Hulp bij aankoop GraKa

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• kristofb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 13:40
Hoi allen,

Ben niet zeker of ik dit hier in dit topic mag zetten (ben nog helemaal nieuw hier), maar ik graag hulp van iemand gekregen bij de keuze van een nieuwe grafische kaart.

Ik had graag een nieuwe grafische kaart gekocht met een kostprijs van ongeveer max. 125 euro.
Het enige wat me interreseert aan deze kaart is dat ze (voor deze prijs) goede 3d prestaties voor games moet leveren. output mag zowel DVI of D-sub zijn.

Iemand hier die me daar mee kan helpen?

Alvast bedankt!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07 10:57
kristofb schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:09:
Hoi allen,

Ben niet zeker of ik dit hier in dit topic mag zetten (ben nog helemaal nieuw hier), maar ik graag hulp van iemand gekregen bij de keuze van een nieuwe grafische kaart.

Ik had graag een nieuwe grafische kaart gekocht met een kostprijs van ongeveer max. 125 euro.
Het enige wat me interreseert aan deze kaart is dat ze (voor deze prijs) goede 3d prestaties voor games moet leveren. output mag zowel DVI of D-sub zijn.

Iemand hier die me daar mee kan helpen?

Alvast bedankt!
Voor 125,- kan je 7900GTO/X19xxXT(X) Halen wat zeer snelle kaarten zijn en goed presteren in games. maar dan moet je even een kijkje nemen in de vraag en aanbod van tweakers, want elders zal je ze niet zo goedkoop vinden :)

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07 17:11
Voor (+/-) € 125,- een nieuwe GeForce 8600GTS of een nieuwe ATi Radeon HD2600 of tweedehands een kaart uit het hogere segment (al dan niet vorige generatie).

Dus of DirectX 10 support met lage snelheid 3D of geen DirectX 10 support maar met hoge snelheid 3D.

Dan zou ik voor het laatste gaan, aangezien je aangeeft dat 3D snelheid belangrijk is. :)

Verwijderd

Voor plm 125 een X1950XTX lijkt me wel heel onwaarschijnlijk. De 256 MB X1950XT kan wel, die ligt voor rond de 150 in de schappen, moet je net iets meer in de buidel tasten maar de XTX is gewoon echt een andere prijsklasse. 7900GT(O) of 7950GT kan ook prima.

Ik stond voor dezelfde keuze en de vraag is eigenlijk al in het verleden beantwoord. Het is vrijwel altijd zo dat je beter het vlaggeschip uit de vorige generatie kunt kopen dan het gecastreerde entry level model uit de nieuwste generatie.

Dat zie je nu ook weer bij de 8600GTS/HD2600Pro/XT. Die dingen worden gemarket omdat ze onder meer DX10 ondersteunen, maar de praktijk is dat ze in vrijwel alle hedendaagse games (ook DX10) enorm gepwnd worden door o.a. de X1950Pro/XT en de 7900/7950GT(O), terwijl de 8600GTS even duur, zoniet duurder is.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45

XanderDrake

Build the future!

Voor iets meer, 150€, kan je over een paar weekjes een HD3850. Deze presteert vrij netjes, gebruikt weinig energie en is helemaal DX10.1 ready.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

XanderDrake schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:43:
Voor iets meer, 150€, kan je over een paar weekjes een HD3850. Deze presteert vrij netjes, gebruikt weinig energie en is helemaal DX10.1 ready.
DX10 is deze te langzaam voor om te weergeven. Een 8800GTX heeft hier zelfs moeite mee, ik raad een X1950PRO voor 120-130 Euro aan. Snel genoeg, geen rommel, cheap, en zeer goede prijs/prestatie verhouding.

Verwijderd

Je kan nu het beste (naar mijn mening), deze halen...

Jetway 3850

Op dit moment de beste kaart in dit prijssegment.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Verder kunnen we sowieso geen eenduidig antwoord geven als je niet meldt of je AGP danwel PCIe (danwel hooguit gewoon PCI) aansluitingen hebt en hoe de rest van je systeem eruit ziet. Voor dat budget kun je trouwens allicht beter een tweedehandsje overwegen - veel mensen met prima presterende DirectX 9 kaarten zijn nu aan het upgraden naar 8800GT en HD3870 kaarten. Die laatstgenoemden vallen buiten jouw budget, maar hun "oude" 79xx en X19xx kaarten zouden wel eens een goede optie kunnen zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.