Toon posts:

Nu een video-kaart kopen of wachten tot 2008?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,
Ik wil een nieuwwe GPU kopen maar ik weet niet of het slim is om er nu een te kopen of in (januari) 2008. Zullen de prijzen dan (veel) zakken of blijft het allemaal ongeveer hetzelfde? Ik ga een 8800-serie/9-serie kopen (ik weet niet wanneer de 9-serie komt). Zoals het er nu naar uit ziet zal ik gaan voor een 8800 GT.
Cya,
Rik

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Prijzen blijven altijd zakken, daar kan je wel vanuit gaan.
Nu vind je de 8800GT leuk. Die is volgend jaar inderdaad stukken goedkoper.
Maar dan is er een nieuw topmodel, wie zegt dan dat je die niet liever hebt? En dan kan je weer wachten tot de prijs lager wordt.
Het is een vicieuze cirkel.
Je hardware verouderd sneller dan je wilt en de prijzen dalen altijd.
Kijk dus of je per se de 8800 GT wilt of dat je gewoon een topmodel wilt.
Dan weet je ook of het wachten de moeite waard is qua prijs. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zodra je iets koopt, of het nu nu is, of een maand later, zakt de prijs de volgende dag. (Bij wijze van). Heb je het nu nodig, koop het dan nu. Deze maanden zijn bij uitstek geschikt om te gamen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:08:
Prijzen blijven altijd zakken, daar kan je wel vanuit gaan.
Nu vind je de 8800GT leuk. Die is volgend jaar inderdaad stukken goedkoper.
Maar dan is er een nieuw topmodel, wie zegt dan dat je die niet liever hebt? En dan kan je weer wachten tot de prijs lager wordt.
Het is een vicieuze cirkel.
Je hardware verouderd sneller dan je wilt en de prijzen dalen altijd.
Kijk dus of je per se de 8800 GT wilt of dat je gewoon een topmodel wilt.
Dan weet je ook of het wachten de moeite waard is qua prijs. :)
Ja maar waar ik mee zit is dat er in deze maand een hele hoop mooie games zijn uitgekomen (Crysis, UT3, Call Of Duty, Gears of War....) en deze wil ik graag goed kunnen spelen. En dan maakt het mij niet zoveel uit als de kaart die ik koop 'oud' is, ik wil gewoon dat spel goed kunnen spelen. Als ik even tot januari wacht zijn er niet oppeens veel meer van die geweldige games uitgekomen want dat gebeurt niet elke maand. Snappen jullie dit of is het een beetje raar uitgelgd, ben ziek dus ben wat raar aan het denken xD 8)7

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:09:
Zodra je iets koopt, of het nu nu is, of een maand later, zakt de prijs de volgende dag. (Bij wijze van).
Nee dat is onzin. De 8800 GTX toch ruim een jaar de beste kaart geweest (en is dit nu nog) voor een behoorlijke, maar toch stabiele prijs.
Pas afgelopen maand is deze in (tweedehands) waarde gekelderd omdat er een 8800GT kwam die net onder de GTX qua prestaties zat, maar wel de helft van de prijs kost.
Logisch gezien gaat niemand nu een GTX nieuw kopen a 500E, als je voor de helft van het geld een paar procenten minder performance hebt. (Zelfde geldt voor de 8800GTS modellen van 250-350 euro. Een GT biedt gelijke of zelfse betere performance voor minder geld.)

De prijs zakt absoluut niet de volgende dag, alleen met een nieuwere generatie of nieuwere revisie. Dat kan dus soms wel maanden duren. Daarnaast is het wel zo dat de topmodellen prijstechnisch niet zinvol zijn, je hebt daar simpelweg de meeste afschrijving op.
De 8800 GT is nu inderdaad qua prijs/performance verhouding gewoon de beste kaart van het moment en zal dit ook nog wel een tijdje blijven verwacht ik.

Het is misschien vloeken in de kerk: Maar waarom niet op een console gamen? Dan weet je zeker dat de games goed draaien en dat over 3 jaar nog steeds zullen doen!

