (faders, potmeters) geen directe invloed heeft op de geluidsweergave. Dat kun je er immers netjes digitaal uitfilteren met een circuit debounce.
Maarja, ik vind het ook absurd dat ik het draadloos netwerk uit moet zetten om zonder crashes te kunnen mixen, toch loopt ie elke 5 minuten vast als ik het niet doe :P
Ook mét de onboard WiFi uit heb ik hier na 20 seconden een freeze van het geluid (C2D T7300 / 2GB / ICH9), en ik heb nog niet uit kunnen vissen waar het wel aan ligt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Kan iemand in een mirror vor dit zipje voorzien?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mensen,

sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een Behringer bcd 3000.
Echter, ik krijg deze niet aan de praat.

De situatie is als volgt:

Behringer 3000
Pc
2 geluidskaarten
Traktor 3 (bijgeleverd)
Audio set aan computer (5.1.)

Hoe kan ik dit nu aan de praat krijgen?

In het begin na de installatie deed het programma het, en functioneerde het paneel op de software. Na ik ermee ben gaan klooien (kabeltjes wisselen, bezig gaan met het control panel) werkt het niet meer.
Erg jammer, omdat ik er nog geen 5 minuten mee kon draaien. sm_cry

Ik heb de behringer 3000 aangesloten met 2 tulp stekkers in de master out, deze gaan naar de geluidskaart (van 2 naar 1 stekker dus), (echter weet niet welke ingang? rood of groen? microfoon of input?) Geluidskaart 1, of 2? Asio/ Wdm / Midi? Standard of advanced in het bijgeleverde programma?

ik heb de handleiding al doorgenomen, maar kom er niet uit, hoop op jullie hulp.

Even kort samengevat, hoe de 3000 aansluiten op de pc? met 5.1. soundkaart?

Als er vragen zijn hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

* Muthas kickt O-)

Ik heb sinds kort ook een BCD3000 en net Traktor 3 geinstalleerd (volledige versie dus i.p.v. LE). Ik heb die custom .tks geimporteerd van hierboven, en alles werkt perfect, behalve de LEDs :z Zou wel fijn zijn als die het ook deden zeg maar :P Misschien iemand die dit probleem bekend voorkomt? en nu duimen voor een reactie :+

In LE deden de LEDs het wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Muthas op 27-07-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen ik ben een trotse eigenaar van BCD 3000 maar deze werkt niet optimaal en ben zelf gen kunstenaar met instellingene enz.
dus,

Ik heb mijn BCD via USB aangesloten op mijn PC. Op die PC staat mijn audio-installaatietje(een kleine Realtek AC 97) maar als ik ga draaien(met traktor LE en BCD 3000) komt er geen geluid uit. Als ik mijn Hoofdtelefoon inplug kan ik wel luisteren maar nog steeds geen geluid uit de installatie:s. Wie kan mij helpen of zit met hetzelfde probleem?

Groeten,

DJROBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Muthas schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:39:
* Muthas kickt O-)

Ik heb sinds kort ook een BCD3000 en net Traktor 3 geinstalleerd (volledige versie dus i.p.v. LE). Ik heb die custom .tks geimporteerd van hierboven, en alles werkt perfect, behalve de LEDs :z Zou wel fijn zijn als die het ook deden zeg maar :P Misschien iemand die dit probleem bekend voorkomt? en nu duimen voor een reactie :+

In LE deden de LEDs het wel :)
Yup same here na de herinstallatie van mijn MacBook ben ik al mijn bestanden uit de Traktor 3 map kwijt (vergeten te backuppen). Waarbij alles het goed deed en ik ook LED's werkend had...
Destijds kan ik mij herinneren dat ik vanuit hier config. files had gedownload maar kan ze nou niet meer vinden en degene die ik geprobeerd heb werken niet. 8)7

Maar goed, heb nu beide versies erop staan Bij de LE versie werkt alles, maar bij de volledige versie doet hij het wel Alleen de LED's niet :(
Heb van alles al geprobeerd, de LE files van de home map te renamen naar de volledige versie maar ook dat mocht niet baten.

Dus mijn vraag: zijn er USERS met een MAC die de volledige Traktor 3 files willen delen?
Ik doel dus niet op het programma zelf! Maar puur op de config files die Traktor neer zet in je home map!
Ze kunnen gewoon op rapidshare gezet worden dus verder geen hosting nodig.

Thnx in advanced

Verwijderd

Ik wil dit topic niet onnodig omhoog kicken, maar op de behringer site staat gewoon de tks file voor de volledige traktor dj studio, inclusief uitleg hoe te openen.

