Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 23:53

Het Sony Ericsson S500i topic

Na een zoektocht op dit forum kon ik geen topic vinden over deze mobiele telefoon. Sony Ericsson heeft zich weer eens getoond op gebied van design met deze GSM. Met het noorderlicht als inspiratiebron zou deze GSM een link moeten vormen met de natuur. Aangezien ik zelf op zoek ben naar een nieuwe GSM, is dit een van de mogelijke opties.

Beschrijving
Terug naar de natuur
De Sony Ericsson S500i is geïnspireerd door de natuur. Dat blijkt uit veel verschillende details die je naar je eigen smaak en stijl kunt instellen. Zo zijn er verschillende veranderende desktop-thema's die meeveranderen met de seizoenen of met het verloop van dag naar nacht. Je wordt dus keer op keer verrast door het uiterlijk van je telefoon. Ook het handige bedieningsmenu heeft verschillende thema's. Wanneer je gebeld wordt, lichten allerlei delen van je telefoon op in verschillende kleuren. Een lichtspel dat geïnspireerd is op de prachtige kleuren en lichteffecten van het noorderlicht. Dat mooie schouwspel neemt je heel even weg uit de hectiek van het dagelijks leven, terug naar de natuur.

Swingende slider
De Sony Ericsson S500i is een slimme, slanke, swingende slider. Deze telefoon is erg goed te gebruiken als MP3-speler. Via de bijgeleverde Disc2phone music management software en USB-kabel zet je gemakkelijk je favoriete songs op je telefoontje. Op het interne geheugen kun je er niet zo veel kwijt maar gelukkig kun je het geheugen uitbreiden met een memorystick micro geheugenkaart. Daarmee kun je het geheugen opkrikken tot maar liefst 2 GB, genoeg voor zo'n 500 muziekbestanden. Met al die liedjes kun je urenlang genieten van je lievelingsmuziek. Geen zin om in je eentje te swingen met je hoofdtelefoon op? Verbind je toestel dan met je stereo-installatie, nodig je vrienden uit en...dance the night away!

Mag het iets meer zijn
Vind je spectaculaire looks en een MP3-speler nog niet genoeg? Treur dan niet want de Sony Ericsson S500i heeft nog veel meer in zijn mars zoals de 2-megapixelcamera. Met de verschillende functies en instellingen ben je verzekerd van goede foto's, zelfs 's nachts. Natuurlijk heeft deze telefoon ook een kalender waarin je herinneringen en notities op kunt slaan, een alarm, stopwatch en verschillende spelletjes.

De looks
Afbeeldingslocatie: http://www.dynamicdesign.be/images/s500i.jpg

De specificaties
- 370u standy, 9u bellen

Screen display:
- 240x320 pixels
- TFT met 262.144 kleuren

Memory:
- Intern: 12 MB
- Extern: M2 support tot 2 GB

Connectivity:
- GSM/GPRS 850 / 900 / 1800 / 1900 MHz
- EDGE
- Bluetooth 2.0

Extra features:
- 2 Megapixel camera, 4x digital zoom
- Veranderende desktop- en menuthema's
- Verrassende lichteffecten
- Uitbreidbaar geheugen
- MP3-speler
- A2DP

Video van de S500i
Dank aan DaannO voor de hulp

Disclaimer: Eerste openingspost, kan foutjes bevatten.

[ Voor 58% gewijzigd door Hobbles op 02-12-2007 20:13 ]

Everything is possible if you really want it.

Verwijderd

Heb hem ook sinds gisteren, een van de mooiste foons die ik al gezien heb. Naar het schijnt hadden de eerste telefoons wel last van brekende toetsen. Dat probleem zou bij de nieuwe versies niet meer bestaan.
Enig klein minpuntje misschien is dat er geen fm radio opzit.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:08

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mooie openingspost :)..netjes gedaan.

Telefoon is inderdaad stijlvol, dat vind ik er wel erg mooi aan. Heb jarenlang SE gehad, maar wou gewoon een stijlvolle telefoon en ben toen naar de nokia 6300 gegaan. Nokia is verder trouwens echt niet mijn merk. Verwacht dat mijn telefooon weer SE is, zeker met deze designs :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Ik vind dat ombuigen naar onder toe wat minder leuk gedaan. Jammer van de FM-radio, maar geen onoverkoombaar euvel imo. Ben benieuwd wanneer ik hem eens aan een deftige test mag onderwerpen.

MacBookLast.fmfacebook

• Hobbles
Dat ombuigen zal wel te maken hebben met het schuifmechanisme. Omdat je hierdoor meer grip hebt op de achterkant zal je 'm makkelijker open kunnen schuiven lijkt me.

Verwijderd

Kan alleen maar zeggen,toptoestel.....
Heb er 2 gehad,eerst de gele later de paarse.Inmiddels verkocht en nu de K850i.

