Toon posts:

Zwart-wit beeld met S-video kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een digitenne kastje en een Themescene H30 beamer. Nu heb ik hem aangesloten op het kastje van Digitenne en op de beamer dmv een S-video kabel, maar hij geeft zwart-wit beeld en tussendoor trilt hij blauw en rood er soms tussendoor.

Waar kan dit aan liggen?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 19:39

ThunderNet

Flits!

Klinkt alsof je NTSC ingesteld hebt... Ga ergens opzoek waar je NTSC/PAL kunt instellen, en kies daar voor PAL :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Dit gaat eigenlijk over tv-out maar het principe gaat hier natuurlijk ook op:
De grote tv-out FAQ - Help, ik krijg alleen maar zwart/wit beeld...

Check dat dus even ;) Gebruik je geen Y/C-Composiet (S-Video - Tulp) converter? Want die zijn vaak ook de boosdoener. Met een rechtstreekse s-video kabel zou dat het probleem niet kunnen zijn though.

[ Voor 6% gewijzigd door HyperioN op 27-11-2007 14:04 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Yup, er zit vaak een verschil in de S-Video kabels.
Wat het niet zo dat de pinout van ATI net anders was? Heb daar ook wel eens problemen mee gehad.
Dan had je júíst zo'n converter nodig.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 s-video kabel gekocht, en 1 kant gaat direct in de beamer en de andere kant zit met een verloopstekkertje (rood,wit,geel,s-video) op het kastje van Digitenne.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:13
Tja zoveel mogenlijke oorzaken he.

Belangrijkste is om eerst uit te zoeken of het 'digitenne kastje' wel S-Video kan uitsturen?
Kijk hiervoor in de handleiding/instellingen van het apparaat.

Als deze optie niet aanwezig is zal het niet gaan werken, ook niet met de bekende SCART verloop stekkertjes.

Verwijderd

http://gathering.tweakers...-video&where=GoT#hitstart

-> TV-Out: Zwart/Wit via ATI videokaart
-> \[tv-out] pc naar tv geeft zwart/wit beeld
-> De s-video van mijn videokaart werkt niet goed

etc. etc.

Oftewel: zoek eerst even voor je een topic opent :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht, maar het gaat nergens over een Digitenne kastje naar een beamer. Bij de beamer en bij digitenne kun je helemaal niks instellen van pal of ntsc helaas! En in de handleiding staat ook niet in welke formaten het Digitenne kastje ondersteunt.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 19:56
Heb je meer info over dat verloopstekkertje? Een foto of website ofzo.
zwart/wit beeld heeft hier in 100% van de gevallen te maken met ntsc ipv pal of composite ipv svideo. Of het nu een beamer, computer, digitenne kastje of videocamera is.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je zult iig ergens op je digitenne ontvanger in moeten stellen dat hij S-Video (Y/C) signaal uitstuurt. Waarschijnlijk kun je ergens kiezen tussen dat en RGB.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen RGB en CS nog wat ... maar heb hem nu composiet aangesloten, dat werkt gelukkig wel!! Bedankt voor de hulp allemaal iig!!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:00:
Alleen RGB en CS nog wat ... maar heb hem nu composiet aangesloten, dat werkt gelukkig wel!! Bedankt voor de hulp allemaal iig!!
Wellicht ten overvloede en te laat, ja had het zelf al 'ontdekt', maar die Digitenne decoder heeft helemaal geen s-video als output. Slechts RGB (over scart) en composiet.
Pagina: 1