Ik gebruik deze tks file al vanaf het begin en dit werkt perfect inclusief de leds. :)

http://behringer-en.custh...GFnZT0x&p_li=&p_topview=1

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Volgens mij had ik die ook al geprobeerd. Nou ja, heb hem geïnstalleerd, van het weekend als ik thuis ben eens testen met m'n BCD. Hoop echt dat ie werkt, en if so super bedankt! :D

En het werkt niet. TraktorDJStudio3 op Mac OS X, helaaaas :(

[ Voor 15% gewijzigd door Muthas op 12-09-2008 18:15 ]

Verwijderd

Hallo jongens,

ik wordt er gek van. |:(
Ik heb sinds twee dagen een bmc 3000 in huis, maar ik heb er nog geen fatsoenlijk stukje mee kunnen mixen. Alle functies krijg ik aan de praat, behalve 1. En dat is geen onbelangrijke. Ik ben overgestapt op Virtual Dj, omdat ik dit sowieso al een overzichterlijker programma vind. Inmiddels staat versie 5.2 op mijn laptop met windows xp.

Ik hoor kanaal a over de masteruitgang en kanaal b over de phones. als ik dit bij de configuratie > sound setup wil veranderen dan kan ik het proces wel omdraaien, maar daar los ik dus niets mee op.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het nu eindelijk voor elkaar kan krijgen om nummers voor te luisteren via de koptelefoon? Dan kan ik eindelijk aan de slag.
;)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Allemaal,

Even een vraagje tussendoor:

Kan je de BCD3000 aanlsuiten (via de master-out) op een 'gewoon' mengpaneel? Zo ja, wat voor een mengpaneel moet dat zijn? (usb-mixer o.i.d.) Dus dat ik een mixer heb waarop 2 cdspelers zijn aangesloten en de bcd3000.

Groeten,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Laatst online: 17:57

tomtommie

Alaaf!

tuurlijk kan dat, je prikt gewoon een dubbele tulp kabel in de bcd3000 en in een poort van een mixer. als je op die mixer ook nog eens twee cd spelers aansluit heb je een redelijke mix capaciteit.
Misschien is dat wel allemaal een beetje dubbelop want de bcd heeft ook een interne mixer en je kunt er ook nog externe apparaten aanhangen zoals een cd speler of draaitafel.

wat voor mixer dat moet zijn moet je zelf weten, een usb zou ik niet aanbevelen eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de soundcard die hierin zit erg beperkt is wil ik en externe gaan gebruiken.
Om zo ook Ableton te kunnen gebruiken me teen BCR1000 en Traktor met de BCD-3000
Is het mogelijk mijn audio gewoon via de externe kaart te laten lopen naar een DJM800.

En daarmee dan ook de 2 Traktor + Ableton kanalen te mixen, en met de BCD3000 alleen de Traktor decks te besturen. En via een MIDI Clock Ableton en Traktor aan elkaar te linken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:17

StM

Heeft er iemand toevallig een goede mapping voor traktor pro? De standaard mapping map een aantal knoppen verkeerd of helemaal niet... Indien iemand een goede mapping zou willen delen zou dat super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/55595012.jpg

iemand hulp?

eerst had ik wel 1 2 3 en 4
maar nu opeens alleen 1 en 2?:(
ik raak de moed met de bcd 3000 kwijt dus iemand alstubliefttttttttt hellpppp.!?
ik gebruik een toshiba satellite laptop..
iemand oplossing?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Na de aanschaf van mijn BCD ben in aan gaan klooien met VDJ en Traktor.
Ik vind VDJ toch wel het fijnste werken (heb de interface niet nodig, probeer daar onafhankelijk van te zijn). Wat er overblijft is dus het browsen.

Na in dit topic de TKS van DJ Arno gezien te hebben dacht is; dat is wel erg handig. Geen muis meer nodig! :) Echter werkt hij bij mij niet zoals het hoort.

Het is wel een Switch, die Deck a + b kno, maar hij is erg onvoorspelbaar. De ene keer moet ik 2x drukken, en dan weer 3 keer ofzo. Hij werkt bij mij dus niet als een aan en uit knop.

Heb verschillende versies geprobeert. 3.4 en 3.3.2. Met beide geen succes. Allebei met een clean install, zelfde problemen.

Daarnaast zou ik willen vragen hoe ik de functie van de CUE aan kan passen. Nu is het als je de CUE indrukt je een previews hoort, met nog een druk op de knop gaat hij terug naar het cue point. Hoe kan ik dit zo installen dat hij alleen preview als ik hem indruk?

---edit

opgelost. Mijn ASIO stond verkeerd. Nu op standard gezet en werkt prima!! (en ik wist toch zeker dat ik niet aan die ASIO gezeten had... :))

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn BCD3000. Als mijn scherm van resolutie veranderd, als ik bijvoorbeeld virtual dj op fullscreen zet of na het aansluiten op beamer of het draaien van een programma die een andere resolutie nodig heeft, dan stopt hij met het geven van geluid. Winamp gaat door met spelen, maar de bcd3000 geeft geen geluid meer. Als ik winamp of virtual dj herstart werkt alles gewoon weer zoals het hoort.