Heb zelf nooit problemen gehad met de toetsen,veel groene versies hadden daar last mee.
Afbeeldingslocatie: http://i.expansys.com/i/b/b149661.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v205/tellyfreak/icepurple.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 18:51 ]

• Hobbles
Die paarse vind ik persoonlijk ronduit lelijk :D Waarom heb je dit toestel ingeruild voor een k850i?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Nop :)

[ Voor 96% gewijzigd door DaannO op 03-12-2007 20:28 ]

Verwijderd

Ik heb een probleempje met dit mobieltje. De mobiel wil de micro SD kaart (2GB van Kingston) die ik erbij heb gekocht niet formateren en ingebruik nemen. Ook niet als ik het geheugenkaartje op mijn laptop formateer (in FAT of FAT32). Herkend iemand dit probleem en kan iemand me hiermee helpen?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 15:54
ehm.., er gaan geen SD kaartjes in maar M2 kaartjes... Misschien is dit het probleem ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Hahaha, wat een domme actie, heel erg bedankt voor je antwoord. Gelukkig ligt het in ieder geval niet aan de telefoon. Ik ga vanmiddag een M2 kaartje kopen en heb dan weer goede hoop...

• JunkieXP
  • Laatst online: 30-10 10:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Pff ik ben dit toestel helemaal beu,

Mij vriendin heeft dit Toestel nu ongeveer 4 maanden en in die tijd is hij al 2 keer terug geweest voor het probleem met de defecte toesten. En nu nog geen halve maand nadat hij terug is is het al weer bingo.

Iemand enig idee hoe ik dit aan moet pakken en bij SE om een compleet nieuw type toestel kan vragen. Ik wil niks meer met de S500 te maken hebben want ze hebben al tot 2x toe geclaimed dat er een nieuw toetsenbord in gaat bij vervanging van het defecte toetsenbord. Echter is het bij beide 2 keren geen verbetering opgestaan.

Zie ook: Sony Ericsson S500 Gebroken Toetsen

[ Voor 5% gewijzigd door JunkieXP op 13-12-2007 21:48 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• rnd
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-12-2024

rnd

vind het ook egt een ***balletoestel. Eerst ging de trilfunctie kapot nu weer een gebroken toets. Pfff wordt het wel beetje zat

• Hobbles
Sinds kerst ben ik ook eigenaar van dit toetstel. Op zich heb ik nog niks slechts ondervonden aan de toetsen. Maar... :)

Wel heb ik problemen met de instellingen van het toestel. Ik kan namelijk veel minder instellen dan een vriend met dezelfde GSM. Bijvoorbeeld een rapport ontvangen bij het verzenden van een SMS, die instelling heb ik gewoon niet. Ik heb SE al gemaild hierover vandaag, maar wacht dus nog op antwoord (logisch :)).

Weet iemand hier of dit een bug is in de GSM, of dat ikzelf iets verkeerd doe ofzo? Best wel irritant dat ik geen rapport krijg :s. Ik heb ondertussen al een firmware upgrade gedaan via het tooltje dat SE ter beschikking stelt. En ook al eens een master reset gedaan. Maar alles zonder resultaat.

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
Potver....! Heeft m'n zus een toestel uit Week 42, Contrast Copper en haar '2' toets is al gebroken! Dit terwijl SE beweerde dat het enkel aan de groene verf lag! Nu is m'n zus haar gsm dus kwijt omwille van zo'n kutprobleem waarvan ze zelf zeiden dat het opgelost was!

Verwijderd

Ik heb het toetsel ook, nu heb ik in mijn auto een Blue&me functie (bluetooth over de spaekers van de auto) nu hoor ik van iedereen dat de lijn/verbinding verschrikkelijk kraakt sinds ik dit toestel heb, tevens bij het verlaten bij de auto wordt de bluetooth verbinding verbroken(wordt ook gevraagd op het toestel), maar het koptelefoontje blijft in het scherm staan, tot nu toe kan ik dus alleen bellen door of een andere bluetoothverbinding op te zetten of het toetsel uit en aan te zetten...want zolang het koptelefoontje blijft staan hoor ik niets(omdat de telefoon naar een niet bestaand/werkend bluetooth-apparaat is doorverbonden)

iemand bekend met dit probleem? misschien ligt het aan de instellingen (hoop hoop)

Hoor het graag!!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Ik ben echt een SE-fan, maar dit is echt een heel slecht toestel. Vooral de hardware is enorm goedkoop en vol problemen. Ik heb tig toestellen terug zien gaan naar de fabrikant. Om moedeloos van te worden. Hopelijk ziet SE nu in dat goedkope meuk geen oplossing is om een groter marktaandeel te krijgen.

Ik zeg: Niet kopen. Zonde van je geld en het is totaal niet representatief voor het merk.

