Toon posts:

[wmp10] cpu 100% ook zonder visualisatie

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb laatst wmp10 geinstalleerd en als ik 'm opstart neemt ie alle cpu in beslag.
Zelfs zonder visualisatie blijft de cpu op 100%
Als ik wmp afsluit blijf hij in de taskmgr staan en neemt nog steeds (minder, maar) veel cpu in beslag.
Terug naar wmp9 gaat niet meer, want systeemherstel staat uit.

M'n specs:
winXPpro SP2
cpu 2.1 GHz
ram 2*256

Wie heeft voor mij een oplossing?

Verwijderd

Als ik zoiets heb dan doe ik altijd ff cc cleaner draaien en me spyware checkuh. Kheb zelf geen antivirus ,nooit gehad. Zie je ook welk proggie zoveel inneemt dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een goede firewall en up-to-date virusbeschermer.
WMPlayer neemt alle cpu in.

update: Ik heb een patroon ontdekt.
Hij begint altijd normaal met een paar procentjes cpu, maar als ie even aan 't spelen is (zo'n 10 minuten) stijgt ie snel naar het maximum.

Zolang ik elke 10 minuten het proces wmplayer.exe beeindig en herstart heb ik nergens last van. :r

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 23:34 ]

Verwijderd

Filemon? (http://www.sysinternals.com)

Misschien wordt er wel iets heel raars aangesproken wanneer je lekker aan het afspelen bent.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het rare is: hij doet het bij welk liedje dan ook.
Of ik nou het ene mp3'tje, het andere mp3'tje of m'n hele lijst van mp3'tjes pak, elke keer loopt ie na een paar minuten vol.
En als ik niks afspeel weer niet.
Heb dat filemon geinstalleerd maar wat komt daar een berg informatie uit!
Ik kan hier moeilijk 200 A4'tjes tekst plakken.
Waar moet ik op letten?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben een hoop wijzer, maar ik heb ook een hoop nieuwe vragen. :P

@November: Bedankt voor dat geweldige programma.

Ik ben erachter dat m'n wmplayer na een paar minuten ineens in mijn bestanden begint te snuffelen.
Hij opent mappen op schijven met persoonlijke documenten, maar ook opent hij system32 en autoexec.bat en meer.
Daarna gaat ie verder met m'n film-partitie en loopt ie vast op een bepaald bestand.
Dan pas stijgt de CPU. daarvoor nog niet.

1) Is het normaal dat wmplayer in mijn bestanden snuffelt?
2) Wat moet wmplayer met al die (persoonlijke) info?
3) Hoe los ik dit op zonder dat ene hoofdstuk van m'n film te verwijderen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 00:21:
@November: Bedankt voor dat geweldige programma.
1) Is het normaal dat wmplayer in mijn bestanden snuffelt?
2) Wat moet wmplayer met al die (persoonlijke) info?
3) Hoe los ik dit op zonder dat ene hoofdstuk van m'n film te verwijderen?
FileMon is your friend :)

1. Ik heb werkelijk geen flauw idee, maar daarintegen zou het me ook niet verbazen als het zo zou zijn.
2. Hmm, doorsturen voor anonieme statistieken denk ik. Ik bekijk net mn eigen windows media player, en ik zie een uitgevinkte optie, en ik quote letterlijk: Customer Experience Improvement Program. 'I want to help make Microsoft software and services even better by sending usage data to Microsoft. Spreekt voor zich denk ik.
3. Hmm, goeie vraag. Ik neem aan dat je over dat ene bestand begint (als potentiele boosdoener) omdat je je taskmanager cpu verbruik en de log van filemon naast elkaar hebt gehouden tijdens het afspelen. Je kunt proberen dat bestand te verplaatsen of even de index te checken met bijv. DivFix. Ik heb zelf ook weleens mn BSPlayer helemaal over de zeik zien gaan door een divx filmpje met een paar geflipte frames erin. Raar maar waar :)

Hoei, het is 02:11, en deze post is minder anti-MS bedoelt dan het misschien doet voorkomen. Ik gebruik zelf XP x64 met heel veel plezier :Y)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04 14:06

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Kan het niet zijn dat WMP op dat moment aan het zoeken is naar mediabestanden?

Verwijderd

Topicstarter
timmie_loots schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:56:
Kan het niet zijn dat WMP op dat moment aan het zoeken is naar mediabestanden?
_/-\o_
Je hebt gelijk.
het "programma voor kwaliteitsverbetering" stond al afgevinkt dus dat was het niet,
Onder het tabblad "Media-bibliotheek", optie "Mappen controleren..." het ik m'n film-partitie verwijderd, en nu is alles opgelost.
November en timmi_loots, bedankt voor de hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 16:40 ]

Pagina: 1