Ik haat het dat ik zo'n ruime thread post, maar ik vind nergens een echt vergelijkbare situatie. Ik vind nog mensen met het probleem dat hun Ubuntu freezed, maar meestal weten ze al waar het aan ligt - bij de anderen is het hardware gerelateerd.
Ik heb zelf geen flauw benul: op 7.04 werkte alles nog perfect, maar op de 7.10 (Gutsy Gibbons) niet meer. Het is een clean install trouwens - ik heb de vorige kernels er dus niet meer opstaan. De freeze is echt definitief: ik geraak niet meer in tty, ctr-alt-backspace, ... Alleen de tijd tikt rustig voort. Ik vind er ook geen patroon in: niet om de zoveel tijd, niet als ik iets bepaald doe,... . Het enige dat er mee correleert is dat het probleem bestaat sinds de dag dat ik enkele woordenboeken toevoegde aan Oo. Het lijkt me sterk dat dat hier iets mee te maken kan hebben.
In ieder geval: onder Windows (Vista, 64-bit) werkt alles perfect. Er is ook niets aan de hardware veranderd en er zit niets exotisch in de PC. Memtest gaf geen problemen. Dit vind ik:
(syslog.0)
en (syslog)
Ik heb zelf geen flauw benul: op 7.04 werkte alles nog perfect, maar op de 7.10 (Gutsy Gibbons) niet meer. Het is een clean install trouwens - ik heb de vorige kernels er dus niet meer opstaan. De freeze is echt definitief: ik geraak niet meer in tty, ctr-alt-backspace, ... Alleen de tijd tikt rustig voort. Ik vind er ook geen patroon in: niet om de zoveel tijd, niet als ik iets bepaald doe,... . Het enige dat er mee correleert is dat het probleem bestaat sinds de dag dat ik enkele woordenboeken toevoegde aan Oo. Het lijkt me sterk dat dat hier iets mee te maken kan hebben.
In ieder geval: onder Windows (Vista, 64-bit) werkt alles perfect. Er is ook niets aan de hardware veranderd en er zit niets exotisch in de PC. Memtest gaf geen problemen. Dit vind ik:
(syslog.0)
code:
1
2
3
4
5
6
| Nov 28 19:43:47 yellow-desktop syslogd 1.4.1#21ubuntu3: restart. Nov 28 19:43:47 yellow-desktop anacron[5908]: Job `cron.daily' terminated Nov 28 19:43:47 yellow-desktop anacron[5908]: Normal exit (1 job run) Nov 28 19:57:59 yellow-desktop -- MARK -- Nov 28 20:17:01 yellow-desktop /USR/SBIN/CRON[7033]: (root) CMD ( cd / && run-parts --report /etc/cron.hourly) Nov 28 20:37:59 yellow-desktop -- MARK -- |
en (syslog)
code:
1
2
| Nov 28 19:43:03 yellow-desktop anacron[5908]: Job `cron.daily' started Nov 28 19:43:03 yellow-desktop anacron[6399]: Updated timestamp for job `cron.daily' to 2007-11-28 |