Verwijderd

Heb deze tel al een tijdje en moet zeggen ben er best over te spreken.
Behalve dan de toetsen die breken. Voor de rest doet hij alles wat ik wil.
Alleen nu moet hij dus terug omdat mijn toetsen stuk zijn.
En bij mij vorige SE telefoons was het zo dat ze die ook gelijk flashen met nieuwe firmware.
Heb al aardig wat apps erop gezet (via het internet gedownload) En die ben ik dan neem ik aan ook kwijt. Heb geen internet abbo-tje bij me tel, daar gebruik ik het te weinig voor. Maar als ik nu dus alle progjes opnieuw moet downloaden, kost me dat best wat. Is er een manier om die apps te backuppen zodat ik ze weer terug kan zetten?

Als ik browse via die phone manager zie ik ze niet. En ook via bluetooth kan ik ze niet vinden. Heb ze wel een keer zien staan, maar kon niet meer ontdekken hoe dat nou was gelukt. Google hielp me ook al niet.

Verwijderd

Ik heb hier nu een S500i, heb hem al een tijd in gebruik, en dus zijn de toetsen aan het breken (bekend probleem).
Wil ik hem dus terugsturen naar SE. Heb van alles een backup gemaakt, want SE heeft tot nu toe altijd mijn tel ook geflashed als er wat mee was. Is natuurlijk een goede service, maar je bent wel alles kwijt.
Nou heb ik in de afgelopen tijd aardig wat java programma's op me telefoon gezet (waren allemaal gratis) maar moest ze wel dmv gprs downloaden (das weer niet gratis, heb geen unlimited abbo gebruik ik het te weinig voor).
Hoe kan ik een back-up maken van die java apps. Heb al gezocht via me usb kabel en via de bluetooth files browser. En wil me maar niet lukken. Heb wel één keer een mapje zien staan apps/games. Maar was toen bezig met het telefoon boek (wilde alleen synchroniseren, en niet verzenden).
Toen ik later het weer probeerde te vinden lukte dat niet meer.
Heb al vanalles geprobeerd.
Via de USB kabel heb je 3 opties die de tel geeft: 1.telefoonmodus; 2.bestandsoverdracht; 3. pictbridge
Via bluetooth kan ik ook het telefoongeheugen lezen.
Google bood mij geen oplossing en ook hier op got stond jammerlijk niet echt iets bruikbaars.

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-11 18:01
Heb hier ook een S500i, inclusief gebroken toets ;). Ben wel van plan om hem terug te sturen, maar hoe lang ben je hem dan kwijt?

Het klepje voor het geheugenkaartje is ook doorgebogen. (Bij de 3e of 4e keer opendoen al), maar verder is het toch een fijne telefoon. Ik kan er alles mee doen wat ik wil doen, en hij is ook lekker snel.

Knight who says 你

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Voor de gebroken toetsen hebben een apart topic: Sony Ericsson S500 Gebroken Toetsen ;)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• cxavier
Ok, had daar overheen gekeken :P

Knight who says 你

Verwijderd

Hoi, kent iemand de oplossing voor het volgende "probleem" als ik mijn s500i dichtdoe dan blijft hij staan in het menu waar ik op dat moment was. graag zou ik willen dat als ik hem dichtschuif dat hij gewoon op het beginscherm gaat staan. (dus alles afsluit) Is hier een instelling voor? Of kan dat gewoon niet?

Alvast bedankt als iemand mij dit kan vertellen.

Verwijderd

Niemand?????

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:19
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:50:
Hoi, kent iemand de oplossing voor het volgende "probleem" als ik mijn s500i dichtdoe dan blijft hij staan in het menu waar ik op dat moment was. graag zou ik willen dat als ik hem dichtschuif dat hij gewoon op het beginscherm gaat staan. (dus alles afsluit) Is hier een instelling voor? Of kan dat gewoon niet?

Dat zou ik ook graag weten ... vind er niet veel over terug en in de settings ook niet. Enkel dat het gesprek afgebroken mag worden.

Verwijderd

Het is hier wel druk :-) Niemand een antwoordt op mijn vraag.

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:50:

Is iets softwarematigs, dus niet zelf in te stellen. Er is vooralsnog geen oplossing voor. En je vraag onnodig kicken is ook niet handig ;)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
Hmm, ik werd helemaal enthousiast over deze telefoon toen ik 'm van een vriendin zag. Maar ik begrijp dat 't dus een klote toestel is :S Jammer zeg. Hopelijk komt er een vergelijkbare binnenkort dan.

• DaRKie
tiguan schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:17:
Hmm, ik werd helemaal enthousiast over deze telefoon toen ik 'm van een vriendin zag. Maar ik begrijp dat 't dus een klote toestel is :S Jammer zeg. Hopelijk komt er een vergelijkbare binnenkort dan.
Mja, was ook ff in paniek toen ik alle slechte reacties las (nadat ik hem al gekocht had...)
Heb hem nu al bijna 2 maand en de mogelijke gebreken blijven voorlopig achterwegen (*klop*klop*) dus ik kan momenteel nog zeggen: top telefoon!

