Goede 21" of 22" monitor

Pagina: 1
Acties:

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik wil binnekort een 21" of 22" monitor gaan aanschaffen. Ik zat erover te denken om de Iiyama A201HT Vision Master Pro510 22" aan te schaffen met vlakke beeldbuis.

Ik heb nu eens wat zitten searchen naar info en ben nu niet meer zo zeker ervan of dit wel de juiste aanschaf is.

Mijn vraag is:

1: Zijn er mensen met ervaringen met deze monitor?
2: Wat zijn goede alternatieven?
3: Plat of bol?

:?

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

1. geen ervaring, heb een 19 inch Pro A901HT, maar deze is :9~:9~:9~:9~:9~:9~ om naar te kijken , 22 is alleen wat groter
2. Alternatieven: In volgorde=> Eizo, Sony, LG en CTX.
3. Plat, dat zekers, ga nooit meer terug, is wel klote dat ik op het werk naar een bolle buis moet kijken :(:(:(:(:(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/123729

kijk hier is anderz. ik zelf zit btw te denken aan een Sony E500 deze is ongeveer fl 2300,-.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Kookie
  • Niet online
Grapjas die Tineau :) Lees effe mijn post en ik zei al dat ik al had gezocht. En in de tijd die je nu hebt gespendeerd aan deze 'grappige' opmerking had je ook een zinnige reply kunnen geven of helemaal geen een. :z

Verwijderd

Waarom ben je niet meer zeker? Ik wil ook wel voor 21" HT. Specs: super. Was altijd wel positief over Pyama (ofzoiets). Maar in de diverse topics is men niet altijd even + over dit merk. Wat vind jij, Kookie?

Verwijderd

Kun je iets beters krijgen voor +/- 2050,-? Ben bang van niet. Maar je wil zeker 21"? Anders zou ik voor Sony G400 gaan. Is wel 1 van duurste 19"!! Maar nog nooit - over gehoord!

• Kookie
  • Niet online
Wat ik tot nu heb gelezen is bv. dat je een hoop geluk moet hebben met je monitor. Er zijn al een hoop mensen die krommingen en dergelijke krijgen. En bv. dat de 2D kwaliteit in bv. 1600 x 1200 niet echt goed is.

Maar ik hoor ook wel goede dingen over deze monitor. Maar door al deze meningen ben ik er nu niet meer zo zeker van en begin ik te twijfelen.

vandaar mijn vraag naar ervaringen en evt. goede alternatieven.

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
* Zeepoog vindt CTX ècht ranzig!!

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op woensdag 14 februari 2001 09:37 schreef Zeepoog het volgende:
* Zeepoog vindt CTX ècht ranzig!!
je bent niet de enigste ;)

Pak je rust!

Verwijderd

doe mij maar philips :9 of eizo :9~

• Kookie
  • Niet online
Nou...ik heb de stoute schoenen aangetrokken vandaag en een compleet nieuw systeempje in mekaar gezet (1GHZ AMD TBIRD,KT7A enz..) en met de...

Iiyama Visionmaster Pro 510 22" B-)

En ik heb er een woord voor WOW!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

IIyama.... Heb vandaag teleplan gebeld, gaan er 7 van de 30 retour (helemaal dood...), nog eens 5 hebben te kampen met niet scherp te krijgen beeld (zelfs niet op 1280x1024...). Van de 30 monitoren die nu iets meer dan een jaar lang staan te draaien zijn er misschien 8 echt in orde.

(niet alleen de 22" ers, van de 6 19"ers zijn er ook al 2 dood.)

Viel me vies tegen. :(

de betaler vervuilt

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 01:17 schreef GA!S het volgende:
IIyama.... Heb vandaag teleplan gebeld, gaan er 7 van de 30 retour (helemaal dood...), nog eens 5 hebben te kampen met niet scherp te krijgen beeld (zelfs niet op 1280x1024...). Van de 30 monitoren die nu iets meer dan een jaar lang staan te draaien zijn er misschien 8 echt in orde.

(niet alleen de 22" ers, van de 6 19"ers zijn er ook al 2 dood.)

Viel me vies tegen. :(
Ik heb al ongeveer 1,5 jaar een iiyama 510 pro 22" en hij is niet kapot te krijgen, er is al een keer een box/speaker niet zo kleintje ook van de muur op mijn 22" gevallen :( en hij doet het nog steeds perfect8-)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
Heb nu ook dik een jaar een Pro510, en telkens wanneer ik er naar kijk denk ik "ah, heerlijk beeld". Ik draai 'm op 1600*1200 en dat geeft een superscherp beeld. Wat betreft m'n pc is dit m'n meest geliefde onderdeel:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 19:34

peeweeherman

energieleverend.nl

Heb sinds vorige week een 22" Iiyama. Na het opstarten heb ik aan de rechterzijde een zwarte strook van ca. 1 cm. Het beeld rekt zich vervolgens langzaam uit, na ca. een uur is alles weg. Kan dit aan mijn brakke videokaart liggen (voodoorush ivm leverproblemen Radeon)of duurt het gewoon veel te lang totdat de monitor is opgewarmd? Ik draai tijdelijk op 1024x768. Verminderd dit effect bij hogere resoluties, zoals 1600x1200 of 1280x1024? Mijn huidige kaart trekt dat niet.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dat is te lang, kijk ook eens of er verder geen problemen zijn.
Persoonlijk vind ik dat al reden genoeg om een moitor van 2300,- retour afzender te sturen met het vriendelijke verzoek om een behoorlijk functionerend apparaat te zenden. (gewoon garantie claimen dus.)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Als je financien het toelaten zou IK voor eizo gaan>:)

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik heb sinds maandag een zo'n 510 en hij is niet scherp te krijgen! Inderdaad ook niet op 1280x1024. Ik heb Iiyama gemaild met verzoek om de zaak te komen tunen of om te ruilen.....

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Pagina: 1