Toon posts:

Striker Extreme werkt niet met 4GB?

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
QX6850
asus striker extreme moederbord
2X XFX geforce 8800 gtx
1250 watt CM voeding
4GB Corsair TWIN2X2048-6400C4 800 Mhz latjes geheugen
vista 64bit Ultimate NL OEM

Ik kan mijn pc booten met 1,2 of 3 latjes geheugen, maar een 4e latje
erin geeft problemen. Net als het balkje zou moeten komen dat windows
wordt geladen, dan krijg ik ofwel een foutmelding, en moet ik terug booten,
ofwel een BSOD.

Weet iemand hoe dit komt ???

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:24

M2M

medicijnman

check je ram met memtest86 (google!) en bepaal vervolgens wel latje brak is.

edit: misschien ook wel iets te kort door de bocht.... maar uiteraard kan het nooit kwaad om je geheugen te testen op vouten

[ Voor 45% gewijzigd door M2M op 28-11-2007 23:33 ]

-_-

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:03

SilencerNL

No remorse

Controleer even of je latjes wel genoeg spanning krijgen. Ik heb ook 4x 1GB op mijn Striker Extreme, die draaien op 2.0 volt, en dat draait prima!

Don't dream your life, live your dreams!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Zoek ook eens op eerdere topics waarin mensen geheugen probs hadden. Kan me zo al drie andere stukken troubleshoot herinneren die je ook nog toe kunt passen. Kortom, wat meer moeite in het probleem steken voordat je een post aanmaakt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik weet dat er een bug is met Vista x64 en 4GB. Latje eruithalen, alle patches er op knallen en dan zou het wel moeten werken.

Kwam vandeweek bij een PC zaak waar ik een bak wilde halen met 4GB. Zei die gast dat Vista 4GB niet ondersteund tot SP1, zelfs niet x64. Daar klopt dus geen donder van, daar doen we dus ook geen zaken meer :+. (Zeker niet nadat hij zei dat ik problemen met games zou krijgen, mn laptop draait het al 1 jaar en niks tegengekomen..)

Verwijderd

Topicstarter
Alle latjes zijn goed....

Heb op meerdere forums mensen met dezelfde probleem gelezen. Heb ook de mhz naar 667 gezet maar ook dit werkt bij mij niet.

3GB werkt prima maar het 4e latje dus niet. Heb ze ook allemaal verwisseld etc....

@Silencer: heb de voltage op 2.1 staan...

@Genetx: Wat bedoel je met patches ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 10:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:57:
Zoek ook eens op eerdere topics waarin mensen geheugen probs hadden. Kan me zo al drie andere stukken troubleshoot herinneren die je ook nog toe kunt passen. Kortom, wat meer moeite in het probleem steken voordat je een post aanmaakt.
ehh, wat denk je dat ik van het weekend allemaal gedaan heb ????

o.a. hier http://forum.loveno.be/showthread.php?p=211749

• GENETX
  • Nu online
Vandeweek op zoek geweest nadat die verkoper dat zei. Het schijnt dat sommige configs problemen geven tijdens de installate/booten met 4GB. Dus even op 3GB draaien en alle patches binnenhalen. Als het goed is zit hij gewoon tussen de Windows Update. Daarna nog ff rebooten met 3GB zodat Windows alles installeerd. Uitzetten en het dan nog eens met 4GB proberen. Anders even googelen op "Vista 4Gb bug" oid. Ik ben wel wat KB nummers tegengekomen.

Verwijderd

Topicstarter
ah super, dan ga ik even de KB nummers zoeken.

Als je een link hebt hoor ik het graag 8)

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=29159277,noline] Ik ben wel wat KB nummers tegengekomen.
Gevonden en het werkt _/-\o_ Hartstikke bedankt.

http://support.microsoft.com/kb/929777/en-us

Heel naar dat de automatische windows update deze niet pakt....

• GENETX
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:27:
[...]

Gevonden en het werkt _/-\o_ Hartstikke bedankt.

http://support.microsoft.com/kb/929777/en-us

Heel naar dat de automatische windows update deze niet pakt....
NP, en hierbij bedank ik jou ook :+. Binnenkort haal ik ook een systeem met 4GB dus dan weet ik waar de patch te vinden is :+

*bookmarked

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-02 21:05
Kheb hetzelfde gehad met men striker , na een bios-update werkte het zoals het hoort !