Had hiervoor een samsung e900 en het is een opluchting om terug een toestel met degelijke software en goede uptime(5-7dagen) te hebben.

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Ik heb dit telefoontje vorige week gekocht, ook ik was bekend met de slechte verhalen over het toetsenbord.
Ik heb hem voor 125,- bij de Dixons gehaald, en de verkoper verzekerde mij ervan dat het probleem nu toch wel verholpen is, en dat ze sinds die tijd ook nooit meer iemand ermee terug hebben gehad met klachten. En verder vind ik het echt een top ding, werkt prima! Denk erover om binnenkort een review te schrijven voor tweakers, want de ene die er nu is geeft niet echt een goed beeld vind ik.

Tevens ook erg leuk dat SE een tooltje heeft uitgegeven waarmee je op eenvoudige wijze je eigen theme kan maken.

• tiguan
Dat klinkt al een stuk beter dan. :)

• Rev!
  • Niet online
Mijn moeder heeft hem ook, en ook 0 problemen.
Eind vorig jaar ergens aangeschaft.

• cocico
Is dat met een SIM-lock of zonder?
Ramquin schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:26:
Ik heb dit telefoontje vorige week gekocht, ook ik was bekend met de slechte verhalen over het toetsenbord.
Ik heb hem voor 125,- bij de Dixons gehaald, en de verkoper verzekerde mij ervan dat het probleem nu toch wel verholpen is, en dat ze sinds die tijd ook nooit meer iemand ermee terug hebben gehad met klachten. En verder vind ik het echt een top ding, werkt prima! Denk erover om binnenkort een review te schrijven voor tweakers, want de ene die er nu is geeft niet echt een goed beeld vind ik.

Tevens ook erg leuk dat SE een tooltje heeft uitgegeven waarmee je op eenvoudige wijze je eigen theme kan maken.

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

cocico schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 19:41:
Is dat met een SIM-lock of zonder?

[...]
Dat is met een Kpn simlock, (en aangezien ik daar al lange tijd naar tevredenheid zit was dat geen probleem ;)).

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Wat ik wel vaak met dit telefoontje heb, is dat als ik hem uitzet, ik hem niet meer aan kan zetten, er gebeurd dan gewoon niets. Enige dat ik dan kan doen is de batterij verijwderen en weer terug doen, dan gaat hij weer zonder problemen aan.
Ik ga er binnenkort maar weer even mee langs de winkel, andere hier misschien ook last van of gewoon toeval?

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 12:50
Sinds vorige week dit toestel...en na een dramatische N95 ervaring ben ik echt blij dat ik weer bijna dezelfde interface hen als op mijn geniale w800i :o

Na een week nog geen negatieve punten tegen gekomen. Wel jammer dat er geen flitser op de camera zit 8)7 (maar is maar een tijdelijke phone, totdat ik mijn iPhone heb)

• Hobbles
Ik kan melden dat ik nog altijd heel tevreden ben van deze telefoon na 5 maanden gebruik. Nog geen last gehad van brekende toetsen (lijkt verholpen te zijn, ofwel heb ik een uitzondering.). Het probleem met de instellingen dat ik voorheen in dit topic aanhaalde was te wijten aan een verouderde sim-kaart, dus niet door SE zelf.

Vind het best een goede telefoon hoor!

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
Ramquin schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:26:

125 euro bij Dixons? :o
dit is een toestel van om en bij de 185-200 euro? :o

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat niet, de goedkoopste in de Pricewatch is 150 euro. Maar geen verkeerde prijs nee :)

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
RoD schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:25:
Dat niet, de goedkoopste in de Pricewatch is 150 euro. Maar geen verkeerde prijs nee :)
lekker goedkoop :o maar spijtig genoeg Nederlands.

weet je toevallig zo geen belgische sites die echt goedkoop zijn en eventueel diensten na verkoop bieden?
zoek een Sony Ericsson W580i

• DeDuifff
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 20:47
Ik heb deze mobiel (Copper Contrast uitvoering) nu ook al een kleine vier maanden. Echt reuze tevreden ermee! _/-\o_ Ik heb deze via mijn Vodafone abbo besteld. Mijn oude Nokia 6230 (R.I.P. :'( ) was ik kwijt geraakt op vakantie na enigzins lomp doen (onder invloed van wat alcoholische gazeuse). Dat was echt een super apparaat btw!

Maar was destijds ook al op de hoogte van de brekende toetsen e.d maar tot op heden totaal geen last van gehad!
911GT2 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:55:
Na een week nog geen negatieve punten tegen gekomen. Wel jammer dat er geen flitser op de camera zit 8)7 (maar is maar een tijdelijke phone, totdat ik mijn iPhone heb)
Beetje tegenstrijdig, niet? De IPhone heeft toch ook geen flitser :+

Verwijderd

Ik heb deze telefoon nu sinds gister, en tot nu toe lijkt het een gaaf toestel. Ik heb natuurlijk nog geen last gehad van gebroken toetsen, maar het toetsenbord voelt vrij stevig aan.

