[WMP] trekt CPU naar 100%

Pagina: 1
Acties:

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:54
Hoi mensen,

sinds vandaag trekt Windows Media Player 11 opeens mijn CPU naar de 100%, terwijl ik niets anders doe dan normaal.
Ik heb op o.a. Google gezocht, maar niet echt iets van mijn gading gevonden. Daar kwam ik o.a. deze post tegen:
[wmp10] cpu 100% ook zonder visualisatie
Maar helaas ik heb daar niet echt iets aan gehad.
Heb gekeken met filemon wat ie aan 't doen is als ie de CPU naar de 100% trekt, maar hij doet niets raars (in mijn ogen in ieder geval). Het is vooral dat ie de muziekdatabase vergelijkt met de huidige bestanden.
Ook heb ik alle mappen uit de lijst gehaald die WMP moet controleren op nieuwe bestanden (ook aan de hand van dat topic, en andere topics), maar helaas geen verschil.
Wat kan ik proberen om toch weer normaal CPU gebruik ervan te maken?
(en nee, ga niet zeggen dat ik Winamp oid moet gebruiken :P)

Image van CPU gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://img.webrail.eu/TaSo/cpu_windowsmediaplayer.PNG

Verwijderd

Misschien nogal logisch, maar heb je WMP al helemaal eraf gegooid en opnieuw erop gezet.

Als dit niet werkt probeer eens Your Uninstaller! om hem weg te gooien, deze checkt ook op alle registervermeldingen die het installatieprogramma aanmaakt, misschien is er iets in het register mis gegaan. Eventueel kan je nog een algemene registerscantool gebruiken.

Daarnaast, misschien een herstelpuntje terugzetten, videokaart drivers en codecs updaten etc?

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-03 17:52
Als-ie alleen de medialibrary (is dat hetzelfde als wat je bedoelt met muziek database?) probeert te updaten dan is die library misschien corrupt. Probeer dan die library leeg te gooien of zoek anders welke bestanden bij die library horen en gooi ze weg om daarna opnieuw aan te maken.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• EDIT
Kalief schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:33:
Als-ie alleen de medialibrary (is dat hetzelfde als wat je bedoelt met muziek database?) probeert te updaten dan is die library misschien corrupt. Probeer dan die library leeg te gooien of zoek anders welke bestanden bij die library horen en gooi ze weg om daarna opnieuw aan te maken.
Misschien ligt het daaraan, heb dat juist een paar dagen geleden gedaan omdat ik problemen met de library had.
Ja ik bedoelde inderdaad de medialibrary met de muziekdatabase.

@ TheManNL: stom dat ik daar nog niet aan heb gedacht. Ga het direct proberen! :)

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 01-12-2007 18:36 ]

• EDIT
Heb hem net opnieuw geïnstalleerd, en de medialibrary opnieuw laten aanmaken, maar nog steeds schiet WMP na een tijdje naar de 100%.

Verwijderd

Balen, misschien helpt het volgende:

18-02-2007, 12:23
Heb na lang googlen eindelijk een oplossing gevonden. :D

Voor degenen die hetzelfde probleem hebben:
Extra > Opties > Tabblad Media-bibliotheek > en dan bij "Mappen Controleren" alles verwijderen.

OF

omg, after an hour of googling, I think i've found the problem/solution!!

I used to have one folder where everything downloads into, and that was My music. It was 97gb lol. So i decided to remove the video's and put them into My video's.

So i went into 'Monitor folders' in Wmp10, and added 'My videos'. So now i've got My music and My video's being monitored.

Apparantly windows media player doesn't like two folders being monitored, and caused it to take up all the cpu usage.

So i went back to monitor folders and changed it to just 'my music' and :o IT WORKED!

No more high cpu usage!

Hopefully this thread will help others who have this problem too.

Thanks to everyone who suggested something to try! :)

theDr. writes...
t was 97gb lol.

Your "My ....." folders are part of your user profile, xp will try to index them constantly, which is what you were experiencing, all through the guise of WMP in your case, glad you got it sorted.

This is why I never use the "My....." folders :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 19:35 ]

• EDIT
EDIT schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:23:
Ook heb ik mappen uit de lijst gehaald die WMP moet controleren op nieuwe bestanden (ook aan de hand van dat topic, en andere topics), maar helaas geen verschil.
De enige map ik ik niet kon verwijderen was Mijn Muziek, en dat is de enige map die hij op dit ogenblik doorzoekt (26,1 GB)
Of begrijp ik die post nou verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 01-12-2007 20:08 ]

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-03 17:52
In die post zijn zowel Windows als de Media Player de folders aan het scannen. Windows met zijn Indexing en Media Player met zijn Folder monitoring. Dat indexeren kun je waarschijnlijk beter uitzetten, zeker als je ook iets als Google Desktop gebruikt.

Rechtermuisklik op de harddisk in de Verkenner en vinkje bij Indexeren (onderaan) weghalen. En in services.msc kun je de Indexing service disablen. Scheelt weer CPU procentjes.

Laat daarna de Media Player alleen de meest noodzakelijke mappen en bestanden monitoren en zeker niet je hele schijf.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Pagina: 1