[Vista] x64 installeert niet op PC met 4GB*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:36
Mijn specs:

P5N32-E SLI Plus
Intel C2D E6600
Sapphire 2900XT
4x 1Gb OCZ Platinum PC6400
2x WD74GD in Raid0
Antec NeoHE 550Watt.

Mijn probleem:
Ik installeer Vista x64 en hij kopieert alles naar de harddisk, vervolgens gaat die rebooten en krijg ik meteen een blauw scherm die na 1 seconde weer weg is. Het scherm kan ik dus niet lezen, mijn vraag is hoe zet je zoiets uit (dat die gelijk reboot) als je de instelling niet kan wijzigen door in Windows te komen. Ik wil namelijk weten wat die daarbij vermeld.

Wat is al gedaan / gechecked:

- Ik kom orgineel van Vista x86 (ook business) en daar werkt de PC vlekkeloos op. Precies met deze hardware ook, ik heb mijn image dan ook teruggezet en hoewel ik net niet eens door de installatie kwam zit ik nu weer vlekkeloos te werken.
- Ik heb het geheugen al teruggeclocked.
- Alles in de bios staat stock nu, maar Firewire etc. uitschakelen hielp ook niet.
- Mijn Vista licentie is legaal, evenals het installatie medium (orgineele CD). Ik heb de CD op een laptop gebruikt om te installeren (ja mag, het is een officiele licentie voor 10 PC's) en daarop draait die vlekkeloos.
- Via de Vista CD heb je die startup herstel, maar die geeft aan "onbekend probleem".

Iemand een idee A. hoe ik dat scherm te zien kan krijgen? B. Nog andere mogelijkheden?

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 06:09
Werkt het wel zonder de RAID 0 instelling?

"That was left handed..." - JJH

• michelzwarts
  • Laatst online: 02-01 11:07
Probeer eens met 2 gig alleen te booten.

Windows Veteran turned Apple Addict

• GENETX
  • Nu online
Striker Extreme werkt niet met 4GB ??? Kijk dar maar eens bij mijn post en daaronder ;)

Komt door een bug in Vista die daardoor neit kan booten/installeren. Met 3GB of minder installeren en booten. Patch uit bovenstaande topic halen en installeren. Rebooten en uitzetten. Dan de laatste dimms er weer bij en hij moet werken.

[ Voor 52% gewijzigd door GENETX op 28-11-2007 13:18 ]

• Woodsy
  • Laatst online: 13:36
Bedankt ik ga eens proberen te installeren met 2Gb. :-))

Die 32-bit is inderdaad wel geinstalleerd met 2Gb, hoop dus dat dat is het.

//edit Hij is nu in ieder geval geinstalleerd, nu nog proberen als ik die 2Gb erbij prop.

[ Voor 25% gewijzigd door Woodsy op 28-11-2007 14:44 ]

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
er is intussen denk ik al een patch vrijgegeven die het probleem met installeren en werken met 4GB of meer aan systeemgeheugen verhelpt, zoek de KB van microsoft eens af (wordt denk ik ook geinstalleerd uiteindelijk via windows update).

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

DarkJack schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:49:
er is intussen denk ik al een patch vrijgegeven die het probleem met installeren en werken met 4GB of meer aan systeemgeheugen verhelpt, zoek de KB van microsoft eens af (wordt denk ik ook geinstalleerd uiteindelijk via windows update).
Ik betwijfel het. Ik heb het probleem ook, maar niet constant. Dat betekent dat ik na een paar keer opnieuw proberen wel in windows vista x64 kom en dan ook gewoon een zeer stabiel OS heb.

Deze update, die werd genoemd, voldoet bij mij niet. Ik krijg de melding dat de update niet geschikt is voor mijn systeem.
http://www.microsoft.com/...7541E93C18&displaylang=en

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 29-11-2007 12:58 ]

Verwijderd

Heb dit ook gehad. Oplossing:
- < 4 GB in je pc + memory remap uitzetten in bios
- 64bit Vista installeren
- patch installeren van microsoft
- 4 GB in je pc installeren + memory remap aanzetten in bios

Heb hierna geen problemen meer gehad met vista

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Tiens. Het is maar een opmerking, maar ik heb al op 3 systemen met 4GB RAM de 64-bit versie geinstalleerd en ik ben nooit problemen tegengekomen. Ik zou eerder in de richting van de RAID denken.De 32-bit kan dacht ik niet zoveel aanvangen met 4GB RAM, dus dat lijkt me geen echte oplossing.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

YellowOnline schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:38:
Tiens. Het is maar een opmerking, maar ik heb al op 3 systemen met 4GB RAM de 64-bit versie geinstalleerd en ik ben nooit problemen tegengekomen. Ik zou eerder in de richting van de RAID denken.De 32-bit kan dacht ik niet zoveel aanvangen met 4GB RAM, dus dat lijkt me geen echte oplossing.
Gelukkig dat het bij jou altijd werkte, maar het ligt aan het geheugen en niet aan RAID instellingen vanwege 1 simpel feit: de blauwe schermen bij het booten blijven weg als er een willekeurig reepje uitgetrokken wordt. Zoals ongeveer bij iedereen.

Een 32 bits windows OS zal maar ongeveer 3 GB gebruiken inderdaad, maar wel moeten werken als er 4 GB aanwezig is.
Pagina: 1