Gister heb ik ook meteen de Sony Ericsson Theme Creator gedownload en hiermee de lichteffecten van Clarity (groenig+wit) verandert in ongeveer dezelfde kleur als het licht van die ronde knop, zo'n soort limegroen dus. Nu vraag ik mij echter af of dit niet op de 1 of andere manier ''slecht'' is voor de telefoon (omdat ik dus een kleur kies die bij de standaard thema's niet aanwezig is)? Kan dit kwaad of kan ik het gewoon zo laten staan?

Bijvoorbaat dank,

Mipas

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 07:49 ]

• Malloot
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11 14:05

Malloot

bekijk eens wat anders

[b][message=30064472,noline]Kan dit kwaad of kan ik het gewoon zo laten staan?
Aangezien het gewoon een software instelling is zou ik niet weten wat voor kwaad het zou kunnen.

Ik vroeg me trouwens af of die nutteloze lichtjes aan de zeikant ook uit kunnen, als ik bel wil ik liever niet als lantaarnpaal dienen... Ik denk er namelijk over deze te kopen.

En hoe klinkt hij tijdens het bellen, vol en warm?... Daar lees je nooit iets over. Mijn miskoop "Sagem my400v" heeft namelijk een zwak voor de letter S en aanverwanten....

edit: hm.. Ik lees nu wel erg veel (recente) verhalen over brekende knopjes.. Toch maar iets anders zoeken dan.. Jammer, ik had hem wel in dit excentrieke kleurtje gewild.

[ Voor 19% gewijzigd door Malloot op 17-05-2008 20:29 ]

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

Ik ben ook van plan om deze telefoon aan te schaffen, maar ben benieuwd wat er allemaal in de doos zit. [oplader, handleidingen in verschillende talen, headset/oordopjes etc]

Kan iemand die in het bezit van deze telefoon is eens opnoemen wat er allemaal bij zit met eventueel foto's?

Ik haal trouwens de zwart/groene versie, hopen dat ik geen gekloot krijg met de toetsen..

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

• DaRKie
Er zit een wired headset in(die ook kan dienst doen al oortjes om naar muziek te luisteren)
usb kabel en de normale handleidingen in verschillende talen. Tuurlijk ook een oplader :)

Weet iemand dit? Ik zou graag ergens kunnen instellen (liefst via een profiel) dat ik mijn gsm via de handsfree speaker wil gebruiken. Dus dat hij standaard via die speaker werkt. Nu moet ik die steeds via het menu aanzetten.

• cxavier
En ondertussen is het schermpje van mijn telefoon ook kapot :(. Ik zal hem binnenkort terug moeten sturen om het te laten repareren.

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een back-up te maken van de data die op de telefoon staat, zonder dat ik het scherm nodig heb?

//edit:
Ik heb een geheugenkaartje, maar er staat ook data op mijn telefoon zelf, zoals de gegevens in mijn adresboek.

[ Voor 18% gewijzigd door cxavier op 30-05-2008 23:10 ]

Knight who says 你

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

tigid schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:09:
En ondertussen is het schermpje van mijn telefoon ook kapot :(. Ik zal hem binnenkort terug moeten sturen om het te laten repareren.

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een back-up te maken van de data die op de telefoon staat, zonder dat ik het scherm nodig heb?

//edit:
Ik heb een geheugenkaartje, maar er staat ook data op mijn telefoon zelf, zoals de gegevens in mijn adresboek.
Even met de bijgeleverde usb kabel op je pc aansluiten en dan kan je hem met Sony Ericsson PC Suite 3.2 helemaal leeghalen via je pc.

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Weet iemand een adresje waar ze een zilver/witte camera casing voor de s500i verkopen?
Ik wil namelijk de groene onderdelen op de mijne vervangen voor witte, het witte toetsenbord was snel gevonden: http://cnn.cn/shop/sonyer...rasted-copper-p-2334.html
Maar van de camera casing ben ik alleen de orginele groene, een rode en een blauwe tegengekomen: http://cnn.cn/shop/sonyer...terious-green-p-1890.html :(

[ Voor 11% gewijzigd door Ramquin op 17-06-2008 15:42 ]

• McDutch

McDutch

[N]ooitgedeugd

Nou, ik heb inmiddels mn telefoon een paar dagen, maar ik krijg de mms instellingen niet goed...

Op de website van zowel sonyericsson en t-mobile [mijn provider] zijn geen instellingen te vinden die werken... terwijl ik alles overgenomen heb en opnieuw geprobeerd heb..