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

Nicklazzz schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:19:
Kheb hetzelfde gehad met men striker , na een bios-update werkte het zoals het hoort !
ja, bij mij precies hetzelfde.
niet dat dit nu veel toevoegt, maar ik zou eerst dat is proberen dan een hele nieuwe installcd te fixen (scheelt weer wat werk tenslotte)

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• GENETX
  • Nu online
Je heoft geen DVD te fixen. Je kan gewoon installeren en booten met 3GB geheugen en dan Windows patchen na de install. PC uit en je drukt het geheugen erbij en het werkt. Dat is een makkelijkere workaround voor het probleem ;)

PC's met 3GB< hebben nanemlijk ook geen problemen.

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

maar dat is toch ook een beetje zuig?
Moet je helemaal een reep geheugen eruit rukken, installeren, weer op je knieen (ik dan, want mijn pc staat bijna op de grond) en in een donker hoekje zitten pielen,poren en vloeken om je geheugen er weer in terug te douwen. En dat dan volgende keer dat je windows wilt installeren weer.
Ik bedoel het is niet onoverkomelijk en als het de enige manier is om windows te installeren dan moet het maar, maar een beetje meer gemak zou me wel uitkomen hoor!
Temeer omdat het met linux wel gaat.......

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• GENETX
  • Nu online
Ben ik het wel mee eens, maar dei patch toevoegen lijkt me ook een gedonder. Kun je beter even wachten op SP1 en dan daar een kopie van downloaden/maken en gebruiken. Tuurlijk is het niet heel netjes, ben ik met je eens.

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

PegOpDeWeg

eej wasup?

elTigro schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:53:
maar dat is toch ook een beetje zuig?
Moet je helemaal een reep geheugen eruit rukken, installeren, weer op je knieen (ik dan, want mijn pc staat bijna op de grond) en in een donker hoekje zitten pielen,poren en vloeken om je geheugen er weer in terug te douwen.
Of je haalt je pc er even onderuit zodat je er beter bij kan misschien?
8)7

"It's better to burn out, than fade away"

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

PegOpDeWeg schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:57:
[...]

Of je haalt je pc er even onderuit zodat je er beter bij kan misschien?
8)7
Tja... Maar dan zou ik geen reden meer hebben om eens lekker te vloeken :P

Maar punt blijft dat het meer werk is dan een cd-tje in het latje stoppen.
Ik kreeg in het begin met 8GB ook bsod's, maar na een nieuw bios erover heen gefietst te hebben ging het gelukkig een stuk beter. Alleen heb ik wel gemerkt dat vista 64 bits installeren aanzienlijk trager gaat dan vista 32bits. Heeft er iemand toevallig een idee hoe dat komt?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15
elTigro schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:53:

Temeer omdat het met linux wel gaat.......
Met Windows kan het ook ;) In dit geval betreft het denk ik toch een vrij specifieke situatie van hardware/BIOS, drivers en OS. Het is idd gedoe, maar als het eenmalig is en daarmee de problemen verholpen zijn, whatever :) Heb ook Vista x64 geïnstalleerd op een machine met 8GB, dat ging in één keer goed.

Sowieso verbaast het me dat meer dan twee jaren na XP x64 en 64bits cpu's er toch nog vrij regelmatig gedonder is met 4GB (of dat nu OS of hardware is).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 20:20
Heb ook problemen met Striker Extreme (nieuwe pc) maar ik krijg de blauwe schermen tijdens of na het laden van vista installatie.
Is het dan ook geheugen of eerder in de richting van Nvidia Raid Controller?

(ik ga het zowiezo ff proberen met 2 gig tijdens installeren)

[ Voor 13% gewijzigd door original4u op 06-12-2007 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
original4u schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:44:
Heb ook problemen met Striker Extreme (nieuwe pc) maar ik krijg de blauwe schermen tijdens of na het laden van vista installatie.
Is het dan ook geheugen of eerder in de richting van Nvidia Raid Controller?

(ik ga het zowiezo ff proberen met 2 gig tijdens installeren)
Ja, je kunt het beste gewoon met 1gig installeren. En na de installatie de overige erbij zetten. Vergeet dan ook niet de patch voor 4gb te installeren.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:17

justifire

Shut up and squat !!

Nooit geen problemen mee gehad.
Natuurlijk wel altijd de laatste bios,drivers en updates.
Waar ben je anders tweaker voor ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 20:20
Het is gelukt 2 gig tijdens installatie eruit en het ging prima :)
Bedankt..
Pagina: 1