Toon posts:

Twijfel tussen 2 laptops.

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe laptop kopen, maar ik geraak echt niet uit de keuze tussen 2 laptops.

De ene is een acer, de andere een HP. De acer is veel beter van specificaties, maar ik hoor langs alle kanten dat acer niet zo goed is.

Kunnen jullie mij helpen, reviews vindt ik niet in google?

Het gaat over volgende laptops:

http://www.vandenborre.be...aOqqaQitbbe9nS6qaMytoKq9m

http://www.vandenborre.be...aOiqafeqmQ6dcbi9nT6doNC8k

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-01 19:30
Acer niet goed?? .....hmmmm

Waar wil je je laptop eigenlijk voor gebuiken?

Computers are useless. They can only give you answers.

• Brainsz
De specificaties van Acer is beter dan die van HP.

Ik zelf gebruik een Acer 7520G, ik ben er erg tevreden over.

Enige verschil is dat de accu van de HP 2x zo lang zal mee gaan. De 17" beeldscherm slurpt als het ware de accu leeg.

Verwijderd

Ik heb al jaren Acer desktops en mijn vriendin en ouders ook. Nooit problemen mee gehad.

We hebben slecht één Acer laptop versleten in de afgelopen jaren, en daar ook nooit
klachten over gehad.

Ik sluit me aan bij tomw: waarvoor ga je de laptop gebruiken?

Zo te zien zal de prijs niet de bepalende factor zijn in deze keuze

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

acer nederland geeft erg! slechte service/garantie (doen moeilijk), belgie weet ik niet.. Die van HP daarentegen is erg goed (zijn behulpzaam). zelf zou ik voor een mac gaan, maar anders de HP.

[ Voor 7% gewijzigd door dadj op 27-11-2007 10:31 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Die Acer is een 17" en die HP een 15,4".. Dat weet je? Dat lijkt me namelijk al een keuze die je vrij vroeg kunt maken bij het uitzoeken van een notebook.

Grootste verschillen zijn de extra harde schijf, bluetooth en een extra USB poort in de Acer. De HP heeft een HDMI uitgang.

Maar de vraagt waarvoor je hem wilt gebruiken blijft staan.. :)

Verwijderd

Het vervelende aan HP systemen vindt ik altijd de onzin software die je bij krijgt.

Acer heeft dat ook wel, maar veel minder en het is altijd makkelijker te verwijderen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem gebruiken voor school en nu en dan games, daarom de redelijk goede grafische kaart.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
En wil je hem mee kunnen nemen? Of staat hij altijd op je bureau thuis?

• Brainsz
Je krijgt tegenwoordig met alle systemen, van die troep software, reclame software etc.

De helft 'moet' je verwijderen, maar Acer heeft hele goeie back-up solutions, met 2 klikken kan je je hele laptop herstellen goed werkende staat, zonder al je bestanden kwijt te raken.

Verwijderd

In dat geval zal de betere batterij en het formaat van de HP wellicht handiger voor je zijn.

Ik laat me altijd snel verleiden door de spec vs. de costs en dan komt de Acer ietsje beter uit de veren denk ik :P

• Brainsz
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:33:
Ik ga hem gebruiken voor school en nu en dan games, daarom de redelijk goede grafische kaart.
Als je echt wilt gaan gamen op een lappy, dan zou ik niet voor een 8400M GS gaan. Die kan grafisch best veel maar met gamen .......

Zoek maar voor een laptop met een 8600M GT, daarmee kan je wel gamen, je kan het allemaal in google opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie zouden ook gaan voor de acer?
Maar hoe komt het dan dat die acer zoveel beter is voor dezelfde prijs?

Verwijderd

Brainsz schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:37:
[...]

Als je echt wilt gaan gamen op een lappy, dan zou ik niet voor een 8400M GS gaan. Die kan grafisch best veel maar met gamen .......

Zoek maar voor een laptop met een 8600M GT, daarmee kan je wel gamen, je kan het allemaal in google opzoeken.
Dat hangt wel een beetje af van welke games je speelt he!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
voor games zou ik echt gewoon een aparte pc houden.. gamen op laptop gaat wel.. maar is zoveel minder meerwaarde dan op een pc (vind ik dan)

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
een acer 17'' om mee te nemen naar school is niet echt verstandig, veel te lomp/zwaar, en waarschijnlijk is ie na een jaar 'op'...
HP daarentegen is vaak wat steviger gebouwd, vandaar ook het prijsverschil.