Ook is het niet mogelijk de instellingen in een mms te ontvangen, omdat mijn telefoon niet in het lijstje staat... weet iemand waar ik de correcte instellingen weg kan halen, want ook googlen levert voor mij niks op..

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-11 10:31
911GT2 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:55:
Sinds vorige week dit toestel...en na een dramatische N95 ervaring ben ik echt blij dat ik weer bijna dezelfde interface hen als op mijn geniale w800i :o

Heb nu een (flashed)w800i, ik wil miss. dit toetstel als vervanger kopen. Wat zijn de nieuwe features? En welke mis je (buiten de flits om)?

Is er ook een topic voor de w580i trouwens?

-edit-
http://www.mobileplaza.nl/nl/webshop/list/2000030210/0.html

Waarom is de groene 50 euro goedkoper dan wit/paars/goud :?

[ Voor 12% gewijzigd door Aubergine op 23-06-2008 20:36 ]

• McDutch

McDutch

[N]ooitgedeugd

Ik ben dus blijkbaar gewoon een beetje blind :x

De instellingen staan gewoon op de site, maar ik heb er overheen gekeken.. [mijn scrollbalk is.. weg]
Dus nu werkt alles naar behoren, en ik moet zeggen dat deze telefoon me goed bevalt..

Enige minpuntje vind ik de kleine zilveren toetsjes voor gesprek/menu, deze zijn me net wat te klein...

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Update, sinds ik Guitar Hero op mijn S500i heb staan zijn in 3 dagen mij 1,2,3,4,5 en 6 gebroken.. :(

• cocico
Dat fixen ze toch in garantie? 8)7 Niet te doen hoe slecht die toetsen zijn! Bij m'n zus zijn ze ook allemaal kapot maar ze levert haar telefoon niet in omdat ze geen 3 weken met mijn K750i wil doen ;)

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Ik wil 'm niet opsturen omdat:
A) Ik dan 3 weken mn mobiele kwijtben.
B ) Na de reparatie is er een goeie kans dat ze binnen 2 weken weer gebarsten zijn, te oordelen aan de ervaringen.
C) De toetsen blijven wel gewoon werken ook al zijn ze gebroken..
Vooral A en B vormen samen een vervelende combi :(

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Op youtube zijn wel video's te vinden over hoe je het toetsenbord kan vervangen, vrij simpel, maar een nieuw bordje kost al snel 20 euro.. :(

[ Voor 176% gewijzigd door Ramquin op 26-07-2008 22:30 ]

Verwijderd

Hoe kan je sms mapjes aanmaken?
Het lijkt me sterk dat dit onmogelijk is?

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Ik heb laatst mij S500i naar een W580i geflashed, omdat mijn toetsenbord nu precies voor 50% gebroken is heb ik voor €16,50 (dat is inclusief verzendkosten) een W580i behuizing op Ebay gekocht.
(Ik vind 'm mooier en de iconen op het toetsenbord komen dan weer overeen.)
Het lijkt me niet dat deze orgineel is dus ik ben benieuwd hoe het met dat toetsenbord gaat aflopen.
W580i behuizing kan kennelijk zonder problemen op een S500i.
Ik krijg 'm over ongeveer een week binnen, onderstaande foto's zijn niet van mij.

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2potdu9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i251.photobucket.com/albums/gg301/mipponippo/SE/DSC03027.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i251.photobucket.com/albums/gg301/mipponippo/SE/DSC03028.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Ramquin op 06-08-2008 16:59 ]

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Gelukt, mijn S500i draait nu W580i software, en heeft de behuizing + toetsenbord layout van een W580i.
Het toetsenbord lijkt van redelijke kwaliteit, ik ben benieuwd of hij het langer volhoudt dan een OEM bordje.

Fotooo's! :)

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/awfcwh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2vmgc4p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2lm3xg3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/24enkgg.jpg

Verwijderd

Dus deze telefoon heeft nog altijd last van de brekende toetsjes? Zag die onlangs staan voor 160 euro denk ik (was vroeger heel wat duurder) maar heb het altijd al een mooie gsm gevonden, en voor 160 euro wil ik best een aanschaf overwegen.

Maar als dat structurele probleem met de toetsjes nog niet is opgelost, is het een 'no go' natuurlijk. Ik doe erg lang met een gsm (vorige gaat ook alweer jaren mee) en ik wil geen dingen kopen die na een paar maand al schade vertonen. Zelf modden van een gsm wil ik niet, daar heb ik geen zin in.

Best jammer eigenlijk. Je zou toch verwachten dat ze dat op de repair dienst wel merken dat er overmatig veel S500's terugkomen, zodat er iets gedaan wordt aan de bouwkwaliteit.

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Ik heb 'm een maand (oid.) geleden voor 125 bij de Dixons opgehaalt, dus voor 160 zou ik het zowieso niet doen! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ramquin op 06-08-2008 22:42 ]

• fanatic_david
  • Laatst online: 17-11 23:00

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Heeft er iemand weet van een opvolger voor dit mobieltje? De S500i is immers al ongeveer een jaar op de markt dus lijkt het mij dat ie niet lang meer te gaan heeft.