[ Voor 6% gewijzigd door Kurios op 28-11-2007 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kurios schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:17:
[...]
Het is misschien vloeken in de kerk: Maar waarom niet op een console gamen? Dan weet je zeker dat de games goed draaien en dat over 3 jaar nog steeds zullen doen!
Ik heb een xbox 360, maar ik heb geen HDtv en dus vind ik het er niet al te geweldig uitzien (ja ik ben een graphics whore xD:P). Ook hou ik van de muis tobo combo. En ik hou gewoon van de macht die je met PC's hebt. Je kan er als het nodig is een andere GPU in zetten meer HDD's etc. je kan alles afstellen naar je eigen wensen ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je een 360 hebt, kun je ook even doorsparen voor een HDTV (32" voor 500/600 ofzo). Een 360 zónder HDTV is als een 2CV met een 3,2 Liter motor. Het ziet er niet uit, maar heeft genoeg power.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:27:
Als je een 360 hebt, kun je ook even doorsparen voor een HDTV (32" voor 500/600 ofzo). Een 360 zónder HDTV is als een 2CV met een 3,2 Liter motor. Het ziet er niet uit, maar heeft genoeg power.
idd ;)

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:17:
Ja maar waar ik mee zit is dat er in deze maand een hele hoop mooie games zijn uitgekomen (Crysis, UT3, Call Of Duty, Gears of War....) en deze wil ik graag goed kunnen spelen. En dan maakt het mij niet zoveel uit als de kaart die ik koop 'oud' is, ik wil gewoon dat spel goed kunnen spelen.
Dus je wilt ook deze maand spelen? Dan had je dit topic niet hoeven openen, dan kan je niet eens wachten. ;)
Als ik even tot januari wacht zijn er niet oppeens veel meer van die geweldige games uitgekomen want dat gebeurt niet elke maand. Snappen jullie dit of is het een beetje raar uitgelgd, ben ziek dus ben wat raar aan het denken xD 8)7
Die games die nu uitkomen zijn in januari toch ook nog wel te krijgen? ;)
Ik ga er van uit (pin me er niet op vast) dat als je nu één van de topkaarten koopt (bv 8800GT) dat je de games die nu uitkomen echt wel goed kunt spelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

het ligt eraan wat je wilt spelen.

ik wil een compleet nieuw systeem en wil Crysis spelen. Dus ik wacht nog een half jaartje tot er nieuwe hardware uit is die deze game wel helemaal goed alle full kunnen draaien. Maar de rest van de games zullen prima draaien op de huidige kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef ze niet deze maand te kunnen spelen maar ik wil ze zo goed mogelijk kunnen spelen in niet een al te lange tijd. Ook wil ik niet al te veel geld eraan uitgeven.

EDIT: Ik wil niet nu een kaart kopen en die een week later voor veel goedkoper zien worden verkocht. Die ene week (lees maand) wacht ik dan nog wel.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 11:36 ]

Verwijderd

Ga dan gewoon voor een gt of de nieuwe gts. Je kunt natuurlijk ook wachten tot je een ons weegt de keus is aan jou

• Gonadan

Gonadan

Mijn inschatting is dat de prijzen pas weer écht zullen kelderen als inderdaad de volgende generatie wordt uitgebracht.
De 8800GT is nu een topkaart en zal dus alleen overtroffen worden door die nieuwe generatie die zal uitkomen. Die nieuwe generatie zal dan echter niet binnen jouw prijsklasse vallen. Dus zal je alsnog voor de 8800GT kiezen die dan waarschijnlijk weer in prijs daalt.
Je moet je dus afvragen of je de 8800GT nu goedkoop genoeg vind of dat je gaat wachten tot de nieuwe generatie kaarten uitkomt.
Ik heb geen idee wanneer dat is dat zullen anderen (of google) je wel kunnen vertellen.
Van het AMD kamp verwacht ik ook niet dat er binnenkort een goede kaart voor een lage prijs komt. ;)

Zie misschien ook: deze pagina

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:03

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik neem wel aan dat je ook (als je dat inmiddels nog niet hebt) upgrade naar minimaal 2GB (in je specs staat atm 1GB), want een 8800GT met 1GB ram is allicht 'jammer' ;)

Verwijderd

Topicstarter
die specs kloppen niet meer ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Verder is het gewoon koffiedik kijken. Je moet je gewoon afvragen of wat je *nu* kunt kopen voldoet aan de eisen die je hebt. Zo niet, wachten tot je meer geld hebt of dingen goedkoper worden. Daar heeft een Tweaker echt geen topic voor nodig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.