Bigtower of miditower nodig voor deze configuratie?

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-01 14:19
Ben pc aan het samen stellen.
Dit zou mijn pc configuratie zijn:
- moederbord GA-P35-DS3R
- 2 harde schijven: Samsung spinpoint T166 500GB (raid 1)
- 1 sata bracket voor 1 externe harde schijf
- goedkoopste processor P4 (is maar tijdelijk tot Q9450 leverbaar is)
- misschien fancontroller
- thermalright ultra 120 extreme
- 4 stuks: Nexus 120mm Real Silent Case Fan (vervang case fans door deze + 1 voor cpu te
koelen)
- voeding Corsair HX620W of Corsair TX650W
- dvd brander Lite-On LH-20A1S
- diskette station
- geheugen: 2 x 2GB kit (1GBx2), Ballistix 240-pin DIMM, DDR2 PC2-6400 memory
module BL2KIT12864AA804
of 4GB kit (2GBx2), 240-pin DIMM, DDR2 PC2-6400 memory module
CT2KIT25664AA80E
- vga kaart: EVGA GeForce 8800GT 512MB
- card reader

Hetgeen ik nog niet goed weet is of ik een big tower of miditower zou moeten nemen. Ik weet niet of in een miditower alles ruimschoots goed zou passen. Ik zou de Q9450 wat licht willen overklokken, dit ter info daar misschien dan een miditower te klein is met al hetgeen er in zal zitten om de warmte goed te kunnen afvoeren??
Is de eerste maal dat ik zelf pc ga bouwen dus heb geen ervaring.
De coolermaster cosmos 1000 is wel mooi, maar wel gigantisch groot.
De antec P182 zegt me ook wel iets, maar misschien maar juist groot genoeg.

Dus als iemand mij zou kunnen zeggen of een miditower ruim voldoende is, of dat ik toch maar voor zo een bigtower moet gaan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een bigtower is echt niet nodig, voor een beetje airflow is een midtowertje al goed genoeg. Zeker omdat je maar 2 hdds hebt.

Verwijderd

Kan zelfs in een desktop case :-) Maar een mooie miditower is het beste (IMHO) i.v.m. inbouw ruimte / airflow en gemak.

edit: Ik zie nu pas dat je 4x 120mm fans wil hebben. Kijk eens naar een Antec P180, miditower is goed te doen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 16:16 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Een bigtower zal wel erg leeg blijven met jouw confifuratie. Een miditower (en zelf een minitower) zal ook voloende plaats bieden aan jouw hardware.

(Nog een advies, neem de HX520 watt voeindg, dezer is voor jouw systeem ook ruim voldoende(ook met overklok), echter kost hij minder. Zie ook Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 )

Nu met WP, PV, EV en PC

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
Je moet ook eens bedenken of je je pc verder wilt gaan uitbreiden oid.
Zelf vindt ik een bigtower het handigst: je kan dan er lekker in knutselen, kan makkelijk overal bij en het kan zn warmte sneller kwijt. Een tijd terug heb ik de hele binnenkant met geluidsisolerende noppen bekleed, en toen was ik zeker wel blij met die ruimte. Ook makkelijk icm met stille 120mm fans.

Zoals ik bovenstaande reacties lees kan het makkelijk in een miditower. Maar behalve als je op compactheid gesteld bent raad ik je gewoon een bigtower aan ;)

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-01 14:19
Ik dacht als het een miditower zou worden aan de P182. Moest er ooit nog een paar harde schijven bij komen is daar wel plaats voor denk ik.
Ik wil wel een stille pc daarom ook zo een grote koeler erop om zo goed mogelijk te cpu te koelen zonder teveel lawaai te moeten maken. Met zo een koeler heb ik op zijn minst dus wel zeker een miditower nodig denk ik.
Mijn pc staat in de woonkamer dus als ik alleen maar een bigtower goed met geluidisolerende noppen kan bekleden moet ik daar ook eens over nadenken.(zoals "Pantalaimon" zegt)
De 8800GT kaart is kleiner dan de 8800GTX kaart, maar de case moet zeker ook zo een grote kaart aankunnen. Een andere case moeten kopen als ik een andere vga kaart zou willen steken zou ik nu niet direct willen doen.
theodouma schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:01:
Een bigtower zal wel erg leeg blijven met jouw confifuratie. Een miditower (en zelf een minitower) zal ook voloende plaats bieden aan jouw hardware.

(Nog een advies, neem de HX520 watt voeindg, dezer is voor jouw systeem ook ruim voldoende(ook met overklok), echter kost hij minder. Zie ook Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 )
Ik wil met de voeding een beetje ruimte houden voor als er bv. een vga kaart zou komen die meer eisen stelt, zoals je nu oa. een 8800GTX hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Van een Tweaker verwachten we dat hij zelf kan kiezen. Je weet wat je eisen zijn, ga eens opmeten wat de consequenties daarvan zijn en in wat voor kast dat gaat passen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.