Sapphire HD2600PRO

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Ruudiew
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06-2025
hallo,

Laatst is de videokaart van mijn computer kapot gegaan. Het was nog een oude geforce FX 5600. Ik heb nu wat zitten rondkijken naar een vervangende video kaart. Mijn oog viel op de Sapphire HD2600PRO.

Maar nu is mijn vraag, zal deze videokaart op een een p4c800 deluxe goed werken en zou ik dan ook bijvoorbeeld CoD 4 op redelijke kwaliteit spelen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Verwijderd

Doe alsjeblieft eerst zelf even wat onderzoek op bijvoorbeeld www.tomshardware.com; daar staan goede/uitgebreide benchmarks van videokaarten.

• Ruudiew
maar mijn vraag is of deze videokaart op de p4c800 deluxe moederbord werkt. Ik heb al heel wat sites bekeken, maar kom er maar niet achter hoe ik daar achter moet komen.

ik kan dan wel naar al de getalletjes kijken, maar ik snap er dan toch niet veel van. Dus vraag ik het hier om deskundig antwoord te krijgen zodat ik geen miskoop doe

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

kwestie van even kijken of het bord een AGP of PCIe aansluiting heeft, en dan de videokaart daarmee matchen.
Alles wat past hoort gewoon te werken. Of het overkill of underpowered is daargelaten, want dat beinvloed de generale werking niet. (hoewel je met een overkill of underpower videokaart altijd ergens het maximale potentieel er niet uit haalt)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:49:
Doe alsjeblieft eerst zelf even wat onderzoek op bijvoorbeeld www.tomshardware.com; daar staan goede/uitgebreide benchmarks van videokaarten.
Nee, niet op tom's hardware. Dat is een ruk reviewsite, was ooit goed maar is dat al tijden niet meer. Ik snap niet dat mensen maar blijven deze als referentie te gebruiken.

Betere zijn Anandtech, Extremetech, Computerbase, HardOCP, Tweaktown, etc.

• Ruudiew
ok bedankt voor het antwoord

heb nou nog wat rond gekeken en ben erachter gekomen dat de p4c800 deluxe 5 pci-sloten heeft (bron: http://www.hardware.info/...oduct/ASUS_P4C800_Deluxe/)

maar nou staat bij die videokaart dat er een PCIe x16 aansluiting nodig is (bron: http://www.alternate.nl/h...1063577&showTechData=true)

dus hij past zeker niet? of is er iets waardoor hij wel kan passen?

Verwijderd

Nee dat past inderdaad niet, je moet kijken naar een agp videokaart: http://tweakers.net/price...UG%2BhjjD5ixXt4%3D&page=2
Zoekse!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Hoi, welkom op GoT. Het is hier de bedoeling dat je, voordat je een topic opent, eerst zelf op zoek gaat naar informatie. De vraag ide je stelt is met het lezen van wat reviews en logisch nadenken goed door jezelf te beantwoorden. Begin daar dus mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pollewob op 27-11-2007 23:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.