Persoonlijk vind ik de looks van deze phone bijzonder strak, en de lichteffecten zijn om te :9~. Langs de andere kant zou ik een flitser/zaklamp en autofocus (2 zaken die mijn huidige K750i heeft) wel missen.

• cocico
Helaas! Als er al een opvolger komt heeft deze 3Mpixel cam zonder autofocus! De recent aangekondigde SE W595 heeft als voornaamste verschillen met de W580 (een W-versie van de S500i) 1Mpixel meer in de camera en 3G-functionaliteit. Jammer maar ja! Voor zover ik weet heeft SE geen slider met autofocus en flits :(

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Dat is bijzonder jammer!

Ik heb tot nu toe enkel candy bars gehad en was dus beginnen kijken voor een slider. En daar ik een beetje een SE aanhanger ben was ik uitgekomen op de S500i maar die mist dus enkele features. Mogelijk zal ik dus moeten uitwijken naar een ander merk :(

• tiguan
De C905 die het vierde kwartaal komt is een slider met AF, flits en 8 megapixel camera.

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Die C905 ziet er niet zo gelikt uit als de S500i maar ook niet onaardig :) De specs mogen er in ieder geval wezen!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds gister ben ik in het bezet van deze telefoon. Hiervoor had ik een W810i maar deze was gecrashed en omdat ik geen zin had om mn telefoon 4 weken kwijt te zijn heb ik hem geflashed, dat is niet gelukt.

Ik vind het een mooi telefoontje alleen ik heb een vraag:

Aan de voorkant en in de menu's zitten een aantal internet functies. Ik had aan de verkoper gevraagd of ik deze functie kan uitschakelen. Volgens hem kon ik dit uitschakelen door niks in te stellen. Echter ik heb al een paar keer deze knop per ongeluk aangeraakt en zit zodoende op een klein bedrag aan internet kosten. Weet iemand of ik het kan uitschakelen? Of zijn er nog dingen ingesteld omdat ik mijn sim-kaart (Hi-20 abbo) al eerder heb gebruikt? En zo ja wat moet ik uitschakelen?

Alvast bedankt mensen!

Thijs

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik heb een geel/goude se s500i. Maar wilde graag een ander kleurtje/ cover, dus ik heb er eentje gekocht op ebay, netjes aangekomen etc.. Maar nu krijg ik toch met geen mogelijkheid dat klepje boven de batterij eraf! Werkt dit met schroeven ofzo? Hoop dat iemand me kan helpen.
Bedankt alvast!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 08:50:
niemand ??

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@thijsk87: Kun je bij "Internet profielen" niet alle "Data profielen" eruit gooien? Dan heeft hij geen instellingen meer om verbinding te kunnen maken?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:51
Gaan 4Gb of 8Gb M2 geheugenkaartjes gewoon werken in dit toestel? :?

Ik kon op Google niet vinden of iemand het voor elkaar heeft gekregen, hopelijk heeft iemand hier het al geprobeerd.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 08:50:
??

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Eerst en vooral...dude, relax! Dit topic 3 keer kicken in 4 dagen tijd is er wel een beetje over imho, vooral gezien er voor de rest amper gepost wordt (in de zin dat je vraag dan goed zichtbaar blijft en niet in de massa verdwijnt).

Verder...bedoel je of je mapjes kan aanmaken naast de mapjes "Verzonden items", "Postvak IN", "Postvak UIT", enz.?

[ Voor 15% gewijzigd door fanatic_david op 13-09-2008 20:07 ]

Verwijderd

klopt ja.. gewoon een submapje dus.

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Ik heb geen S500i maar met mijn K750i is het alleszins niet mogelijk. De enige plaats waar je mappen kan aanmaken is binnen het bestandsbeheer en daar vind je enkel geluiden, afbeeldingen, applicaties, enz. Het beheer van sms'en valt daarbuiten.
Als je bovendien kijkt naar de mogelijke acties die je kan uitvoeren op een sms zie je dat een sms niet kan verplaatst worden (behalve naar de SIM-kaart (opgeslagen items) dan).

De S500i is uiteraard een stuk recenter en dus kan het sms-beheer ondertussen gewijzigd zijn. Maar ga ook eens na: als je bijvoorbeeld weet hoe je binnen de map Geluiden een submap kan aanmaken en geluiden ernaar verplaatsen, en je kan niet op een vergelijkbare manier een submap maken binnen de map Postvak IN en sms'en ernaar verplaatsen dan is het hoogstwaarschijnlijk ook niet mogelijk.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:51
coyote1980 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:40:
Gaan 4Gb of 8Gb M2 geheugenkaartjes gewoon werken in dit toestel? :?
Is er svp iemand die uitsluitsel hierover kan geven? Mijn vriendin heeft dit toestel gekocht en zij wil graag een geheugenkaart aanschaffen voor erin, bij voorkeur meteen 4Gb of 8Gb.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

Wat een stront ding, net gekocht.