[ Voor 10% gewijzigd door DeeJayV op 27-11-2007 10:41 ]

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Misschien is een Asus beter als je toch geen Acer wilt.
Ik hou persoonlijk niet van HP, zit altijd veel relclame in verwerkt. Hou ik niet zo van.
Heb gewoon een niet verder te verklaren anti-hp houding.

Kies gewoon de beste prijs-specs/kwaliteitverhouding.
Als je wilt gamen, let dan heel goed op de videokaart. ( Geen hypermemory/intel integrated graphics )

Als je niet weet wat er allemaal te verkrijgen is, kijk even op dell of alienware. Weet je gelijk waar de max ligt.

PS: Je TS is niet echt lekker duidelijk, even aanpassen ipv re-posts.
- Wat wil je ermee ?
- Wat is je budget ?
- Gamen/School/Office-werk/3D ?
- Etc

[ Voor 27% gewijzigd door NeoMe op 27-11-2007 10:44 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Brainsz
DeeJayV schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:40:
een acer 17'' om mee te nemen naar school is niet echt verstandig, die is na een jaar 'op'...
HP daarentegen is vaak wat steviger gebouwd, vandaar ook het prijsverschil.
Wat bedoel je met op? Ik neem elke dag de 17" mee, geen problemen. Als je de hele dag zit te programmeren en te schrijven, is een grote scherm veel beter voor je ogen.

Verwijderd

Topicstarter
Die hdd van 160GB is voor mij eigelijk genoeg, is er veel verschil in prestaties tussen de processors van de systemen?
Mijn budget is max 1200€, een betere graka voor die prijs ga ik denk ik niet vinden.
Ook kijk ik soms een film op m'n laptop dus 17" is wel mooi meegenomen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 10:42 ]

• DeeJayV
  • Niet online
Brainsz schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:41:
[...]

Wat bedoel je met op? Ik neem elke dag de 17" mee, geen problemen. Als je de hele dag zit te programmeren en te schrijven, is een grote scherm veel beter voor je ogen.
dat ie niet bepaald stevig gebouwd is om elke dag met je mee te slepen...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
Sommige mensne hebben geluk met een acer, mn buurjongen dus bv niet. Die moest hem in een jaar 4 keer opsturen. Toen een nieuwe geëist. 2x een met integrated gekregen (had X700). Laatst zou hij binnen een week weer een krijgen, inmiddels zijn we dus een maand verder en mist hij al een halfjaar zn laptop... Ik raadt Acer dus af!

HP goede service idd, laatst geval waarbij de WLAN kaart kapot was. Binnen 5 dagen terug. Ook Asus is goed uit mijn eigen ervaring. Had ranja over mn laptop gegooid en aangezien een onderdeel voro reparatie niet op korte termijn leverbaar was hebben ze me gratis een nieuwer model geschonken!

Tip: Als je horror verhalen wilt lezen raadt ik de Acer Aspire 502x topics deel 1 en deel 2 aan om te lezen. Een quote uit het topic:
Bij Acer kan niks, alleen stukgaan
Ik moet wel toegeven dat dat volgens mij de slechtste laptop van de eeuw zal zijn. Als die het eerste jaar zonder kleerscheuren overleefd dan doe je het heel goed.

Er zijn ook genoeg verhalen waarbij Acer zelf zegt dat de Aspire neit bedoelt is om mee te nemen en dat daarvoor de travelmate serie is. Zegt genoeg lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 27-11-2007 10:45 ]

• Brainsz
Doe dan ff afkloppen ofzo voor mensen die wel een Acer hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Is er veel verschil tussen de 2.0 processor en de 2.2Ghz versie?

