Toon posts:

TV-scherm op afstand van kabelaansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.
Ik heb een 50 inch plasmascherm gekocht (Philips 50PFP5532D/12) en wil deze op een andere plek in mijn huiskamer ophangen als waar de kabel binnenkomt (afstand zo'n 7 meter). Ik kijk via Caiway digitaal en heb een Samsung decoder.

Ik heb ooit een Medion infrarood zender/ontvanger systeem gekocht (2004), nooit geinstalleerd en vraag me nu af of dat een oplossing kan bieden. Digitenne heb ik ook overwogen, maar dan heb ik geen BBC1/2. Andere optie is misschien nog het doortrekken van de kabel, maar ik kan de kabel niet mooi verbergen.

Wat kan ik het beste doen?
.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 19:56
Ik vind zelf kabel nog de meest handige optie, geen gekloot met losse decoders, gewoon zappen en volume via de tv, video/hddrecorder kan opnemen op iedere zender op iedere tijd ipv vooraf de decoder instellen op de zender van opname, en bij een goed ontvangst vind ik het ook mooier dan digitenne wat soms meer weg heeft van een halfbakken divx.
Maar er zullen zat mensen zijn die het daar niet mee eens zijn :P

Voor mijzelf heb ik enige tijd geleden besloten pas naar digitaal over te stappen als al mijn apparaten de nodige decoders ingebouwd hebben. Tot die tijd lukt het prima met de kabel.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
De scartuitgang van je decoder kan je aansluiten op je zender. Je ontvanger sluit je dan weer aan op je TV. Kwaliteit zal wel minder zijn dan met een kabel. Zappen kan gewoon door te richten op je ontvanger mits deze infrarood overdracht ondersteunt (denk het wel).
Je zender/ontvanger werkt denk ik gewoon met een draadloze verbinding, niet infrarood. Wifi apparatuur en magnetrons storen het signaal.
Het beste blijft gewoon een kabel aanleggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om de zender/ontvanger aan te sluiten maar zonder resultaat. Heb de zender op de Scart-out van de decoder aangesloten en de ontvanger op de Scart-in van de TV. Ook via de antenne-ingang van de TV geprobeerd; resultaat: sneeuw...

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:21:
Ik heb geprobeerd om de zender/ontvanger aan te sluiten maar zonder resultaat. Heb de zender op de Scart-out van de decoder aangesloten en de ontvanger op de Scart-in van de TV. Ook via de antenne-ingang van de TV geprobeerd; resultaat: sneeuw...
Zender en ontvanger staan beide op hetzelfde kanaal insteld?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Wat een gehannes... Leg gewoon coax neer, zet er eventueel een plantenbak voor en spijker hem mooi vlak langs de plint. Klaar is kees. Als ie er week ligt ben je er aan gewend en zie je 'm niet eens meer. Als je muur wit is, neem een witte coax. Als je muur donkergekleurd is, neem een zwarte. Bruine coax is er ook wel. En anders verf je 'm over toch... Koop iig goeie kabel (C12 ofzo), niet van die dunne hele soepele kabel, el-cheapo kabel kan bij een lengte van 7 meter al storingen geven bij digitale televisie.

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 28-11-2007 06:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb beide apparaatjes op hetzelfde kanaal ingesteld en ook op een ander kanaal geprobeerd.

Iedereen bedankt voor de reacties, de laatste van Bergen heeft mij overtuigd: geen gehannes meer maar gewoon de coax.

Ik heb ondertussen een coax van 10m gekocht (17,25 EUR, is dat el cheapo?) en volgens de winkelier zou dat nog zonder versterker moeten werken. Het beeld is goed, maar niet spetterend. De coax gaat naar de decoder en vandaar via een scart naar de TV.

P.S. In de veronderstelling dat het prima zou werken had ik al 2 van die draadloze setjes gekocht (2 x 40 euro). De winkelier waar ik de coax kocht zei al dat hij ze niet meer verkoopt omdat alle klanten er mee terug kwamen... (overigens had ik mijn setjes elders aangeschaft).

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Je kunt beter naar het type kabel dan naar de prijs kijken. Sommige zaken verkopen prima kabel voor een normale prijs en sommige verkopen rotzooi voor veel te hoge prijzen. Vraag naar C12-kabel, dan weet je zeker dat je goeie kabel hebt. Dat is dikker en stugger (betere afscherming), als je dunne soepele kabel hebt is 't niet goed.

17,25 is overigens vrij normaal, maar op zich hoeft goeie kabel niet meer dan een euro per meter te kosten. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze kwalteitskabel en de prijzen ervan: http://www.installatietot...ult.aspx?level=3&id=18048

Dit topic is ook wel goed om door te lezen:
http://www.chelloo.com/up...coax-kabels-t14674.0.html

Waar het uiteindelijk om gaat is de hoeveelheid demping en de afscherming tegen instraling. Dat is alles.

[ Voor 43% gewijzigd door Bergen op 30-11-2007 01:39 ]

Pagina: 1