Ik probeer de lichteffect-kleur aan te passen, maar niets werkt. Hij slaat mijn gekozen licht niet op, en soms met afspelen laat hij zelf het lichtje niet zien!

Weet iemand het probleem hier van, word knettergek van dit toestel!

Edit: Google helpt mij vandaag niet :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 20:10 ]

• SimonMc
  • Laatst online: 27-06 21:02
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:02:
Wat een stront ding, net gekocht.

Ik probeer de lichteffect-kleur aan te passen, maar niets werkt. Hij slaat mijn gekozen licht niet op, en soms met afspelen laat hij zelf het lichtje niet zien!

Weet iemand het probleem hier van, word knettergek van dit toestel!

Edit: Google helpt mij vandaag niet :'(
Gekozen lichteffecten gaan zich alleen maar afspelen als je zelf opgebeld word.Als je het everchange thema laat staan, zullen je lichteffecten een aantal keer per dag gaan veranderen.

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-11 17:18
Even een vraagje...

Probeer wat foto's te kopiëren van de telefoon naar de PC maar, dat wil niet helemaal lukken. De PC suite geïnstalleerd en zowel via de USB mode (er wordt geen extra schijf zichtbaar) als de telefoonmodus (via de browser ziet hij ook niets) kan ik niet bij de foto's komen.

Iemand nog een geniale ingeving???

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-11 17:18
Er!k schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:47:
Even een vraagje...

Probeer wat foto's te kopiëren van de telefoon naar de PC maar, dat wil niet helemaal lukken. De PC suite geïnstalleerd en zowel via de USB mode (er wordt geen extra schijf zichtbaar) als de telefoonmodus (via de browser ziet hij ook niets) kan ik niet bij de foto's komen.

Iemand nog een geniale ingeving???
Edit: ik heb geen extra geheugenkaart, maar dat mag toch niets uitmaken?

Edit2: Het is al gelukt door het via de laptop te doen... Alleen wel drama dat je bij een software update al je SMS'jes kwijtraakt... Is bij Nokia volgens mij niet zo.

[ Voor 14% gewijzigd door Er!k op 20-11-2008 08:50 ]

Verwijderd

ik heb deze telefoon 3 weken geleden gekocht bij de mediamarkt voor €100 inclusief hi5 met 10 euro beltegoed. Na een lichte val bleek het scherm het niet meer te doen :( , dus heb ik een retourtje mediamarkt geboekt. Vanmiddag gebeld dat de telefoon weer terugwas en er een barst in de printplaat bleek te zitten en dat dit kostenloos is gerepareerd. Ik weer blij :*) maar ik vraag me wel af van welke kwaliteit dat printplaatje dan is. :? Verder vind ik het een prima telefoon, alleen vind ik het wat jammer dat walkman2 er niet standaard op zit, vandaar dat ik hem meteen naar w580i geflashed heb. Brekende toetsjes heb ik nog geen last van gehad!

• DaRKie
Die van mij was van de lichting die geen brekende toetjes meer zou hebben en hij had er eerst ook geen last van ... de eerste 6 maand that is, daarna had hij er 3

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Mijn S500i is gisteren na nog geen half jaartje overleden. Hij overleefde een val in de sneeuw niet en ik merkte sowieso dat hij maar slecht tegen kou kon. Als ik belde op de fiets in dit weer dan viel het scherm vaak gewoon uit of reageerde super traag.

Ben nu weer terug naar mijn K550i die eigenlijk veel fijner werkt, buiten de mindere schermresolutie damn.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11 19:00
Mijn camera heeft het waarschijnlijk begeven. Slechts een groen schermpje is er te zien.

Iemand nog een toestel voor onderdelen beschikbaar. Of een leverancier voor een nw camera unit? Ik heb namelijk ergens op het net een leverancier gezien, maar ik kan deze niet meer terug vinden. :?

Verwijderd

Ik heb dit toestel van de week ook gekocht.
Ik vind hem heel mooi.
Maar ik heb problemen met bestanden van mijn mobiel naar de pc te zetten.
Ik heb de programma's die erbij zaten geinstalleerd, maar elke keer als ik mijn mobiel met de usb verbind zegt mijn pc dat er geen wizard of programma is geinstalleerd.
Ik snap er niks van.

Verwijderd

ik heb dit toestel ook gehad maar ik had geen problemen ermee. ik wou iets zwaarder dus ik was overgestapt naar de se c510. alleen die was dikke bucht. nu heeft een vriend me gevraagd of ik zijn s500i in het grijs wou overkopen voor 45 euro. heb dus direct ja gezegt
Pagina: 1