Ik heb al rondgekeken, maar niks kunnen vinden. Ik denk dat de drivers van de bcd3000 (ik heb v1.1.2.0 op XP pc) niet tegen een resolutie verandering kunnen. Meer mensen met dit probleem of met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:58:
Alles werkt nu (bcd3000+vdj5) alleen de leds werken niet. Is dit op te lossen door code in het .xml bestand te plaatsen?
Hier zijn mijn midi rules: http://rapidshare.com/files/74244813/VDJ-BCD3000.xml.html
(hiermee kan je tracks selecteren en loaden vanop de bcd zelf)
[afbeelding]
hi guys,

Nadat mijn computer gecrashed was en ik nu alles weer opnieuw heb geinstalleerd, mis ik nog 1 bestand! namelijk de juiste xml file voor bmc 3000 - vdj. Ik had eerst deze file gebruikt en alles werkte prima! Nu dus niet meer, want de meeste xml's die op internet staan zijn ruk voor vdj. :'(

Kan jij of iemand deze file weer online zetten?

Thanks!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste allemaal

ik heb een bcd3000 en ik heb vandaag net 2 table top cd spelers gekocht. _/-\o_
kan ik ze alle 2 op mijn bcd'tje aansluiten zodat ik geen pc of latop meer nodig heb?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,

heb heb sinds kort een bcd 3000 gekocht, ik ben beginnende mij is vertelt dat dit een goede fundering is.
helaas heb ik wat problemen ik heb de bijgeleverder software ( traktor 3 LE ) geïnstaleerd en die wekt goed.
ook de bcd 3000 heb ik geinstaleerd maar daar is denk ik iets mee fout gegaan, de 2 werken niet samen.
weet iemand mischien hoe ik dit probleem kan veranderen want ik heb er nu nog een plesier van gehad.....

met vriendelijke groet,

DNY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08 18:35
Ik heb ook sinds een tijdje een bcd3000. Hij heeft altijd gewoon gewerkt, maar nadat ik vorige week opnieuw xp heb geinstalleerd krijg ik hem niet meer werkend in combinatie met virtual dj 6.06. Opzich werkt alles, alleen de cue A en cue B knoppen reageren nergens op. Nu moet ik voorluisteren door de phones mix knop telkens te draaien. Opzich kan het hier ook wel mee, maar met de cue a en cue b knoppen vindt ik het makkelijker.

De ledjes van de cue knoppen branden niet, maar ze branden verder ook niet van de knoppen die wel werken. Ik heb het ook geprobeerd samen met tractor. Daar werkt het wel mee, maar virtual dj werkt wat mij betreft een stuk gemakkelijker.

Ik werk in xp. De bcd3000 is via usb op de pc aangesloten en het geluid loopt vanaf mijn pc naar mijn speakers en vanaf de bcd3000 naar de koptelefoon.
Is er iemand met suggesties waar het aan zou kunnen liggen?

[ Voor 9% gewijzigd door terb op 01-03-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 19:17
Iemand ervaring met de BCD3000 op een laptop met Windows 7? Ik heb of een midi controller, maar geen geluid (wat ik overigens maar 1 x voor elkaar heb gekregen) of een geluidskaart zonder midi.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Verwijderd

Excuses voor de (gigantische :X) kick.

Vorige week wilde ik (na lange tijd geen gebruik) mijn BCD-3000 aansluiten op de Mac. Ik heb nietsvermoedend het stekkertje erin gedaan en hij ging niet aan. Eerste gedachte, een gesprongen zekering. BCD-3000 opengemaakt en ja hoor, een mooi bruin buisje. Zekering vervangen en opnieuw geprobeerd en weer pats. Ik weer de BCD-3000 opengemaakt en wat zie ik tot mijn schrik: een IC die geen bovenkant meer heeft :(.

Mijn vraag is dus: is hier iemand die ook een BCD-3000 heeft (en geen garantie heeft of dat niet boeit). Ik kan het nummer van de PSU ook niet meer goed lezen en moet denk ik een nieuwe bestellen op internet.

edit:
Wellicht dat iemand mij met het type van IC1 op het PSU board kan voorzien, dit zou in principe ook al genoeg voor me moeten zijn om het zelf te fixen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
/me schopt

Ik gebruik de BCD 3000 icm Traktor. Prima apparaat, heeft altijd perfect gewerkt, maar opeens moet ik iedere knop dubbel indrukken om het gewenste effect te krijgen.Om een track te starten moet ik bijvoorbeeld twee keer de play knop induwen, om de lage tonen te killen moet ik twee keer de kill knop indrukken enz.

Weten jullie waar dit aan ligt? Ik heb al lopen spelen met instellingen (zowel in Traktor als in de BCD3000 driver), maar ik krijg het maar niet terug zoals het was.

Inmiddels verholpen: in de driverinstellingen moet er standard mode aangevinkt staan (en dus niet advanced)

[ Voor 9% gewijzigd door MuisM4t op 18-10-2010 00:40 ]

Pagina: 1