Hier nog een laptopke die ik in overweging neem, met 8600 graka:

http://www.vandenborre.be...aOqqaQitbbe9nS6qaMytoTu9n

• Brainsz
De site waar je kijkt is gaar, de AS5920G-302G25MI heeft eigenlijk een 8600M GT geen GS zoals op de site aangegeven.

twee luitjes uit mijn college hebben die laptop, CoD4 + andere vergelijkbare spellen draaien goed op max qualitiy AA-none

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:48:
Is er veel verschil tussen de 2.0 processor en de 2.2Ghz versie?

Hier nog een laptopke die ik in overweging neem, met 8600 graka:

http://www.vandenborre.be...aOqqaQitbbe9nS6qaMytoTu9n
200MHz... Zal je bijna nooit merken. Zelf zou ik deze willen aanraden. pricewatch: Asus F3SV-AS019C

Heb nu zelf zijn tragere broertje (8400M ipv 8600M) en voelt nog degelijker aan als mijn oude A6T. Blijft ook heerlijk koel om op schoot te gebruiken en een goed A-Merk met topservice naar mijn mening.

1 tip: Bedenk heel goed wat je doet voor je een Acer haalt. Het huidig model is nog vrij nieuw en moet zich nog bewijzen. Dat hij na een half jaar nog prima is zegt neit heel veel, Bij de meeste Acers begint het na 6-12 maanden. Hij zal maar 2 dagen na je garantie kaduuk gaan. Nog zo'n punt, Asus heeft dus standaard 2 jaar garantie wat dus een grote plus is.

Verwijderd

Topicstarter
Brainsz schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:53:
De site waar je kijkt is gaar, de AS5920G-302G25MI heeft eigenlijk een 8600M GT geen GS zoals op de site aangegeven.

twee luitjes uit mijn college hebben die laptop, CoD4 + andere vergelijkbare spellen draaien goed op max qualitiy AA-none
Wat is het verschil tussen GT en GS? Beter of slechter dan de 8400M GS?

• Brainsz
8400M gs haalt ongeveer ~1000 op 3dmark06 en 8600M GT haalt rond de 3000-3500

Verwijderd

Topicstarter
Ok die laatste laptop ga ik toch maar laten zitten. Maar ik blijf twijfelen tussen de 2 laptops. De acer heeft ook een dubbele processor cache. Maakt dat veel uit?

• DeeJayV
  • Niet online
ik zou zeggen: zet die acer uit je hoofd en kijk ook eens naar een model van Asus, die zijn over t algemeen wat steviger, en hebben een stuk betere garantie!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:43:
Ok die laatste laptop ga ik toch maar laten zitten. Maar ik blijf twijfelen tussen de 2 laptops. De acer heeft ook een dubbele processor cache. Maakt dat veel uit?
Belangrijk woordje: Benchmarks. Verder ook: reviews. Dit soort info kun je prima zelf uitzoeken. Verder adviseer ik een aantal PC winkels binnen te lopen om verschillende laptops even te proberen en te voelen. De nieuwe Acers zijn wel wat steviger heb ik het idee, maar voor mijn gevoel halen ze het neit bij de kwaliteit van mn Asus F3.

Kijk wat het verschil is tussen 15,4" en 17". Zo kan de 1e nog net in mn rugzak, scheelt me een tas om mee te sjouwen. Kijk ook naar garantie, Asus heeft standaard 2jaar waar de meesten 1 hebben. verder ook extra's, ik kan er niet omheen maar Asus scoort gewoon positief met een prima gratis muisje en tas bij de meeste F3 modellen. En ook andere features. Zo loopt de Asus F3 een beetje scheef, het resultaat? Het typt een stuk fijner! Ik merkte het verschil direct tov mn oude Asus A6T.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Gezellig zo'n beetje kletsen over 2 laptops. klik :X

Om de betrouwbaarheid van laptops te weten te komen is het het simpelste om van elk van de 2 merken gebruikerservaring of goede reviews te zoeken. Type maakt dan niet uit.

Over de CPU en de VGA-chipset kun je natuurlijk ook heel veel vinden wat je keuze vergemakkelijkt.

Kijk ook eens hier of hier voor wat tips en reviews.

ARME AOW’er

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat is er nu anders in CSL?

dit soort topics zijn dus niet langer toegestaan in CSL. We verwachten van een tweaker dat hij zelf een gerichte keus kan maken tussen twee laptops.

dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.