Wat voor videokaart beste voor P3 600mhz - Win98se?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:53
Ik heb hier een Pentium 3 bak 600mhz nog staan die ik aan het ombouwen ben naar een game pc. Er zijn zoveel leuke games die (niet) meer werken onder Windows XP dat ik deze pc daar wil voor inzetten. Met behulp van een KVM switch wil ik dit systeem aansluiten op m'n normale monitor.

Nu zit ik met nog wat vragen:

Zal Windows 98 Se kunnen werken met een KVM switch? Worden muis/monitor en toetsenbord direct door Win98se herkend nadat ik de switch omschakel?

Verder ligt er een heel eenvoudig videokaartje (Intel dingetje) in deze computer. Nu lijkt het me wel handig deze kaart te vervangen door een beter exemplaar, maar wel eentje die ook nog werkt onder dos van Windows 98 se. Tevens zit er nog een Voodoo III 3dfx kaart in de computer, maar hierbij mis ik de kabel die van deze kaart naar de videokaart gaat. Mijn vraag is, wat zou een ideaal kaartje zijn voor dit systeem? Op marktplaats wordt je redelijk doodgegooid met videokaarten en het is niet makkelijk daar iets zinnelijks uit te kiezen. Hoeveel mb was eigenlijk gangbaar voor een win98se systeem uit die tijd? 32 mb? 64mb?

Van de HD, 20 gb wordt maar 8 gb gezien (ik heb 4 partities van 2 gb). Fat32 heeft een maximale groote van 2 gb, maar dat er maar maximaal 4 partities gemaakt kunnen worden is me onbekend. Zou de resterende 12 gb niet bruikbaar gemaakt kunnen worden?

Over Windows 98 games overigens, ik zit te denken aan games als Doom II, Duke Nukem, Command & Conquer (Red Alert), Turok, Grant theft auto 1 en 2. :)

Mijn YouTube Channel

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 15:34
8800 GTS

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
Ik zou gaan voor een geforce 4 variant, mx of ti maakt denk ik niet uit.

Opleiding Brandveiligheid

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Een TNT2 kaartje met 32MB is een leuk kaartje uit die tijd. Maar elke kaart die past is toch goed?

Als je hdd niet correct word herkend ligt dat niet aan de partities maar aan het feit dat het moederbord een grens van 8GB heeft. Als het goed is kan je alles gebruiken, maar niet zien in je bios.

[ Voor 7% gewijzigd door breinonline op 27-11-2007 21:49 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik denk zelf dat die spellen prima willen draaien op zo'n Intel ding eigenlijk :D

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 19:59

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Snowwie schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:23:
Nu zit ik met nog wat vragen:

Zal Windows 98 Se kunnen werken met een KVM switch? Worden muis/monitor en toetsenbord direct door Win98se herkend nadat ik de switch omschakel?
Een goede KVM voorziet in muis en tobo emulatie, die hele oude (mechanische) willen nog weleens problemen geven

[ Voor 34% gewijzigd door Bud_s op 27-11-2007 21:51 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

- Overige Hardware is geen dumpbak, voor vragen over Videoplanken & Beeldkanonnen kun je daar beter kijken...
- er zijn nog genoeg benchmarks van videokaarten icm vroege P3 CPUs te vinden, zoek ze eens op - Turok is zelfs een van de meest gebruikte games geweest voor benchmarks
- het helpt als je nauwkeurig bent met je specs. Een Voodoo3 is een standalone videokaart die geen "kabel naar de videokaart" nodig heeft. Dat heeft een Voodoo1 of 2 nodig.
- de hoeveelheid videogeheugen in MB is allicht de minst relevante factor voor performance of compatibility. Een snelle 32MB kaart (Gf2GTS bijvoorbeeld) kan er met gemak een trage 128MB kaart (Gf4MX...) uittrekken. En als je echt Win98 retrogaming wilt doen moet je kijken naar de API die je wilt; GLide voor 3dFX, S3Metal voor S3 Savage, DirectX voor vroege nVidia kaarten etc.

Kortom, nog zat werk dat je zelf kunt verrichten :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.