Vga naar component-naar tulp - naar tv

Pagina: 1
Acties:
  • 3.353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• krijgsmans
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
ik wil mijn pc aansluiten op mijn tv maar we met een redelijke kwalitieit
mijn pc heeft een Geforce 7500 le =
dvi (op pc monitor dus geen optie)
Vga(beste kwalitiet i.v.m s-video)
s-video

mijn tv heeft deze aansluitingen=
2scart
3 hdmi
Ypbpr (met daaronder (zelde ingang) een 3,5 voor geluid)
aande zijkant =

s-video
geluid (koptelefoon)
1gele tulp voor video
1 wite tulo voor geluid l/r
1 rode tulp voor geluid l/r

me pc heeft voor geluid een 3,5
dit was ik van plan
op de vga aansluitin op me pc naar Ypbpr (coponent)
Afbeeldingslocatie: http://www.cinedream.be/products/argentum_vganaarrcafemale_big.jpg
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_86.html
dan via een goedkope 3tulp (10 meter) naar mijn tv
die 3 tulp kabels sluit je aam op de Ypbpr aansluiting op mijn tv

voor geluid een gewoon een 10 meter 3,5 naar de tv

Dit lijkt mij de beste optie voor een redelijk (ook goedkoop) goed beeld op mijn tv
s-video is ook een optie want dat werkt ook (ok al getest)(maar kwaliteit is minder)
geluid werkt ook al (ook getest)
maar omdat de Ypbpr aansluittingen aan de achterkant zitten vind ik dat zelf ook wat mooier dat een aantal kabels aan de zijkant

ik kan de goedkope tulp ook vervanger door een een duurde Ypbpr maar voor de kwaliteit maakt dat volgens mij niet zoveel uit !.

zou dit werken???

[ Voor 52% gewijzigd door krijgsmans op 02-12-2007 17:34 ]

--I reject the reality and substituted my own-- -- ADAM SAVAGE--

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
Je moet wel component video uit je vga uitgang zien te krijgen. Die kabel lijkt enkel de groene/blauwe/rode tulp te verbinden met de vga pinnen voor groen/blauw/rood. Er zijn ook videokaarten met component video out via een breakout box. Maar die oplossing is wat omslachtiger.

Waarom niet je pc monitor op vga en je tv op dvi?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• krijgsmans
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
ShittyOldMan schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:49:
Je moet wel component video uit je vga uitgang zien te krijgen. Die kabel lijkt enkel de groene/blauwe/rode tulp te verbinden met de vga pinnen voor groen/blauw/rood. Er zijn ook videokaarten met component video out via een breakout box. Maar die oplossing is wat omslachtiger.

Waarom niet je pc monitor op vga en je tv op dvi?
omdat die al in gebruik is en omdat im mijn moniter primair gebruik wil ik er ook het beste beeld op

--I reject the reality and substituted my own-- -- ADAM SAVAGE--

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
krijgsmans schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:14:
[...]

omdat die al in gebruik is en omdat im mijn moniter primair gebruik wil ik er ook het beste beeld op
Dat zou denk ik ook mij oplossing zijn. DVI naar TV (HDMI) en je monitor op de VGA uitgang. Dat primair secundair is natuurlijk prima in te stellen en daarbij: heb je het al eens getest? Ik heb het laatst ook weer eens getest; geen verschil in DVI of VGA op m'n Dell TFT monitor, althans; ik zie het niet. Dus; hoezo beste beeld?

Alternatief is waarschijnlijk s-video naar tv. Want consumenten component uit je videokaart is, zoals gezegd geen standaard....

Dan heb je: 1 goeie verbinding van PC naar monitor en 1 'matige' verbinding van PC naar TV.
Andere optie: DVI naar TV, VGA/d-sub naar monitor, dan heb je:
1 goeie verbinding van PC naar monitor en 1 goeie verbinding van PC naar TV.....

Eenvoudige keuze lijkt me..........